Camera auto 70mai Dash Cam M500, 128GB

Produs din oferta Xiaomag.ro

699,00 lei

699,00 lei

Vezi detailii

Un biciclist suparat

Adăugat de Alexandru_Paul
Raportează ca șters! 281

A iesit prea in fata

Ce mai caută lumea:
  • daca intr-o intesectie ai indicatorul obligatoriu dreapta si tu intri pe contrasens se considera neacordare de prioritate?

67 comentarii

  1. B89MFC – sa zica mersi ca biciclistu’ nu era cu camionu’

  2. Eu unul merg cu bicicleta zi de zi ( pana la serviciu), mi se intampla des situatii asemanatoare, in sensul in care soferii te vad si nu-ti acorda prioritate. Probabil multi soferi nu cunosc, ca bicicletele actuale se misca mult mai rapid ca cele vechi, viteza mea de deplasare este undeva la 30-35 km/h. In cazul de fata, ambii au gresit, dar biciclistul a fost nesimtit. Avea tot timpul sa franeze, sa evite prin dreapta, dar a preferat sa intre intr-un clinci cu soferul, aratandu-i el, cum sta treaba. So, conduita preventiva a biciclistului meltean era 0.

  3. Figuri pe ala cu bicicleta … are pegas frate model 2012 daca ala cu loganu a inaintat ca nu avea vizibilitate si chiar asa a si fost. am dat + pentru imbecilitatea biciclistului.

  4. CristianG.

    Eu nu inteleg de ce te bagi daca vezi ca nu ai unde sa te duci.!!

  5. @CristianG. nu toti avem noul model de seria 7 cu camere in bara fata sa iesim doar putin cu botul masinii fara sa-i jenam pe ceilalti 🙂

    figuri pe biciclist, daca era vreun ceafa lata in masina il ocolea repede si-i dadea si buna ziua….

  6. Ba ma lasi, ala sta 8 secunde stationat pe loc in intersectie si vine miezu si se propteste cu roata in el….ieseam din masina si il cafteam pe biciclist.

  7. ionescu liviu

    CristianG. Esti din bucuresti? Ca daca nu esti te aduc eu la curent: la ora de varf daca nu te mai si bagi nu mai iesi de pe o straduta decat peste vreo 2 ore.

  8. @ionescu liviu
    sa stii ca mersul pe strada nu e un drept din nastere. sunt niste reguli. le respecti.
    astepti.
    daca nu astepti pregateste-te de orice e rau, pana si unu care vrea sa isi repare masina pe curul „tau” (expresie generica nu intrptata spre cineva anume) de nerabdator

  9. mariusikk

    fugiti ma, eu cred ca asta e reclama la noul pegas, ceva de genul luatri noul pegas , cam scump dar fara frane :))

  10. Ce tupeu pe biciclist,mi se pare ca la volanul LOGAN-ului era o femeie,daca era un barbat oare se mai umfla muschii pe el,sa nu fiu inteles gresit,nu ii dau dreptate femeii la cum s-a incadrat
    +

  11. scump, dar rezista la impact. nu va mai luati pegas 2012 ca toti hipsterii ratati!

  12. @AGENTUL E barbat 😛 La 0:14 scoate capu` 🙂

  13. S-au intalnit doi nesimtiti. Loganistul a iesit de-a blocat toata banda. A se vedea la sfarsit masinile care trebuie sa astepte dupa el.

  14. O simpla intrebare: semnul ala de cedeaza trecerea pe care il are Loganul mare si vizibil, are vreun semn aditional dedesubt „cu exceptia biciclistilor” ? A, nu are ? Atunci de ce mai despicati firul in 4 ca are Pegas, ca asa si pe dincolo ?

    P.S. Mai nasol mi se pare ca el lasase la inceput masina „sa curga” si era sa-l plezneasca pe primul.

  15. Ce pacat ca biciclistul nu conducea un camion 🙁 😆

  16. the_italian_guy

    @ionescu liviu, daca tu faci asa ceva iti urez mult noroc!Oricum, nu ar trebui sa te bagi, ca daca altu’ se baga tu il filmezi si il pui pe tt

  17. Cumpar camion sa dau peste astia cu minusurile

  18. Vai cum ganditi si voi …

  19. @the_italian_gay. am inecercat sa intru pe sos. Pantelimon( viraj stanga) dintre blocuri, si am asteptat…..si am asteptat…..si am asteptat…. 10 minute. apoi m-am razgandit si m-am bagat cu tupeu. am reusit. in 30-40 secunde. uneori trebuie sa mai existe si intelegere din partea celor care au prioritate, nu pierd decat 20-30 de secunde.

