It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Banda-fantoma si prioritatea de trecere

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 90

Se porneste initial de pe trei benzi. La un moment dat, B1 si B2 se unesc intr-o „noua” B1, urmand sa se circule ulterior numai pe doua benzi.
In foto de la sfarsit, cine va trece primul? Cel care vine de pe B2 sau cel care vine de pe B1?
P.S. Inspirat de situatia din clipul: http://www.trafictube.ro/accident-sangeorgiu-mures/, dar fara acele consecinte.

Fundal sonor: HHSolid Beats – „FAST LIFE” DARK SICK HIP HOP INSTRUMENTAL RAP BEAT 2014 (FREE BEAT).
https://www.youtube.com/channel/UCAw5uPujCyzxfk_luq6jsCw

Localizare:

View Larger Map

24 comentarii

  1. In primul caz, B1 dispare, deci B1 cedeaza catre B2. In al doilea caz e pur si simplu la mica intelegere.

  2. Cine e sef la circulatie la voi la urbe ?
    Cine isi da acordul pentru tampenia asta cu marcajele fara panouri de avertizare si fara sageti de directionare ? Clar ca e online ca a sarit repede la minus.

  3. Nu stiu ce se intampla cand trebuie sa aplic „la mica intelegere”. De aia trebuie reglementat prin indicatoare si marcaje, nu merge asa.

    GeluCJ, ai semnalizat cand ai trecut de pe b2 pe b1 😀 ?

  4. Sa pun link sau mai bine cititi „dincolo””, sa sursa de inspiratie ?

  5. Legal e prevazut doar asta: „Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte, pentru a continua deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă.”, dar iti arata prin marcaje si/sau indicatoare banda care se sfarseste, ca sa poti schimba din timp banda. Aici nu e clar care se sfarseste (probabil B1), cu atat mai mult in partea a doua a clipului. De fapt, acolo in P-ta Mihai Viteazu (in partea a doua din clip, venind dinspre intersectia cu Regele Ferdinand, Baritiu, etc) claxonul e la ordinea zilei, pentru ca sunt si care intra pe B3 si ies pe B1 🙂
    +

  6. Minusuri se iau pentru comentarii contradictorii la un alt clip, pentru lipsa de sange, pentru lipsa de carne, pentru claxoane si pentru ca hateri cu carul. De mult nu imi mai bat capul cu minusarii care nu aduc justificari legale. Nu zic ca eu sunt sfant si nu gresesc, dar daca nu mi-am dat seama de greseala si cineva imi atrage atentia asupra ei, sunt capabil sa mi-o asum si sa invat din ea.

  7. 1:02 – Galben, tam tam te-am prins 😉 . Imi place marcajul dublu de la 0:47, dorel cam afumat de…

  8. În primul caz, ăla de pe B1 cedează întotdeauna. Când i se termină banda, trebuie să aştepte să treacă cei de pe B2 înainte de a schimba.
    În sens invers, e la fel. B1 se termină în B2. Dacă eşti pe banda aia, trebuie să-i laşi pe ăia care se află deja pe B2 înainte de a te încadra pe banda lor.

  9. @adib E aceeasi situatie filmata din doua directii diferite 😉

    @Ursul Grizonat Cine mai stie cine e sef acolo? 😀 Haterii „e” tot timpul pe receptie, 24/7 😆

    @MihaiS La 0:40? Nu 🙂

    @90177ro Dap, se mai intampla ca unii sa aiba o trasa ciudata B3->B1, dar mai rar. Oricum trebuie multa atentie daca vrei ca tabla sa ramana la fel si la iesire 🙂

    @Huffy Bine faci! 🙂 Motivele astea pot fi destul de multe, plecand de la unele banale/absurde si ajungand uneori la cele care intr-adevar ar putea avea si-o anumita motivatie.
    Oricum, cei care sunt chiar hateri isi au rostul lor, asta e „meseria” lor, sa-i lasam sa si-o faca si sa fie fericiti 🙂

    @verdenpom Asa este. Am „muscat” galbenul acela de la 1:03. Nu e primul (si probabil nici ultimul) si-am mai postat astfel de faze. Nimeni nu e perfect pana la urma, chiar daca unii (hateri) ar vrea cu disperare sa creada in asta 🙂

    @Gojira Interesant 😀

  10. @Gojira: Daca inainte exista B1, B2 si B3 si dupa B1 si B2 cum de se termina B1?

    Fara indicator de ingustare daca B1 si B2 devin o singura banda de ce consideri ca B1 dispare? Bunul simt si legislatia (aia care zice de numerotarea benzilor) imi indica ca ar fi mai corect sa zici ca B2 dispare… corectitudinea imi zice ca administratorul drumului ii un idiot criminal si trebe sa plateasca pentru asta.

