Camera auto 70mai Dash Cam M500, 128GB

Produs din oferta Xiaomag.ro

Original price was: 799,00 lei.Current price is: 699,00 lei.

Original price was: 799,00 lei.Current price is: 699,00 lei.

Vezi detailii

Benzile si misterul lor

Adăugat de DTC
Raportează ca șters! 34

E mai greu cu unii cand vine vorba de benzi si circulatul pe ele.

UPDATE : Trimis mail celor de la politie pentru faza de la min. 2.

––––––––––––

UPDATE2:
Nr.5041 din 24.09.2015
              Către
                                               DL. ******** ******,
                                                
Urmare a sesizării dvs. înregistrată cu nr. 5041/23.09.2015, vă comunicăm că aceasta a fost transmisa spre competentă soluționare Poliției Municipiului Timișoara-Biroul Poliției Rutiere.
           DIRECTOR
  JR. EC. DOREL COJAN

 

––––––––––––

UPDATE3

Raspunsul politiei rutiere…

 

 

24 comentarii

  1. Faza de la minutul 2 este chiar de plans 😐

  2. Atenție la „faza de la minutul 2”:

    Acum e discutabil dacă acel cedează trecerea se aplica numai față de tramvaie sau și față de mașinile care circulă pe banda 2. Conform marcajului, banda 2 se termină…conform indicatorului, ești tentat să crezi că banda ta e cea care se termină brusc.

    Link-uri către capturi:
    https://i.gyazo.com/36cad5775240a65ad56c8b7f66ff0dff.png
    https://i.gyazo.com/a92321deafe58c9670537249d3865f92.png

    • Mea culpa. Am sters cand am vazut ca gresesc. Da, indicatorul exista dar se vede clar ca trebuie cedat doar tramvaielor. Desi dupa parerea mea ar trebui scos indicatorul fiindca tramvaiele au verde inainte sa avem noi masinile. Eu zic ca am procedat corect si ca lui i se termina banda. Indicatorul ma atentioneaza ca trebuie sa cedez tramvaielor.

  3. Sunt destui soferi care n-au treaba cu benzile! Faza de la min. 2, dupa cum spune si @seba18, este discutabila. Cred ca administratorul drumului a incercat o solutie de compromis deoarece configuratia strazii este „ciudata”.
    Bun clip!
    P.S. Da’ ai vreo doua faze cand schimbi banda exact pe trecerea de pietoni, fortat, in parte, de cei parcati „total regulamentar” 🙂

  4. @DTC 0:24 Poate … „B1 inainte sau la dreapta, B2 inainte sau la stanga” 😉 0:32 A vrut sa fie mai smecher, a dat de cei de pe sensul opus.
    1:03 Sa nu uitam si de jante 😆 1:21 … si semnalizeaza manevra! 🙂
    +

  5. Cătă Gărdă

    @DTC la minutul 2 nu e nimic discutabil! Arata clar ca banda doi are semn de atentionare si banda 1 are cedeaza!

  6. @DTC:

    Hmm, nu prea contează când are tramvaiul verde, pentru că acolo poți să ajungi și venind de pe Pestalozzi și făcând dreapta pe verde intermitent.

    Cât despre indicatorul acela ciudat, aș zice că indicatorul de cedează trecerea este universal valabil și se aplică celor de pe banda 1. Celălalt indicator nu e decât un amărât „atenție la tramvai”, ;i nu cred că trebuie neapărat corelat cu cel de cedează….anyway, asta e doar o părere. Situația e în continuare cât se poate de discutabilă.

    • 1. E un singur indicator. Nu poti sa tratezi jumate din el ca cedeaza trecerea universal valabil si jumate ca atentionare. Este un indicator de informare care te anunta ca trebuie sa cedezi trecerea tramvaiului si atat.