  20. @Viorel: Zona e maica domnului, o stiu ca in palma. Loganul nu a iesit ca nu avea vizibilitate, a iesit ca sa se bage cu japca. Crede-ma ca stiu foarte bine. Se practica manevra asta foarte des pe zona aia. Nu mai zic de faptul ca masinile parcate sunt mai departe fata de intersectia respectiva, deci vizibilitate tot avea.

    Daca esti si tu un pic mai atent o sa vezi ca deja a intrat pe linia de tramvai = Japca.

  21. si eu merg zilnic cu bicla la serv si am la situatii cu soferii gramda zilnic – dc as avea camera v-ti amuza teribil; in cazul de fata vinovatul legitim este soferul care a inaintat prea mult dar vinovatul moral este biciclistul… a vazut vehiculul si e clar ca ziua ca a intrat intentionat just to prove a point; ceea ce zic eu ca biciclist este ca astfel de situatii trebuie tratate preventiv si cu bunavointa, nu ca in exemplul aci prezentat

  22. Biciclistul trebuie sa-si puna bullbar pe bicicleta! 😀

  23. S-au intalnit doi…
    E doar impresia mea sau ala cu bicla „de fitze” a fugit… de la locul accidentului? 🙂
    Mama ce bagam semnal dreapta si-l imobilizam pana la o „eventuala” sosire a politiei. Pariu ca-si uda un pic saua?

    @Thomas – faptul ca circuli pe un drum cu prioritate nu-ti da dreptul sa lovesti tot ce-ti iese in cale.
    Mai ales cand raportul e de 100kg (bicla) la 1,3 tone (masina).
    Oricum, Loganul dadea deja prioritate de dreapta aluia care a virat prin fata lui la stanga. Iar cand s-a bagat el nu a incomodat pe nimeni.
    Ia numara secundele si apreciaza cam la ce distanta erau incomodatii tai?
    Sau trebuia sa stea ca Bula pana trecea juma’ de Bucuresti?

    • @Adi2: Daca tu crezi ca m-ai intimida vreodata ca te-ai baga cu japca intr-o intesectie unde ai cedeaza, doar pentru ca as veni cu bicla, poate ai ghinion si ma gandesc ca as vrea sa mi-o schimb si as da in portiera ta serios. Apoi SMURD, ceva spital, Politie (unde tu vei explica ca am intrat eu in tine, dar politistul iti va spune ca aveai cedeaza), apoi procuratura, vei face contestatie, vei pierde contestatia in instanta, vei face recurs, vei pierde si recursul, etc. .

      „Moralul” nu are relevanta acolo unde „legalul” conteaza: neacordare de prioritate adica. In rest, fii viteaz cu imobilizarea, etc. , asta denota si ca nu ai habar ce drepturi si obligatii ai la un accident (declararea in 24h in cazul unui accident fara victime, ring a bell?)

    • @Adi2: si apropo de ce a zis @Thomas mai devreme:

      Un pieton deloc grabit. A sunat la politie sa reclame un accident abia dupa 7 ore

      „Pe imaginile surprinse de camera de supraveghere se observa cum barbatul de 50 de ani trece regulamentar la culoarea verde a semaforului pe zebra. Cu cativa metri inainte de a pune piciorul pe trotuar este lovit usor de o masina. Pietonul incepe apoi sa schiopateze si soferul opreste imediat. Se pare ca exista un schimb amical de replici intre cei doi, iar la scurt timp victima alege sa plece acasa. Dupa sapte ore insa, barbatul de 50 de ani si fiul sau au sunat la ambulanta si la politie, ca sa anunte accidentul.

      Politistii au inceput cercetarile in acest caz si il cauta pe soferul autoturismului pentru audieri. Daca acesta din urma nu va reusi sa cada la invoiala cu victima, risca dosar penal pentru vatamare corporala.

  24. masina nu a dat prioritate (a gresit)
    biciciclistul e un pic necioplit

  25. atat Viorel, ala are pegas 😉 . oare costa mult sa-ti montezi un bully bar la o bicicleta?

  26. nu ca as fii un facebook-ist inrait dar tare i-as da lu’ Thomas 2 like-uri pentru comentariile pretinente. bravo omule!

