Adaugă comentariu

46 comentarii
  1. Vinovat e el clar. S-a facut verde pentru tine, el nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers.

  2. Nou

    Art.101. – (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:
    7. nerespectarea obligatiei de a permite parasirea intersectiei conducatorului vehiculului ramas în interiorul acesteia;

  3. Locatia este aceasta : http://goo.gl/maps/VVJ1b
    Din cite vad eu, manevra de intoarcere a inceput-o de pe B1, ceea ce din start este total incorect.
    Totusi, in mod normal, dupa lege trebuia sa permiti eliberarea intersectiei.In cazul unui eveniment, in baza filmarii, era posibil sa va scoata culpa comuna.

  4. Atunci inseamna ca cei din drapta, cel cu skoda si cei 2 cu dacii, executa manevre gresite intorcand mai aproape de refugiul de tramvai?

  5. Nou

    Like pentru melodie :)) asta … din categoria „sar catele pe mine” si „gagici gramada” 😛

  6. Nu are indicator care sa il oblige sa mearga inainte, sau sa ii interzica intoarcerea. Trebuia sa astepti sa se elibereze intersectia

  7. Tot timpul când pleci de la semafor trebuie să te asiguri că nu au rămas vehicule în intersecție cu care să te „pupi”, pentru că ele au prioritatea de a elibera intersecția. Chiar și dacă sunt la distanță mare de tine și le ia ceva secunde bune să-ți iasă din cale, ignoră claxoanele din spate și permite-le să nu rămână blocați în mijlocul intersecției!

    + pentru întrebare.

  8. wtf ce blocat in intersectie , omu avea prioritate daca intra in carefour si atat, daca vrea sa intoarca indiferent de culoarea semaforului sau daca mergea sau nu , trebuia sa ii dea prioritate celui care iese din carefour , cel care iese din carefour merge drept iar cel care intoarce a schimbat directia de mers + prioritate de drepta , trebuia sa astepte acolo pana se punea iar rosu , ce dracu suntem soferi sau ce ..

  9. 3.5.4. Se interzice intoarcerea vehiculului:………….bla bla….. la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei. deci wtf… mai citim si noi ceva carti ?

  10. Cand am luat eu carnetul, prin 1991 exista un paragraf care spunea: „este interzisa intoarcerea autovehicolului in intersectii cu exceptia celor giratorii…”

  11. @oaky vezi ca aia-i exceptia…
    @Vasi prin `42 era interzis sa ai ca pasager o femeie fara palarie sau o femeie care poarta mustata

  12. oacky vezi ca habar nu ai de nici unele 🙂

  13. @stai-acolo – exceptie sau nu , trebuia sa dea prioritate , nu era blocat nicaieri ala , atata timp cat schimbi directia de mers dai prioritate !

  14. @octavian – posibil nu te contrazic , de nici unele nu am habar, dar cu covrigu mai stiu una alata !

  15. nu ma refeream la prioritate. vorbeam strict despre faptul ca e permisa intoarcerea in intersectie. Si logica, as adauga, daca nu in intersectie, unde palaria mea sa intorci? peste continua? peste zebra? 🙂

    Din cate vad eu, de unde vine el nu exista marcaje, deci e incadrat gresit, se aseaza miseleste in partea celalta a intersectiei, apoi are pretentia sa fie lasat. Teoretic autorul si cu cei care intorc acolo n-ar trebui sa se intersecteze.
    Asa-i, exista obligatia sa lasi intersectia sa se elibereze, doar ca unii o ocupa cu nesimtire bazandu-se pe asta. „Am intrat, lasa-ma sa ies, ce conteaza ca is incadrat ca dracu`”.
    Is 3 randuri de masini acolo, pentru o banda si pentru intors. Asta nu prea e normal. Am mai vazut obiceiul asta, faci ce faci, dar sa treci de semafor. Apoi se lupta 7 randuri pentru o singura banda (parca in clipurile lui xyz m-am mai mirat de asta). Si toti se plang ca se blocheaza intersectiile…

  16. Intreb si eu: inainte sa aplicam art. 101 7) nerespectarea obligatiei de a permite parasirea intersectiei conducatorului vehiculului ramas în interiorul acesteia soferul cu Opel-ului argintiu nu trebuia sa tina cont de:
    Art. 108 6) patrunderea intr-o intersectie atunci cand circulatia in interiorul acesteia este blocata;
    Nu se cam contrazic cele doua paragrafe?

