Adaugă comentariu

19 comentarii
  1. Nou

    Un link pe google maps cu strada respectiva? Modul cum se face trecerea de la 2 benzi la 3 mi se pare cel putin curios.

    • Nou

      Hai ca am facut putin pe detectivul si am gasit strada respectiva.

      Ai dreptate, referitor la incadrare, dar mi se pare ca marcajele au fost trasate intr-un mod destul de nefericit… E vorba de o banalitate, din 2 benzi se transforma in 3, de ce nu au lasat banda 1(care devine banda 2) sa fie pe directia inainte iar banda 2 (care devine banda 3) sa fie banda pentru la stanga, iar cine vrea sa faca dreapta ar face foarte usor trecerea pe banda 1(din 3) fara sa incurce pe nimeni.

      Eventual puteau sa faca niste marcaje de presemnalizare cu vreo 50 metri inainte, ca sa stie lumea pe ce banda sa se incadreze.
      N-am mai intalnit situatia asta in tara, e ceva specific Sibiului? 🙂

    • Da, cum dracu au avut ăia tupeul să facă linia strâmbă?
      Nu știau că „specialii” cu Audi se visează în tramvai și nu pot să tragă de volan? Trebuia să-i atenționeze cineva de când pleacă de acasă că drumu’ nu-i drept, pentru că ei audi da’ nu vedi!

  2. Salut!
    Prima dată menționez că nu sunt din Sibiu iar aceasta este părerea mea bazată doar pe imaginile videoclipului.
    Mie îmi pare că Audi nu a greșit cu nimic. El dorește să meargă ÎNAINTE și rămâne pe banda pentru ÎNAINTE. Observând marcajele, Banda 1 se transformă în bandă DOAR/NUMAI pentru „DREAPTA”. Cei doi opriți la semafor pe Banda 1 sunt încadrați greșit. Dacă eram în locul autorului clipului, eu trebuia să cedez trecerea celor aflați pe Banda 2 (Audi) pentru că, dacă doream să merg ÎNAINTE, eu eram cel care schimbam banda (Banda 3 se transforma în bandă pentru STÂNGA).
    Repet, nefiind din Sibiu și necunoscând marcajele și indicatoarele din zonă, e posibil să greșesc.
    Cel mai bine e să opriți un polițist de la circulație și să-l întrebați despre modul de circulație în acea zonă. Vă asigur că nu se va supăra și vă va da informațiile corecte.
    Cu stimă, un „sudist”. 😀

    • banda 1 se transformă în bandă de dreapta
      banda 2 se continuă în bandă de înainte
      banda 3 apare ca bandă de stânga

      audi a circulat corect pe b1 și apoi ca să meargă înainte trebuia să treacă pe b2 (ceea ce a și făcut, fără intenție totuși nu cred că ținea el cont de marcaje, așa s-a nimerit). dar trebuia să semnalizeze și să dea prioritate autorului care era deja pe acea bandă. afirmația „autorul schimbă banda” este falsă

      este o mizerie de infrastuctură, nu se face așa ceva. benzile de înainte trebuie să fie coliniare cu axul drumului pentru a putea fi predictibile, iar cele de obligatoriu stânga dreapta trebuie create cu alveole. nu e ok să mergi pe b1 și să te trezești că ajungi pe banda de dreapta. și nici să existe S-uri pe drum drept. dacă nu este loc de alveole atunci lași înainte și dreapta, asta e

    • B1 este banda petru inainte si dreapta, nu doar pt dreapta, B2 doar pentru inainte si aproape de intersectie, unde se lateste drumul, „se naste” si B3, care este strict pt stanga, cu semafor separat. Marcajele sunt foarte clare, doar ca multi sunt invatat sa mearga drept si cu ochii in telefon, dupa care se vaita ca drumul a facut brusc la dreapta si masina nu. Nici drumul si nici masina nu sunt de vina. „Semne clare drumul are”, doar ca mamiferul biped de la volan, are probleme cu atentia si/sau cu vederea.

  3. Revin după ce am găsit intersecția pe Google maps.
    Surpriză! Imaginile din satelit sunt mai vechi iar marcajele sunt desenate puțin diferit față de cele din video. Cel mai probabil localnicii circulă ACUM tot după marcajele VECHI. Ei știau că trebuie să fie două benzi pentru ÎNAINTE. Dacă mă iau după video, cu marcajele modificate, rămân la părerea din comentariul anterior: Banda 1 DOAR pentru DREAPTA, Banda 2 SINGURA pentru ÎNAINTE, Banda 3 DOAR pentru STÂNGA. Deci, pentru ÎNAINTE trebuie încadrare pe Banda 2, autorul trebuia să schimbe banda, deci trebuia să se asigure, să cedeze trecerea celor de pe 2 și nu „s-o cotească” forțând și împingându-i pe cei de pe 2 să se încadreze pe banda care este DOAR pentru DREAPTA.
    Repet, e părerea mea fără să cunosc exact cum sunt marcajele și indicatoarele actuale.
    No hate!
    Drumuri bune, fără evenimente neplăcute!

    • https://goo.gl/maps/oqvQ2i37LyX95qDW6

      Hai ca e simplu. Acum sunt un pic mai sterse marcajele dar sunt la fel ca pe google. Nici eu nu sunt din Sibiu, dar nu m-am incurcat niciodata acolo. Banda 1 se duce un pic spre dreapta. Banda a doua la fel. Apare banda a treia.

