Trebuie sa fii autentificat pentru a publica un comentariu. Conecteaza-te aici.
108 comentarii
Nou
Roast
Jegurile astea nu merita niciun fel de ingaduinta, foarte bine procedat (poate putin mai preventiv la depasirea lui, nu ca ar fi usa lui o problema dar presupun ca nici masina ta nu a scapat nevatamata). Ce i-a facut politia?
Nou
dispeceru
:)))))) ce final! ce final!!
Ploitia ce-a zis?
Nou
jeanbart
Daca rotea si camera sa-i apara mutra era setul complet. Ei, nu ca ar fi fost vreunul blond si manierat…
Nou
miniMAX
Mi-am facut cont ca sa te felict. BRAVO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Doar asa se poate discuta cu animalele. Niste jeguri ce se cred deasupra tuturor. Succes sa iesi cat mai curat din rahatul in care ai fost fortat sa intrii din cauza animalului aluia.
Nou
arusoaei
doamne ce m-am racorit cu ultima faza, bravo omule, respect
Nou
7 Sins
Trebuia sa-i faci usa batanta de la precedenta faza.Excelent!Asa merita toti smardoii.+
Nou
jeanbart
Desi nu incurajez violenta, cam tot asa (poate chiar mai nasol) as fi facut si eu, nu mai asteptam 3 km…
Nou
Anton Alexandru
Ce a zis politia ?Care e finalul?
Nou
seby80
Incredibil, cum s-a ajuns si in Romania. Trebuie schimbat ceva in legislatie, indivizi ca cel din clip trebuie sa faca puscarie, nu doar asa, o amenda. Pana la urma, pare a fi tentativa de omor cand a incercat sa te scoata de pe drum.
Nou
cetateanul turmentat
De accord. Ma intreb cat a platit pentru testul psihologic care trebuie la dosar sa dai examenul pentru carnet de sofer….
Nou
doctor faust
cand spuneti psihologic, la ce va referiti?
ati vazut vreo testare medicala neuropsihiatrica in comisie? in 2000, si nu cred ca s au schimbat multe, era mai mult un test de logica si inteligenta…3 mate intortocheate de desfacut, cifre intr un cerc, inca doua porcarii si testul de vigilenta la „calculator” cu UV si OD si telecomanda…
nu stiu sa fie un test serios in care cineva sa evalueze profilul, comportamentul, plus ca e un test de moment. ce spune el cand il iei poate sa fie de relevanta 0 la o data ulterioara.
Nou
x.a.v.i
Salut! La prima faza te contrazic cel cu Peugeot a procedat correct, tu nu ai rabdare !!! Cel cu opel ca un badaran a trecut prin statie de troleu si a deposit coloana pe dreapta ca o p……!!
Nou
edi10000
Preda-ti permisul!
Nou
Andu
Ai dreptate!
Am aceeasi problema si eu acolo de fiecare data, incercand sa circul corect pe banda si sa ma incadrez atunci cand marcajele o permit.
Autorul a fost magar la prima faza iar la celelalte a fost bou ala cu pejou’ ! 🙂
…care nu e din Cluj 🙂
Nou
Ducu TT
unde scrie ca nu ai voie sa circuli prin statia de autobuz?
Nou
startrek
Acolo pe dreapta sunt parcari, apoi statie de autobuz, si sunt marcate corespunzator. Banda 1 este, pe toata lungimea strazii, cea pe care era respectivul cu Peugeot-ul. Cu cativa metri inainte de intersectia cu Closca se face acea banda dedicata virajului la dreapta. Inainte de locul in care Peugeot-ul a trecut pe acea banda, nu este voie conform marcajelor rutiere sa circuli pe pavajul de piatra cubica.
Nou
Ducu TT
Nu te contrazic daca imi oferi ceva articol din lege. Nu cunosc…si nu, momentan nu am permis, asa ca sa nu aud carcotasi
Nou
DriveTM
@startrek, @x.a.v.i, @Andu:
OK, nu avea voie sa circule prin statia de autobuz. Dar de la asta, pana la „a procedat corect”, e cale lunga…
1. nu semnalizeaza decat la 0:31.
2. la 0:32 deja e trecut cu toata masina de marcajul care ii interzice sa circule pe langa bordura, putea linistit sa inceapa manevra.
3. la 0:34, cand autorul il depaseste, poti sa observi (din orientarea masinii si din pozitia rotilor) ce traiectorie ar fi urmat. Drumul drept e cel mai scurt, nu? 🙂
Nou
Andu
Pentru curiozitate personala, o intrebare autorului: ai virt cumva de pe General Dragalina pe strada Horea? Daca da, pe ce banda ai fost incadrat?
Nou
Velu
traseul meu a fost P-ta. M. Viteazul – podul Horea – semafor Urania – str. Horea
Nou
Velu
@startrek: de la marcajul statiei de autobuz este logic sa se poata circula pe acea banda care se transforma in banda 1, pentru ca altfel insusi autobuzul ar circula ilegal (presupunand ca acolo nu e o banda dedicata CTP – si nu e). Ce vreau sa spun este ca cu putina bunavointa ne putem incadra din timp pentru ca, din respect pentru ceilalti, sa incomodam cat mai putin si sa lasam spatiul necesar si celorlalti. Observi ca astept rabdator la semafor si chiar daca am verde nu vreau sa incalc marcajul continuu din stanga mea doar ca sa schimb banda asa cum ar face aprox 90% dintre soferii din RO. Pe de alta parte daca ar fi semnalizat (asa cum zice legea) intentia de a vira la dreapta, pe TOATA durata asteptarii la semafor, asa cum repet, spune legea, atunci m-as fi putut si eu incadra din timp pe banda de la axul drumului, fara sa fiu nevoit sa incalc marcajul continuu. Vezi, problemele mari pot incepe de la aceste mici gesturi pe care noi le consideram neimportante. Iar cei care incearca sa respecte cat de cat regulile (nimeni nu e perfect) sunt tot timpul impiedicati sa faca asta de catre cei care nu le respecta.
Dacă de la un claxon s-a ajuns la sicanare si urmărire în toată regula, omul ăla are ceva probleme. Calmul ardelenesc-myth busted.
Deci, cum s-a încheiat incidentul, în afara de portiera lui laaarg deschisă?
Nou
radumanea1
Trebuie sa fii putin dement ca sa te abati cativa km de la drumul tau, sa-l sicanezi pe unul ptr. ca te-a claxonat. Caldura cred ca afecteaza grav neuronii. Asta o fi trecut testul psiho?
Nou
ionatara
„doar acum am vazut usa”
😀
Nou
simionbaws
Felicitati! Am avut o mare satisfactie la final.
E cu probleme psihice gravi tipul, daca de la un claxon scurt se aprinde asa.
De asta e bine sa ai portierele tot timpul blocate (majoritatea masinilor mai noi le autyoblocheaza oricum), si geamurile ridicate.
Intrebare offtopic: daca te sicaneaza unul, si trage de volan sa te forteze in bordura, chiar daca nu te-a atins, poti sa-l raportezi la politie? Se rezolva ceva?
si eu sunt f curios cum se poate termina o asemenea aventura … am fost la limita de cateva ori in asemenea cazuri dar din fericire nu au fost avariate nici persoane, nici masini si nu a fost nevoie nici de politie …
nu stiu legislatia pe de rost dar ala probabil ca isi preda permisul si plateste o amenda de o sa te tina minte si o sa te ocoleasca de acum inainte … din pacate, daca politia nu ti-a scris ceva ajutator in procesul verbal, esti bun de plata cand vine vorba de usa lui fiindca usa lui era deschisa cand masina ta stationa la 4:40 si daca asta se vede clar pe camera amplasata pe mijlocul parbrizului, atunci e clar ca se vede si mai bine de pe scaunul soferului … as spune ca te-ai asigurat in spate ca nu vine nimeni si poti depasi, fara insa sa te uiti atent in fata … si mai naspa era daca el apuca sa iasa din masina …
partea si mai tampita e ca s-ar putea ca avarierea masinii lui de catre tine sa fie mai grava dpdv legal decat sicanele facute de el .. si asta e stupid rau de tot fiindca si-o merita cu varf si indesat 🙁
Nou
trol
Ar putea spune ca-si simtea viata amenintata si a actionat in consecinta. Inapoi nu avea unde da, in dreapta nu era loc iar ghiolbanul si-a aratat clar intentiile, dupa cum se vede pe filmare. Nu stiu daca tine ce am zis eu, dar sper din tot sufletul sa iasa naspa pentru marlanete.
Nou
DriveTM
@teddycarebears scapi din vedere faptul ca reflexele, atentia, indemanarea, etc. autorului au fost mult diminuate de catre situatia de stres extrem la care a fost supus (in mod voit) de catre idiotul din Peugeot. Dupa 5 minute cu 3 km de ocolire cu sicanari, injurii, blocat traficul, tras pumni in usa/geam, aproape orice om din lumea asta va fi adus intr-o stare avansata de anxietate, care din punct de vedere medical este o justificare suficienta pentru atentia diminuata la plecarea de pe loc. Autorul s-a asigurat, insa stiind ca sanatatea si integritatea sa sunt in pericol, nu a reusit sa se asigure destul de temeinic.
In plus, autorul era obligat sa se asigure si sa acorde prioritate celorlalti participanti la trafic care aveau acest drept! In momentul in care opresti fara motiv, fara avarii, fara vreo urma de logica, si obligandu-i pe ceilalti sa opreasca dupa ce le tai calea, atunci ai si tu obligatia sa te asiguri temeinic inainte de a deschide usa si de a iesi din masina. Ca de prioritate la coborarea din masina sigur nu poate fi vorba.
DriveTM, „starea de anxietate” elimină răspunderea civilă și/sau penală?
Nou
DriveTM
@Bobiţă
Nu neaparat, dar in cazul unui proces, circumstantele atenuante vin in apararea ta, pe cand intentia sau recidiva in general iti cresc gradul de vina (si de pedeapsa).
Pe parte civila, idiotul a facut un sir enorm de contraventii, dupa care a blocat traficul (asta deja intra in sfera penala), si a deschis portiera fara sa se asigure. Ce pretentii sa aiba?
Iar pe parte penala, sunt destul de sigur ca distrugerea involuntara a unui obiect este permisa si neimputabila, daca este facuta in timpul unor manevre de auto-aparare, menite cu scopul de a proteja sanatatea si viata cuiva.
Sa luam 3 cazuri mult diferite ale aceleiasi actiuni:
A: Daca lucrezi neatent si ii dai unui coleg din greseala cu o scandura in cap si il bagi in spital, esti de vina. In cazul in care judecatorul considera ca a fost un accident si tu prezinti semne clare de remuscare, probabil ca vei primi o amenda / pedeapsa cu suspendare.
B: Daca o urmaresti pe fosta iubita si o lovesti cu aceeasi scandura ca sa te razbuni ca s-a despartit de tine, dupa ce ai mai batut-o in trecut, deja e pedeapsa cu executare.
C: Daca intra un borfas peste tine in casa, te incolteste si vine injurand spre tine cu un cutit in mana, (pentru ca cica i s-ar fi parut lui ca te-ai uitat urat cand ai trecut pe langa el), iar ca riposta la asta tu il lovesti cu scandura ca sa fii sigur ca poti sa fugi pe langa el, atunci nu mai primesti nici o pedeapsa, pentru ca se numeste legitima aparare.
Fiecare caz e diferit, iar legea e usor interpretabila de catre judecatori, dar totusi… care dintre cele 3 variante seamana mai mult cu situatia din clip? 🙂
Nou
doctor faust
DriveTm, esti avocat?
Nou
Ciupa
Legal nu ai nici un drept când mașina staționează și deschizi ușa ca berila în mijlocul drumului. Din logica voastră rezulta ca dacă parchezi, deschizi ușa și vine unul cu motocicleta și îl împrăștii pe asfalt tot el e devina ca nu a ghicit în urina azi-dimineață ca tu ai sa deschizi ușa.
Nou
DriveTM
@doctor faust: … mda, pentru ca e un lucru arhi-cunoscut faptul ca doar avocatii au auzit de notiuni precum legitima aparare, nu? 🙂
@Ciupa: Exact! Thank you! Asta spuneam si eu: dpdv legal, ce pretentii pentru prioritate la coborarea din masina ar putea sa aiba cel care s-a bagat in fata, a blocat traficul si apoi imediat a deschis usa cand si cum a vrut el? Exemplul tau cu motocicleta e foarte bun!
Nou
doctor faust
nu, ci pentru ca spui foarte multe prostii ceea ce, pentru orice absolvent de studii juridice te face sa pari cel putin caraghios, in cel mai fericit mod.
pana la legitima aparare ai facut o varza din vina, intentie, circumstante, si altele. cu legitima aparare doar ti ai incununat „pledoaria”.
de auzit auzi multe, din orice domenii, asta nu inseamna ca orice ti dai cu parerea e si corect.
legitima aparare e un subiect juridic extrem de controversat si supus dezbaterilor doctrinare.
vezi ca si atacatorul se poate gasi in legitima aparare la randul sau, fata de cel atacat intitial mai ales cand masura de raspuns este disproportionata.
ar trebui sa scriu aici cel putin materia dintr un semestru de penal ca sa incepi sa intelegi termenii cu care te joci atat de arogant…
ceea ce este si inutil dar si imposibil, desigur…
Vinovăția are forme, nu grade, dar să trecem peste asta.