  17. Nou

    Eu cred ca in cazul de fata nu se poate aplica art. Art.101. Punctul 7. Articolul se refera la faptul ca atunci cand este aglomerat si cei ce vin din stanga raman blocati in intersectie.. chiar daca ai verde.. trebuie sa ii lasi sa paraseasca intersectia. In cazul de fata trebuia sa cedeze trecerea si dupa sa treaca.
    @MBo dupa parerea mea art 101.7 si 108.6 se refera cam la acelasi lucru.
    Adica daca nu patruzi intr-o intersectie atunci cand circulatia este blocata,automat permiti celor din intersectie sa o paraseasca.

  18. OUG 195 Art 59
    2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreaptă.
    acolo scrie „IN” nu „LA INTRAREA”
    @Ursul:
    Parerea mea e ca obligatia de a permite parasirea intersectiei se refera la:
    (3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.
    Intersectia nu era blocata; ala trebuia sa astepte pana cand putea vira (din nou) la stanga. Dealtfel vreo zece masini intra din in intersectie din stanga si ies in dreapta fara sa-i perminta „infractorului” din mijlocul intersectiei sa paraseasca intersectia. Cerd ca suntem de acord ca alea nu incalca art 101.1.(7). Motivul e acelasi.

  19. Eu sunt cu @UrsulGrizonat! plus cele spuse de @stai-acolo referitor la atitudinea unor soferi.

    La care mai adaug:
    Nu cumva cel cu opelul a fost singurul incadrat corect?
    te incadrezi pe linia de tramvai sau paralel cu aceasta?

    Ironia face ca Opelul era singurul incadrat corect, B2 paralel cu linia de tramvai si semnal – poate putin prea in fata, dar nu era pe linia de tramvai!

  20. @oacky
    I-ati o bicicleta sau mergi pe jos ca nu ai o treaba cu sofatul.

    @tudor
    Asta nu-l disculpa pe autor, daca se loveau cel mai probabil il gaseau pe ala vinovat ca a intrat in intersectie si pe autor ca nu a permis eliberarea ei.

  21. @Traficantul – ma refeream la opel care intra in intersectie cand circulatia in aceasta este blocata

  22. Nou

    Dar la intrebarea lui @vlad.sm ati raspuns? Avea voie cel cu opelul sa intoarca asa? Ia sa vedem, ce spune art. 110 din H.G. 1391/2006:
    „art. 110 alin. (2): Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intră într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora”.
    Asadar, cel cu Opelul nu avea ce cauta acolo, mai ales ca a intors masina in intersectie, iar prin manevra asta nu trebuie sa incurce alti participanti la trafic.
    Coroborati articolele, nu citit doar ce va convine 😉

  23. @merepere – din cate stiu eu tu nu ai permis ? Sa vb cand o sa ai ! Pana atunci sa vb cei cu permis !

  24. in caz de accident cred ca ar fi fost vinovat se vede clar diferenta de incadrare ptr intoarcere logan alb (incadrare corecta ) corsa bizon care se crede cu camionul dar asta ramanea la latitudinea politaiului care ar trebui sa stie ca se aplica legea citata de „cu pluta sunt dus” sau daca nu :”Art. 125 – Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte şi înapoi SAU prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze şi să se asigure că din faţă, din spate sau din LATERAL nu circulă în acel moment nici un vehicul.

