Un mic acident.
L-am intrebat pe om daca are nevoie de filmare, dar mi-a zis ca nu, oricum nu stiu cu ce ar fi putut sa il ajute, este evidenta vinovatia.
Nu stiu daca au mers la politie sau au facut amiabila, eram cu juniorul si nu puteam sta sa aflu deznodamantul.
Localizare:
64 comentarii
Alfa Romeo si Logan nou?
Opel Astra H si Renault Megane II.
amândoi sunt vinovați! primul șofer – pentru că nu a fost atent și nu a vrut să încetinească din timp și s-a trezit, astfel, cu pietonul în față (nu știu de ce șoferii se așteaptă ca pietonii să sară/să fugă/să acorde prioritate șoferilor pe trecere!), iar al 2-lea șofer pentru că nici el nu s-a uitat după pietoni și mergea și el cu viteză, și nu a respectat nici distanța între mașini!
cel mai speriat din toată treaba asta e pietonul!
sincer și mie îmi este frică să merg pe trecere văzând că vine o mașină cu viteză spre mine! … mai ales că șoferii nu sunt atenți și poate nici frâna nu ține!
Cand spui „vinovati” te referi din punct de vedere legal? Nu vad ce vina ar putea avea cel care a oprit primul, doar cel care l-a ajuns din urma are probleme cu aprecierea distantelor. Oricum, nici cu prima masina care trece chiar pe sensul de mers al doamnei, desi aceasta se afla pe trecere, nu mi-e rusine.
păi, se vede clar că nici primul șofer nu se uită după indicatoare, pietoni etc. și îi place adrenalina…probabil credea că pietonul va fugi din calea lui…dar nici noțiunea de conduită preventivă nu îi este cunoscută!
oricum, în România până nu se lasă cu victime, lumea nu se învață minte!
Tu ai permis AUTO ? Si daca da, ai si condus ceva pana acum ? Cum poti spune ca primul sofer ( opelul astra ) este de vina atat timp cat a oprit regulamentar pentru acordarea prioritatii de trecere a pietonului ?
SINGURUL vinovat de procerea acestui eveniment este soferu 2 ( Megane ), care probabil era cu ochii in telefon sau pe geam, de acolo si reactia intarziata de a frana.
Ar mai fi un motiv si anume, franale de cacat cu care sunt dotate masinile frantuzesti, poate chiar si o problema la ABS-ul Meganului care vad ca se duce sanie din primul moment la franarii.
Restul e CANCAN !
Toate bune !
@leon Chill! Relax! Nu am vrut să acuz pe nimeni!
Da, am permis auto și, da, am condus și încă mai conduc o mașină. Și conduc preventiv. Nu îmi place adrenalina sau spartul în figuri la volan…
Pentru asta exista piste de karting sau bungee jumping…
Voiam să spun că primul șofer nu conduce preventiv.
Probabil era obosit/distrat etc…
De-abia când a văzut pietonul la jumătatea trecerii a pus frână brusc…
De aceea s-a speriat și pietonul…
Peace!
@thedarksideofsugar: sa intram in detalii ceva mai profund: Soferul opelului astra observa pietonul cand acesta era deja pe B2 in directia de mers din care se filmeaza deoarece pietonul IESE DIN SPATELE MAXI-TAXI-ULUI care probabil facuse o mica oprire fix acolo (nu stim sigur, nu apare pe filmare mai mult)
Acea preventie pe care tot mai multi o invocati spune ca trebuie sa adaptezi stilul de condus pana la evitarea oricarui pericol. In situatia actuala, singurul pericol pentru soferul Opelului era PIETONUL pe care a reusit sa-l evite cu succes ( adica a oprit regulamentar ).
Faptul, ca in aceasta ecuatie apare si necunoscuta nr.3 ( sofer de cacat, masina de cacat, frane de cacat ( sa ma ierte posesorii de masini frantuzesti insa nu le sufar ) ) nu mai este problema soferului de OPEL decat dupa impact.
Intelegi ?! Sau fac un desen ?!
Mama ei de preventie, de cand ati auzit-o, numai cu ea in gura stati !
leon tu nu vezi cum franeaza cel cu opel ??? a vazut tarziu pietonul si a franat destul de brutal! ok vina e 100% a celui care a lovit din spate, dar daca cel cu opelul conducea mai responsabil ar fi vazut pietonul din timp, ar fi franat din timp , nu cu cativa metri inainte de trece si probabil in aceasta situatie cel cu renault ar fi franat si el din timp si accidentul ar fi fost evitat
@catalinp – De cand lumea si pamantul cel din spate se bazeaza pe cel din fata? Nu domnule, cel din spate oricum trebia sa circule cu max 30 de km/h deoarece avem trecere de pietoni.
cel din fata trebuia sa circule cu 30km/h 😉
@catalinp: pot frana in asa fel incat sa-mi iasa fum din cauciucuri, atat timp cat masina se opreste pana in linia de delimitare a trecerii de pietoni, se considera LEGALA.