Circumstanțele atenunante fac tocmai ce spune definiția verbului „a atenua”. Adică sunt luate în calcul la stabilirea unei pedepse.
Întrebarea mea era simplă și la modul general. Din moment ce „starea de anxietate” nu elimină răspunderea, iar fapta există, înseamnă că poate fi pedepsită/sancționată.
DriveTM, dacă între agresor și victima, există un obstacol, o ușă închisă de exemplu, vorbim tot despre autoaparare, adică despre înlăturarea unui atac material, direct, imediat?
@Ciupa, dar dacă ușa a fost deschisă cu 30 de minute înainte să treacă motociclistul sau atunci când cel care o lovește nu era în mișcare în momentul respectiv, cum stă treaba? 🙂
Nou
ananas
Clipul anului !
Am patit ceva similar si…da, bine i-ai facut ! Nici nu mai conteaza daca e corect ! E doar BINE !
Nou
Ionut1984
Bravo Bro. Eu nu m-as fi oprit in locul tau decat la prima sectie de politie. Nu statea de vorba cu el deloc.
Nou
trol
O filmare bruta, fara muzica pe fundal, nu ai?
PS: mi-ai facut ziua mai buna! 🙂
Nou
Velu
Exista si o filmare bruta, o sa o postez zilele astea, inclusiv cu traseul meu pana acolo, anterior cu vreo 3-4 minute. In schimb dupa, nu s-a mai intamplat nimic, am mers fiecare pe drumul lui. Eu inainte pe straduta, el a intors inapoi spre str. Oasului.
Nou
b19rrx
Chiar eram dezamagait dupa prima faza. Am crezut ca nu-i mai rabatezi usa.
Sunt bine din nou acum, dupa ultima faza.
Om destul de decent. Din pacate. Sau din fericire?
Nou
Georgica
adica nu exista interlop decent? 😀
Nou
sage
Da!!!!
Asta a fost reactia mea. E normal. Erai deja facut cu nervii si ne-ai razbunat si pe noi ceilalti care ne-am abtinut de la astfel de gesturi. Pe de alta parte, pe mine nu m-au urmarit nimeni asa niciodata. Ce dement!
Mi se pare normal ca filmul sa fie fara sunet. Reactia de satisfactie la lovirea portierei trebuie sa ramana in privat si sa poata fi mereu negata. 🙂
Nou
DriveTM
@sage: Si daca cumva ar ajunge in public (la cererea instantei), eu as zice ceva de genul… nu stiu, se pare ca asa reactioneaza unii cand sunt amenintati in mod constant 5 minute. Unii oameni se inrosesc, altii se sperie si striga, altii plang, iar altii… altii izbucnesc o secunda in ras, pentru ca e felul creierului de a te ajuta sa treci peste acel moment stresant, prin eliberarea brusca de adrenalina si alti hormoni. A fost o reactie necontrolata, in acele momente de spaima. 😀
super !
a mai fost un caz cu un touareg care a dat inspre dreapta catre o soferita cu un logan si ala acum este anchetat
Nou
Ducu TT
Ala cu logan-ul a zburat efectiv atunci si da, e anchetat pentru tentativa de omor. Aici chiar nu a fost asa naspa…desi sunt tare curios ce va zice politia.
Nou
Sticker
Cred ca in cazul asta , asa as fi procedat si eu.
Dar : In prima faza, o mica greseala normala a ta. apoi ciudat stilul de a te alerga prin tot orasul. F prost sa fii sa pierzi 10 min din viata dupa unul care era sa te stearga.
Dar se poate intampla urmatoarele
-ideea de ai lovi portiera nu este una buna. Un articol din lege te obliga sa iei masuri premergatoare pentru a evita un accident. ( daca depui proba video este posibil sa va faceti amandoi masinile ). sactionata cu clasa 4 de amenda.
Iar pentru el sunt doua pagini de articole incalcate primul fiind : art 120 etc, la el vreo 90 zile
Nou
rusliq
Te rog sa pui update cand exista informatii noi 😉
Nou
RazX
@Velu – bravo. Cum ce s-a intamplat mai departe?
Nou
incepatorul
Urat, foarte urat ce face omul ala cu peugeot-ul … dar nu inteleg o chestie: marcajul care se vede pe jos la 0:21-0:22 zice ca cei de pe banda aia au dreptul sa mearga inainte sau la dreapta, omul a mers frumos pe banda si apoi a semnalizat si a schimbat banda corect … de ce atata agitatie si claxon? Daca ai claxonat ai castigat ceva?
Nou
Cosmin S
Mi se pare irelevant ca l-a claxonat, chiar si daca ala a procedat corect sau nu. Se mai intampla, si eu am fost claxonat aiurea de nenumarate ori, de multe ori de unii care incalcau regulile de circulatie, dar nu i-am urmarit / injurat sau m-am dat jos din masina.
Nou
incepatorul
Eu stiam ca folosirea claxonului e permisa strict pentru evitarea unui pericol, nu ca „asa mi se pare mie ca ala nu s-a incadrat corect, deci il claxonez un pic”. (mai ales ca filmarea nefiind cu sonor n-ai de unde sa stii daca l-a claxonat o data/de mai multe ori, scurt/lung)
In rest am zis, total de acord, ala cu peugeot-ul e un cretin ce merita sa-i fie anulat permisul.
Nou
Dagg
Toti suntem curiosi ce a zis politia cand a ajuns la fata locului si cand a vazut filmarea.
Nou
Cosmin S
Cel mai safe ar fi fost sa-l atingi usor la 4:10, iar apoi la politie faceai si-o plangere – asta comparat cu rezultatul final, care-ti va da probabil mai multa bataie de cap (chiar daca ne-a dat noua mai multa satisfactie).
Asteptam finalizarea. Ia-ti un avocat !
Nou
Kata
Finalul face toti banii…sper sa fi fost „premiat” si de catre politie… ! +++
Nou
Velu
La cererea telespectatorilor … UPDATE 😉
Well, nu-i chiar update, ca s-au consumat de ceva vreme procedurile si audierile la Politie, de asta am asteptat atat. Nu vroiam sa influenteze, am considerat ca e mai corect sa public dupa ce ne lamurim cu oficialitatile.
De la inceput vreau sa se inteleaga ca imi pare rau ca se ajunge la asemenea situatii, si nu ar trebui sa se gaseasca nici un fel de justificari pentru prostii de genul asta. NU dau inapoi, nu sunt supus nici unei presiuni, probabil ca daca ma voi simti amenintat pe viitor, la fel voi proceda, voi incerca sa evit pe cat posibil astfel de incidente si sa parasesc zona de conflict. Doar ca nu e normal sa se ajunga in situatii de acest gen, si este regretabil. Io mi-am spart bara, celalalt are o usa „mai” flexibila, etc. La mine nu se vede mai nimic la masina, bara e infundata intr-un colt. La el mult mai nasol, usa, balamalele, aripa, etc. daca era de ex. sa plece in vacanta cu masina, cam pauza, deci pacat, nasol, nu e necesar, etc.
Boon.
Partea 1.
Dupa incident, evident ca „amiabila” cam iesea din discutie, asa ca am asteptat venirea echipajului pe care eu l-am cerut prin 112, au venit destul de repede. Au vazut ca nu ne dam in cap unul la celalalt, ne-au indrumat spre constatari accidente si la Sectia 1 Politie daca mai avem alte plangeri. La „constatari” eu am ajuns mai dupamasa (a trebuit sa ajung acasa sa pregatesc DVD-ul), cand individul deja ajunsese si daduse declaratie cum ca eu am intrat intentionat in usa lui. I-am zis dnei. agent ca nu e chiar asa, si am prezentat varianta mea, cu urmarirea si sicanarea, cu intentiile lui de a ma bloca, de a ma scoate de pe drum, culminate de blocajul lui cu masina oprita in mijlocul drumului si usa deschisa intempestiv (evident ca de toate astea, de urmarire si sicanari a uitat sa spuna, el o dadea tare ca io am intrat intentionat in usa lui si atat). Ca atare dna. agent mi-a spus „pai stati asa, ca-l chemam din nou pe domnul”, si am asteptat vreo juma’ de ora pana a venit din nou individul. Nu e smardoi si nici smecheras, un baiat destul de OK, care probabil ca a avut o zi mai proasta, Nu e o scuza, asemenea comportament nu e scuzabil, e doar o constatare. Ne-am sustinut fiecare varianta lui, cand a vazut filmuletul s-a mai inmuiat putin, dar tot o tinea pe a lui ca eu l-am provocat si ca am vrut sa intru intentionat in usa lui. Eu am subliniat ca singur s-a pus in situatia asta, cu sicanarile, blocajul si deschiderea usii fara sa se asigure. Concluzia: lui i s-a intocmit PV pentru deschiderea usii fara sa se asigure, mie mi s-a dat dovada de reparatie fara sa fiu sanctionat in vreun fel. Dar dansul nu a fost deacord sa imi dea asigurarea lui RCA. Ca urmare, …
Partea 2
La Politia Rutiera Cluj-N. depus o reclamatie in care descriam intreg evenimentul. Evident cu DVD-ul atasat. Peste vreo doua saptamani sunt sunat de dl. subinspector G.C. sa ma prezint la audieri.
Am cautat intre timp articolele de lege care mi se pareau relevante pentru situatie:
…Art. 101 OUG 195/2002 Răspunderea contravenţională:
14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu uşile deschise, circulaţia cu uşile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea uşilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staţionat, fără asigurarea că nu se pune în pericol siguranţa deplasării celorlalţi participanţi la trafic;
…Art. 92 OUG 195/2002 Infracţiuni şi pedepse:
(4) Cu pedeapsa prevăzută la alin. (3) se sancţionează blocarea cu intenţie a drumului public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.
Ca urmare a acestei reclamatii, lui i s-a suspendat permisul pe 30 de zile si amenda cateva sute de lei (pe biroul dansului era permisul lui retinut si PV-ul – pe el l-a audiat si sanctionat inainte de a ma chema pe mine). Iar pe mine, hmmmm. m-a amendat cu 290 de lei (145 in 48 de ore) ca am oprit intentionat imediat dupa virajul la dreapta pe pod (acolo unde mi-a murit motorul). Am incercat sa-i explic dlui. politist ca era un viraj la dreapta la peste 90 de grade si in panta (cu o mica coborare), unde trebuie sa franezi aproape pana la oprire iar din cauza precipitarii mele, a 1-a in loc de a 3-a, murit motor, etc. Mi-a spus ca nu ma crede si si-a mentinut sanctiunea. Am explicat ca, mai mult, individul era pe BANDA 2, de mers inainte, atunci cand eu faceam virajul la dreapta de pe banda 1, deci franarea mea, cu motorul oprit sau chiar cu intentie, NU avea cum sa-l deranjeze pentru ca nu era in spatele meu. El a facut dreapta, dupa mine, pentru a-si continua urmarirea, DAR de pe banda 2, nu de pe banda 1, din spatele meu. Dl. politist nu a vrut sa-si schimbe parerea, asa ca am ramas si eu cu amenda. El a considerat ca din cauza „franarii mele” la virajul la dreapta dupa pod, individul s-a enervat asa de tare incat m-a depasit si mi-a pus frana in fata, Degeaba i-am spus ca el ma urmarea de 3 km cu aceleasi intentii: sa intre in fata mea si sa ma blocheze, doar ca pana acolo nu a reusit acest lucru din cauza traficului. Iar pe de alta parte franarea mea, cu sau fara intentie, nu este o justificare in nici un fel pentru comportamentul lui.
In fine, asa o ramas, io cu amenda, el cu amenda si permis suspendat pe 30 de zile.
Win some, lose some!
Nu pot sa spun ca am ramas cu un gust amar dupa vizita la Politie, chiar daca mi-am luat-o si eu, pe nedrept cum consider. Dar am apreciat faptul ca am putut discuta civilizat si pe argumente despre eveniment cu domnul politist. Am apreciat ca pana la urma individul si-a invatat lectia (cel putin o luna de zile), a fost sanctionat si trebuie sa vada si ceilalti „agresori” ca nu mai scapa chiar asa de usor.
NU s-a pus in nici un moment problema „camerei omologate”. Declaratia mea a fost cat se poate de clara, unde am sustinut ca filmarea video este autentica si ca este o proba directa, cu valoare mai mare chiar decat a unui martor ocular, de ex.
Cred ca aberatia asta de „camera omologata” este o scuza pe care o gasesc unii politisti (bugetari ;-)) doar pentru a nu lucra, pentru a nu se deranja. Camera nu are de ce sa fie omologata, pentru ca ea doar filmeaza (nu inregistreaza viteza sau coordonatele GPS pentru a necesita orice fel de calibrare= omologare). Evident ca poate fi o proba alterata, ca oricare alta, dar din moment ce eu imi asum prin declaratie olografa ca filmarea este autentica si o plasez in coordonate clare (cu data, ora si locul unde s-a intamplat), atunci nu are de ce sa nu o ia in considerare, iar termenul de „omologare” nu are sens in acest caz. Pe filmare se pot vedea muuult mai multe dovezi si amanunte decat ar putea retine orice martor ocular aflat la fata locului, de exemplu nr. de inmatriculare ale tuturor masinilor din acea zona, care ar putea fi posibili martori la randul lor la acel eveniment, sau fizionomia clara a unor persoane implicate in eveniment, asta pe langa filmul evenimentelor propriu-zis.