  25. @oacky
    Nici cu semnele de exclamatie nu prea le ai vad.
    Ar fi chiar rusinos ca unul care n-are permis sa stie legislatia mai bine decat tine, nu vad de ce ai scoate in evidenta acest lucru.
    Ar fi fost chiar amuzant sa-ti dau peste nas daca n-as fi avut permis dar intamplarea face sa am, daca te uiti in forum vei vedea ca am si avut de-a face cu vreo trei, patru genii ca tine care nu sunt in stare sa citeasca cateva reguli si sa le aplice.
    Oricum ai ceva probleme din moment ce n-ai habar de legislatie dar vii sa-ti dai cu parerea, dovada mai sus ca te-ai facut de ras.

  26. @vlad.sm – cred ca atata timp cat ai masini in intersectie trebuie sa fii cu ochii pe ei si sa-i lasi sa elibereze intersectia. Nu cred ca in caz de accident politistul ar fi judecat situatia in favoarea ta mai ales ca era o intersectie in T.

  27. Nou

    🙂 va vad comentariile si jumatate incercati sa ii gasiti o scuza aluia care n-are nicio legatura cu sofatul … pai hai sa vedem … oare ce putea sa spuna politistul in caz de accident ?

    varianta 1 : s-a facut verde si i-a taiat calea deci neacordare de prioritate de dreapta … e atat de clara treaba ca nici nu mai trebuie alt comentariu

    varianta 2 : il intreba de unde venea si apoi logic era servita pe tava si a doua intrebare si anume cum a ajuns acolo si se prindea ca ala „conducea” (in ghilimele pentru ca e mult spus) dupa decret deci iar era vina lui fiindca a ocolit prin dreapta cand nu este niciun obstacol sau sens giratoriu in mijlocul intersectiei

    varianta 3 : ca nu i-a permis sa paraseasca intersectia … eee nu e chiar asa aici si nici nu o sa ii zica vreodata asa ceva pentru ca :
    – nu este nimic hasurat pe jos ca sa il oblige pe destept sa nu stationeze temporar fix acolo
    – nu exista niciun fel de trafic perturbat fiindca de pe contrasens cei care doresc sa faca stanga se aseaza in spatele astuia ca la orice coada normala pentru ca legea a fost un pic ambigua de la inceput si a stipulat pentru o perioada ca daca totusi primul destept de la semafor se duce prin dreapta, ca sa nu se incurce si mai rau traficul, e bine sa il urmeze toata turma

    se intampla de multe ori sa am nevoie sa execut o manevra asemanatoare cand merg acasa insa fac si eu exact ca ala cu Loganul alb dupa ce ma asigur bine ca nu mi-o da niciun tramvai in freza … partea proasta e ca uneori ma blocheaza cei care se pun ca in imagine cate 4 doar ca din sensul opus si tot ei ma claxoneaza ca de ce trec prin stanga centrului intersectiei …

  28. Nou

    Ce e asa de neclar in situatia asta? Ai verde la semafor cand toti ceilalti au rosu, rezulta ca ai prioritate. Boul si vaca cu cabina comuna nu era blocati in intersectie ci doar faceau o manevra de prosti cu tupeu. Voi cand vreti sa faceti stanga intr-o intersectie cu verde inainte si stanga, cei care vin din sens opus si merg inainte va dau prioritate? Sau ce se intampla daca se razgandea si vroia sa intoarca din nou, se putea roti la infinit in intersectie?
    De aia e haosul asta pe sosele, ca fiecare gaseste 7 articole si le uneste si le imbarliga ca sa i se para ca el are prioritate oricand…

  29. @baddriver
    Si daca de acolo venea o ambulanta tu trecei ca esti smecher ai verde te doare-n cot pe tine. Gandeste in pana mea, daca ala ramane in intersectie e mai putin haos decat daca te-ai fi oprit 5 secunde sa treaca? Asta trecand peste orice articol din lege si judecand strict rational.

    Probabil la fel procedezi si in intersectiile cu indicatoare. Daca unul venit de pe cedeaza este blocat in intersectie intri in el sau te bagi in fata lui ca doar esti pe drumul cu prioritate, nu?

  30. @merepere- Bine ca m-am facut eu de ras si nu le am cu semnele de exclamatie. Asta e parerea mea vizavi de articolul de lege care spune cum sta treaba cu blocarea intersectiei.