Faptul ca un alt conducator auto este surprins de acest lucru este strict problema lui, atat timp cat frana mea are o justificare ( in cazul de fata pieton ) si nu doar ca am vazut o pitzipoanca pe trotuar pe care vreau sa o impresionez cu fumurile mele !
Intelegi ?!
Hai sa-mi dau si eu cu parerea. Vazand cum venea cel cu Renault-ul, daca Opel-ul nu frana, apuca sa treaca de trecere, insa Renault-ul avea o mare sansa sa schimbe „target-ul” din Opel in pietoana care traversa regulamentar…
Zic si eu asa, i atunci a cui era vina? (moral)
Nu inteleg de ce femeia de pe trecere a inceput sa fuga spre fata masinii cand a auzit suruitul de roti..
oricum, nu fugea tare…cred că așa ne-am învățat noi, românii, să fugim pe trecerea de pietoni, când vine o mașină cu viteză, crezând că vom scăpa de pericol (ceva de genul: ”rațele și vânătorii”)…
fiecare om reacționează în felul său…se cheamă emoții, instinct…nu suntem roboți!
și, în orice caz, nu e vina pietonului…nu e ca și cum ar fi sărit de pe trotuar pe B1 în fața mașinii…
strada e foarte mare, iar șoferii au avut timp suficient s-o vadă pe femeie până a ajuns la jumătatea trecerii…
dar șoferii români s-au învățat să conducă în stilul GTA…
@ thedarksideofsugar, intr-adevar. dar..sti cum e? Se poate interpreta si altfel. Daca sa spunem ca cel lovit nu ar fi tinut piciorul pe frana iar femeia ajungea in fata masinii, soferul masinii negre ar fi lovit-o pe femeie, atunci, s-ar fi dat vina pe sofer ca el a lovit-o pe femeie si nu cred ca i-ar fi placut un dosar penal..
@animalux: Ceea ce spui tu cu ” piciorul pe frana ” nu cred ca mai este valabil ( sau cel putin nu se aplica) si spun asta deoarece am fost implicat intr-un accident, masina in care ma aflam fiind vinovata. In acest accident au fost implicate 3 masini: noi, masina din fata noastra si masina din fata masinii care era in fata noastra :).
Deoarece coloana stationa la o trecere la nivel cu calea ferata singurii vinovati am fost noi, iar cei 2 pagubiti au primit asigurarea noastra pentru remedierea daunelor.
Nu stiu daca modul de rezolvare a fost cel corect, insa a fost cel aplicat de catre Politie – Accidente Vitan ( Bucuresti )
Problema e ca pietonul s-a intors la 180 grade si nu s-a mai uitat daca vine vreo masina din dreapta. (Si eu probabil ca as fi facut la fel…instinctiv) Multi soferi trec la cativa cm prin spatele pietonilor care traverseaza si ar fi putut sa sara in fata unei masini…
Dar ce parcari frumoase acolo, inainte de trecerea de pietoni…
Eu stiam ca le zice staționari neregulamentare. O cauza importatnta a tuturor accidentelor din preajama trecerilor de pietoni.
Apoi mna, tipic, parcare pe b1… ca mna, SE POATE.
Si in genunchi m-as ruga de Politia rutiera sa vina, sa patruleze si sa-i amendeze zilnic pe cai care pe Calea Mosilor, in Capitala, parcheaza fix in buza intersectiilor si fix inaintea trecerilor de pietoni. Le-am trimis odata un mail, la care mi-au rapuns frumos ca au fost, au constatat, au amendat… Dar ce folos? Nimic nu s-a schimbat, nimic nu se vede. Trebe o campanie hotarata, facuta publica, saptamani la rand, zi de zi, ora de ora, pana nu se intampla o nenorocire. Dupa care, la ramd, alte zone potential generatoare de accidente.
Faceti un protest. Adunati toti TT-istii din Bucuresti si inca un grup de oameni cu spirit civic si… vedeti ce reusiti…
Am o prietena care o asteptat 5 minute la trecerea de pietoni pe un drum cu sens unic cu 2 benzi, la un moment dat s-o oprit o masina pe banda de langa bordura cealalta si radea de ea ca nu voia nimeni sa opreasca si pe banda a doua sa poata sa treaca :))…asa de rau e in Bucuresti !