De fapt divers, l-am intrebat pe dl. subinspector ce se intampla in acel caz explicit din filmarea de mai sus (acel „still frame” – imaginati-va daca …) cand agresorul trage brusc dreapta, si eu (sau altcineva, o femeie de exemplu, mai sensibila si influentabila) din reflex de conservare trage dreapta si intra pe trotuar cu toate consecintele devastatoare (pietoni, copii, masina varza)? Mi-a spus ca in acel moment trebuie sa sun la 112 si se ocupa ei mai departe cu identificarea soferului. Bine, bine, cu o mana tin de volan, cu o mana schimb viteza (sa nu-mi moara motorul), cu o mana semnalizez, cu o mana imi blochez usile, cu o mana imi notez nr. lui de inmatriculare si cu o mana sun la 112, nu? Toatea astea, atunci pe loc, in timp de rulez cu 50 km/h prin oras si sub presiunea sicanarilor lui.
Am insistat cum probeaza intentia agresiva a acestui sofer care provoaca prin gestul lui un accident in lant, chiar daca el scapa neatins?
Mi-a spus ca au ei mijloace specifice (printre care si camerele instalate in benzinarii, la intersectii – deci tot la camere ajungem). Dar personal ma indoiesc. Este foarte greu de probat vina indirecta sau morala in sistemul nostru de justitie.
sau articolul lui Razvan cu „mai bine intram in el”, ala cu janta sparta.
Asa ca, in concluzie, nervi tari, faceti-va curaj si (mai ales) timp si dati-le de lucru domnilor politisti cand mai intalniti asemenea incidente in trafic. Reclamatie la Politia Rutiera (cu respecte politistilor de la B.P.R. Cluj!), neaparat cu numar de inregistrare si proba video atasata (doooh!).
Altfel nu vad cum am putea sa ne civilizam daca acesti indivizi scapa de cele mai multe ori nepedepsiti, sau mai grav, datorita gesturilor lor provoaca accidente serioase, apoi se indeparteaza linistiti si fluierand.
Succesuri!
(si cat mai putine incidente)
P.S. in curand o sa public alt clip, mult mai light, doar ca material didactic pentru una din situatiile descrise mai sus.
Nou
Tracto
Și totuși reparația ta se face pe RCA ul lui sau ? Cum adică nu a vrut sa ți dea RCA ul lui ? Când se completează declarația la poliție pt accident se completează și datele RCA pt fiecare mașina in parte.
Nou
Velu
NU, nu a vrut sa-mi dea RCA-ul lui, a refuzat. Dar dna. agent de la constatari mi-a spus ca pot sa-l actionez in instanta. As avea de partea mea cele doua procese verbale, PV incheiat la constatari accidente (unde el este considerat vinovat pentru ca si-a deschis usa) si PV incheiat la BPR unde este sanctionat (amenda + retinere permis 30 de zile) pentru condus agresiv, sicanare, blocare drum. Cu aceste doua situatii in care deja i se recunoaste vina vis-a-vis de acest incident probabil ca sunt sanse foarte mari ca instanta sa se pronunte favorabil. Masina mea este foarte putin afectata, trebuie sa te uiti cu atentie sa vezi unde e lovita bara.
Inca ma mai gandesc.
Dar actionarea in instanta cred ca este singura modalitate, din moment ce el refuza sa imi dea RCA-ul lui.
Deci stai asa… el o luat amenda si 30 d zile de suspendare, tu ai luat amenda ca ti-o murit motorul si nici nu iti poti inca repara masina decat pe banii tai?
Daca tot mergi in instanta, contesta dracu’ si gunoiu’ ala de amenda pe care ti l-ai luat.
Bai, ca mor pe astia care te urmaresc kilometri ca sa iti dea o lectie de la un claxon (justificat sau nu), si ajungi la final sa iasa mai bine ca tine. Dar tinand cont ca mi-a zis un politist cand am reclamat o maimuta rutiera ca „si el ar fi reactionat la fel de la calxonul meu”, dar si dupa ultimele aventuri, nu ma mira. O fost o perioada in care aveam senzatia ca Politia isi face treaba si incepe sa mearga lucrurile spre mai bine… se pare ca a trecut perioada aia. Coincidenta face ca a trecut odata cu revenirea in forta a conducerii rosii a tarii, dar e doar o coincidenta.
Nou
elcraft
Actioneaza-l, de ce sa nu-l coste si RCA-ul mai mult?
Si in plus, de ce nu i se poate face si plangere penala acestui om? Si de asemenea si politistului pentru abuz in serviciu si contestata amenda in instanta.
Nou
titus15
Imi pare foarte rau ca exista politisti atat de ingusti la minte, incat dupa atatia km de urmarire sa considere ca tu ai oprit si astfel „l-ai deranjat” pe cetateanul nebun.(care merita sa se intalneasca cu unul mai nebun ca el). Si, in continuare, mi se pare incredibil, ca la noi in tara, cel vinovat (gasit vinovat chiar de politie) sa aiba posibilitatea de a nu-ti da asigurarea…Totusi, cat a avut de platit in total individul? (asta pe langa noua lui usa de rolls royce:))))
Nou
cetateanul turmentat
Nu este nici o problema ca nu ti-a dat rcaul. Cu pv-ul de la politie (ala de la amendat pe el) si cu dovada de reparatie fugi la asiguratorul lui (il poti afla simplu de pe net doar cu nr. de inmatriculare). Restul o sa curga de la sine!
Nou
doctor faust
nu ti face griji ca s ar putea sa conteste pvul. totusi tu i ai lovit masina, nu invers.
Nou
DriveTM
@doctor faust
Totusi, ala a deschis usa in trafic, fara sa se asigure. Nu invers!
Nou
doctor faust
si totusi cand vezi o masina oprita si cu usa deschisa nu intri in ea, nu? mai ales cand spui singurel ca aveai loc dar nu te ai asigurat.
nu ti face, te rog, un obiectiv din a ma contra.
n am nicio intentie sa disput altceva decat speta care e cel putin bizara la nivel de ce a constatat agentul.
eu ridic o problem serioasa si curioasa, totodata, nu cred ca rcaul „vinovatului” va ceda asa usor. omul n a deschis usa neasigurandu se in timp ce rula o masina pe langa el. era oprit si in sofer a intrat in el pentru ca nu s a asigurat.
daca rcaul lui are chef de distractii o sa l ia la alergatura pe autor.
sunt impotriva bizonilor si sigur ca pentru orice pare un gest binemeritat si racoritor.
insa realitatea e ca nu e tocmai normal ce a facut autorul si din punct de vedere al celui chemat sa plateasca s ar putea sa fie chiar vinovat. dupa cum stii asiguratorii nu fug de litigii daca pot sa nu plateasca, asa ca sa vedem ce va mai urma
Nou
DriveTM
@doctor faust
Nu te contrez, doar nu sunt de acord cu tine. Iti respect dreptul la opinie, chiar daca sunt complet in dezacord cu ea.
Faptul ca autorul a oprit (nici macar nu a fost oprire voluntara, dar nu conteaza) e irelevant. Cand esti in ilegalitate, nu poti sa pretinzi prioritate doar pentru ca celalalt s-a oprit. Dupa logica ta, orice pieton care trece pe rosu si e atins de masinile care tocmai au primit verde, ar putea sa invoce ceva de genul „dar masinile erau oprite! trebuiau sa imi dea prioritate”. Nu? 🙂
Nou
doctor faust
evident ca nu esti de acord intrucat nu ai o reprezentare corecta a realitatii juridice.
la fel cum si la doctor majoritatea pacientilor stiu din google despre ce e vorba, si in materie de legislatie oamenii se pricep de la sine. sigur, ca si la doctor, e vorba de mici banalitati care trec cu nurofen, gen tamponari, scandal la bloc sau pe locul de parcare. pentru omor te duci la avocat si asculti.
ca si in cazul doctorilor sau altor profesii, dar aici e mai pregnant fenomenul, e frustrant sa vezi cum cineva fata pregatire in.domeniu iti flutura in fata termeni neadecvati, folositi eronat cu care, pusi de a valma, incropeste o argumentatie foarte afectata 🙂
si ca sa incheiem, n ai ce sa discuti despre legitima aparare fara a te incadra in norma legala complet, atac material, direct imediat si injust. ceea ce aici nu e cazul. pe latura asta va distrati la nefarsit cu anxietatea, scenarii si presupuneri pe care n are rost sa le iau in seama.
nefiimd comisa nicio infractiune ne mai ramane de discutat civilul unde, asa cum tot ii dati voi inainte cu „autorul poate spune ca” asa si celalalt „poate spune ca”. si simplul fapt ca unul a oprit nu ti permite sa l calci, lovesti, ranesti, etc. iar cand rcaul va vedea ca X a fost lovit din neatentie desi era oprit va zice hmm…i auzi, pai de ce e X vinovat si nu Y? el refuza plata si ii lasa sa se judece iar de acolo dumnezeu cu mila.
ok, mai mult n am ce sa ma zic ca nu intru aici pentru chat. dar sunt curios de continuare si rezultat daca autorul va mai binevoi sa ne.tina.la curent
Nou
rusliq
Velu, referitor la partea cu… „nu a vrut sa-ti dea RCA-ul”, am patit o situatie asemanatoare. Nu stiu cum pot sa-ti trimit un mesaj privat aici, dar daca vrei, ma gasesti dupa nickname pe facebook si povestim. Toate bune
@doctor faust, @DriveTM: legitima aparare in practica nu exista in Romania. E penibil formulata si de fiecare data mult mai prost interpretata… si asta va spun din experienta: daca cineva vrea sa te loveasca si te feresti (sau nu) si el isi rupe mana (in tine sau in ce loveste pentru ca tu te-ai ferit) sunt mai mari sansele sa fii tu acuzat de lovire decat el.
Altfel vorbind, in situatia de fata nu vorbim de victime, doar de pagube, deci orice „daca”, „parca” si „picioare rupte” sunt pe langa. In caz ca deschizi usa trebuie sa te asiguri si pentru perioada pentru care o tii deschisa, atata timp cat acolo unde esti e permisa circulatia altor vehicule.
@Velu: si eu am aceeasi curiozitate cu @Bobita 🙂
Nou
doctor faust
RebounD11, eu cand zic ca e complicat nu zic degeaba. Practica judiciara in materie te contrazice, poti cauta si singur decizii in materie.
Legitima aparare presupune o riposta iar actiunea de lovire nu poate fi comisiva prin omisiune. ce si face singur cu mana lui pentru ca nu e atent nu pica in sarcina ta ca infractiune de „lovire”.
daca el iti da o palma insa si tu ii dai 2, 3 pana la 10, si vreun pumn, da, poti sa te faci linistit vinovat de l, lcm, vat.corp.
de asta zic ca discutiile astea nu au sens, mai ales ca barfa de sant.
daca intra hotul peste tine noaptea, e furt calificat, daca da de tine si scoate arma la vedere avem o potentiala talharie, desi in atare circumstanta legitima.aparare se prezuma, daca ii zice sa plece, el da se plece si pe balcon ii dai un brusc peste ochi nu mai e legitima aparare.
doctrina aferenta e stufoasa, iti trebuie 3 4 cursuri universitare ca sa intelegi tratatele, acum practica se conexeaza cu jurisprudenta dreptului european, nu e asa usor sa ti dai cu parerea ca daca gigel avea o stare de anxietate poate sa faca orice ca oricine stie ca ii era frica…:)
de exemplu, un gigel oarecare putea ramane pe loc sa sune la 112 la primul pumn in portiera.
de exemplu, un alt gigel oarecare poate a si injurat si aratat semne in.timp ce claxona…ca noi stim o versiune insa realitatea spune ca oricati dementi ar fi pe strazi totusi de la un claxon de 0.5s nu face nimeni atata si atata tambalau…si, nu in ultimul rand, si celallat poate spune.orice.
Nou
7 Sins
Daca la politie ai prezentat filmarea bruta cu sunetul pornit la camera,in mod sigur ca,pe langa „tremuratul”masinii la repornirea motorului,s-ar fi auzit tocmai cand ii dadeai la cheie.In acest caz,nu mai tinea vrajeala ca i-ai pus frana in nas in virajul la dreapta pe stada aceea.
Asa,v-a jumulit pe amandoi de bani pe motive diferite insa.Ca sa va „impace”.
Cand ii rupe usa: „You take my life but I`ll take yours too”. Deci…..nu mai pot de ras. Bravo. Bine i-ai facut :))))))
Nou
boxter911
Fabulos, genial, superb, punct 🙂
Nou
robwin_75
Felicitari ca l-ai facut cu o usa batanta ( fara voia ta ) , nu pot sa-mi explic CUM de s-a gandit politistul sa-ti inmaneze o amenda > Doar camera are si microfon , nu ? Daca are microfon se aude cum se opreste motorul brusc , nu ? Eu cred ca nu te-ai dus ” pregatit ” la politie , macar cu o cutie cu bomboane….. Drumuri bune sa ai !!!