  27. Viorel, AlexFox , Baluba, ionescu liviu, Adi2 –

  28. Ala cu bicicleta e frustrat tare. Daca presupunem ca ca aceasta chestie s-ar numi accident ( cum spunea cineva pe aici politie , smurd, etc) biciclistul ar fi vinovat pentru simplul fapt ca este CU INTENTIE. Iar ce a facut masinistul ( loganul) nu e neacordare de prioritate ci blocarea intersectiei.

    • @Adydum: Si tu conduci pe strazi? Pai ia hai, daca esti asa sigur de miscare, fa tu treaba asta si eu imi fac masina pe RCA-ul tau. Si tu apuca-te sa dovedesti ca am intrat „cu intentie” si nu ca te-a durut in pix de semnul ala de cedeaza. Dar te rog…

      P.S. Cand va zic ca solutia e sa intre un UNIMOG in voi, sa va calmati cu din astea…

  29. @Adydum – Poftim?. Adica faptul ca loganul nu cedeaza trecerea, pentru tine se numeste blocarea intersectiei?

    Cei care cunosc intersectia, stiu si faptul ca loganul avea clar vizibilitate in stanga. Intr-adevar si biciclistul a fost cocos, ca putea sa franeze fara sa intre in roata lui, dar din punctul meu de vedere, trebuia mai mult de atat.

  30. Ca e greu de dovedit intentia, asta e altceva. Personal acesta e unul din principalele motive pentru care mi-am pus camere pe masina. Tii minte de smecherasii de pe centura? Cat timp nu a avut nimeni dovada intentie le-a mers fain frumos. Cum s-a desoperit tarasenia, cum au trecut la beci.
    Concluzia e destul de limpede: putea sa se arunce si in cap pe logan daca respectivul dovedea ca sta de 7-8 secunde ( implicit dovedea intentia) scapa bine-mersi, daca nu il platea pe fraier de nou.

    Pana atunci poate iau de buna mentalitatea mea si ma infig in primii care sunt intersectie cand eu am verde, poate nu au camere… Ce zici, tu asa faci ??

  31. verdenpom

    adydum tu acum vii din filmele cu james bond? si da te poti infinge in cine ai tu chef, eu nu sunt obligat sa ma dau la o parte ca tu esti taran berbec si ocupi o banda intreaga, poate am casti si vorbesc la telefon(casti=fara maini) sau poate ma uit dupa cai verzi

  32. e grav cand isi incipuie cativa ca, chiar pe soseaua prioritara fiind, poate bubui orice, cu explicatia ca se uita dupa cai verzi pe pereti. Da-i inainte !

    • @Adydum: E si mai grav cand esti prost si iesi in intersectie pe logica „nu e nebun ala sa dea in mine”. O data dai peste un nebun cu bicla, o data peste unul cu camionul.

      P.S. Pe aia care bubuiau intentionat i+au agatat pe treaba cu santajul si banii ceruti, nu pe partea rutiera. E o diferenta mare, accidentul era la fel incadrat, daca se ajungea la Politie.

  33. verdenpom

    dar nu e logic, in momentul de fata daca as avea inca o masina sa avem cu ce umbla 4-5 zile cat ar sta cealalta prin service, chiar nu mi-ar fi mila sa intru cu 20-30 in tine, pana la urma, trebuie vopsita capota, un far schimbat(e prea zgariat) si barae putin descentrata, si decat sa platesc eu 4-5 milioane mai bine le platesc pe curul tau

  34. @Adydum – bai, blocarea intersectiei inseamna intrarea in intersectie cand in fata e coada/se stationeaza si ramai ca prostul acolo pe rosu. Asta e necedare de prioritate. Indiferent ca e biciclist, motociclist, sofer de B,C,D.
    Daca o sa intri asa intr-o intersectie si-ti sare un biciclist pe capota si primesti dosar penal pentru vatamare o sa-ti schimbi parearea cu „blocat intersectia”.

  35. Aha, cat traieste omul invata. In concluzie, daca opresc in mijlocul intersectiei ca sa imi umflu roata, nu e blocat de intersectie , e neacordare de prioritate pana plec de acolo. Interesant, @mariod-bai

  36. Una e sa intri ai aa opresti sa-ti faci tu treaba in mijlocul jntersectiei. Dar in situatia de fata e neacordare de prioritate.

