It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Biciclisti idioti

Adăugat de TimTrafic
Raportează ca șters! 31

Prima faza: Pista e la cativa cm de el, dar prefera sa mearga pe sosea, sa incurce masinile. L-am intalnit si mai departe, tot pe sosea. Nu stiu ce-o fi fost in capul lui. Dupa ce i-am atras atentia, s-a deplasat pe pista de biciclete, l-am vazut in oglinda. La restul fazelor nu mai e nevoie de comentarii…

Ce mai caută lumea:
  • biciclistii sunt idioti

20 comentarii

  1. Poti pune un geotag la fazele in care cei doi biciclisti trec pe trecerea de pietoni? NU de alta dar vad o linie punctate langa trecere si ma gandesc ca e pista atasata trecerii de pietoni, loc, unde, nu este obligat sa cobori de pe bicicleta cand traversezi. In cazul in care exista, cei 2, de mai sus ar trebui sa mai dea un „search” pe google.

    • Indiferent daca e sau nu linie punctata, legislatia din Romania nu da dreptul traversarii pe bicicleta. Punct. Biciclistul se coboara si trece prin zona aceea destinata lui, in scopul de a nu se intersecta cu pietonii de pe trecere. Cam asta e rostul linilor alea punctate. Nu iti da prioritate de trecere calare pe bicicleta. E o mare confuzie in randul biciclistilor ca daca e pista paralela cu trecerea, ei pot trece pe bicicleta. NU! Exista si semnul „stop” la intersectarea pistei cu trecerea de pietoni. Iti sare unu la 15-20 km/h de dupa o masina, cum naiba mai opresti 2 tone de metal intr-o secunda?

    • Se pare ca google nu e la zi. Intradevar, mi se interzice traversarea calare pe bicicleta, insa nu mi se interzice sa traversez pe langa bicicleta atat timp cat exista pista atasata, bineinteles, asta nu-mi permite sa zbor pe trecere, insa ma opresc, ma asigur dupa care ii dau bataie mai departe.

    • Linia aia punctata ii marcaj de ghidare in intersectie. Marcajul de traversare pentru biciclete e un pic diferit.

  2. Se pare ca google nu e la zi. Intradevar, mi se interzice traversarea calare pe bicicleta(lucru pe care il fac cand e cazul, insa nu mi impune nicaieri sa traversez pe langa bicicleta atat timp cat exista pista atasata, bineinteles, asta nu-mi permite sa zbor pe trecere, insa ma opresc, ma asigur dupa care ii dau bataie mai departe.

  3. @ovtim In cazul copiilor de la 0:50 si 1:00, daca nu-i invata nimeni ca trebuie sa traverseze ca si pietoni pe trecere, pe langa bicicleta, nu au de unde sa stie 🙁 (acolo e aceeasi intersectie 😀 ).
    In rest la 1:14 sau 1:26 circulatie pe sens opus (se pot produce accidente urate) sau ignorarea pistei de biciclete cand exista si circulatia pe strada, nu sunt deloc in regula si respectivii isi asuma riscuri inutile. Pana la urma toate astea tin si de educatia rutiera precara sau inexistenta a unora dintre cei care folosesc bicicleta.
    +

  4. La prima fază nu este deloc idiot. Pista care e obligatorie se semnalizează cu acest semn: http://www.trafictube.ro/wp-content/uploads/2012/05/D8.gif care trebuie pus la toate intersecțiile cu carosabilul. Dacă acest semn lipsește, aceea bandă de vopsea nu este nici pistă și nici obligatorie. Ba mai mult, este interzisă bicicletelor, pentru că e trotuar și bicicliștii n-au ce căuta pe trotuar în lipsa indicatorului menționat. Degeaba vopsește Dorel trotuarul dacă nu citește și legea înainte. Indiferent de asta, la fel cum tu nu-ți bagi mașina prin gropi și șanțuri, nici el nu-și bagă bicicleta în borduri sau în pietonii de pe trotuar.

    • Din pacate pistele pe trotuar nu au ce cauta de niciun fel dar domnul sofer fiind foarte disperat sa prinda faze nu-si da seama ca nu are voie sa claxoneze biciclistul si nici sa treaca asa aproape de el, asa e cand esti sofer de arges. Pista aia e degeaba, nu are ce cauta pe trotuar, pistele trebuie facute pe carosabil, daca biciclistul mergea cu viteza aia pe pista si sarea unul din copii in fata lui cine era de vina? Cam de asta nu trebuie facute pistele pe trotuar.

    • N-are rost sa despicam firul in nspemii de bucati. Vezi o banda colorata, vezi o bicicleta desenata pe ea, vezi alti biciclisti ca o folosesc..dar nu, stai bre ca nu e conform cu nu stiu ce lege. Pai atunci mergi nene pe drum si asteapta sa fii lovit, ca asa e mai bine..
      @Tiamat: Da, n-am voie sa-l claxonez, n-am voie sa trec aproape de el, bla bla, ca doar eu mergeam cu masina pe pista de biciclete, nu?! Ce ar fi sa mearga toti biciclistii asa ca el? N-ai mai putea circula cu masina in conditii normale. Bune, rele, pistele exista si se pot folosi. Nici mie nu-mi convine ca sunt gropi, drumuri de toata jena, traim in Romania in caz ca ai uitat.