Nou
alexedan
BRAVOOOOOO!
Bine i-ai facut. Faptul ca l-ai acrosat si i-ai lovit portiera se explica foarte clar: el te-a urmarit, ti-a us viata in pericol, s-a dat jos din masina, a incercat sa iti deschida portiera, sa intre in masina ta, ai fost amenintat. Un nenorocit. Sper sa ii putrezeasca oasele in puscarie.
Update te rog la situatie!!! Cum s-a terminat, ce a zis politia etc.
Am citit updateul tau. Nu stiu cum s-a ajuns ca tu sa primesti amenda. Tara asta o ia in jos..
Nou
6M7
Nu pot sa spun daca ai procedat corect sau nu. Dar cred ca ai declansat conflictul prin acel miiiic claxon care a fost ca un declic pentru oponentul tau. Citat din ”/www.andyszekely.ro/exercitiu-de-constientizare-cele-3-cercuri-concentrice-care-te-ajuta-sa-iti-rezolvi-conflictele ” :
Oamenii consumă mult prea multă energie cu „ceilalţi”…
Exemple:
Înjurăturile în trafic…
Apostrofările la ghişee între funcţionarii publici şi clienţi…
Conflictele pentru „cucerirea” unui loc de parcare…
Toate aceste „momente epice” care ni se întâmplă zilnic, ne consumă, inutil, energie…
În astfel de cazuri, îţi sugerez să îţi pui o întrebare simplă, înainte să te enervezi.
Întrebarea este:
„Care e miza ?”
Dacă miza e mică sau zero, alege să renunţi la conflict…
Pentru că miza sănătăţii tale emoţionale este mult mai mare pe termen lung…
Sutele de situaţii ca cele descrise mai sus, în timp, pot duce prin acumulare la costuri uriaşe…
Oamenii plătesc cu „ficații”, cu fierea, cu splina, cu stomacul, pentru că nu sunt dispuşi să lase baltă „nedreptăţile” pe care le fac ceilalţi şoferi, ceilalţi funcţionari, ceilalţi clienţi…
Să nu uităm că „ceilalţi” vor rămâne „ceilalţi” şi atunci când tu eşti la spital…
Să nu mă înţelegi greşit:
Eu nu spun aici să nu intervii dacă vezi o nedreptate socială !!!
Însă, îţi spun, să îţi pui întrebarea : „Care e miza aici ?”
Şi dacă miza merită… du-te până la capăt…
De cele mai multe ori, însă, miza merită dacă poţi să schimbi cu adevărat ceva. Iar de cele mai multe ori, când te enervezi nu prea poţi schimba… aici se termina citatul.
Eu prefer sa dau flash-uri decat sa claxonez. Este clar ca unii se irita foarte tare cand aud un claxon. Prin urmare cel care claxoneaza este persoana care declanseaza conflictul in stare initiala, conflict care se poate aplana sau poate degenera, cum a fost cazul tau. Eu personal am trait o experienta asemanatoare in urma cu aproape un an, dar am reusit sa ies din conflict printr-un viraj la 180 de grade brusc in momentul in care oponentul nu se astepta si probabil ca sa lasat pagubas deoarece ma pierdut in trafic. Si asta tot dupa o urmarire prin trafic, doar ca eu nu l-am lasat sa intre in fata mea, l-am tinut mereu in spate. De atunci am renuntat in mare parte la claxoane. Puteai foarte bine sa nu claxonezi si sa-l injuri in gand sau cu voce in masina ta, cred ca nu te auzea. Prima sansa de a iesi din conflict ai ratat-o la semafor cand el a coborat din masina, puteai sa virezi la stanga si-l pierdeai in trafic. Dar poate nici eu nu vedeam oportunitatea la momentul respectiv. In rest trebuie sa te intrebi daca a meritat miza. Nu sunt pentru violenta in trafic, iar pentru rezolvarea conflictelor trebuie sa facem noi insine ceva inainte de a face altii pentru noi. In rest doresc tuturor drumuri bune fara incidente. Apropo, mi-am propus sa printez si sa laminez o foaie pe care sa scriu ca am camera video la bord si ca apelez la 112, pe care sa o arat in momentul in care sunt sicanat in trafic. Cred ca este o metoda de calmare a bizonilor.
Nou
doctor faust
daca esti sigur pe ceea ce faci, nu e nevoie de nimic de acest gen. suna la 112 sau mergi dupa la politie.
eu nu am mai avut de foarte mult timp parte de idioti gratuiti, complet gratuiti, pentru ca evit proactiv cat pot de mult.
ultima oara, destul de priceless, iesisem de la sectia 2 cu un client. nici nu apuc sa ajung la kiseleff ca ma trezesc cu un dubist ca se suie pe mine (pe vremuri acolo masinile stationate ale politiei incurcau extrem de mult traficul mai ales pe b1). omul incepe sa injure, eu mergeam inainte si el ar fi vrut sa faca dreapta de pe b2, eram cu o masina modesta, micuta, numai buna de luat la perpules de un salahor smardoi.
dat jos, oferit cartea de vizita cabinet, propus parcat si discutat la sectia 2.
dus sofer pe rosu de zici ca i aratasem legitimatia de k1 sau blazonul de interlop….
@Velu sunt total de acord cu pasii tai de pana acum, felicitari in sfarsit un d-asta de se da jos isi face usa evantai.
Legat de aberatia cu RCA-ul, caci am patit-o si eu si desi e legal nu inteleg nici azi de ce nu e obligat sa dea RCA din moment ce asigurarea este obligatorie, pai atunci hai sa nu mai facem asigurari ca oricum nu le dam.
Calcul simplu: platesc circa 800 lei pe an, 10 ani rezulta 8000 lei. In astia 10 ani, trebuie sa ii platesc unuia, cazul tau, o bara (circa 400-500 lei), pai ies in castig cu 7500 lei!!!
Eu am renuntat la a il da in judecata, pentru ca suma mica si pentru ca lipsa de timp, dar cine are timp si nervi….
Nou
pyso
…sfarsitul clipului chiar mi a facut seara mai frumoasa,nu incurajez chestiuni de acest gen dar unii chiar te aduc la un nivel in care pur si simplu nu mai constientizezi nimic ptr cateva secunde,sfarsitul chiar a fost epic
@Velu Dupa tot ce-a facut aici, mai ales ultima faza cu blocarea (n-a fost numai o simpla depasire si-o frana in bot) cred c-a scapat destul de ieftin doar cu o amenda si-o suspendare de 30 de zile. Nici faptul ca initial a incercat sa arunce toata vina in carca ta si nici ca refuza sa dea RCA nu-l face deloc mai simpatic.
Mi se pare putin ciudata si decizia politistului de a te amenda (?) pentru acea foarte scurta oprire involuntara de la 4:29. Nu se compara cu oprirea voluntara de la 2:11 a individului, atunci cand i-ai ferit portiera lasata deschisa.
Finalul (4:46) … a fost neasteptat 🙂
+
Politaiul ala pare dus rau cu pluta daca te-a amendat pentru oprirea aia involuntara. Probabil e genul las, care amendeaza pe toti ca sa nu fie vreuna din parti prea suparata si sa-i faca vreo reclamatie. Tocmai de-aia ar fi bine sa-i faci o contestatie, reclamatie.
Altfel, filmul a fost super. Felicitari 🙂
Nou
TimTrafic
Legat de asigurarea rca. Am patit si eu un accident minor, cel care m-a lovit nu si-a recunoscut vina. Am mers la politie, am declarat incidentul si dupa o luna am luat PV in care era descrisa fapta si nr de asigurare a celui vinovat. Cu Pv m-am dus la asiguratorul lui si mi-am primit banii de reparatie. Deci fara a primi vreo polita sau copie dupa asa ceva.
Superb finalul. Amenda o poti contesta, iar copie dupa RCA-ul lui nu-ti trebuie deoarece ai toate datele in PV.
Nou
Mituc
E pacat ca ti-ai belit masina, insa in situatia data pentru ca a insistat atit de mult consider ca a meritat efortul si disconfortul tau. Sper sa-l tirii putin si pe la tribunal ca acel cuc mare pe a tinut sa si-l afiseze in fata ta sa-i creasca invers dintre amigdale.
Nou
vikly
De Oscar.
Nou
ettyus
Doar o luna? prea putin! pentru asa ceva ar trebui macar un an!
Nou
Filip_24
Auziți, ia dați un stop cadru la 2:15. Nebunul avea armă în mână. Cuțit sau telescopică. Ia bagă-i o plângere de tentativă de omor. Să îl mai liniștești un piculeț.
Nou
dragoscj
Cred că e vorba doar de un telefon ceva mai mare…
Nou
Cosmin S
avea telefonul :))
Nou
Filip_24
Da mă frate aveți dreptate, trebuie să îmi fac urgent programare la oftalmolog :)))))
Nou
doctor faust
vad ca n a pus nimeni cea mai importanta intrebare…ce s ar fi intamplat fara camera? mai ales daca nimeni din spate nu vazuse altceva decat cum ii iei usa: )
Nou
doctor faust
iar fapta ta nu e mai putin lipsita de importanta. nu inteleg de unde felicitarile…
gandeste te ce s ar fi intamplat daca aouca sa se dea jos si i striveai si rupeai picioarele…
Nou
DriveTM
Orice copil invata inca de la gradinita ca daca trece strada fara sa se asigure, il poate calca masina.
Cativa (probabil cei mai putin educati), ajung adulti si inca nu le pasa de acest lucru, si pasesc in trafic cand si cum vor ei, fara sa se asigure ca nu mai vine nicio masina sau alt vehicul care sa aiba prioritate pe acel segment de drum. Cei care fac asta, trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru gestul lor, si sa accepte eventualele consecinte.
Nu doresc raul nimanui, dar nici mila nu mi-ar fi fost de individul asta dupa toate pe care le-a facut. Sunt sigur ca daca ar fi ajuns cu picioarele in ghips trei luni, s-ar fi gandit mai mult data viitoare si nu s-ar mai fi dat jos din masina decat in locuri si situatii unde oprirea este permisa, si dupa o asigurare temeinica.
Nou
doctor faust
ai absoluta dreptate, desigur. asa si aia care pleaca de pe loc fara sa se asigure, daca i rup picioarele unuia care pana la acel moment nu i facuse, efectiv, nimic, suporta consecintele. legale, mult mai aspru decat unul care l a alergat prin trafic.
daca ai fi studiat legitima aparare ai fi stiut cand cum in ce limite opereaza si, mai ales, solutii pronuntate de instante care ti ar fi aratat ca nu e ca n filme:)
Nou
DriveTM
@doctor faust
” asa si aia care pleaca de pe loc fara sa se asigure, daca i rup picioarele unuia care pana la acel moment”
Wtf? Nu e o situatia universala. Depinde daca acel „unuia” avea sau nu avea voie sa fie acolo! 🙂 Daca „unuia” era pe trotuar, cel care pleaca de pe loc e vinovat, evident, pentru ca nu a acordat prioritate. Daca „unuia” traversa in schimb prin loc nepermis, e vina lui „unuia”, care nu avea ce sa caute acolo, deci nu mai avea prioritate. Iar daca totusi cauta, trebuia sa se asigure intai.
Nou
doctor faust
e, spre surprinderea ta, nu orice om aflat unde n ar trebui sa se afle poate fi vatamat, ucis, etc. nu doar, de exemplu, un pieton aflat in mijlocul drumuli ci si un atacator, hot sau talhar, violator. in anumite circumstante agresiunile asupra lor pot atrage raspunderea penala a victimei initiale.
da stiu, incredibil 🙂
va urez o zi buna tuturor ca am treaba.
sa vedem ce mai povesteste autorul.
DriveTM, legat de „avea sau nu avea voie sa fie acolo”, ai exemplu speței de la Constanța în care doi pietoni au fost striviți între două autoturisme parcate neregulamentar pe partea carosabilă. Unul dintre ei a decedat.
Cu toate că acei pietoni nu aveau ce căuta pe partea carosabilă, au fost găsiți vinovați șoferul taxiului care a derapat pe polei din cauza neadaptării vitezei cât și cei doi conducători auto care au parcat neregulamentar.
RUSINE POLITIA ROMANA pt amenda data celui nevinovat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou
danverab
Dacă înregistrarea are sunet, și se aude cum omu dă cu pumnul în ușă, pentru aceste fapte poliția nu reacționează? Dar pentru declarație falsă a celui care șicana? Nici pentru asta nu se sesizează nimeni? Dar pentru tras de volan chiar înaintea unui pod? Ce fel de polițist e omul ăsta? Ar fi minunat ca acest clip să fie preluat și de televiziune. Dezbătut ore întregi la tembelizor, la fel cum se dezbate câte un scandal al unei mare ”curve” ajunsă ”vedetă”.
Nou
doctor faust
nu, pentru ca nu e vorba de ce s ar fi putut intampla ci de ce a a intamplat.
in concret un om a oprit si a deschis usa iar altul i a rupt o.
cadrul legislativ in care fiecare functionar isi exercita atributiile e clar si precis reglementat.