Eu zic ca ar trebui pasarele peste bulevardele astea mari.
Siguuuur ! Asta ne-ar lipsi din Bucuresti… Nu-i mai simplu un semafor pietonal cu temporizator la maxim 30 secunde ?!
Explica-mi si mie cum e cu conditiile in care NU ai voie sa manevrezi autoturismul cu spatele.
A si parcat fix sub indicatorul de ” Oprirea interzisa ” – isi ducea omul copilul la scoala.
Aici ruleaza alt film Ursule, cel cu accidentul petrecut la trecerea de pietoni.
Oare autorul nostru sa fie de vina pentru producea lui ?!
@leon, nu-i prima oara cand Ursul Grizonat troll-eaza.
@Ursule, de ce esti asa de hater?
Intamplator am boala pe astia care opresc neregulametar in buza trecerii de pietoni. Daca mai dau si cu spatele pe acolo … le platesc FAN-ul sa-si predea permisul. Siguranta incepe de la vizibiliate.
Cate contraventii au fost ? Sau nu se puen ca a iesit poc pe partea cealalta ?
Iar ai dreptate!
Nu se pun din cauza pocului… pocul bate orice contraventie.
Nu stiu daca a observat vreunul, dar in dreapta este parcare, eu de la monitor vad 2-3 locuri libere.
Deci am inteles. Cum ziceam si mai sus… de vina ca ala cu Meganu’ e u gandul/ochii in alte parti sunt de vina toti parcati/ opriti ilegal.
@verdenpom: de data asta chiar ai fost in pom.
Hai pa !
@leon – Foarte matur din partea ta… cand te va lovi pe trecere din cauza celor parcati pe b1 fac pariu ca voi fi in pom, la propriu de fericire.
Si stii de ce nu se va intampla vreodata asa ceva ?! Pentru ca am un cap pe umeri pentru a gandi si nu doar ca sa nu-mi ploua in gat !
Poate din acelasi motiv in 8 ani de condus ( incepand cu varsta smecheriei – 18 ani ) si peste 300.000 km nu am niciun incident ( aici luam in calcul si mici atingeri pe care altii nu le considera incidente ) cu toate ca si eu conduc in acelasi oras de 2 lei, cu soferi de 2 lei, cu masini parcate pe B1, pe treceri de pietoni, in dreptul semaforului, etc.
Ce vreau sa spun este ca trebuie sa ne adaptam la ceea ce se intampla in jurul nostru si nu ma refer la faptul ca daca 10 fac intr-un fel, trebuie sa fac si eu la fel. Ma refer la faptul ca am invatat sa fiu de 5 ori mai atent pentru a exclude acest factor.
Si niciodata nu o sa gasesc astfel de scuze penibile, cum ca de vina sunt cei parcati neregulamentar si niciodata cel care produce accidentul.
Si da, scriu acest postelnic pentru ca stiu ca intelegi ce vreau sa spun si gandesti poate la fel, pentru ca iti urmaresc postarile si stiu ca am cu cine purta aceasta discutie spre deosebire de altii.
Multumesc !
@verdenpom nu pune la suflet comentariile lui leon…el e o fire impulsivă, colerică…se încinge repede la debate-uri… 🙂
Hai sa va explic ce s-a întâmplat, trebuia sa îmi duc in brate bebelușul obosit, greu si însoțit de bagaje in blocul de vis-a-vis, (operațiune care nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de 5 minute), am ignorat toate celelalte câteva sute de locuri de parcare libere amenajate de primarie, pe cele proprietate privata din parcarea de vis-a-vis (știți voi alea unde îți blochează mașină, o zgârie, sau îți dezumfla rotile) si am ținut cu tot dinadinsul sa parchez la umbra unui indicator cu oprirea interzisa (sa nu se facă prea cald in masina in cele câteva minute cat am lipsit), un alt avantaj al acelui loc era ca puteam sa las mașina fix in buza intersecției, mai exact la DOAR 5 mașini de trecerea de pietoni, iar pentru ca sistemul de teleportare al mașinii are ceva probleme, am fost nevoit sa dau cu spatele ca sa pot parca, cel cu Megane-ul fiind consternat de tupeul cu care încalc toate regulile de circulație posibile si având vizibilitatea blocata de mașină mea a uitat sa pună frâna la trecerea de pietoni, deci putem afirma cu certitudinea ca vinovatul moral al accidentului sun eu.
Imi cer scuze, data viitoare data viitoare voi lăsa mașină in parcare la Sun Plaza si o sa iau tramvaiul doua statii… a scuze nu pot, căruciorul nu are loc printre bările de la ușile tramvaiului… mai bine las mașină acasă si vin pe jos, in felul asta nu voi fi nevoit sa staționez neregulamentar, nu va faceți probleme, acasă am un loc pe care il plătesc la primarie, este la umbra unui indicator cu Parcare de reședință.
