It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Atentie la pietoni! #2

Adăugat de GeluCJ
36

Dupa cum se stie, prioritatea de trecere se se acorda pietonilor angajati in traversare, aflati pe sensul de mers al autovehiculului. Daca uiti asta si mai ales obligi pietonul sa se opreasca pentru a nu fi luat pe capota (faza a doua) risti sa stai pe tusa o luna.

Fundal sonor: Flexxus – Waves.
Music provided by Frequency:
https://www.youtube.com/channel/UCPSX-g40Ti1c5C7sbGNtGzA

8 comentarii

  1. Crezi ca isi pun intrebarea „de ce opreste cel de langa mine?”… eu cred ca isi pun intrebarea „oare apuc sa trec pana apare pietonul la coltul masinii oprite?” :))) mi-a fost dar sa aud diverse pareri legate de cum gandesc astia si am ramas blocat; unii au impresia ca daca sustin ca nu au vazut pietonul oarecumva scapa… nu pot sa imi dau seama cum gandesc, sincer… dar in mintea lor lucrurile se leaga si au fir logic, de la inceput pana la sfarsit.

    • @Bestia Probabil nu, altfel n-am vedea astfel de intamplari in trafic. Pentru astia cu un mod ciudat de gandire, destul de greu de inteles si motivat de anumiti factori, exista solutia de a-i lasa pe tusa o vreme pentru reflectii rutiere. Dupa aceea, poate altadata procedeaza diferit.

  2. La prima faza mai ales si chiar si la cel cu trotineta putin sa zicem ca singurul care putea fi incurcat ca pieton de cei care nu au oprit pe B2 era Usain Bolt in plin avant… pieton la 5 m de tine, sa treci cu toata masina de trecere iti ia jumate de secunda chiar si la viteze sub 30 la ora.

    In rest, da, pentru multi e greu sa se prinda de ce opreste cel de langa sau sa inteleaga de ce trebuie sa incetinesti langa treceri cand ai vizibilitate proasta mai ales… daca la pietoni e o scuza ca nu toti se pot pune in locul soferului, la soferi nu exista scuza asta.

    • Îmi pare rău, dar nu sunt de acord. Pietonul responsabil se asigură și nu începe traversarea până nu opresc mașinile (sau își manifestează clar intenția de a opri). Dacă mergem pe principiul „îmi ia o secundă să trec, așa că nu opresc”, pietonul nu mai traversează niciodată…
      Dar nu vreau să încep o polemică pe tema asta. Am citit de mai multe ori prin comentarii cum nu trebuie să oprești dacă pietonul nu a trecut de axul drumului (ca la 1:53), și altele asemenea…
      Eu prefer să opresc mereu, și gata. Prefer să mă claxoneze „meseriașii”, decât să mă înjure pietonii, sau să îi pun în pericol.
      + Pentru clip, Gelu. Îmi plac mult giratoriile din clip! Așa ar trebui marcate sensurile giratorii! Da, am văzut clipul în care le-ai prezentat! 🙂

    • cosmindaniel12: ca sa intelegi ce am vrut sa zic citeste definitia acordarii de prioritate din legislatie. Spune-mi tu in cele 2 faze la care ma refer daca s-a incalcat acea definitie legata de pietonii respectivi?

      Daca la drumurile cu pana la 2 benzi pe sens si bordura in buza benzii 1 merge principiul de care zici tu, in cazul bulevardelor cu mai multe benzi pe sens sau cu parcare pe marginea celor 2 benzi cel de pe banda de langa ax nici nu vede pietonul care a calcat pe trecere iar pietonul nu ar putea fi incurcat de el nici daca ar vrea.

      Principiul nu e „imi ia o secunda sa trec asa ca nu mai opresc”, principiul e „incetinesc, ma asigur ca acord prioritate tuturor pietonilor sau ca am cui sa acord prioritate si trec daca pot”. Am vazut un caz in Brasov (postat pe aici parca dar cum autorul s-a retras nu stiu daca mai e si clipul) in care pe un bulevard de 3 benzi pietonul abia calcase pe B1 iar cel de pe B2 si B3 au trecut doar cel de pe B1 oprindu-se. Cel de pe B2 a scapat fara amenda (pe buna dreptate era exact pe trecere cand a calcat pietonul rotile din fata trecusera de ea) iar pe cel de pe B3 cu numere de alt judet l-au oprit si lasat fara carnet el fiind cu rotile din fata pe trecere cand pietonul avea un picor pe B1. Sincer, mi se pare absurd sa zici ca cel de pe B3 nu a acordat prioritate pietonului in situatia aia.

      Si toate astea le spun din perspectiva unuia care cu o exceptie postata aici pe site din prostie momentana se uita dupa pietoni si opreste cateodata excesiv la trecere ca sa dea prioritate, exact cum spui tu, sa ma claxoneze meseriasii.

    • cosmindaniel12 De acord, un pieton responsabil intr-adevar se asigura corespunzator, stiind ca legea ii ofera prioritate de trecere la traversarea pe trecerea pentru pietoni, dar intelegand in acelasi timp ca nu-l poate feri fizic de actiunile nesabuite ale unui sofer neatent, grabit, nesimtit etc. sau variante combinate.

      RebounD11 La a doua faza pietonul initial mergand pe langa trotineta chiar s-a oprit putin (in stop-cadru) cand a vazut ca masina n-are nicio intentie sa-si reduca viteza 🙂
      Problema grava e ca de la aceste treceri prin fata pietonilor angajati deja in traversare, mai mult sau mai putin periculoase la un moment dat pana la a ajunge sa fie luat omul pe capota nu e decat un pas (exemplu in faza a treia) 🙁
      P.S. Cele doua fazele in discutie prezentate in film nu sunt de genul celor in care pietonul pune piciorul pe carosabil dupa ce-a trecut masina de trecere sau la limita sa zicem in timp ce masina e inca pe trecere, desi in unele cazuri au fost suspendate permise si in aceste din urma situatii discutabile.
      In ambele cazuri pietonul era deja angajat in traversare pe trecere cand masina i-a trecut, mai mult sau mai putin, prin fata.

  3. zuzuleinen

    Salut Gelu,

    Multumesc pentru clipurile postate 🙂 Eu acum fac scoala de soferi, iar clipurile tale sunt foarte educative pentru diferite situatii in trafic. Keep up the good work! 🙂

    • @zuzuleinen Te salut si eu! Multumesc frumos pentru aprecieri si mult succes la examen! 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!