A oprit in mijlocul drumului, blocand traficul si a deschis portiera… practic fara asigurare. dupa parerea mea autorul nu are nicio vina pentru portiera lui Mr. Angry, ci doar el insusi, pentru neasigurare (in mai multe manevre, simultan) + sicanare in trafic (care putea duce la mai mult decat o portiera inutilizabila…)
L-ai claxonat corect, dar motivatia era gresita. Trebuia claxonat pt semnalizarea tardiva de schimbare a directiei de mers. Banda pt viraj la dreapta incepe imediat dupa refugiu. Asa e incadrarea in acea intersectie, dar ala nu avea de ce sa intre peste refugiul CTP, cel cu piatra cubica.
108 comentarii
Jegurile astea nu merita niciun fel de ingaduinta, foarte bine procedat (poate putin mai preventiv la depasirea lui, nu ca ar fi usa lui o problema dar presupun ca nici masina ta nu a scapat nevatamata). Ce i-a facut politia?
:)))))) ce final! ce final!!
Ploitia ce-a zis?
Daca rotea si camera sa-i apara mutra era setul complet. Ei, nu ca ar fi fost vreunul blond si manierat…
Mi-am facut cont ca sa te felict. BRAVO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Doar asa se poate discuta cu animalele. Niste jeguri ce se cred deasupra tuturor. Succes sa iesi cat mai curat din rahatul in care ai fost fortat sa intrii din cauza animalului aluia.
doamne ce m-am racorit cu ultima faza, bravo omule, respect
Trebuia sa-i faci usa batanta de la precedenta faza.Excelent!Asa merita toti smardoii.+
Desi nu incurajez violenta, cam tot asa (poate chiar mai nasol) as fi facut si eu, nu mai asteptam 3 km…
Ce a zis politia ?Care e finalul?
Incredibil, cum s-a ajuns si in Romania. Trebuie schimbat ceva in legislatie, indivizi ca cel din clip trebuie sa faca puscarie, nu doar asa, o amenda. Pana la urma, pare a fi tentativa de omor cand a incercat sa te scoata de pe drum.
De accord. Ma intreb cat a platit pentru testul psihologic care trebuie la dosar sa dai examenul pentru carnet de sofer….
cand spuneti psihologic, la ce va referiti?
ati vazut vreo testare medicala neuropsihiatrica in comisie? in 2000, si nu cred ca s au schimbat multe, era mai mult un test de logica si inteligenta…3 mate intortocheate de desfacut, cifre intr un cerc, inca doua porcarii si testul de vigilenta la „calculator” cu UV si OD si telecomanda…
nu stiu sa fie un test serios in care cineva sa evalueze profilul, comportamentul, plus ca e un test de moment. ce spune el cand il iei poate sa fie de relevanta 0 la o data ulterioara.
Salut! La prima faza te contrazic cel cu Peugeot a procedat correct, tu nu ai rabdare !!! Cel cu opel ca un badaran a trecut prin statie de troleu si a deposit coloana pe dreapta ca o p……!!
Preda-ti permisul!
Ai dreptate!
Am aceeasi problema si eu acolo de fiecare data, incercand sa circul corect pe banda si sa ma incadrez atunci cand marcajele o permit.
Autorul a fost magar la prima faza iar la celelalte a fost bou ala cu pejou’ ! 🙂
…care nu e din Cluj 🙂
unde scrie ca nu ai voie sa circuli prin statia de autobuz?
Acolo pe dreapta sunt parcari, apoi statie de autobuz, si sunt marcate corespunzator. Banda 1 este, pe toata lungimea strazii, cea pe care era respectivul cu Peugeot-ul. Cu cativa metri inainte de intersectia cu Closca se face acea banda dedicata virajului la dreapta. Inainte de locul in care Peugeot-ul a trecut pe acea banda, nu este voie conform marcajelor rutiere sa circuli pe pavajul de piatra cubica.
Nu te contrazic daca imi oferi ceva articol din lege. Nu cunosc…si nu, momentan nu am permis, asa ca sa nu aud carcotasi
@startrek, @x.a.v.i, @Andu:
OK, nu avea voie sa circule prin statia de autobuz. Dar de la asta, pana la „a procedat corect”, e cale lunga…
1. nu semnalizeaza decat la 0:31.
2. la 0:32 deja e trecut cu toata masina de marcajul care ii interzice sa circule pe langa bordura, putea linistit sa inceapa manevra.
3. la 0:34, cand autorul il depaseste, poti sa observi (din orientarea masinii si din pozitia rotilor) ce traiectorie ar fi urmat. Drumul drept e cel mai scurt, nu? 🙂
Pentru curiozitate personala, o intrebare autorului: ai virt cumva de pe General Dragalina pe strada Horea? Daca da, pe ce banda ai fost incadrat?
traseul meu a fost P-ta. M. Viteazul – podul Horea – semafor Urania – str. Horea
@startrek: de la marcajul statiei de autobuz este logic sa se poata circula pe acea banda care se transforma in banda 1, pentru ca altfel insusi autobuzul ar circula ilegal (presupunand ca acolo nu e o banda dedicata CTP – si nu e). Ce vreau sa spun este ca cu putina bunavointa ne putem incadra din timp pentru ca, din respect pentru ceilalti, sa incomodam cat mai putin si sa lasam spatiul necesar si celorlalti. Observi ca astept rabdator la semafor si chiar daca am verde nu vreau sa incalc marcajul continuu din stanga mea doar ca sa schimb banda asa cum ar face aprox 90% dintre soferii din RO. Pe de alta parte daca ar fi semnalizat (asa cum zice legea) intentia de a vira la dreapta, pe TOATA durata asteptarii la semafor, asa cum repet, spune legea, atunci m-as fi putut si eu incadra din timp pe banda de la axul drumului, fara sa fiu nevoit sa incalc marcajul continuu. Vezi, problemele mari pot incepe de la aceste mici gesturi pe care noi le consideram neimportante. Iar cei care incearca sa respecte cat de cat regulile (nimeni nu e perfect) sunt tot timpul impiedicati sa faca asta de catre cei care nu le respecta.
Dacă de la un claxon s-a ajuns la sicanare si urmărire în toată regula, omul ăla are ceva probleme. Calmul ardelenesc-myth busted.
Deci, cum s-a încheiat incidentul, în afara de portiera lui laaarg deschisă?
Trebuie sa fii putin dement ca sa te abati cativa km de la drumul tau, sa-l sicanezi pe unul ptr. ca te-a claxonat. Caldura cred ca afecteaza grav neuronii. Asta o fi trecut testul psiho?
„doar acum am vazut usa”
😀
Felicitati! Am avut o mare satisfactie la final.
E cu probleme psihice gravi tipul, daca de la un claxon scurt se aprinde asa.
De asta e bine sa ai portierele tot timpul blocate (majoritatea masinilor mai noi le autyoblocheaza oricum), si geamurile ridicate.
Intrebare offtopic: daca te sicaneaza unul, si trage de volan sa te forteze in bordura, chiar daca nu te-a atins, poti sa-l raportezi la politie? Se rezolva ceva?
https://razvanbb.ro/episodul-1-faci-cazul-care-evitat-accident-provocat-altul/
si eu sunt f curios cum se poate termina o asemenea aventura … am fost la limita de cateva ori in asemenea cazuri dar din fericire nu au fost avariate nici persoane, nici masini si nu a fost nevoie nici de politie …
nu stiu legislatia pe de rost dar ala probabil ca isi preda permisul si plateste o amenda de o sa te tina minte si o sa te ocoleasca de acum inainte … din pacate, daca politia nu ti-a scris ceva ajutator in procesul verbal, esti bun de plata cand vine vorba de usa lui fiindca usa lui era deschisa cand masina ta stationa la 4:40 si daca asta se vede clar pe camera amplasata pe mijlocul parbrizului, atunci e clar ca se vede si mai bine de pe scaunul soferului … as spune ca te-ai asigurat in spate ca nu vine nimeni si poti depasi, fara insa sa te uiti atent in fata … si mai naspa era daca el apuca sa iasa din masina …
partea si mai tampita e ca s-ar putea ca avarierea masinii lui de catre tine sa fie mai grava dpdv legal decat sicanele facute de el .. si asta e stupid rau de tot fiindca si-o merita cu varf si indesat 🙁
Ar putea spune ca-si simtea viata amenintata si a actionat in consecinta. Inapoi nu avea unde da, in dreapta nu era loc iar ghiolbanul si-a aratat clar intentiile, dupa cum se vede pe filmare. Nu stiu daca tine ce am zis eu, dar sper din tot sufletul sa iasa naspa pentru marlanete.
@teddycarebears scapi din vedere faptul ca reflexele, atentia, indemanarea, etc. autorului au fost mult diminuate de catre situatia de stres extrem la care a fost supus (in mod voit) de catre idiotul din Peugeot. Dupa 5 minute cu 3 km de ocolire cu sicanari, injurii, blocat traficul, tras pumni in usa/geam, aproape orice om din lumea asta va fi adus intr-o stare avansata de anxietate, care din punct de vedere medical este o justificare suficienta pentru atentia diminuata la plecarea de pe loc. Autorul s-a asigurat, insa stiind ca sanatatea si integritatea sa sunt in pericol, nu a reusit sa se asigure destul de temeinic.
In plus, autorul era obligat sa se asigure si sa acorde prioritate celorlalti participanti la trafic care aveau acest drept! In momentul in care opresti fara motiv, fara avarii, fara vreo urma de logica, si obligandu-i pe ceilalti sa opreasca dupa ce le tai calea, atunci ai si tu obligatia sa te asiguri temeinic inainte de a deschide usa si de a iesi din masina. Ca de prioritate la coborarea din masina sigur nu poate fi vorba.
DriveTM, „starea de anxietate” elimină răspunderea civilă și/sau penală?
@Bobiţă
Nu neaparat, dar in cazul unui proces, circumstantele atenuante vin in apararea ta, pe cand intentia sau recidiva in general iti cresc gradul de vina (si de pedeapsa).
Pe parte civila, idiotul a facut un sir enorm de contraventii, dupa care a blocat traficul (asta deja intra in sfera penala), si a deschis portiera fara sa se asigure. Ce pretentii sa aiba?
Iar pe parte penala, sunt destul de sigur ca distrugerea involuntara a unui obiect este permisa si neimputabila, daca este facuta in timpul unor manevre de auto-aparare, menite cu scopul de a proteja sanatatea si viata cuiva.
Sa luam 3 cazuri mult diferite ale aceleiasi actiuni:
A: Daca lucrezi neatent si ii dai unui coleg din greseala cu o scandura in cap si il bagi in spital, esti de vina. In cazul in care judecatorul considera ca a fost un accident si tu prezinti semne clare de remuscare, probabil ca vei primi o amenda / pedeapsa cu suspendare.
B: Daca o urmaresti pe fosta iubita si o lovesti cu aceeasi scandura ca sa te razbuni ca s-a despartit de tine, dupa ce ai mai batut-o in trecut, deja e pedeapsa cu executare.
C: Daca intra un borfas peste tine in casa, te incolteste si vine injurand spre tine cu un cutit in mana, (pentru ca cica i s-ar fi parut lui ca te-ai uitat urat cand ai trecut pe langa el), iar ca riposta la asta tu il lovesti cu scandura ca sa fii sigur ca poti sa fugi pe langa el, atunci nu mai primesti nici o pedeapsa, pentru ca se numeste legitima aparare.
Fiecare caz e diferit, iar legea e usor interpretabila de catre judecatori, dar totusi… care dintre cele 3 variante seamana mai mult cu situatia din clip? 🙂
DriveTm, esti avocat?
Legal nu ai nici un drept când mașina staționează și deschizi ușa ca berila în mijlocul drumului. Din logica voastră rezulta ca dacă parchezi, deschizi ușa și vine unul cu motocicleta și îl împrăștii pe asfalt tot el e devina ca nu a ghicit în urina azi-dimineață ca tu ai sa deschizi ușa.
@doctor faust: … mda, pentru ca e un lucru arhi-cunoscut faptul ca doar avocatii au auzit de notiuni precum legitima aparare, nu? 🙂
@Ciupa: Exact! Thank you! Asta spuneam si eu: dpdv legal, ce pretentii pentru prioritate la coborarea din masina ar putea sa aiba cel care s-a bagat in fata, a blocat traficul si apoi imediat a deschis usa cand si cum a vrut el? Exemplul tau cu motocicleta e foarte bun!
nu, ci pentru ca spui foarte multe prostii ceea ce, pentru orice absolvent de studii juridice te face sa pari cel putin caraghios, in cel mai fericit mod.
pana la legitima aparare ai facut o varza din vina, intentie, circumstante, si altele. cu legitima aparare doar ti ai incununat „pledoaria”.
de auzit auzi multe, din orice domenii, asta nu inseamna ca orice ti dai cu parerea e si corect.
legitima aparare e un subiect juridic extrem de controversat si supus dezbaterilor doctrinare.
vezi ca si atacatorul se poate gasi in legitima aparare la randul sau, fata de cel atacat intitial mai ales cand masura de raspuns este disproportionata.
ar trebui sa scriu aici cel putin materia dintr un semestru de penal ca sa incepi sa intelegi termenii cu care te joci atat de arogant…
ceea ce este si inutil dar si imposibil, desigur…
Vinovăția are forme, nu grade, dar să trecem peste asta.