Bonus 2 –> 0:23 tramvai fara pantograf.
@Ionut lasa caterinca, erau locuri libere in parcarea din dreapta. Liniile alea au un scop.
Clip educativ, initaitiva civica. aela. alea.. siguranta pana la urma.
https://www.trafictube.ro/povestea-unei-treceri/
Am mai parcat eu in dreapta si m-am certat cu lumea ca le-am ocupat locul de parcare, sau pe stânga si am stat ca prostu’ pe lângă mașină cu copilul in brațe așteptând sa vina animalul sa își mute mașina.
Ca sa ne înțelegem sunt genul de om care preferă sa meargă 5 minute pe jos, dar sa stau liniștit ca nu îmi ridica nimeni masina, nu sunt blocat sau nu ma cert cu lumea, dar situația de fața nu îmi permitea, mai mult cu cat ma îndepărtam de trecere cu atât aveam de mers mai mult cu cel mic in brațe, pe căldură, stiu ca mersul pe jos face piciorul frumos, dar totusi…
Si ca sa vin in completarea răspunsului de mai sus: al doilea vinovat este cel cu Opelul, pentru ca nu a fost atent la manevrele mele, de-a dreptul revoltatoare, a reușit să vadă pietonul si sa oprească lucru cate l-a surprins pe cel cu Meganeul care circula regulamentar, acum mai mult ca sigur daca se ajunge la politie risca sa il scoată pe el vinovat.
Tu glumesti ?! Tu chiar poti compara aceste 2 situatii ? Chiar poti compara locul unde este oprit taxiul ( in buza trecerii de pietoni ) cu locul unde parcheaza @Ionut ?
Tu parca erai expert in masuratori, la ce distanta fata de trecerea de pietoni, linia separatoare a benzilor de circulatie devine continua ? O sa-ti raspunzi singur la ce distanta a oprit @Ionut.
@leon, ma vad nevoit sa te contrazic, cele doua situatii sunt comparabile: acțiunea se petrece in vecinătatea unei treceri de pietoni, sunt pietoni angajați in traversare, actiunea se petrece tot in Romania, ambele filmulete sunt postate pe youtube si trafictube si lista poate continua 🙂
Uneori nici ma uit la filmulete, doar citesc comentariile, de multe ori sunt mai savuroase decât flmuletele, iar in seara asta nu am fost dezamăgit.
Va urez noapte buna si o zi lipsita de evenimente rutiere 🙂
@Ionut: Corect, nu stiu cum mi-am permis sa scriu ce am scris :)) inca imi e rusine !
wow! recunosc ca nu am mai citit regulamentul de ceva ani, insa, ultima data cand am facut-o, daca era pe drum cu cel putin 2 benzi pe sens (ca in clip), nu erai obligat sa cedezi trecerea pietonilor de pe sens opus (ca in clip). daca ce am spus e inca valabil, vinovata e prima masina care a franat brusc, nejustificat!
Doar atat timp cat pe mijlocul drumului exista scuar. In rest, esti obligat sa ii acorzi prioritate de trecere odata aflat in traversare, chiar daca inca nu a ajuns pe sensul tau !
leon cand ai luat tu carnetul poate asa era, acum e altfel 😉
Pe langa tamponarea in sine, la 0:07 30 de zile pe bara pentru BMW-ist 🙂
+
Clar! Daca cel cu Opel nu oprea (cred ca acum ii pare rau ca a facut-o), nu era o mare problema (pietonul nu era pe sensul lui), dar cel cu BMW n-a avut nicio intentie, nici macar sa incetineasca pentru a observa situatia.
@GeluCJ – Daca ar fi sa pun toti soferii care nu acorda prioritate as umple prima pagina doar cu clipuri de acest gen 😀 .
@anukoi +1 🙂
leon, in legislatia pe care am invatat-o eu nici vorba de scuar. numar de benzi si atat!
deci?
Se poate un articol cu tot cu aplicabilitate, nu doar din Lege ! Multumesc !
Fratilor, uitati un aspect extrem de important – legea te obliga sa acorzi prioritate pietonilor aflati pe SENSUL TAU DE MERS.
Daca e o strada cu 3 benzi pe sens si tu esti pe banda 3 iar pietonul pe banda 1, esti obligat sa-i dai prioritate.
Daca e o strada cu 2 benzi pe sens si pietonul e pe banda 1 dar pe celalalt sens de mers, NU ESTI OBLIGAT sa ii acorzi prioritate.