  37. Accidentul provocat cu intentie (care prin insasi definitia accidentului anuleaza acest termen si se transforma in incident sau fapta) transforma fapta care a provocat distrugerea din contraventie la regimul circulatiei rutiere in fapta penala de distrugere, iar orice rca se exonereaza de raspundere.
    acest lucru se dovedeste relativ usor in cazul faptelor grave (daune grave, victime)in urma expertizei accidentului (in care printre altele se stabileste viteza celor doi la momentul impactului, cand a aparut situatia de pericol, etc). Cine-i tralala la cap n-are decat sa se joace cu focul sa bubuie pe oricine care il gaseste in fata pe drumul lui prioritar. Eu cu asta am incheiat, cine gandeste un pic a inteles, succes la bubuit masini stationate celorlalti

  38. @Adydum – tu chiar vorbesti serios? Adica eu ignor semnalul de cedeaza trecerea, intru cu tupeu pe jumatate de intersectie, si daca, Doamne iarta-ma, intra unul in mine, el e vinovat ca n-a franat atat de repede pe cat as fi vrut eu? Nu conteaza ca ala are o bicicleta sau Abraham, conteaza ca eu n-aveam ce cauta acolo.

    Nu intri in intersectie daca nu ai loc si nu tai calea celorlalti decat daca ei iti fac semn cumva ca te lasa sa treci. Si, teoretic, nici asa n-ar trebui sa treci, pentru ca mai dai de smecheri care vor sa-si repare masina pe asigurarea ta, si, dupa ce, chipurile, te lasa, intra in tine cu tupeu. Cine cade de fraier (daca nu are filamarea)? Pai tu cazi, pentru ca n-ai acordat prioritate.

  39. @Adydum – Mai omule, tu ai carnet ? Daca da, te rog depune-l la politie pana nu omori pe cineva. Sau apuca-te serios de invatat legislatia.

  40. verdenpom

    @adylum demonstreaza tu in fata instantei accidentul provocat cu intentie… oricum si cine recunoaste e cretin, mai sunt din astia, care zic ca hai sa te bagi (desi ai cedeaza) si cand esti la 2 metri de ei sa intre in tine… tot tu pici de vina

  41. @euinsumi nu inteleg cum functioneaza logica ta, dar sigur nu ai cum omori pe cineva atat timp cat nu intri ca berbecul pe cei stationati pe drumul tau proritar.

    @AKor nu , nu sustin ca
    ” Adica eu ignor semnalul de cedeaza trecerea, intru cu tupeu pe jumatate de intersectie, si daca, Doamne iarta-ma, intra unul in mine, el e vinovat ca n-a franat atat de repede pe cat as fi vrut eu?”
    ci ca nu poti pocni pe unul care a intrat cu ceva timp inainte pe banda ta doar fiindca ai tu chef sa ii demonstrezi ca nu are ce cauta acolo.

    @lverdenpom nu trebuie sa recunosti tu asta, dar daca se ajunge la expertiza unde se stabileste:
    a) dinamica accidentului
    b) vitezele autovehiculelor
    c) locul impactului
    d) EVITABILITATEA ACCIDENTULUI

    la punctul D) se tine cont de posibilitatile de PREVENIRE si EVITARE in functie de momentul in care au aparut starile de pericol POTENTIAL si pericol IMINENT. La aceste puncte daca vehicolul respectiv stationa de multe secunde (a fost lovit stationar) se poate demonstra ca a fost lovit INTENTIONAT . Aceasta expertiza este obligatorie in orice accident cu victime ( victima = persoana ranita chiar si usor) , deci obligatorie in caz de ” Apoi SMURD, ceva spital, Politie” . Asta nu il exonereaza de raspundere pe cel care a iesit din drumul neprioritar , dar transforma pe celalalt in urmarit penal ..

    Inca odata reped, nu sunt adeptul ” intru la japca , doar nu o intra in mine” ci combat mentalitatea ” uite-l p-ala, hai sa intru peste el sa-mi repar bara” .

  42. De obicei cei care nu au condus vreodata altceva decat masini, nu stiu ca in Romania, mai exista pe drumuri si alte mijloace de transport. Educatia rutiera la noi e de 2 bani. Daca nu ai iesit vreodata pe drum cu o bicicleta, motocicleta, scuter sau chiar si cu un carucior cu butelie pe marginea drumului la sate daca nu-ti permite trotuarul(in caz ca exista), atunci nu ai de unde sa stii ce inseamna sa conduci orice altceva si totodata nici ce inseamna sa fii sofer cu adevarat. Deci, pentru comentatorii care au stat toata viata cu spatele sprijinit in fata volanului.. mai invatati.. ca e gratis.