Circumstanțele atenunante fac tocmai ce spune definiția verbului „a atenua”. Adică sunt luate în calcul la stabilirea unei pedepse.
Întrebarea mea era simplă și la modul general. Din moment ce „starea de anxietate” nu elimină răspunderea, iar fapta există, înseamnă că poate fi pedepsită/sancționată.
DriveTM, dacă între agresor și victima, există un obstacol, o ușă închisă de exemplu, vorbim tot despre autoaparare, adică despre înlăturarea unui atac material, direct, imediat?
@Ciupa, dar dacă ușa a fost deschisă cu 30 de minute înainte să treacă motociclistul sau atunci când cel care o lovește nu era în mișcare în momentul respectiv, cum stă treaba? 🙂
Clipul anului !
Am patit ceva similar si…da, bine i-ai facut ! Nici nu mai conteaza daca e corect ! E doar BINE !
Bravo Bro. Eu nu m-as fi oprit in locul tau decat la prima sectie de politie. Nu statea de vorba cu el deloc.
O filmare bruta, fara muzica pe fundal, nu ai?
PS: mi-ai facut ziua mai buna! 🙂
Exista si o filmare bruta, o sa o postez zilele astea, inclusiv cu traseul meu pana acolo, anterior cu vreo 3-4 minute. In schimb dupa, nu s-a mai intamplat nimic, am mers fiecare pe drumul lui. Eu inainte pe straduta, el a intors inapoi spre str. Oasului.
Chiar eram dezamagait dupa prima faza. Am crezut ca nu-i mai rabatezi usa.
Sunt bine din nou acum, dupa ultima faza.
Thumbs up! 🙂
ce specie e? interlop sau om decent?
Om destul de decent. Din pacate. Sau din fericire?
adica nu exista interlop decent? 😀
Da!!!!
Asta a fost reactia mea. E normal. Erai deja facut cu nervii si ne-ai razbunat si pe noi ceilalti care ne-am abtinut de la astfel de gesturi. Pe de alta parte, pe mine nu m-au urmarit nimeni asa niciodata. Ce dement!
Mi se pare normal ca filmul sa fie fara sunet. Reactia de satisfactie la lovirea portierei trebuie sa ramana in privat si sa poata fi mereu negata. 🙂
@sage: Si daca cumva ar ajunge in public (la cererea instantei), eu as zice ceva de genul… nu stiu, se pare ca asa reactioneaza unii cand sunt amenintati in mod constant 5 minute. Unii oameni se inrosesc, altii se sperie si striga, altii plang, iar altii… altii izbucnesc o secunda in ras, pentru ca e felul creierului de a te ajuta sa treci peste acel moment stresant, prin eliberarea brusca de adrenalina si alti hormoni. A fost o reactie necontrolata, in acele momente de spaima. 😀
super !
a mai fost un caz cu un touareg care a dat inspre dreapta catre o soferita cu un logan si ala acum este anchetat
Ala cu logan-ul a zburat efectiv atunci si da, e anchetat pentru tentativa de omor. Aici chiar nu a fost asa naspa…desi sunt tare curios ce va zice politia.
Cred ca in cazul asta , asa as fi procedat si eu.
Dar : In prima faza, o mica greseala normala a ta. apoi ciudat stilul de a te alerga prin tot orasul. F prost sa fii sa pierzi 10 min din viata dupa unul care era sa te stearga.
Dar se poate intampla urmatoarele
-ideea de ai lovi portiera nu este una buna. Un articol din lege te obliga sa iei masuri premergatoare pentru a evita un accident. ( daca depui proba video este posibil sa va faceti amandoi masinile ). sactionata cu clasa 4 de amenda.
Iar pentru el sunt doua pagini de articole incalcate primul fiind : art 120 etc, la el vreo 90 zile
Te rog sa pui update cand exista informatii noi 😉
@Velu – bravo. Cum ce s-a intamplat mai departe?
Urat, foarte urat ce face omul ala cu peugeot-ul … dar nu inteleg o chestie: marcajul care se vede pe jos la 0:21-0:22 zice ca cei de pe banda aia au dreptul sa mearga inainte sau la dreapta, omul a mers frumos pe banda si apoi a semnalizat si a schimbat banda corect … de ce atata agitatie si claxon? Daca ai claxonat ai castigat ceva?
Mi se pare irelevant ca l-a claxonat, chiar si daca ala a procedat corect sau nu. Se mai intampla, si eu am fost claxonat aiurea de nenumarate ori, de multe ori de unii care incalcau regulile de circulatie, dar nu i-am urmarit / injurat sau m-am dat jos din masina.
Eu stiam ca folosirea claxonului e permisa strict pentru evitarea unui pericol, nu ca „asa mi se pare mie ca ala nu s-a incadrat corect, deci il claxonez un pic”. (mai ales ca filmarea nefiind cu sonor n-ai de unde sa stii daca l-a claxonat o data/de mai multe ori, scurt/lung)
In rest am zis, total de acord, ala cu peugeot-ul e un cretin ce merita sa-i fie anulat permisul.
Toti suntem curiosi ce a zis politia cand a ajuns la fata locului si cand a vazut filmarea.
Cel mai safe ar fi fost sa-l atingi usor la 4:10, iar apoi la politie faceai si-o plangere – asta comparat cu rezultatul final, care-ti va da probabil mai multa bataie de cap (chiar daca ne-a dat noua mai multa satisfactie).
Asteptam finalizarea. Ia-ti un avocat !
Finalul face toti banii…sper sa fi fost „premiat” si de catre politie… ! +++
La cererea telespectatorilor … UPDATE 😉
Well, nu-i chiar update, ca s-au consumat de ceva vreme procedurile si audierile la Politie, de asta am asteptat atat. Nu vroiam sa influenteze, am considerat ca e mai corect sa public dupa ce ne lamurim cu oficialitatile.
De la inceput vreau sa se inteleaga ca imi pare rau ca se ajunge la asemenea situatii, si nu ar trebui sa se gaseasca nici un fel de justificari pentru prostii de genul asta. NU dau inapoi, nu sunt supus nici unei presiuni, probabil ca daca ma voi simti amenintat pe viitor, la fel voi proceda, voi incerca sa evit pe cat posibil astfel de incidente si sa parasesc zona de conflict. Doar ca nu e normal sa se ajunga in situatii de acest gen, si este regretabil. Io mi-am spart bara, celalalt are o usa „mai” flexibila, etc. La mine nu se vede mai nimic la masina, bara e infundata intr-un colt. La el mult mai nasol, usa, balamalele, aripa, etc. daca era de ex. sa plece in vacanta cu masina, cam pauza, deci pacat, nasol, nu e necesar, etc.
Boon.
Partea 1.
Dupa incident, evident ca „amiabila” cam iesea din discutie, asa ca am asteptat venirea echipajului pe care eu l-am cerut prin 112, au venit destul de repede. Au vazut ca nu ne dam in cap unul la celalalt, ne-au indrumat spre constatari accidente si la Sectia 1 Politie daca mai avem alte plangeri. La „constatari” eu am ajuns mai dupamasa (a trebuit sa ajung acasa sa pregatesc DVD-ul), cand individul deja ajunsese si daduse declaratie cum ca eu am intrat intentionat in usa lui. I-am zis dnei. agent ca nu e chiar asa, si am prezentat varianta mea, cu urmarirea si sicanarea, cu intentiile lui de a ma bloca, de a ma scoate de pe drum, culminate de blocajul lui cu masina oprita in mijlocul drumului si usa deschisa intempestiv (evident ca de toate astea, de urmarire si sicanari a uitat sa spuna, el o dadea tare ca io am intrat intentionat in usa lui si atat). Ca atare dna. agent mi-a spus „pai stati asa, ca-l chemam din nou pe domnul”, si am asteptat vreo juma’ de ora pana a venit din nou individul. Nu e smardoi si nici smecheras, un baiat destul de OK, care probabil ca a avut o zi mai proasta, Nu e o scuza, asemenea comportament nu e scuzabil, e doar o constatare. Ne-am sustinut fiecare varianta lui, cand a vazut filmuletul s-a mai inmuiat putin, dar tot o tinea pe a lui ca eu l-am provocat si ca am vrut sa intru intentionat in usa lui. Eu am subliniat ca singur s-a pus in situatia asta, cu sicanarile, blocajul si deschiderea usii fara sa se asigure. Concluzia: lui i s-a intocmit PV pentru deschiderea usii fara sa se asigure, mie mi s-a dat dovada de reparatie fara sa fiu sanctionat in vreun fel. Dar dansul nu a fost deacord sa imi dea asigurarea lui RCA. Ca urmare, …
Partea 2
La Politia Rutiera Cluj-N. depus o reclamatie in care descriam intreg evenimentul. Evident cu DVD-ul atasat. Peste vreo doua saptamani sunt sunat de dl. subinspector G.C. sa ma prezint la audieri.
Am cautat intre timp articolele de lege care mi se pareau relevante pentru situatie:
…Art. 101 OUG 195/2002 Răspunderea contravenţională:
14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu uşile deschise, circulaţia cu uşile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea uşilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staţionat, fără asigurarea că nu se pune în pericol siguranţa deplasării celorlalţi participanţi la trafic;
…Art. 92 OUG 195/2002 Infracţiuni şi pedepse:
(4) Cu pedeapsa prevăzută la alin. (3) se sancţionează blocarea cu intenţie a drumului public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.
Ca urmare a acestei reclamatii, lui i s-a suspendat permisul pe 30 de zile si amenda cateva sute de lei (pe biroul dansului era permisul lui retinut si PV-ul – pe el l-a audiat si sanctionat inainte de a ma chema pe mine). Iar pe mine, hmmmm. m-a amendat cu 290 de lei (145 in 48 de ore) ca am oprit intentionat imediat dupa virajul la dreapta pe pod (acolo unde mi-a murit motorul). Am incercat sa-i explic dlui. politist ca era un viraj la dreapta la peste 90 de grade si in panta (cu o mica coborare), unde trebuie sa franezi aproape pana la oprire iar din cauza precipitarii mele, a 1-a in loc de a 3-a, murit motor, etc. Mi-a spus ca nu ma crede si si-a mentinut sanctiunea. Am explicat ca, mai mult, individul era pe BANDA 2, de mers inainte, atunci cand eu faceam virajul la dreapta de pe banda 1, deci franarea mea, cu motorul oprit sau chiar cu intentie, NU avea cum sa-l deranjeze pentru ca nu era in spatele meu. El a facut dreapta, dupa mine, pentru a-si continua urmarirea, DAR de pe banda 2, nu de pe banda 1, din spatele meu. Dl. politist nu a vrut sa-si schimbe parerea, asa ca am ramas si eu cu amenda. El a considerat ca din cauza „franarii mele” la virajul la dreapta dupa pod, individul s-a enervat asa de tare incat m-a depasit si mi-a pus frana in fata, Degeaba i-am spus ca el ma urmarea de 3 km cu aceleasi intentii: sa intre in fata mea si sa ma blocheze, doar ca pana acolo nu a reusit acest lucru din cauza traficului. Iar pe de alta parte franarea mea, cu sau fara intentie, nu este o justificare in nici un fel pentru comportamentul lui.
In fine, asa o ramas, io cu amenda, el cu amenda si permis suspendat pe 30 de zile.
Win some, lose some!
Nu pot sa spun ca am ramas cu un gust amar dupa vizita la Politie, chiar daca mi-am luat-o si eu, pe nedrept cum consider. Dar am apreciat faptul ca am putut discuta civilizat si pe argumente despre eveniment cu domnul politist. Am apreciat ca pana la urma individul si-a invatat lectia (cel putin o luna de zile), a fost sanctionat si trebuie sa vada si ceilalti „agresori” ca nu mai scapa chiar asa de usor.
NU s-a pus in nici un moment problema „camerei omologate”. Declaratia mea a fost cat se poate de clara, unde am sustinut ca filmarea video este autentica si ca este o proba directa, cu valoare mai mare chiar decat a unui martor ocular, de ex.
Cred ca aberatia asta de „camera omologata” este o scuza pe care o gasesc unii politisti (bugetari ;-)) doar pentru a nu lucra, pentru a nu se deranja. Camera nu are de ce sa fie omologata, pentru ca ea doar filmeaza (nu inregistreaza viteza sau coordonatele GPS pentru a necesita orice fel de calibrare= omologare). Evident ca poate fi o proba alterata, ca oricare alta, dar din moment ce eu imi asum prin declaratie olografa ca filmarea este autentica si o plasez in coordonate clare (cu data, ora si locul unde s-a intamplat), atunci nu are de ce sa nu o ia in considerare, iar termenul de „omologare” nu are sens in acest caz. Pe filmare se pot vedea muuult mai multe dovezi si amanunte decat ar putea retine orice martor ocular aflat la fata locului, de exemplu nr. de inmatriculare ale tuturor masinilor din acea zona, care ar putea fi posibili martori la randul lor la acel eveniment, sau fizionomia clara a unor persoane implicate in eveniment, asta pe langa filmul evenimentelor propriu-zis.
