It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Aproape poc din neatentie

Adăugat de Dzan
Raportează ca șters! 119

MCV-ul galben, nu se asigura la schimbarea de banda si aproape il incaleca pe cel cu Linea. Cand il vede, se sperie si ramane pe banda, dar in fata toti se opreau in coloana.

Norocul lui a fost ca cel cu Skoda din fata a fost cu bagare de seama si a ciupit acceleratia cat sa evite o tamponare.

25 comentarii

  1. Unul dintre lucrurile invatate de mine pe calea nasoala: nu te uita in oglinda laterala prea mult daca inaintezi, risti sa patesti fix ce ai surprins tu in clip. ++

  2. Cred ca greseala MCV-ului a fost ca s-a aratat nehotarat dupa ce a depasit autocarul. A asteptat prea mult si, cand s-a hotarat sa reintre pe b1, Linea din spate deja facuse acelasi lucru. Daca tot schimbi benzile, atunci fa-o hotarat, pentru ca daca eziti, se intampla ce am vazut mai sus.
    +

  3. numai in romania se poate intampla asa ceva.eu nu am citit in nici un manual de legislatie rutiera ca se poate depasi pe partea dreapta cu exceptia autovehiculelor ce vireaza la stanga dupa o prealabila semnalizare.parerea mea ca cel cu MCV-ul a procedat corect.a lasat spatiul de siguranta intre el si autobus.am spus PAREREA MEA. 😉

  4. @calin – nu e vorba de depasire pe dreapta. Ambele masini (MCV-ul galben si Linea neagra) au depasit un autocar. Linea s-a repliat pe b1 (doar nu era obligat sa ramana pe b2, nu?) si si-a continuat drumul. MCV-ul a ezitat si cand a vrut sa se intoarca pe b1 i-a taiat calea.

  5. @calin

    Art. 45, alin. 4 din Codul Rutier zice:
    Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.

  6. Meh, unde vedeti voi depasire pe dreapta? ca sa fie depasire pe dreapta, cel din spate trebuie sa fie pe b2, sa treaca pe b1, sa devanseze masina de pe b2, si sa revina imediat pe b2.

  7. @ ics Lumineaza-ma, te rog

    • @AlexP, @Kor: ca sa nu fie depasire respectivul trebuie sa se asigure, sa semnalizeze si sa schimbe banda si abia apoi sa accelereze si sa „devanseze”. Semnalizarea se face cu minim 50 de m inainte in localitate si 100 de m in afara localitatilor.
      Prin urmare, ca sa nu fie considerata depasire, legal (pentru ca politia nu pedepseste multe altele mult mai grave, dar asta soft) trebuie sa faci manevra de schimbare a benzii si apoi sa „devansezi”
      Cand pleci din spatele lui o faci cu intentia vadita sa-l depasesti, nu? Atunci cand circuli pe o banda sau alta si mergi mai repede ca celalalt este considerata „devansare” si nu cand pleci din spatele cuiva, treci pe banda cealalta si accelerezi.

      Indicatoarele astea http://goo.gl/maps/fwZAm oare ce semnifica? Ca autovehiculele de transport marfa au voie sa treaca pe b2, sa devanseze, dar nu mai au voie sa revina pe b1 ca altfel ar fi considerata depasire? 😀

  8. Nu inteleg scopul intrebarii. Ce are initiatul depasirii cu ce vedem noi in video? Unde bati?

  9. Nu prea se poate vorbi de depasire aici. Mai bine repliere. Linea a fost mai rapid, MCV-ul a fost mai incet.

  10. @ics – asa, si? In afara de depasirea autocarului (si nu cred ca te referi la asta) ce alta depasire mai vezi tu in film? Tot nu inteleg ce vrei sa ne comunici.

  11. @ics – azi e ziua ta de exprimari eliptice, sau cum? 🙂 De ce, ce? De ce autocarul e depasit? 🙂 De ce MCV-ul nu depaseste… ce nu depaseste MCV-ul?

