It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Ca sageata prin giratoriu

Adăugat de majorusa
Raportează ca șters! 63

Cand am intrat in giratoriu am semnalizat. Inainte de iesirea din sens am semnalizat. Mercedesul din imagine, cu numere straine acoperite cu folie anti camere radar, condus de o femeie, a intrat in intersectie fara sa incetineasca vreun pic. Doamna mi-a facut cu mana. In realitate cred ca doar cativa centimetri mi-au lipsit sa intru in ea.

23 comentarii

  1. Era bine dacă îți făcea doamna cu gura, nu cu mâna.

  2. Trafucktube

    Daca intrai in ea era bine…….. Daca i loveai masina si n-ai fi avut camera erai bun de plata……ea ar fi fost deja in giratoriu pe banda 1 si tu …ce sa vezi…..i-ai fi taiat calea….

    • madoareinpedala

      Nu tine asta la politie. Chiar daca teoretic sunt 2 benzi si autorul pare ca aschimbat banda legea spune ca trebuie sa cedezi trecerea atunci cand intrii in giratoriu.

    • Serios?Ia mai uita-te odata si vezi cine era deja in giratoriu dintre ei doi.

    • Chiar sunt curios, cine era deja in giratoriu? Din video nu se vede prea bine dar aceea este traiectoria sa iesi din giratoriu. La iesire, chiar daca pare larga, strada nu are decat o banda.

    • Trafucktube
      1-autorul este deja in giratoriu cand ea mai are cativa metri pana patrunde in el.Ea are marcaj si semn de cedeaza trecerea si deci obligatia conform legii sa acorde prioritate celor aflati deja in giratoriu-nu o face si nici nu reduce macar viteza.
      2-in cazul ei din clip,chiar opresti pana ce,de pe niciuna dintre benzile giratoriului nu mai vin masini,dupa care patrunzi in intersectie si te duci unde ai treaba.
      3-deci daca eu n-am camera de bord care sa-i dovedeasca tampenia/culpa(in caz de poc,desigur),raman si bun de plata,da?Si tot ea cu gura mare probabil,da?
      Pai sunt metode de a afla adevarul:masuratori de distante parcurse dupa impact,locul unde a fost lovit unul si altul,unghiul de impact,determinarea traiectoriilor avute de fiecare inainte de impact,functie de resturile de plastice si lichide lasate de fiecare pana la oprire,etc,etc.

  3. Trafucktube

    Tais – demonstreaza asta politistului de la birou fara imagini si fara amiabila.

  4. nu se semnalizeaza intrarea in giratoriu

    • Se semnalizeaza schimbarea directiei de mers; fata de directia initiala, autorul a facut stanga, deci era normal sa-si semnalizeze intentia inainte de a patrunde in intersectie.

    • LE: Ce nu stiu e daca a semnalizat dreapta la iesire a.i. ‘duamna’ sa-i prevada traiectoria (desi nu pare interesata de astfel de detalii). Dar daca la secunda 7-8 a vazut semnal stanga, atunci si-a imaginat ca autorul parcurge giratoriul in continuare si atunci are loc si ea pe langa.

    • in giratoriu nu poti „face stanga”, fiindca te poti invarti la nesfarsit, pe banda ta. poti face doar dreapta
      deci se semnalizeaza doar dreapta la iesire

      in toata EU se semnalizeaza asa, numai romanii inteleg altfel sensul giratoriu

    • Nu e vorba de facut stanga in giratoriu, acesta, ca orice intersectie, permite si schimbarea directiei de mers initiale. Inainte de a intra in intersectie ai o directie de mers, la iesire, eventual, o alta.
      Intentia de schimbare a directiei de deplasare o semnalizezi inainte de a patrunde in intersectie, indiferent de cum e materializata intersectia (legislatia nu face nicio diferenta intre intersectiile dirijate cu exceptia prioritatii la intrare).
      PS: In majoritatea materialelor pe care le gasesti la o cautare pe google, se semnalizeaza stanga inainte de a intra in giratoriu daca schimbi directia de mers la stanga. Astia care se invart cat vor pe banda lor (si se incadreaza pe B1 pentru a merge la stanga sau a intoarce) reprezinta cel mai mare pericol pentru fluiditatea pe care giratoriile ar trebui sa o aduca in trafic. Ei atat au inteles din circulatia in giratorii, ca au prioritate pe banda lor (lucru adevarat dealtfel) si abuzeaza de acest lucru ducand la blocarea giratoriilor.