      2. Indicatoarele si marcajele ar trebui sa fie in concordanta unele cu altele. Daca vroiau sa dea prioritate celor de pe B2 puteau trasa marcajele in asa fel incat sa se termine B1. Iar daca faci dreapta pe intermitent trebuie sa acorzi oricum prioritate celor care trec pe verde indiferent cum schimba banda.

      Situatia e intr-adevar discutabila, dar problema e la administratorul drumului… si poate fi rezolvata/lamurita cu un mail la Politie 🙂

    • @RebounD11:
      1. tocmai asta îl și face discutabil, faptul că nu e foarte clar și poate fi perceput diferit de la o persoană la alta. E posibil totuși, să ai dreptate.

      2. perfect de acord cu prima parte, și eu spuneam în primul comentariu că se cam contrazic cele două: „conform marcajului, banda 2 se termină…conform indicatorului, ești tentat să crezi că banda ta e cea care se termină brusc”.
      Legat de a doua parte: poți să faci dreapta pe intermitent și să te încadrezi direct pe banda 1, iar 30-50 de metri mai în față să ajungi exact în aceeași situație ca și DTC, unde nu mai contează cine a venit pe verde „plin” și cine pe intermitent. Ideea era că indicatoarele într-o intersecție nu se montează în funcție fazele semafoarelor, pentru că orice intersecție ar trebui să funcționeze perfect chiar și în lipsa semafoarelor/în situația în care acestea sunt defecte…

  7. Eu chiar stateam cu un militzan la povesti la o bere la fabrica de bere si cica se acorda prioritate vehiculelor de pe B2 care trebuie sa intre pe B1. 🙂 Desi si eu stiam la fel ca tine, ca doar tramvaielor.

  8. Trimit azi un mail politiei sa vedem ce spune. Si eu zic ca acel indicator e de informare si cred ca el ar fi trebuit sa acorde prioritate.

    UPDATE : Am trimis un mail politiei. Acum asteptam raspunsul.

    • Nu era mai simplu daca trasau marcajele invers: B1 se termina si, automat, B2 avea prioritate, inclusiv tramvaiul? Si nu mai era necesar nici indicatorul „Cedeaza trecerea”, care se refera la prioritate, nu prea poate fi de informare.

    • @anukoi: tot indicatorul ala ii de informare: e dreptunghi cu fond albastru 🙂

  9. @RebounD11: Corect! Si te informeaza ca trebuie sa cedezi trecerea vehiculelor de pe banda doi. 🙂

  10. Citesc comentariile si am impresia ca sunt in zona crepusculara. Ce e atat de neclar? Conform marcajului banda 2 dispare, iar conform indicatorului, cei din banda 1 trebuie sa acorde prioritate de trecere tramvaiului. Nu tuturor vehiculelor de pe banda 2. Tramvaiul e tramvai, are sinele lui si de aceea s-a pus acel semn pentru ca in acea zona sa aiba prioritate de trecere, fiind mai mare, fiind transport in comun, sa nu se blocheze, intersectia etc., etc. Iar vehiculele care merg pe banda doi trebuie sa acorde prioritate cand banda lor se termina. Pentru toi cei care sustin mai sus ca vehiculele de pe banda doi au prioritate, atunci nu era logic ca indicatorul sa nu mai aiba semnul tramvaiului? Daca interpretez eu gresit acel semn, va rog sa ma informati. Nu de alta, dar la un alt clip aici pe site se prezenta un accident in care un biciclist a fost lovit pe Calea Aradului de o masina, iar cineva a scris ca nu avea ce sa caute cu bicicleta pe drum european. Am cerut articolul de lege care prevede asa o ineptie si de o zi nimeni nu a scris nimic. Pentru ca nu exista. Asa si aici, stam si ne contrazicem pe lucruri clare si logice…

    • Nu esti in zona crepusculara. Asa cum s-a mentionat si mai sus este o situatie interpretabila, deoarece si configuratia strazii este ciudata. Din cate stiu eu, semnificatia indicatoarelor „bate” marcajele, deci nu poti aplica si una si alta in acelasi timp. Si la fel cum tie ti se pare clar ca doar tramvaiele au prioritate si altora (inclusiv subsemnatul) li se pare ca toate vehiculele de pe banda 2 au prioritate. Sau e doar un indicator de informare, dupa cum spune @RebounD11. Eu zic sa asteptam si raspunsul politiei si mai vedem.