  31. @baddriver
    tu da-i inainte intr-o situatie similara, si dupa poc si politie, sa te auzim dupa!
    Lasa ochelarii de cal pentru un drum de seara de la nord la sud!

    @teddycarebears
    aia cu centrul intersectiei e adevarat ca e o enigma la fel de mare ca giratoriul.
    Icadrarea pt viraj stanga peste linie de tramvai vad ca e si ea destul de neclara, basca daca Opelul ar fi ramas in intersecte… ce rezolvare „corecta” ar fi fost…

    Ma repet, daca ne uitam la el, in afara de pozitionarea prea „adanca” in intersectie prea urat nu s-a incadrat – vezi cei de pe linie si optiunea celuilalt sens de a vira stanga, sau un tramvai – foate posibil in apropiere…

  32. Legal trebuia sa-l lasi sa paraseasca intersectia,in cazul in care v-ati fi pocanit,s-ar putea sa va fi bagat la culpa comuna…
    +

  33. Nou

    @bogdanb nu-ti imagina ca as intra ca boul in el fiindca imi place sa stau in service. A trecut la tupeu si din pacate multi ii luati partea. Daca cel care filmeaza venea cu 50 la ora si asta ii iesea in fata cum ti se parea? Trebuia sa opreasca la verde sa se asigurare? Si ca sa te linistesti am dat intr.un taxi care ramasese in intersectie si a plecat pe verdele meu, cu masina de serviciu si nu existat nicio discutie cu privire la cine a fost vinovat. L.am lovit fiindca nu l.am vazut din cauza masinii de pe b2 nu ca am ochelari de cal, stai linistit.

  34. Au mai fost dicutii de genul asta. Repet opinia unui ofiter de politie rutier intr-un caz asemanator: Obligatia de a permite masinilor blocate in intersectie sa o elibereze nu se aplica in cazul in care masinile blocate ori au intrat ilegal, ori au facut o manevra ilegala in acea intersectie. In cazul de fata, cel care intoarce are obligatia de a acorda prioritate de dreapta. Neacordand-o, nu se mai considera ca este vehicul blocat in intersectie.

    Subscriu la aceasta interpretare. Altfel, toti cei care fac stanga intr-o intersectie si nu se asigura si nici nu acorda prioritate s-ar putea considera „blocati” in acea intersectie, lucru, evident, neadevarat.

  35. De aia e bine sa belesti ochii ca altfel repari tabla.
    Chiar daca s-a „fumat” subiectul, de ce ……. sa te duci in capatul celalalt al sirului de masini daca vrei sa intorci nu era mai simplu sa faci stanga-mprejur imediat dupa refugiu? Cum de altfel unii fac asta in clip.
    Intradevar e interpretabila chestia cu a lasa intersectia libera si de a permite eliberarea intersectiei.
    Parca mai era ceva cu intorsu’ in intersectie daca nu stanjenesti circulatia. In situatia de fata, eu as zice ca trebuia sa acorde prioritate de dreapta. E ca si cum ar fi venit de pe o strada(imaginara) din fata ca sa faca stanga.

  36. inca o chestiune: In intersecriile unde stanga se face cu ocolirea prin dreapta centrului intersectiei, intoarcerea se poate face tot cu ocolirea prin dreapta a centrului intersectiei.
    In cazul de fata, celelalte 3 masini care au intors acolo se incareaza la
    Art.101. (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni şi […] suspendare dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile săvârşirea […] următoarelor fapt:
    d) circulaţia pe sens opus, cu excepţia cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depăşire.

  37. În opinia mea sunt mai multe culpe aici:
    – cei 4 care execută virajul de pe linia de tramvai (trebuiau să aștepte pe banda a doua
    – Opelul care execută virajul de pe banda 1
    – Opelul care ocoleste centrului intersectiei
    – Vlad.sm care nu permite celor aflați în intersecție părăsirea ei.

    Este adevărat, dacă Opelul executa virajul corect, nu se mai intersecta cu Vlad.sm, dar în situația de față, cu lega aplicată corect și „ca la carte” (nu după cum alege polițistul să o aplice), cam așa stau lucrurile.