De fapt divers, l-am intrebat pe dl. subinspector ce se intampla in acel caz explicit din filmarea de mai sus (acel „still frame” – imaginati-va daca …) cand agresorul trage brusc dreapta, si eu (sau altcineva, o femeie de exemplu, mai sensibila si influentabila) din reflex de conservare trage dreapta si intra pe trotuar cu toate consecintele devastatoare (pietoni, copii, masina varza)? Mi-a spus ca in acel moment trebuie sa sun la 112 si se ocupa ei mai departe cu identificarea soferului. Bine, bine, cu o mana tin de volan, cu o mana schimb viteza (sa nu-mi moara motorul), cu o mana semnalizez, cu o mana imi blochez usile, cu o mana imi notez nr. lui de inmatriculare si cu o mana sun la 112, nu? Toatea astea, atunci pe loc, in timp de rulez cu 50 km/h prin oras si sub presiunea sicanarilor lui.
Am insistat cum probeaza intentia agresiva a acestui sofer care provoaca prin gestul lui un accident in lant, chiar daca el scapa neatins?
Mi-a spus ca au ei mijloace specifice (printre care si camerele instalate in benzinarii, la intersectii – deci tot la camere ajungem). Dar personal ma indoiesc. Este foarte greu de probat vina indirecta sau morala in sistemul nostru de justitie.
Well, tocmai ce am citit articolul asta:
http://adevarul.ro/locale/timisoara/cum-poti-ajunge-vinovat-vina-intr-un-accident-rutier-grav-Soferul-provocat-tragedia-scapa-nepedepsit-1_5990512d5ab6550cb8f74a16/index.html
sau articolul lui Razvan cu „mai bine intram in el”, ala cu janta sparta.
Asa ca, in concluzie, nervi tari, faceti-va curaj si (mai ales) timp si dati-le de lucru domnilor politisti cand mai intalniti asemenea incidente in trafic. Reclamatie la Politia Rutiera (cu respecte politistilor de la B.P.R. Cluj!), neaparat cu numar de inregistrare si proba video atasata (doooh!).
Altfel nu vad cum am putea sa ne civilizam daca acesti indivizi scapa de cele mai multe ori nepedepsiti, sau mai grav, datorita gesturilor lor provoaca accidente serioase, apoi se indeparteaza linistiti si fluierand.
Succesuri!
(si cat mai putine incidente)
P.S. in curand o sa public alt clip, mult mai light, doar ca material didactic pentru una din situatiile descrise mai sus.
Și totuși reparația ta se face pe RCA ul lui sau ? Cum adică nu a vrut sa ți dea RCA ul lui ? Când se completează declarația la poliție pt accident se completează și datele RCA pt fiecare mașina in parte.
NU, nu a vrut sa-mi dea RCA-ul lui, a refuzat. Dar dna. agent de la constatari mi-a spus ca pot sa-l actionez in instanta. As avea de partea mea cele doua procese verbale, PV incheiat la constatari accidente (unde el este considerat vinovat pentru ca si-a deschis usa) si PV incheiat la BPR unde este sanctionat (amenda + retinere permis 30 de zile) pentru condus agresiv, sicanare, blocare drum. Cu aceste doua situatii in care deja i se recunoaste vina vis-a-vis de acest incident probabil ca sunt sanse foarte mari ca instanta sa se pronunte favorabil. Masina mea este foarte putin afectata, trebuie sa te uiti cu atentie sa vezi unde e lovita bara.
Inca ma mai gandesc.
Dar actionarea in instanta cred ca este singura modalitate, din moment ce el refuza sa imi dea RCA-ul lui.
Deci stai asa… el o luat amenda si 30 d zile de suspendare, tu ai luat amenda ca ti-o murit motorul si nici nu iti poti inca repara masina decat pe banii tai?
Daca tot mergi in instanta, contesta dracu’ si gunoiu’ ala de amenda pe care ti l-ai luat.
Bai, ca mor pe astia care te urmaresc kilometri ca sa iti dea o lectie de la un claxon (justificat sau nu), si ajungi la final sa iasa mai bine ca tine. Dar tinand cont ca mi-a zis un politist cand am reclamat o maimuta rutiera ca „si el ar fi reactionat la fel de la calxonul meu”, dar si dupa ultimele aventuri, nu ma mira. O fost o perioada in care aveam senzatia ca Politia isi face treaba si incepe sa mearga lucrurile spre mai bine… se pare ca a trecut perioada aia. Coincidenta face ca a trecut odata cu revenirea in forta a conducerii rosii a tarii, dar e doar o coincidenta.
Actioneaza-l, de ce sa nu-l coste si RCA-ul mai mult?
Si in plus, de ce nu i se poate face si plangere penala acestui om? Si de asemenea si politistului pentru abuz in serviciu si contestata amenda in instanta.
Imi pare foarte rau ca exista politisti atat de ingusti la minte, incat dupa atatia km de urmarire sa considere ca tu ai oprit si astfel „l-ai deranjat” pe cetateanul nebun.(care merita sa se intalneasca cu unul mai nebun ca el). Si, in continuare, mi se pare incredibil, ca la noi in tara, cel vinovat (gasit vinovat chiar de politie) sa aiba posibilitatea de a nu-ti da asigurarea…Totusi, cat a avut de platit in total individul? (asta pe langa noua lui usa de rolls royce:))))
Nu este nici o problema ca nu ti-a dat rcaul. Cu pv-ul de la politie (ala de la amendat pe el) si cu dovada de reparatie fugi la asiguratorul lui (il poti afla simplu de pe net doar cu nr. de inmatriculare). Restul o sa curga de la sine!
nu ti face griji ca s ar putea sa conteste pvul. totusi tu i ai lovit masina, nu invers.
@doctor faust
Totusi, ala a deschis usa in trafic, fara sa se asigure. Nu invers!
si totusi cand vezi o masina oprita si cu usa deschisa nu intri in ea, nu? mai ales cand spui singurel ca aveai loc dar nu te ai asigurat.
nu ti face, te rog, un obiectiv din a ma contra.
n am nicio intentie sa disput altceva decat speta care e cel putin bizara la nivel de ce a constatat agentul.
eu ridic o problem serioasa si curioasa, totodata, nu cred ca rcaul „vinovatului” va ceda asa usor. omul n a deschis usa neasigurandu se in timp ce rula o masina pe langa el. era oprit si in sofer a intrat in el pentru ca nu s a asigurat.
daca rcaul lui are chef de distractii o sa l ia la alergatura pe autor.
sunt impotriva bizonilor si sigur ca pentru orice pare un gest binemeritat si racoritor.
insa realitatea e ca nu e tocmai normal ce a facut autorul si din punct de vedere al celui chemat sa plateasca s ar putea sa fie chiar vinovat. dupa cum stii asiguratorii nu fug de litigii daca pot sa nu plateasca, asa ca sa vedem ce va mai urma
@doctor faust
Nu te contrez, doar nu sunt de acord cu tine. Iti respect dreptul la opinie, chiar daca sunt complet in dezacord cu ea.
Faptul ca autorul a oprit (nici macar nu a fost oprire voluntara, dar nu conteaza) e irelevant. Cand esti in ilegalitate, nu poti sa pretinzi prioritate doar pentru ca celalalt s-a oprit. Dupa logica ta, orice pieton care trece pe rosu si e atins de masinile care tocmai au primit verde, ar putea sa invoce ceva de genul „dar masinile erau oprite! trebuiau sa imi dea prioritate”. Nu? 🙂
evident ca nu esti de acord intrucat nu ai o reprezentare corecta a realitatii juridice.
la fel cum si la doctor majoritatea pacientilor stiu din google despre ce e vorba, si in materie de legislatie oamenii se pricep de la sine. sigur, ca si la doctor, e vorba de mici banalitati care trec cu nurofen, gen tamponari, scandal la bloc sau pe locul de parcare. pentru omor te duci la avocat si asculti.
ca si in cazul doctorilor sau altor profesii, dar aici e mai pregnant fenomenul, e frustrant sa vezi cum cineva fata pregatire in.domeniu iti flutura in fata termeni neadecvati, folositi eronat cu care, pusi de a valma, incropeste o argumentatie foarte afectata 🙂
si ca sa incheiem, n ai ce sa discuti despre legitima aparare fara a te incadra in norma legala complet, atac material, direct imediat si injust. ceea ce aici nu e cazul. pe latura asta va distrati la nefarsit cu anxietatea, scenarii si presupuneri pe care n are rost sa le iau in seama.
nefiimd comisa nicio infractiune ne mai ramane de discutat civilul unde, asa cum tot ii dati voi inainte cu „autorul poate spune ca” asa si celalalt „poate spune ca”. si simplul fapt ca unul a oprit nu ti permite sa l calci, lovesti, ranesti, etc. iar cand rcaul va vedea ca X a fost lovit din neatentie desi era oprit va zice hmm…i auzi, pai de ce e X vinovat si nu Y? el refuza plata si ii lasa sa se judece iar de acolo dumnezeu cu mila.
ok, mai mult n am ce sa ma zic ca nu intru aici pentru chat. dar sunt curios de continuare si rezultat daca autorul va mai binevoi sa ne.tina.la curent
Velu, referitor la partea cu… „nu a vrut sa-ti dea RCA-ul”, am patit o situatie asemanatoare. Nu stiu cum pot sa-ti trimit un mesaj privat aici, dar daca vrei, ma gasesti dupa nickname pe facebook si povestim. Toate bune
Velu, spune-mi, te rog, ce articole ți-a trecut în PV pentru amenda de 290 lei.
@doctor faust, @DriveTM: legitima aparare in practica nu exista in Romania. E penibil formulata si de fiecare data mult mai prost interpretata… si asta va spun din experienta: daca cineva vrea sa te loveasca si te feresti (sau nu) si el isi rupe mana (in tine sau in ce loveste pentru ca tu te-ai ferit) sunt mai mari sansele sa fii tu acuzat de lovire decat el.
Altfel vorbind, in situatia de fata nu vorbim de victime, doar de pagube, deci orice „daca”, „parca” si „picioare rupte” sunt pe langa. In caz ca deschizi usa trebuie sa te asiguri si pentru perioada pentru care o tii deschisa, atata timp cat acolo unde esti e permisa circulatia altor vehicule.
@Velu: si eu am aceeasi curiozitate cu @Bobita 🙂
RebounD11, eu cand zic ca e complicat nu zic degeaba. Practica judiciara in materie te contrazice, poti cauta si singur decizii in materie.
Legitima aparare presupune o riposta iar actiunea de lovire nu poate fi comisiva prin omisiune. ce si face singur cu mana lui pentru ca nu e atent nu pica in sarcina ta ca infractiune de „lovire”.
daca el iti da o palma insa si tu ii dai 2, 3 pana la 10, si vreun pumn, da, poti sa te faci linistit vinovat de l, lcm, vat.corp.
de asta zic ca discutiile astea nu au sens, mai ales ca barfa de sant.
daca intra hotul peste tine noaptea, e furt calificat, daca da de tine si scoate arma la vedere avem o potentiala talharie, desi in atare circumstanta legitima.aparare se prezuma, daca ii zice sa plece, el da se plece si pe balcon ii dai un brusc peste ochi nu mai e legitima aparare.
doctrina aferenta e stufoasa, iti trebuie 3 4 cursuri universitare ca sa intelegi tratatele, acum practica se conexeaza cu jurisprudenta dreptului european, nu e asa usor sa ti dai cu parerea ca daca gigel avea o stare de anxietate poate sa faca orice ca oricine stie ca ii era frica…:)
de exemplu, un gigel oarecare putea ramane pe loc sa sune la 112 la primul pumn in portiera.
de exemplu, un alt gigel oarecare poate a si injurat si aratat semne in.timp ce claxona…ca noi stim o versiune insa realitatea spune ca oricati dementi ar fi pe strazi totusi de la un claxon de 0.5s nu face nimeni atata si atata tambalau…si, nu in ultimul rand, si celallat poate spune.orice.
Daca la politie ai prezentat filmarea bruta cu sunetul pornit la camera,in mod sigur ca,pe langa „tremuratul”masinii la repornirea motorului,s-ar fi auzit tocmai cand ii dadeai la cheie.In acest caz,nu mai tinea vrajeala ca i-ai pus frana in nas in virajul la dreapta pe stada aceea.
Asa,v-a jumulit pe amandoi de bani pe motive diferite insa.Ca sa va „impace”.
Super tare !
Cand ii rupe usa: „You take my life but I`ll take yours too”. Deci…..nu mai pot de ras. Bravo. Bine i-ai facut :))))))
Fabulos, genial, superb, punct 🙂
Felicitari ca l-ai facut cu o usa batanta ( fara voia ta ) , nu pot sa-mi explic CUM de s-a gandit politistul sa-ti inmaneze o amenda > Doar camera are si microfon , nu ? Daca are microfon se aude cum se opreste motorul brusc , nu ? Eu cred ca nu te-ai dus ” pregatit ” la politie , macar cu o cutie cu bomboane….. Drumuri bune sa ai !!!
BRAVOOOOOO!
Bine i-ai facut. Faptul ca l-ai acrosat si i-ai lovit portiera se explica foarte clar: el te-a urmarit, ti-a us viata in pericol, s-a dat jos din masina, a incercat sa iti deschida portiera, sa intre in masina ta, ai fost amenintat. Un nenorocit. Sper sa ii putrezeasca oasele in puscarie.