  12. Regulile de circulatie sunt mai mult decat interpretabile. Din punctul meu de vedere si respectand mot-a-mot ceea ce scrie in articolul citat de mine mai sus, nu se considera depasire. Daca dupa ce depaseau autocarul sau ce e ala, tipul cu fiatul intra pe b1 si apoi iara pe b2 in fata celui cu mcv-ul, atunci puteam vorbi de depasire altfel parerea mea este ca vorbim de o devansare.A, ca ne agatam ca nu a dat semnal cu 7 km inainte, ca nu s-a asigurat sau eu mai stiu, da, putem discuta pana maine. Nu stiu din ce oras esti tu, dar te invit sa vi prin Bucuresti si sa incerci sa respecti regula aia cu 50 de metri inainte de executarea manevrei. In special spre seara, cand se circula bara la bara.
    Nu vreau sa ma intelegi gresit, nu cred ca e ok cum se circula in bucuresti dar in mare vorbim de adaptare. te adaptezi la traficul din cacatul asta de oras sau mergi cu metroul sau nu mai cumperi carne niciodata ca ai mereu frigiderul plin cu diverse organe.
    revenind la subiectul de mai sus, cred ca depinde si de optica fiecariua, asa cum am mai spus, legea fiind mai mult decat interpretabila.

    • @AlexP: se circula asa pentru ca toti nu dau 2 bani pe respectarea legii, de aia. Despre ce vorbim, ca e ok incalcarea legii?
      Ma opresc aici.

  13. @ics – eu ti-as da dreptate daca as pricepe ce vrei sa zici. Deci: sa inteleg ca ala cu Linea are partea lui de vina? Posibil. hai sa zicem ca a depasit cam din scurt. dar nici MCV-ul nu e prea istet, pentru ca nu prea se asigura in timp util.

    Asta vrei sa ne comunici? Sau ce?

    Eu rama la parerea mea ca MCV-ul s-a hotarat prea tarziu sa intre/reintre pe b1 si s-a asigurat cam de mantuiala, si de aici toata tarasenia.

  14. @ics Corect! Hai sa ne oprim aici. Cred ca venim din doua medii diferite si nu vom putea sa ne intelegem reciproc vreodata 🙂 Parerea mea este ca aici nu e vorba de depasire ci de devansare, a ta invers. Desi nu reusim sa ajungem la un numitor comum, eu iti respect parerea, ca nu suntem obligati sa gandim/vedem lucrurile toti la fel. Daca am gandi toti la fel nu am mai avea nevoie de rca-uri si nici de constatari amiabile 🙂
    Bafta!

  15. @ics – de acord. Dar din punctul meu de vedere singurul imprevizibil aici a fost MCV-ul. Daca depasesti ceva si ramai pe b2 prea mult, atunci se presupune ca ai treaba pe b2, deci n-o sa te razgandesti prea devreme.

  16. Marius Buz

    Semnal de revenire pe b1 ciuciu, oprire brusca fara motiv, ceata totala.

  17. verdenpom

    eh lasati si voi acum, azi dimineata am vrut sa trec de pe b2 pe b1(erau cateva masini „avariate doamne”), si ca de obicei pun semnalizarea ma asigur (aprox 20 de metri la mine) si il vad pe unul ca vine lansat frumos cu viteza frumusica pe la 100 si ceva cred (eu aveam 60) si a franat singur fara ca eu sa ma urc peste el, mai bine zis m-a lasat sa imi schimb banda chiar daca el avea viteza… acum imaginati-va aceeasi chestie cu semnalizare si pusa de 5 metri si asigurare de 10 metri, trebuie sa fii musca sa vezi in 4 dimensiuni pentru a evita situatia din filmulet

  18. De acord.Si cel cu MCV-ul are partea lui de vina.Trebuia sa semnalizeze inainte de a se incadra inapoi pe banda 1.Parerea mea este ca a vrut sa lase mai mult spatiu de siguranta intre el si autobus.Cel cu Linea nu cama lasat spatiul de siguranta.Sa presupunem ca la trecerea pe banda 1 cel cu linea avea in fata un obstacol si era nevoit sa franeze,se urca autobusul peste el?Eu zic ca da.Una e sa opresti un automobil de sub 3500 kg. si alta e sa opresti (in cazul nostru un autobus) care are peste20t sau un autotren care are 40t.

  19. Linea are sange de „racer”, nu s-a repliat asa cum zic unii, a vrut SA-I FACA PE TOTI! MCV-ul a fost luat prin surprindere si are partea lui de vina, clar!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!