  43. @Adydum – ai o intelegere ceva mai speciala a legistaltiei rutiere. Spui tu: „…nu poti pocni pe unul care a intrat cu ceva timp inainte pe banda ta doar fiindca ai tu chef sa ii demonstrezi ca nu are ce cauta acolo”.

    Ba pot. Si legea e cu mine.

    Fie ca vrei, fie ca nu vrei, tu, care ai in fata indicatorul cedeaza trecerea, trebuie sa acorzi prioritate. Atat. Nu stiu cu cine ai facut tu scoala de soferi, dar instructorul meu era ferm: „Baiete, daca trebuie sa astepti o jumatate de zi ila intersectie unde ai cedeaza trecerea, apoi astepti jumatate de zi si nu cracnesti. Nu intra in intersectie decat cand esti absolut sigur ca ai timp sa te incadrezi si sa parasesti intersectia fara sa jenezi pe nimeni si fara sa dai posibilitatea nimanui sa te loveasca.”

    Ce incerci tu acum batand campii cu dinamica accidentului, evitabilitate, etc. nu sunt decat sofisme. Inainte de analiza „dinamicii” orice politist serios judeca acordarea sau neacordarea prioritatii.

    Sigur, sunt de blamat cei care, poate, sa gandesc sa dea in tine ca sa-si repare bara. dar nu e mai simplu si mai logic sa nu le dai ocazia sa o faca? Intreb si io, asa… nu dau cu parul 🙂

  44. @Adydum – have a look here

  45. @Kor ce-mi arati tu acolo este o neacordare de prioritate clara. Daca tu nu intelegi diferenta intre unul stationat pe banda ta pentru a da prioritate altor masini si unul care a iesit cu cateva secunde inainte de dupa un obstacol, nu o sa imi intelegi punctul de vedere.

    P.S. In cazul accidentelor grave nu politia este cea care ” judeca” . ei doar constata faptele si intocmesc actele premergatoare.

  46. @Adydum – e posibil sa vorbim de lucruri diferite. Eu ma refer strict la filmuletul pe care il comentam aici, al lui @ Alexandru_Paul. Pentru mine e un caz clar de fortare a intrarii in intersectie. Loganul ignora semnul de cedeaza trecerea si patrunde in intersectie blocand total un sens de mers, cel de pe care vedea biciclistul. Daca in locul biciclistului era un Hummer, acuma vorbeam de un accident grav difuzat la Stirile de la ora 5.

  47. De ce ai stationa pe un sens de mers pentru a acorda prioritate celor de pe celalalt sens ?! Nu e logic ca nu ai acordat prioritate unora?

    Si totusi, ideea era ca ala s-a bagat ca bulangiul in fata biciclistului. Tu faci la fel cand ai cedeaza si vine un biciclist, nu?

  48. Marius Buz

    Sa-mi dau si eu cu parerea (cam lunga, cine n-are are timp si chef nu citeste):
    In opinia mea adydum are dreptate apropo de intentie si vatamare, e la fel cu opritul brusc FARA motiv doar ca sa te buseasca altul din spate si sa-ti repari spatele.
    Sint secunde bune intre momentul trecerii primului biciclist si momentul intrarii celui de-al doilea in roata loganului. Vreo 6. Probabil circula pe dreapta (asa cum trebuie) si conducatorul loganului a considerat ca va merge tot asa, avea loc sa treaca dar a fost magar.
    Ei bine, tot in secundele alea conducatorul loganului putea lejer sa faca stinga pe linia de tramvai, mai ales ca elibera intersectia si cel care facea stinga era oricum in decelerare. Dar e doar conducator, nu sofer.
    @Kor, daca un Hummer merge cu 50km/h in alea 6 secunde parcurge peste 75 de m. Pentru mine 75 de m e o distanta suficienta sa consider ca dau prioritate, nu am de unde sa stiu ca vine cu 20 sau 50 km/h, ii vad doar botul masinii si nu am radar in ochi.
    Biciclistul la 20 km/h (se poate mai mult ?) parcurge cam 30 de m in alea 6 secunde. Daca pentru tine e caz clar de fortare incearca sa-ti imaginezi distantele astea si pune-te in locul celui cu loganul.
    Cazuri din astea apar din cauza ambiguitatii legii. Definitia semnului suna asa „La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula autovehicule, si abia apoi poate sa patrunda in intersectie„. Pe ce distanta frate ? Ca eu vad departe, pina la 200 si ceva de m si tot circula masini. Deci stau pina cind nu mai vad NIMIC pe drumul prioritar ? Pai stau acolo toata ziua. Dar respect legea, nu ? Astept comentarii, ca tot vrem respectarea literei legii.