    Referitor la hașurarea intersecției – este un marcaj ajutător, care întărește regula că nu trebuie intrat în intersecție dacă nu este blocată. Lipsa hașurii nu înseamnă că este permis, înseamnă doar că nu e hașurat. Regula rămâne!

    Iar legat de întoarcere, de ceva vreme se permite întoarcerea ÎN intersecție (nu înainte de ea), dacă este permis virajul la stânga și nu este indicator care să interzică întoarcerea.

  38. Desi stiu ce scrie la lege, intotdeauna am avut reticente privind ocolirea prin stanga a centrului imaginar al intersectieiin cazurile in care benzile de stanga nu au semafor dedicat (care ar permite celor care fac stanga sa nu se intersecteze cu cei care merg inainte, dinspre sensul opus). In caz contrar, doua masini care vin din sensuri opuse, fiecare pe b2 pe sensul lor, ocolesc prin stanga centrul si asteapta in mijloc o „fereastra” pentru a face virajul la stanga isi obtureaza reciproc vizibilitatea spre dreapta, ceea ce va duce la blocarea intersectiei (daca masinile din centru nu intraznesc sa faca virajul) sau chiar la accidente (daca indraznesc, dar ies in calea celr care vin din dreapta lor, pe b1.

    Din pacate la noi foarte multe intersectii nu au semafoare speciale (si timpi dedicati) pentru virajul la stanga. Acesta este motivul pentru care soferii aleg din instinct sa ocoleasca prin dreapta centrul unor asemenea intersectii, ca sa nu fie pusi in situatia de a-si lungi gaturile incercand sa vada ce se intampla in dreapta prin masina oprita in dreapta lor.

  39. Eu am invatat in scoala sa ocolesc prin stanga exceptand cazurile in care sunt scuaruri sau mai stiu eu ce, ceva gen cum e intersectia de la vitan.
    @kor tipic bucurestenilor, se alege ocolirea prin dreapta, toti se duc gramada de cele mai multe ori pe 2 randuri unde este posibil si ajungem la blocarea intersectiei pentru ca nici unul nu lasa spatiu sa se faca stanga, ajungand sa se blocheze tot, iar daca lasi spatiu sa treaca lumea esti injurat ca nu tii coloana…. In ceea ce ma priveste in majoritatea intersectiilor e mai comod ocolirea prin dreapta. Vad ca au aparut multe intersecii in care marcajele te duc pe stanga sensului si totusi e frustrant cand tii marcajul si esti inonjurat de toti idiotii de pe sensu care se duc ba pe stanga ba pe dreapta.

  40. @bighi89 – asa e. In practica, insa, faci si tu ce fac cei din fata ta, sau ce face cel care vine din fata ta. In caz contrar, daca toti vor sa ocoleasca prin dreapta si doar tu vrei prin stanga, abia atunci vei bloca, cu siguranta, intersectia 🙂

  41. @Vlad
    +
    nu am vazut opelul pe B1! merci de precizare!
    Imi place cat de frumos ai explicat, inclusiv hasurarea!!!!
    + din nou!

  42. @Kor – sunt 100% de acord cu tine!

  43. Nou

    @merepere serios acu, tu incetinesti la 20 la ora la fiecare intersectie pe verde sa cauti ambulanta? Nu mai fiti ipocriti degeaba pe aici.
    Ambulanta are lumini si sirena de avertizare si cu toate acestea obligatia sa incetineasca si sa se asigure ca poate trece in siguranta prin intersectie. Na ce se intampla daca se intersecteaza 2 ambulante?

    Cat despre rational vs lege, asa s-au invatat toti sa blocheze intersectii, sa treaca pe rosu, sa nu acorde prioritate; fiindca le gasiti tot felul de scuze pentru nesimtirea si tupeul de care dau dovada si ii lasati si cu impresia ca au procedat corect. Cu totii facem greseli in trafic dar eu cand ma stiu cu musca pe caciula ma asigur frumos ca nu incurc pe nimeni si cu atat mai putin ies pe geam si fac scandal.