Trebuie sa fii autentificat pentru a publica un comentariu. Conecteaza-te aici.
5 comentarii
Nou
tomkaten
IMO, dacă-l loveai, ai fi fost cazul clasic de „vinovat conform legislației, nevinovat d.p.d.v. moral”, pentru că oprirea aia bruscă a lui nu-și avea sensul. Era încă VERDE și nu e ca și cum ar fi avut de traversat vreo 50 de metri de intersecție, ci doar o trecere de pietoni, cu denivelare, e drept.
Nou
Cesc
Felicitari pentru gestul civic !!
Care-i treaba cu anvelopele de iarna la 10C ? luneca mai tare decat cele de vara ? eu stiam ca au aderenta mai mare, ca doar sunt mai moi..
Nou
jeanbart
La temperatura mai mare cele de iarna se macină repede, fac un fel de rumeguș, crescînd distanța de frînare. Bine, între +10 grade cît zici și maxim +7 grade (cît e recomandat) nu e foarte mare diferență.
Sunt cam 3 aspecte ce determina performanta, doua legate de geometrie si unul legat de cauciucul in sine.
1. Cele de iarna au santuri mai multe(pt zapada) => mai putin cauciuc in contact cu asfaltul => aderenta mai mica in conditii de uscat
2. Inaltimea este mai mare (crampoanele) deci cauciucul nu e la fel de solid, „crampoanele” au tendinta sa se indoaie, si sa nu ramana drepte. Poti observa fenomenul mai ales pe viraje, simti cauciucul ca e mai moale, masina raspunde mai greu la comenzile volanului, are o intarziere.
3. Cauciucul e mai moale, cum zice si jeanbart, iar daca iei in considerare si cele 2 puncte de mai sus, sunt diferente mari mai ales la temperatura de 10 grade.
Sunt 100% sigur ca cu cele de iarna intram in el, pana la urma imi mai trebuia aproximativ un metru si atingeam carligul.
Nou
Dark Knight
magnnum_carcam Legat de cauciucuri, poți să te uiți la ultimul clip urcat de mine.. Am cauciucuri de iarna Michelin Alpin 5 ca noi și m-am oprit super bine deși nu am frânat maxim din prima. Cu cele de vară sunt sigur că nu opream la fel de bine. Afară erau 10°C.. Drumuri bune!
5 comentarii
IMO, dacă-l loveai, ai fi fost cazul clasic de „vinovat conform legislației, nevinovat d.p.d.v. moral”, pentru că oprirea aia bruscă a lui nu-și avea sensul. Era încă VERDE și nu e ca și cum ar fi avut de traversat vreo 50 de metri de intersecție, ci doar o trecere de pietoni, cu denivelare, e drept.
Felicitari pentru gestul civic !!
Care-i treaba cu anvelopele de iarna la 10C ? luneca mai tare decat cele de vara ? eu stiam ca au aderenta mai mare, ca doar sunt mai moi..
La temperatura mai mare cele de iarna se macină repede, fac un fel de rumeguș, crescînd distanța de frînare. Bine, între +10 grade cît zici și maxim +7 grade (cît e recomandat) nu e foarte mare diferență.
Sunt cam 3 aspecte ce determina performanta, doua legate de geometrie si unul legat de cauciucul in sine.
1. Cele de iarna au santuri mai multe(pt zapada) => mai putin cauciuc in contact cu asfaltul => aderenta mai mica in conditii de uscat
2. Inaltimea este mai mare (crampoanele) deci cauciucul nu e la fel de solid, „crampoanele” au tendinta sa se indoaie, si sa nu ramana drepte. Poti observa fenomenul mai ales pe viraje, simti cauciucul ca e mai moale, masina raspunde mai greu la comenzile volanului, are o intarziere.
3. Cauciucul e mai moale, cum zice si jeanbart, iar daca iei in considerare si cele 2 puncte de mai sus, sunt diferente mari mai ales la temperatura de 10 grade.
Sunt 100% sigur ca cu cele de iarna intram in el, pana la urma imi mai trebuia aproximativ un metru si atingeam carligul.
magnnum_carcam Legat de cauciucuri, poți să te uiți la ultimul clip urcat de mine.. Am cauciucuri de iarna Michelin Alpin 5 ca noi și m-am oprit super bine deși nu am frânat maxim din prima. Cu cele de vară sunt sigur că nu opream la fel de bine. Afară erau 10°C.. Drumuri bune!