Adaugă comentariu

5 comentarii
  1. IMO, dacă-l loveai, ai fi fost cazul clasic de „vinovat conform legislației, nevinovat d.p.d.v. moral”, pentru că oprirea aia bruscă a lui nu-și avea sensul. Era încă VERDE și nu e ca și cum ar fi avut de traversat vreo 50 de metri de intersecție, ci doar o trecere de pietoni, cu denivelare, e drept.

  2. Felicitari pentru gestul civic !!
    Care-i treaba cu anvelopele de iarna la 10C ? luneca mai tare decat cele de vara ? eu stiam ca au aderenta mai mare, ca doar sunt mai moi..

    • La temperatura mai mare cele de iarna se macină repede, fac un fel de rumeguș, crescînd distanța de frînare. Bine, între +10 grade cît zici și maxim +7 grade (cît e recomandat) nu e foarte mare diferență.

    • Sunt cam 3 aspecte ce determina performanta, doua legate de geometrie si unul legat de cauciucul in sine.
      1. Cele de iarna au santuri mai multe(pt zapada) => mai putin cauciuc in contact cu asfaltul => aderenta mai mica in conditii de uscat
      2. Inaltimea este mai mare (crampoanele) deci cauciucul nu e la fel de solid, „crampoanele” au tendinta sa se indoaie, si sa nu ramana drepte. Poti observa fenomenul mai ales pe viraje, simti cauciucul ca e mai moale, masina raspunde mai greu la comenzile volanului, are o intarziere.
      3. Cauciucul e mai moale, cum zice si jeanbart, iar daca iei in considerare si cele 2 puncte de mai sus, sunt diferente mari mai ales la temperatura de 10 grade.

      Sunt 100% sigur ca cu cele de iarna intram in el, pana la urma imi mai trebuia aproximativ un metru si atingeam carligul.

    • Nou

      magnnum_carcam Legat de cauciucuri, poți să te uiți la ultimul clip urcat de mine.. Am cauciucuri de iarna Michelin Alpin 5 ca noi și m-am oprit super bine deși nu am frânat maxim din prima. Cu cele de vară sunt sigur că nu opream la fel de bine. Afară erau 10°C.. Drumuri bune!

Vezi si...