  49. @Marius Buz – a acorda prioritate inseamna sa faci in asa fel incat, la schimbarea directiei de mers (sau in intersectie) sa nu-l obligi pe celalalt care are prioritate sa incetineasca sau sa-si schimbe directia de mers. N-ai facut asta, n-ai acordat prioritate. In cazul unei busituri, tu esti principalul vinovat.

  50. Marius Buz

    Kor, sper ca stii ca nu am nimic cu tine, de (foarte) multe ori am fost de aceeasi parere.
    De acord cu prima afirmatie, un citat de pe un site mi se pare ca exprima esenta: „A da prioritate inseamna, în ultima instanta, a nu deranja. A nu deranja inseamna ca cel caruia i se acorda prioritate, sa nu fie nevoit sa incetineasca sau sa faca o manevra de evitare. A da prioritate nu inseamna neaparat a opri ! Se poate da prioritate de la caz la caz, prin oprire, incetinire sau chiar accelerare !”.
    Din pacate nu stim daca biciclistul a coborit de pe trotuar cu 5 m inainte, a venit de pe straduta dinaintea celei filmate sau mergea pe strada. E foarte posibil sa nu fi fost pe strada in momentul in care loganul a intrat cu totul pe b1. Si atunci nu vorbim de nici o actiune de cedare.
    Si tot o intrebare: practic cum procedati exact in locul filmat cind vreti sa virati ca cel din logan ? Dati prioritate pe bucati ? Intii celor din stinga, avansati, apoi dati celor din dreapta ? Sau asteptati sa fie goale cele 2 benzi + liniile de tramvai SIMULTAN (asa cum scrie in lege) si apoi plecati ? Acolo in Silicon Valley de Bucuresti e trafic mereu.
    Cred ca mi-am expus punctul de vedere destul de explicit. Fiecare intelege ce vrea.

  51. verdenpom

    @mariuz vezi ca tu gresesti, eu circul cu 30-40 (uneori si cu 65 dar lasam pentru alt subiect) si nu sunt vizibil ca o masina, tu in timpul zilei nu ma vezi nici la 10 metri de oglinda ta, si tu cand te bagi pe banda ca si un cretin eu trebuie sa franez/sau sa ma mut mai spre axul drumului sa te feresc pe tine(sau pe cei ca tine)

  52. @marius Buz – Cum procedam eu? Asteptam cuminte, fara sa bag botul masinii in intersectie, pana aveam suficient loc si spatiu sa fac stanga. Simplu.

    Eu zic sa nu dam noi definitii cuvintelor. ia sa vedem ce zice legea:

    „Art.6. – În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles:
    1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca”

    Na 🙂

  53. @@marius Buz – zilnic fac chestia asta de nenumarate ori: vreau sa intru intr-o strada principala venind de pe una secundara. Nu ma duc ca berbecul pana in mijlocul intersectiei mizand pe faptul ca ala care vine din stanga mea o sa incetineasca sau o sa opreasca. Astept cu rabdare. Uneori se face o gaura in trafic, alteori, politicosi, unii incetinesc cu de la sine putere si-mi fac semn sa trec. Asta e.

  54. @mariuz – asta, de fapt, este si un test de examen la traseu. Examinatorul de duce obligatoriu pe o straduta si dupa aia te pune sa intri intr-o strada principala aglomerata, bineinteles, la stanga, cum e mai greu :). Cel putin asa se procedeaza in Bucuresti. Daca nu faci cum spun eu si te repezi ca vitica in intersectie, ai picat instantaneu proba, crede-ma.

  55. Marius Buz

    @verdenpom: nu am mai mers pe bicicleta de pe la 18 ani, asa ca nu stiu cu ce viteza se poate deplasa un biciclist. Am spus 20 cu titlu de exemplu. Daca mergea cu 40 km/h era si mai departe de intersectie. Iar cu 65 km/h cu bicicleta stiu un singur caz: in cadere libera, deci nu e cazul aici.
    Atit timp cit nu stim sigur unde era biciclistul in momentul in care loganul a patruns in intersectie ne ambalam degeaba, fiecare o tine pe a lui.