Legal e vinovat in totalitate cel cu Renaultul ca n-a pastrat regulamentar distanta, dpdv. moral tot el e vinovat ca e berbec si nu conduce cu atentie, insa un pic de vina morala are si cel cu Opel care incearca sa fie mai catolic decat Papa si acorda prioritate la pietonii de pe CELALALT SENS DE MERS.
Ce am spus mai sus se bazeaza pe lege asa ca nu incercati sa ma contraziceti.
Art. 100 alin.
13,pct.lit. b) din OUG 195/2002 :b) neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier sau tramvaiului;
Referitor la minunatul alin.3 (b) din art. 100, se da urmatoarea situatie: avem un pieton responsabil, ce traverseaza strada dinspre partea stanga spre dreapta. Noi circulam pe sensul opus in coloana pe ultima banda cu 50-60 km/h. Pietonul fiind responsabil, nu o sa se arunce ca un berbec sinucigas in fata masinilor ci va astepta civilizat in mijlocul strazii ca masinile sa se opreasca. Doar ca niciuna nu va opri deoarece pietonul se afla inca pe celalalt sens, prin urmare minunatii soferi ce stiu pe dinafara numarul si litera unui anumit articol nu vor opri.
Trist este ca sunt din ce in ce mai multi conducatori auto ce nu opresc in aceasta situatie.
Serios oameni buni, in situatia prezentata pietonul nu va putea niciodata sa traverseze.
Ai un pieton angajat in traversare, perfect regulamentar, pe trecere, la un metru de tine si tu nu opresti pentru ca… art. 100????
Hai sa fim seriosi!
Exact, si nimeni nu poate sa iti faca nimic 🙂
Cel cu Megane-ul era brici pe legislatie, tocmai d-aia a si fost luat asa prin surprindere 🙂
@Bogdan Anghel – Bine punctat, pentr mine acel articol nu exista in 99% din cazuri, pentr mine pietonul e sfant, ca e pe trotuar sau nu, e tot pieton daca are intentia de a trece. Eh na, ca mai ratez 2-3 pe luna care stau pe trotuar este partea a doua.
Si ca dovada: https://www.trafictube.ro/despre-pietoni-pietoni-pietoni/ , exceptie faza 2 cand tanti a trecut pe rosu.
asa se vede la tine 1m ? 1 metru e distanta dintre sinele de tramvai , deci vreo 2 metri si putin pana la banda celui cu opel. cel cu opel nu trebuia sa acorde prioritate pietonului,decat din bun simt
am un amic care a fost picat la traseu tocmai pt ca a procedat ca cel cu opelul! cel cu opelul a oprit ori din bun simt, ori ca nu cunoaste legislatia.
Nu comentam situatia din video, daca ai fi citit cu atentie iti dadeai seama.
Spune-mi te rog, fara a lua in considerare sinele de tramvai, cand ar trebui sa opreasca Opelul? Cand pietonul se afla in fata lui, banuiesc… Corect?
Opelul ar trebui sa opreasca dupa ce a trecut prin pieton, gen 90% dintre romani daca pietonii s-ar duce ca niste dobitoace.
Politaiul era prost. Nu e insula la mijloc, se opreste cand pietonul se apropie. Sa ceara copie dupa fisa ca nu cred.
Deci faceti-ma sa inteleg,ca sincer n-am rabdare sa caut singur articolul lui peste: mai este valabila chestia cu scuarul pentru a nu fi obligat sa acorzi prioritate pietonului ce inca nu se afla pe sensul tau ?
Citind mai sus comentariile, se poate interpreta ca esti obligat sa acorzi prioritate de trecere pietonului doar atunci cand a depasit linia de tramvai pentru sensul opus si patrunde pe linia de tramvai pentru sensul tau de deplasare…daca legea chiar confirma acest lucru…e un mare bullshit !
ce tot o dai cu scuarul, frate !?
si nu inteleg de ce nu acceptati ca opelul a oprit brusc si fara motiv legal ! nu exista niciun articol in cod sau regulament care sa-l oblige sa opreasca in cazuri ca cel din clip. pietonul era pe sens opus pe o sosea cu cel putin 2 benzi pe sens. PUNCT!
opel vinovat. PUNCT! daca politia a hotarat altfel, e fraier!
Sper ca glumesti nu? Daca pietonul se punea pe fuga si opelul nu frana ce saracia se intampla? Iti zic eu, back to the future chestie…. teleportare prin pieton-mortala-.
Pana la motivul legal de a opri brusc, e mai tare motivul de a pastra distanta si de a casca, draq, ochii in trafic.