It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

11 comentarii

  1. Un bezmetic.

  2. au luat-o raza cu bicicletele….
    ar fi cazul ca politia rutiera sa-i „premieze” cu niste menzi… si sa le faca un pic de publicitate.

    oug 195 + regulamentul au prevederi pentru biciclisti dar extrem de putini tin cont de ele.

  3. Buna ziua,

    Acest bicilist a incalcat 2 reguli din codul rutier modificat in 2017:

    1. A circulat cu un vehicul pe trotuar
    2. in jurul minutului 1:10, cand s-a bifurcat drumul, trebuia sa se afle pe banda 2 astfel incat sa ajunga pe banda 1 pe noul drum.

    Mai jos gasiti cateva extrase din codul rutier care v-ar interesa. (mai ales pentru faza de la inceputul clipului):

    Dotarea obligatorie a bicicletei pentru mersul pe drumurile publice: cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant. Nu esti obligat sa ai lumina.

    Bicicleta trebuie sa aiba far, clipici si catadioptri doar noaptea sau pe lumina redusa. Fiind o zona iluminata public, nu exista aceasta oblicatie.

    Interdictii

    Printre interdictiile pe care le mai ai ca biciclist, se numara:
    – sa circuli fara a avea cel putin o mana pe ghidon, si ambele picioare pe pedale;
    – sa mergi in paralel cu un alt biciclist, exceptie facand concursurile sportive;
    – sa te tii de un vehicul aflat in mers ori sa fii remorcat de un alt vehicul sau impins/tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
    – sa transporti o alta persoana pe bicicleta. Exceptie fac copiii pana in 7 ani, care pot fi transportati doar in scaune de bicicleta special omologate, ce au marcajul CE si doar de catre o persoana majora. Bicicletele special concepute pentru a duce mai multe persoane nu intra la aceasta interdictie (cum ar fi bicicletele tandem sau cargo bikes);
    – sa mergi cu bicicleta atunci cand drumurile sunt acoperite cu polei, gheata sau zapada;
    – sa circuli cu defectiuni tehnice la frane sau cu o bicicleta fara avertizor sonor;
    – sa traversezi drumurile publice, pe trecerile de pietoni, in timp ce esti pe bicicleta;
    – sa circuli pe alte benzi decat cea de langa bordura/acostament, exceptand cazurile in care, inainte de intersectie, trebuie sa te incadrezi regulamentar pentru a vira la stanga;
    – sa circuli fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, in afara localitatilor si in in interiorul localitatilor in care nu functioneaza iluminatul public, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
    – sa conduci bicicleta fara a mentine contactul rotilor cu solul;
    – sa mergi cu bicicleta pe autostrada;
    – sa stationezi cu bicicleta pe un drum public, pe timpul noptii.

    Art. 6 In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles:
    10. bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;

    • Din puncte de vedere a legislatiei:
      -cum spuneai, nu avea voie sa circule cu vehiculul pe trotuar sau pe trecerea de pietoni
      -trebuia sa foloseasca banda de autobuze/biciclete el fiind aflat pe banda 5 (sau 4 daca se ignora cea pt autobuze): Art 41. alin. 3: „Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva.”

      Despre iluminare din moment ce nu l-am vazut uitandu-ma suficient de atent consider ca, in ciuda iluminatului stradal, lumina este redusa, iluminatul stradal fiind ineficient in acea zona. Astfel consider ca biciclistul trebuia, legislativ, sa aiba dispozitive de iluminare/reflectorizante.

      Ultima observatie e legata si de bun simt: nu mergi noaptea cu 40 la ora pe bicicleta fara lumini.

    • Salut,

      Asta am spus si eu. Am incercat pe aceasta cale sa atrag atentia asupra anumitor aspecte ale codului rutier. Sunt si sofer si biciclist (3 zile pe saptamana merg la servicu pe bicicleta).

      Din pacate in Romania nu exista conceptul de vehicul pentru bicileta. Am fost intrebat de multe ori de ce merg pe strada si nu merg pe trotuar.

      Art. 100
      Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

      Art. 160
      (3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

  4. Ala nu e biciclist, e kamikaze. Pe lângă faptul că idiotul circula fără lumini, cel mai grav lucru e ca merge pe B3. Ce dracu, în țară asta si biciclistii au apucaturi de șoferi de BMW.

  5. Pe acest individ cred ca l-am mai întâlnit (unu îmbrăcat în spandex :)), ce stătea super aerodinamic cocoșat, ceva cursiera și fără lumini de fel). Tot asa era afara un fel de apus, eram într-un uber la giratoriu din bună ziua și am auzit niște claxoane din spate și instictiv m-am uitat sa vad despre ce e vorba. Ne-a devansat. Mai jos undeva la podul de dinainte de Ramada pe turzii ne am pus alături de el cu mașina, uber banda 2 el banda 1 pe mijloc. Dacă țin bine minte avea între 70-80 pe coborâre. Nu înțeleg ce poate fi în capul unui om de genu mai ales ca părea un ‘profesionist’. Chiar atât de greu e sa pui niște lumini pe fata și spate dacă mergi cu asa viteza.

    • doctor faust

      este doar un teribilist inconstient in niciun caz profesionist. profesionistii, indiferent de domeniu, incep cu intelegerea rostului regulilor si, imediat in consecinta, aplicarea acestora cu sfintenie.
      ca si cu masina sau alt vehicul, aparat, etc, doar pentru ca unul merge „repede” sau face ceva repede, nu inseamna ca e profesionist. iar profesionistii, mai ales in sporturi sau domenii periculoase, nu se joaca cu viata.

  6. doctor faust

    e ce vrea muschii lui pentru ca nu pateste nimic. politia sau orice alta autoritate sunt fix inexistente si nu pateste nimic, tu n-ai ce sa-i faci pentru ca na, ce-o sa faci, o sa-i iei boii de la bicicleta? il educi? il certi? il bati? nimic. si daca s-ar produce un eveniment rutier 99% din masa de dobitoci ar tine cu el oricum.
    prin urmare, cat ii merge, ii merge. din pacat si cand nu-i va mai merge, intr-un fel au altul, macar moral, tot nenoroceste pe cineva…

    • Poate nu se vede pe filmare dar la prima faza era cat pe ce sa-l iau pe capota, estimez ca avea undeva la 50 si nu l-am vazut decat in ultimul moment in care am franat brusc. De il loveam, legal eu eram de vina si mai traiam si cu faptul ca l-am nenorocit pe om (fiindca la un impact la viteza aia sanse mici sa iesi nevatamat pe orice in afara de masina, cu atat mai mult pe bicicelta).

    • ciucasebi

      @magnnum mie mi se pare mai mult culpa comuna, tu te-ai oprit te-ai asigurat, el nu avea lumini, era noapte nu aveai cum sa-l vezi.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!