    @Kor: stiu ca e simplu si mai ales legal. Cit timp esti dispus sa astepti sa faci stinga ? Presupunind ca respecti in continuare legea si dai simultan prioritate celor 2 sensuri iar sirul de masini pare sa nu se mai termine. Daca-mi spui jumatate de ora deja incep sa zimbesc. Ce intreb eu aici tine de practica, in cazul asta nu mai pleci de acolo in veci, renunti si faci dreapta, sperind sa intorci undeva.

    Biciclistul avea deja jumatate de banda libera, se putea deplasa pe acolo lejer dar el nu, vrea pe mijlocul benzii. Alexandru_Paul era pe trecere, cu botul masinii aproape de b1.
    Titlul e bun dupa parerea mea, e suparat degeaba. Cind a plecat a avut loc sa treaca, mai devreme nu putea, ‘tu-i mama ei de geometrie.

  56. @marius – intrebi tu: „Cit timp esti dispus sa astepti sa faci stinga ?” .
    Instructorul meu avea o vorba (parca am mai scris odata chestia asta):

    – daca trebuie sa astepti jumatate de zi ca sa intri intr-o intersectie aglomerata, atunci asteapta o jumatate de zi.

    Ai cuvantul meu ca nu fortez niciodata. Ai sa fii surprins daca iti spun ca bucurestenii sunt mai politicosi decat par la prima vedere. In cel mai rau caz cam a 10 masina din stanga opreste si-mi face semn sa trec. De obicei a4-a a 5-a. Sau trec niste pietoni pe trecerea din stanga si-mi fac paravan. Sau cel sin stanga mea vrea sa faca si el stanga, si atunci, evident, se chimba foaia si ma lasa obligatoriu sa trec, pentru ca eu capat prioritate… In cele mai aglomerate situatii n-am asteptat efectiv mai mult de 45 de secunde, hai un minut.

  57. Si eu sustin parerea lui Kor referitoare la lasat. Si eu ca si multi alti soferi, daca vad ca este coada si am timp, il las pe cel putin unul sa intre pe str principala.
    Si cat timp ala s-a bagat cu toata masina pe b1…aia nu e acordare de prioritate, e nesimtire! Si e plin de d-astia ce intra cu tupeu asa in intersectie.

  58. Dupa geanta era revolutionar.

  59. Ia sa vedem cum arata, din punctul de vedere al celui cu prioritate, o iesire „la intimidare” a unuia dintr-o strada laterala:

    http://www.trafictube.ro/niste-participanti-trafic-2/

    la min 1:40

  60. verdenpom

    arata foarte „colorat” cum sa spun eu, iar cat despre iesit de pe strazi secundare ce pot zice este ca am stat cu bicicleta vreo 5 minute sa ies, nu de alta dar era dimineata si mahmur fara sa dorm si stiti voi acum lene mare sa dai pedala scurta sau trotuar, si am stat frumos pana s-a eliberat, concluzia: daca ai rabdare stai, daca esti taran cu patiseria intre brate atunci baga-te ca tie iti faci pana la urma cozonacul

  61. nu stiu, parerea mea e ca astia cu pegasurile nu stiu sa conduca. Si nici frane prea bune nu au, dar acum a profitat ca avea viteza mica si a facut-o intentionat

    Eu merg de asemenea numai cu bicicleta prin oras si de multe ori se baga cretini din astia care nici nu imi iau fatza nici nu se opresc sa imi faca loc. de obicei ii ocolesc prin fatza din cauza vitezei mele (dupa ce ma asigur in spate bineinteles), dar intr-o astfel de situatie, putea lejer sa o ia prin spate.

    Nu cred ca a fost vreodata sa intru intentionat in ei pentru ca stiu ca mi-as indoi janta la un moment dat. De cele mai multe ori ii sperii cand nu vor sa imi dea prioritate de dreapta, ma fac ca intru intentionat in ei ca sa ii sperii. DAr ma bazez pe frane.

  62. @MVP 🙂 Franele pe butuc sunt mult mai sigure decat cele pe cablu (asta daca nu ti se rupe lantu :D) si mai aveau (unele) si frana de fata pe saboti.
    Daca ai janta dubla, s-ar putea sa te chinui sa o indoi, mai degraba se indoaie furca (am patit-o :|) 😛

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.