  11. Uite cum au rezolvat australienii dilema „benzii fantoma”:

    http://www.drivesmartdrivingschool.com.au/road%20rules.htm

    Merging Rules – Diagram 3

    „If any part of the other vehicle on your left or right is ahead of you, then you must give way. Zip Merges happen at any place two lines of traffic are forced into one line or lane and there are no lines to cross.”

    Ingenios. Dar in Romania cred ca fiecare ar sustine ca el era cu un bot de masina mai in fata 🙂

  12. Cazul 1 – chiar si in absenta unor marcaje clare, este evident ca B1 se ingusteaza chiar inainte de ultimul marcaj longitudinal dintre B1 si B2
    Cazul 2 – se intra pe un alt drum; B1 si B2 au OBLIGATORIU dreapta; B3 are stanga SAU dreapta; logic ar fi ca B1 si B2 sa aiba prioritate

  13. @Kor: Ai dreptate. In Romania nu va functiona niciodata Zip Merges

  14. – Tu și Kor cele mai proaste clipuri de pe trafictube.

  15. @BaDy – sa fie primit! :mrgreen: Sa inteleg ca scorul nu reflecta realitatea din teren? Se poate, nu zic nu. Dar numai echipele mari castiga si meciurile in care joaca prost. 🙂

    Scuza-ne ca n-am facut clipuri cu tine – sigur aveam un milion de like-uri. Sau am facut, si abia acum aflam cine e unul dintre personajele pitoresti ale clipurilor noastre? Pace tie, Adriane, suflet chinuit! 🙂

  16. @RebounD11 Marcajele acelea sunt asa trasate de mult timp acolo 🙂 fara indicator de ingustare sau terminare a uneia dintre benzi.
    Practic benzile respective intr-adevar nu dispar, dar se transforma sub tine in altele 🙂

    @Kor E o solutie interesanta si pana la urma de bun-simt rutier. Pentru a fi aplicata insa trebuie in primul rand stipulata in lege, apoi cunoscuta de soferi, recunoscuta pe drum la fata locului si e nevoie si de putina bunavointa.
    Unii dintre noi o aplica (din politete), dar in RO inca nu e legiferata, asa incat ne descurcam cu ce avem.

    @romanu E vorba de aceeasi intersectie filmata de pe doua directii diferite, aproape perpendiculare, in care se intra pe trei benzi si se iese … doar pe doua. Faptul ca B3 e pentru stanga sau dreapta e doar o caracteristica particulara.
    Sunt si alte locuri in Cluj unde doua benzi se unesc intr-una singura:

    View Larger Map

    sau una dintre ele nu mai exista fizic dupa intersectie:

    View Larger Map
    si ce trebuie facut e mult mai clar 🙂

    @Artie Never say never 🙂

  17. @GeluCj Cel putin in viitorul apropiat nu cred… 🙂

  18. @BaDy Multumesc. As fi totusi curios sa stiu cam cate clipuri ai reusit sa vizionezi din cele peste 400 postate pana in prezent (fara a mai plusa si cu clipurile lui @Kor 😆 ) pentru ca afirmatia ta sa aiba un sa-i zicem asa, oarecare grad de credibilitate.
    Revenind la subiectul filmului, poate doresti sa ne dai un raspuns la intrebarea din descriere, avand in vedere ca ai: „permisul de 6 luni si conduc mai bine ca altii care au permisul de 5-10 ani.„?

  19. @GeluCJ – nici in Australia nu a prins prea repede, e implementata din 2000, si inca ei simt nevoia sa ii atentinoneze si acum pe soferii mai „batrani” ca s-a schimbat legea 🙂

  20. @Kor Si la noi se mai intampla sa vezi cate unul care se opreste in sensul giratoriu ca sa acorde prioritate cuiva care vrea sa intre 🙂

  21. O intrebare alocata celor in masura sa raspunda, se poate? Ca sa avem si noi un raspuns oficial, ca altfel fiecare isi da cu parerea pana la adanci batraneti.

    Oricum, multumim pentru clipul dezvaluitor, plus (+).

  22. @georgyc: daca ai mai mult noroc decat mine poti sa intrebi chiar tu la tine in oras.

    Eu am incercat… si nimic concret (situatia a 2-a de aici), ai raspunsul politie in topic… situatia nu s-a schimbat acolo (drept e ca prima situatie s-a rezolvat din cate am inteles destul de prompt).

  23. @georgyc Merci si eu 🙂 Cine doreste sa le puna factorilor responsabili intrebarea aceasta, e invitatul meu 😀

  24. […] in directa legatura cu clipul: „Banda-fantoma si prioritatea de trecere” (2015). Dupa un timp, banda-fantoma nu mai e fantoma … cel putin pe una dintre […]

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!