  5. Ia priviti aici cat de „legale” sunt pistele de biciclete trasate langa trecerile de pietoni. 😉
    http://www.trafictube.ro/forum/threads/o-intrebare-legata-de-trecerea-de-pietoni.605/page-2#post-39713

    Cel putin, cele comandate de domn primar sa „ajute” biciclistii. (Tm si am vazut un astfel de articol si pentru Bucuresti.) Politia zice ca sunt ilegale acele marcaje.

    • Nu ma iau de pistele din B pentru ca stiu care sunt legale sau nu. In tm insa nu stiu, cum din filmare vad doar un rahat de linie punctate fara alte indicatoare sau marcaje nu-mi pot da seama exact. Insa daca traversez calare pe asa zis-a pista atasata trecerii nu inseamna ca traverseze pe trecere, deci, pot traversa calare, pana una alta am sa citez pe cineva de pe optar „Poti trece pe bicicleta, dupa ce te-ai oprit la semnul marcat pe jos „STOP” astfel incat sa nu sari la 15-16km/h in fata masinii, nici unul nu va putea evita impactul. Deci ne oprim, ne asiguram, si trecem daca ne lasa soferii, daca nu, ne dam jos de pe biccileta si fortam trecerea ca pieton daca niciun sofer nu opreste.”

  6. Ar fi multe de povestit despre pistele din Timisoara. Insa nu are sens sa deschid subiectul. Ce pot sa zic este ca daca merg cu bicicleta prin oras, o fac in asa fel incat masinile au cat mai putina treaba cu mine. Evident, insa cu piste legale/nelegale sau fara ele, pentru orasul nostru ai nevoie de o bicicleta rezistenta cu suspensii sau cauciucuri groase. Toate pistele au borduri, iar vopseaua de pe ele este foarte alunecoasa cand ploua. Asta insa nu ii scuza deloc pe cei din clip, care sunt, pe segmentele prezentate, extrem de idioti.

    • Si eu circul prin oras si am o bicicleta pentru oras care e defapt pentru off road. 😀 Cauciucuri mari, suspensii, viteze pentru orice situatie ca doar la noi in TM e ca si in off road. Macar nu te plictisesti, ai ceva aventura. 😀

    • Și eu folosesc MTB-ul prin oraș. Dar când vreau să mă plimb pe cursieră și trebuie să traversez orașul ce fac? Că pistele nu pot să le folosesc. Îmi voi lua și eu înjurături?

    • Te caci in ele piste daca ai cursiera/semi-cursiera. Daca vad o cursiera pe carosabil il inteleg, nu-l claxonez ca o oaie justitiara disperata dupa atentie.

  7. Marea majoritate a biciclistilor sunt de o nesimtire crasa. Cred ca daca sunt „verzi” li se permite orice si toti soferii ar trebui sa le faca plecaciuni pentru ca „salveaza planeta”.

  8. Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

    Existau piste pe margine? Existau. Bun. Sa zicem ca nu ar fi fost, tot nu era legal. Drumul din clip nu are acostament. „Daca circulatia se poate face fara pericol” mai spune legea. La traficul care era, masinile erau una langa alta pe amandoua benzile, biciclistul incomoda vizibil traficul+ca se punea si pe el in pericol. Deci, nu avea ce sa caute pe sosea.
    Vad ca majoritatea biciclistilor spun ca nu pot folosi banda ca au cursiera/ semi-cursiera etc etc. Sa incep eu sa ma plang de cate ori mi-am distrus masina pe drumurile patriei din pricina gropilor, denivelarilor ? Ultima data mi-am indoit janta intr-o gura de canal, care atunci cand am trecut peste ea, capacul era prins prost, a cazut, iar janta drapta spate s-a indoit toata. Eu ce sa mai zic?!

    • 1. Nu-i chiar asa. Ai art. 41 care la primul aliniat iti da exact cum are voie sa circule toata lumea. Prin regulament adauga peste regulile de baza… adica le completeaza. Ce scrie in ordonanta e baza, care se aplica cand situatiile particulare din regulament nu sunt valabile sau aplicabile (ex: cand nu e acostament).

      2. La 1:16, pe unde vroia sa se bage ala cu Clio (Symbol)? ca daca o tras acolo ca sa te evite pe tine iti spun ca avea prioritate de dreapta. 🙂

  9. Cred că cea mai bună soluție ar fi ca poliția să se seziseze și să desființate pistele prost făcute, adică majoritatea (care mai sunt și ilegale, pentru că lățimea minimă a pistei trebuie să fie de 1 metru, nu de 60-80 cm). Atunci nu ar mai fi discuții de genul: „Ai pistă. De ce nu o folosești?” Când pistele vor fi făcute de cineva care știe să meargă pe bicicletă și a mers măcar o dată cu ea prin oraș, atunci o să le folosesc. Sunt sătul să trec cu emoții pe lângă copiii de pe trotuar care pot să îmi sară în față în orice moment (chiar dacă circul cu 15-20 km/h pe pistele din oraș), să îmi îndoi roata cu bordurile înalte, să alunec pe vopseaua aia verde, etc. Să zicem că un MTB s-ar descurca cât de cât pe piste, dar o cursieră sau o bicicletă fără suspensii nu poate fi folosită. Cei care au cursieră știu ce spun.

    Dacă vom avea infrastructură bună pentru biciclete, atunci mulți vor renuna la mașină, iar traficul va fi mult mai lejer. Eu observ că nu asta vrea conducerea orașului. Ei fac piste periculoase pentru bicicliști și le iau pietonilor din trotuare. Astfel, bicicliștii și pietonii sunt descurajați și aleg mașina. Părerea mea…

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!