Update te rog la situatie!!! Cum s-a terminat, ce a zis politia etc.
Am citit updateul tau. Nu stiu cum s-a ajuns ca tu sa primesti amenda. Tara asta o ia in jos..
Nu pot sa spun daca ai procedat corect sau nu. Dar cred ca ai declansat conflictul prin acel miiiic claxon care a fost ca un declic pentru oponentul tau. Citat din ”/www.andyszekely.ro/exercitiu-de-constientizare-cele-3-cercuri-concentrice-care-te-ajuta-sa-iti-rezolvi-conflictele ” :
Oamenii consumă mult prea multă energie cu „ceilalţi”…
Exemple:
Înjurăturile în trafic…
Apostrofările la ghişee între funcţionarii publici şi clienţi…
Conflictele pentru „cucerirea” unui loc de parcare…
Toate aceste „momente epice” care ni se întâmplă zilnic, ne consumă, inutil, energie…
În astfel de cazuri, îţi sugerez să îţi pui o întrebare simplă, înainte să te enervezi.
Întrebarea este:
„Care e miza ?”
Dacă miza e mică sau zero, alege să renunţi la conflict…
Pentru că miza sănătăţii tale emoţionale este mult mai mare pe termen lung…
Sutele de situaţii ca cele descrise mai sus, în timp, pot duce prin acumulare la costuri uriaşe…
Oamenii plătesc cu „ficații”, cu fierea, cu splina, cu stomacul, pentru că nu sunt dispuşi să lase baltă „nedreptăţile” pe care le fac ceilalţi şoferi, ceilalţi funcţionari, ceilalţi clienţi…
Să nu uităm că „ceilalţi” vor rămâne „ceilalţi” şi atunci când tu eşti la spital…
Să nu mă înţelegi greşit:
Eu nu spun aici să nu intervii dacă vezi o nedreptate socială !!!
Însă, îţi spun, să îţi pui întrebarea : „Care e miza aici ?”
Şi dacă miza merită… du-te până la capăt…
De cele mai multe ori, însă, miza merită dacă poţi să schimbi cu adevărat ceva. Iar de cele mai multe ori, când te enervezi nu prea poţi schimba… aici se termina citatul.
Eu prefer sa dau flash-uri decat sa claxonez. Este clar ca unii se irita foarte tare cand aud un claxon. Prin urmare cel care claxoneaza este persoana care declanseaza conflictul in stare initiala, conflict care se poate aplana sau poate degenera, cum a fost cazul tau. Eu personal am trait o experienta asemanatoare in urma cu aproape un an, dar am reusit sa ies din conflict printr-un viraj la 180 de grade brusc in momentul in care oponentul nu se astepta si probabil ca sa lasat pagubas deoarece ma pierdut in trafic. Si asta tot dupa o urmarire prin trafic, doar ca eu nu l-am lasat sa intre in fata mea, l-am tinut mereu in spate. De atunci am renuntat in mare parte la claxoane. Puteai foarte bine sa nu claxonezi si sa-l injuri in gand sau cu voce in masina ta, cred ca nu te auzea. Prima sansa de a iesi din conflict ai ratat-o la semafor cand el a coborat din masina, puteai sa virezi la stanga si-l pierdeai in trafic. Dar poate nici eu nu vedeam oportunitatea la momentul respectiv. In rest trebuie sa te intrebi daca a meritat miza. Nu sunt pentru violenta in trafic, iar pentru rezolvarea conflictelor trebuie sa facem noi insine ceva inainte de a face altii pentru noi. In rest doresc tuturor drumuri bune fara incidente. Apropo, mi-am propus sa printez si sa laminez o foaie pe care sa scriu ca am camera video la bord si ca apelez la 112, pe care sa o arat in momentul in care sunt sicanat in trafic. Cred ca este o metoda de calmare a bizonilor.
daca esti sigur pe ceea ce faci, nu e nevoie de nimic de acest gen. suna la 112 sau mergi dupa la politie.
eu nu am mai avut de foarte mult timp parte de idioti gratuiti, complet gratuiti, pentru ca evit proactiv cat pot de mult.
ultima oara, destul de priceless, iesisem de la sectia 2 cu un client. nici nu apuc sa ajung la kiseleff ca ma trezesc cu un dubist ca se suie pe mine (pe vremuri acolo masinile stationate ale politiei incurcau extrem de mult traficul mai ales pe b1). omul incepe sa injure, eu mergeam inainte si el ar fi vrut sa faca dreapta de pe b2, eram cu o masina modesta, micuta, numai buna de luat la perpules de un salahor smardoi.
dat jos, oferit cartea de vizita cabinet, propus parcat si discutat la sectia 2.
dus sofer pe rosu de zici ca i aratasem legitimatia de k1 sau blazonul de interlop….
@Velu sunt total de acord cu pasii tai de pana acum, felicitari in sfarsit un d-asta de se da jos isi face usa evantai.
Legat de aberatia cu RCA-ul, caci am patit-o si eu si desi e legal nu inteleg nici azi de ce nu e obligat sa dea RCA din moment ce asigurarea este obligatorie, pai atunci hai sa nu mai facem asigurari ca oricum nu le dam.
Calcul simplu: platesc circa 800 lei pe an, 10 ani rezulta 8000 lei. In astia 10 ani, trebuie sa ii platesc unuia, cazul tau, o bara (circa 400-500 lei), pai ies in castig cu 7500 lei!!!
Eu am renuntat la a il da in judecata, pentru ca suma mica si pentru ca lipsa de timp, dar cine are timp si nervi….
…sfarsitul clipului chiar mi a facut seara mai frumoasa,nu incurajez chestiuni de acest gen dar unii chiar te aduc la un nivel in care pur si simplu nu mai constientizezi nimic ptr cateva secunde,sfarsitul chiar a fost epic
@Velu Dupa tot ce-a facut aici, mai ales ultima faza cu blocarea (n-a fost numai o simpla depasire si-o frana in bot) cred c-a scapat destul de ieftin doar cu o amenda si-o suspendare de 30 de zile. Nici faptul ca initial a incercat sa arunce toata vina in carca ta si nici ca refuza sa dea RCA nu-l face deloc mai simpatic.
Mi se pare putin ciudata si decizia politistului de a te amenda (?) pentru acea foarte scurta oprire involuntara de la 4:29. Nu se compara cu oprirea voluntara de la 2:11 a individului, atunci cand i-ai ferit portiera lasata deschisa.
Finalul (4:46) … a fost neasteptat 🙂
+
Politaiul ala pare dus rau cu pluta daca te-a amendat pentru oprirea aia involuntara. Probabil e genul las, care amendeaza pe toti ca sa nu fie vreuna din parti prea suparata si sa-i faca vreo reclamatie. Tocmai de-aia ar fi bine sa-i faci o contestatie, reclamatie.
Altfel, filmul a fost super. Felicitari 🙂
Legat de asigurarea rca. Am patit si eu un accident minor, cel care m-a lovit nu si-a recunoscut vina. Am mers la politie, am declarat incidentul si dupa o luna am luat PV in care era descrisa fapta si nr de asigurare a celui vinovat. Cu Pv m-am dus la asiguratorul lui si mi-am primit banii de reparatie. Deci fara a primi vreo polita sau copie dupa asa ceva.
Superb finalul. Amenda o poti contesta, iar copie dupa RCA-ul lui nu-ti trebuie deoarece ai toate datele in PV.
E pacat ca ti-ai belit masina, insa in situatia data pentru ca a insistat atit de mult consider ca a meritat efortul si disconfortul tau. Sper sa-l tirii putin si pe la tribunal ca acel cuc mare pe a tinut sa si-l afiseze in fata ta sa-i creasca invers dintre amigdale.
De Oscar.
Doar o luna? prea putin! pentru asa ceva ar trebui macar un an!
Auziți, ia dați un stop cadru la 2:15. Nebunul avea armă în mână. Cuțit sau telescopică. Ia bagă-i o plângere de tentativă de omor. Să îl mai liniștești un piculeț.
Cred că e vorba doar de un telefon ceva mai mare…
avea telefonul :))
Da mă frate aveți dreptate, trebuie să îmi fac urgent programare la oftalmolog :)))))
vad ca n a pus nimeni cea mai importanta intrebare…ce s ar fi intamplat fara camera? mai ales daca nimeni din spate nu vazuse altceva decat cum ii iei usa: )
iar fapta ta nu e mai putin lipsita de importanta. nu inteleg de unde felicitarile…
gandeste te ce s ar fi intamplat daca aouca sa se dea jos si i striveai si rupeai picioarele…
Orice copil invata inca de la gradinita ca daca trece strada fara sa se asigure, il poate calca masina.
Cativa (probabil cei mai putin educati), ajung adulti si inca nu le pasa de acest lucru, si pasesc in trafic cand si cum vor ei, fara sa se asigure ca nu mai vine nicio masina sau alt vehicul care sa aiba prioritate pe acel segment de drum. Cei care fac asta, trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru gestul lor, si sa accepte eventualele consecinte.
Nu doresc raul nimanui, dar nici mila nu mi-ar fi fost de individul asta dupa toate pe care le-a facut. Sunt sigur ca daca ar fi ajuns cu picioarele in ghips trei luni, s-ar fi gandit mai mult data viitoare si nu s-ar mai fi dat jos din masina decat in locuri si situatii unde oprirea este permisa, si dupa o asigurare temeinica.
ai absoluta dreptate, desigur. asa si aia care pleaca de pe loc fara sa se asigure, daca i rup picioarele unuia care pana la acel moment nu i facuse, efectiv, nimic, suporta consecintele. legale, mult mai aspru decat unul care l a alergat prin trafic.
daca ai fi studiat legitima aparare ai fi stiut cand cum in ce limite opereaza si, mai ales, solutii pronuntate de instante care ti ar fi aratat ca nu e ca n filme:)
@doctor faust
” asa si aia care pleaca de pe loc fara sa se asigure, daca i rup picioarele unuia care pana la acel moment”
Wtf? Nu e o situatia universala. Depinde daca acel „unuia” avea sau nu avea voie sa fie acolo! 🙂 Daca „unuia” era pe trotuar, cel care pleaca de pe loc e vinovat, evident, pentru ca nu a acordat prioritate. Daca „unuia” traversa in schimb prin loc nepermis, e vina lui „unuia”, care nu avea ce sa caute acolo, deci nu mai avea prioritate. Iar daca totusi cauta, trebuia sa se asigure intai.
e, spre surprinderea ta, nu orice om aflat unde n ar trebui sa se afle poate fi vatamat, ucis, etc. nu doar, de exemplu, un pieton aflat in mijlocul drumuli ci si un atacator, hot sau talhar, violator. in anumite circumstante agresiunile asupra lor pot atrage raspunderea penala a victimei initiale.
da stiu, incredibil 🙂
va urez o zi buna tuturor ca am treaba.
sa vedem ce mai povesteste autorul.
DriveTM, legat de „avea sau nu avea voie sa fie acolo”, ai exemplu speței de la Constanța în care doi pietoni au fost striviți între două autoturisme parcate neregulamentar pe partea carosabilă. Unul dintre ei a decedat.
Cu toate că acei pietoni nu aveau ce căuta pe partea carosabilă, au fost găsiți vinovați șoferul taxiului care a derapat pe polei din cauza neadaptării vitezei cât și cei doi conducători auto care au parcat neregulamentar.
Concret:
https://www.trafictube.ro/wp-content/uploads/2017/08/motivare-sentinta-constanta.jpg
RUSINE POLITIA ROMANA pt amenda data celui nevinovat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dacă înregistrarea are sunet, și se aude cum omu dă cu pumnul în ușă, pentru aceste fapte poliția nu reacționează? Dar pentru declarație falsă a celui care șicana? Nici pentru asta nu se sesizează nimeni? Dar pentru tras de volan chiar înaintea unui pod? Ce fel de polițist e omul ăsta? Ar fi minunat ca acest clip să fie preluat și de televiziune. Dezbătut ore întregi la tembelizor, la fel cum se dezbate câte un scandal al unei mare ”curve” ajunsă ”vedetă”.
nu, pentru ca nu e vorba de ce s ar fi putut intampla ci de ce a a intamplat.
in concret un om a oprit si a deschis usa iar altul i a rupt o.
cadrul legislativ in care fiecare functionar isi exercita atributiile e clar si precis reglementat.
A oprit in mijlocul drumului, blocand traficul si a deschis portiera… practic fara asigurare. dupa parerea mea autorul nu are nicio vina pentru portiera lui Mr. Angry, ci doar el insusi, pentru neasigurare (in mai multe manevre, simultan) + sicanare in trafic (care putea duce la mai mult decat o portiera inutilizabila…)
Acum poate fi gasit si de google
http://www.4id.ro/CJ47TMC.html
L-ai claxonat corect, dar motivatia era gresita. Trebuia claxonat pt semnalizarea tardiva de schimbare a directiei de mers. Banda pt viraj la dreapta incepe imediat dupa refugiu. Asa e incadrarea in acea intersectie, dar ala nu avea de ce sa intre peste refugiul CTP, cel cu piatra cubica.