      Audi trece de pe 1 pe 2 fara sa semnalizeze si fara sa se asigure. 🙂

    • Si, da! stiu ca am dat exemplu o intersectie aflata un pic mai sus, dar mi s-a parut mai bun unghiul (sunt identice ca situatie). Asta e cea din video: https://goo.gl/maps/Gg3XePph9izzHC7E7

    • Nou

      @Cip

      Parca in cel de-al doilea exemplu sunt mai ok trasate liniile. Pe celalalta strada am vedere pe google maps doar de pe contrasens si nu imi dau seama prea bine de marcaje.
      Cert este ca autorul are dreptate referitor la incadrarea pe banda, eu doar comentam alegerea nefericita a celor de la primarie de a face trecerea de la 2 la 3 benzi.
      Uite un exemplu corect, zic eu, cum se fac din doua benzi, trei:

      https://www.google.ro/maps/@44.3172517,23.8140792,3a,75y,107.58h,71.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1su0lr8N7T-z0yFiEqNh16YQ!2e0!7i13312!8i6656

    • CraiovaTube

      Suntem de acord ca solutia, din punct de vedere al Safety-ului poate fi imbunatatita. Totusi, nu am inventat apa rece in ceea ce priveste traficul. Uite aici un exemplu (corect! nu ca cel din Sibiu) de utilizare a acestora: https://www.rms.nsw.gov.au/roads/safety-rules/road-rules/lanes.html – a se remarca linia continua care nu lasa indoieli in ceea ce priveste banda pe care esti.

      Mai trebuie spus ca peste tot in lumea civilizata, sicanele (fie ele S Shape Lanes sau ronduri / giratorii) sunt construite in asa fel incat sa te oblige sa incetinesti astfel incat sa creeze timp si siguranta pentru a separa sau a uni diverse fluxuri de vehicule. La noi…

  4. Nou

    @Cip

    Acum imi pun intrebarea daca cei de la Primaria Sibiu au avut acordul Politiei Rutiere (de la IPJ Sibiu) ca sa traseze astfel liniile acelea. Sunt sanse mari sa nu aiba.

    Hai Sibiu, wake up! Daca pana si in Craiova s-a reusit sa faca marcajele corecte si fara sa puna in pericol siguranta participantilor la trafic…. uite alt exemplu cum se fac marcajele de la 2 la 3 benzi:

    https://www.google.com/maps/@44.3199482,23.7995209,3a,75y,112.32h,79.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXrb7qMWHkDuzLztEddlsIA!2e0!7i13312!8i6656

    Adica na, nu tai fata nimanui, nu obligi pe nimeni sa-si schimbe directia de deplasare, nu face nimeni accident ca nu s-a incadrat bine.

    Imi mentin presupunerea ca la Sibiu lipseste avizul politiei rutiere pentru trasarea acelor benzi de circulatie.

  5. Si eu am facut in intersectia aia ca cel cu Audi. Nu sunt din Sibiu, eram in trecere, si m-am trezit brusc ca schimb banda, eu mergand tot inainte. Stiu ca in caz de accident as fi fost vinovat. Mi se pare totusi ca intersectia e trasata prost si ca nu e intuitiva.

    • Fara suparare, dar mai ales cand nu esti din oras, te uiti mai atent la semne si marcaje, iar acolo, matrcajele sunt perfect vizibile. Ce faci cand mergi pentru prima data pe un drum drept, si dai de o curba la stanga sau la dreapta? Mergi inainte si dai vina pe cei ce au facut drumul, ca nu este facut intuitiv?

  6. Nou

    Cunosc strada, e simplu, b1 si b2 usor curbate spre dreapta si marcate corespunzator dar, masina merge drept, ca e mai capoasă. am pățit cu baștinași care habar nu aveau pe unde merg. Un -sudist-.

  7. Nou

    Pentru ca banda 3 sa se transforme in banda 2 si banda 2 sa se transforme in banda de dreapta, trebuiau marcate corespunzator. E o problema mare cu marcajele ( lipsa lor) in acea situatie ce poate genera accidente….Administratorul drumului sau cine se ocupa cu marcajele ar trebui impuscat si aruncat ca hrana pentru crocodili. Se vede foarte clar in filmare acest aspect… Chiar nu stiu ce se intampla daca cumva faceati poc… ceva de genul tu mergeai legal, el mergea legal ca nu stia ca banda lui se transforma. Ceva de genul dat in judecata administratorul drumului nu stiu…. Daca faceati poc nici unul nu avea vina. In opinia mea.

    • Nu exista nici o problema cu marcajele, acestea fiind perfect vizibile. Problema este doar la „mansarda” celor care nu le respecta. Banda B1 celui cu Audi nu se transforma, ci pur si simplu deviaza, la fel cu B2, pentru a se crea si B3 care este strict pt virajul la stanga.

  8. Exista marcaje foarte clare, pe care foarte multi le ignora si merg drept, atat aici (zona din clip) https://goo.gl/maps/nhiSzobsBS4BVbTX7 , cat si putin mai in spate https://goo.gl/maps/ASwYATpnnhf1xWfa7 .

Vezi si...