    • @anukoi: as fi foarte interesat sa explici de ce crezi ca toate vehiculele de pe banda 2 au prioritate, din moment ce pe indicator este indicat tramvaiul? As fi foarte inclinat sa cred, ca sa nu zic ca este foarte logic, ca atunci cand un indicator are desenat pe el un tramvai, se refera la tramvaie… Nu? 🙂 Iar atunci cand nu este tramvai pe sina in zona respectiva, se respecta regulile de prioritate normale, adica daca banda ta dispare, precum arata sagetile de pe asfalt, dai prioritate celor care circula pe banda 1, dupa care treci. Cred ca uneori complicam prea mult lucruri evidente si logice. Dar e numai parerea mea, se pare.

    • @Golby: Parerea mea este ca indicatorul „cedeaza trecerea” nu se poate aplica preferential. Indicatorul care are desenat tramvaiul avertizeaza ca este posibil ca drumul sa se intersecteze cu cai de rulare pentru tramvaie si atat.

  11. +
    Montajul de la final e din Mosnita?

  12. Tramvaiele in mers, care sunt vehicule pe sine si nu sunt considerate autovehicule (6, 6.), beneficiaza in anumite conditii de o prioritate de trecere „speciala” acordata prin lege. In general sunt cazurile de intersectii nedirijate (exceptie virajul la stanga) sau de egalitate (prioritate de dreapta) conform semnalizarii rutiere din zona.

    Conducatorii de vehicule sunt obligati ca atunci cand drumul are o singura banda pe sens, iar pe aceasta e amplasata si-o linie de tramvai (2:01), sa lase acces liber acestuia.
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art99
    Art. 99. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice: […]
    10. nerespectarea obligaţiei conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă; […]

    In plus, atunci cand este vorba de intersectii (2:06) avem: 🙂
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art100
    Art. 100. (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
    […]
    9. nerespectarea obligaţiei de a circula pe un singur şir, indiferent de direcţia de deplasare, într-o intersecţie în care circulă şi tramvaie şi de a lăsa liber traseul tramvaiului atunci când spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două şiruri; […]

    Cred ca indicatorul care e unul de informare (dreptunghiular, fond albastru, simboluri albe) dupa cum a spus si colegul @RebounD11 mai sus, insa unul non-standard adaptat situatiei locale a drumului, intentioneaza sa aminteasca aceste reguli soferilor, mai ales probabil celor care au tendinta de a „nu incurca pe nimeni”.

    Inca un amanunt. Sagetile de schimbare a benzii incep inainte de indicator (1:58). Daca in acel moment sunt doua vehicule in paralel, cel de pe B2 il lasa pe treaca pe cel de pe B1. Dupa indicator (2:03) oare se inverseaza rolurile? 😀
    Masina alba de la 1:53 de pe B2 semnalizeaza schimbarea directiei de mers (si benzii de circulatie), insa cel din fata autorului de pe B2 (masina rosie) la 1:57 nu o face si se „scurge” de pe-o banda pe alta.

    Hai sa vedem si raspunsul de la Politie, mai ales ca amplasarea semnalizarii rutiere se face numai cu avizul lor (sau asa ar trebui sa fie) 😆

  13. UPDATE

    Nr.5041 din 24.09.2015

    Către
    DL. ******** ******,

    Urmare a sesizării dvs. înregistrată cu nr. 5041/23.09.2015, vă comunicăm că aceasta a fost transmisa spre competentă soluționare Poliției Municipiului Timișoara-Biroul Poliției Rutiere.

    DIRECTOR
    JR. EC. DOREL COJAN

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.