    • Am semnalizat intentia de iesire din giratoriu dupa ce am depasit axul iesirii inainte. Inainte sa intre doamna in sens.

    • aladdin, nu intelegi notiunea „directie de mers” din legislatie. ea nu se refera la punctele cardinale (pentru ca ar insemna sa semnalizezi la fiecare curba), ci la traseul raportat la drumul pe care te afli.

      astfel, la intrarea in sensul giratoriu, nu schimbi directia de mers, pentru ca nu exista alta optiune cand intalnesti un sens giratoriu decat sa intri in sensul giratoriu 🙂 sau ma rog sa dai cu spatele. asadar nu ai ce semnaliza, intalnesti o sectiune de drum care intamplator este un cerc si intri pe ea.

      schimbarea directiei de mers se intampla doar la iesirea din giratoriu, oricare ar fi ea, prima sau a 17a, si se intampla numai la dreapta (deci semnalizezi dreapta). pentru ca parasesti drumul ala invartitor si schimbi directia de mers pe una din iesiri

      semnalizarea stanga e redundanta si nu are nici un sens. mai mult, imagineaza-ti daca un sens giratoriu are raza de 100m si 17 iesiri, logica ta nu se poate aplica fiindca nu stii cu precizie unghiul iesirii tale fata de intrare, daca e mai la stanga sau mai la dreapta..

      confuzia intre semnalizari vine din greseala autoritatilor de a transforma fostele intersectii in cruce in sensuri giratorii, astfel romanul e obisnuit sa circule dupa regulile vechii intersectii cruce (dupa cum se vede si in clip – doamna cu Mercedesul precis credea ca se afla pe drum cu prioritate)

    • Flat, directia de mers se schimba doar intr-o intersectie, unde ai mai multe variante de a continua drumul (sau la schimbarea benzii). Sensul giratoriu este o intersectie. Daca in legislatie apare vreo definitie a „schimbarii directiei de mers”, sunt tare curios sa o vad si eu, un link, ceva?

    • de acord
      intr-un sens giratoriu, spre deosebire de intersectiile clasice in cruce, ai doar doua optiuni posibile: te invarti in el (deci n-ai de ce sa senmalizezi, tu urmezi drumul in cerc pe banda ta) sau iesi (numai spre dreapta). semnalizezi cand iesi spre dreapta, diferenta fiind momentul inceperii semnalizarii (inainte de iesirea ta)

      este ilogic sa consideri optiunea „stanga” asimiland giratoriul cu o intersectie in cruce, fiindca sunt evident alte reguli de prioritate si de circulatie. si nu toate giratoriile sunt configurate cu 4 iesiri la 90 de grade.

      semnalizarea stanga s-a impamantenit in romania dintr-un motiv aberant legat de nerespectarea semnalizarii dreapta. mai precis, la scoala de soferi nu te invata sa semnalizezi dreapta (corect, dupa codul rutier), ci stanga (gresit, cutuma locala), si logic ca e complicat sa semnalizezi stanga-dreapta asa ca multi nu semnalizeaza dreapta sau de lene unii nu semnalizeaza deloc. pe cale de consecinta, cei care intra nu stiu daca cel din interior fara semnalizare continua sau iese. si de aici pretentia de a semnaliza stanga sa stie ala ca „faci rondul”. desi ar trebui sa deduca daca nu semnalizez dreapta ca fac rondul. dar nu are de unde sa stie ca nu semnalizez ca respect regulile sau nu semnalizez din principiu ca sunt cocalar. si oricum cand ai cedeaza (adica la orice intrare in sens) e normal sa dai prioritate indiferent de semnalizarea celorlalti, nu intri ca berbecul pe incredere

      rezumat
      corect, ca in eu si in toata lumea: nu semnalizez = ma invart in sens, semnalizez dreapta = ies
      cutuma locala de romania: semnalizez stanga = ma invart in sens, poate semnalizez dreapta sau nu = ies (sau poate nu) 🙂
      cocalari = nu semnalizez nimic si tin trasa ideala 1-2-1

    • Iti inteleg argumentele, dar totusi nu le impartasesc tocmai prin prisma faptului ca, in opinia mea, semnalizarea stanga ajuta la intelegerea intentiei conducatorului auto. In conditiile in care multi nu inteleg din giratorii decat faptul ca intra pe ce banda vor ei si se invart cat vor, scapand din vedere tocmai scopul principal al giratoriilor, de a fluidiza, vad multe cazuri in care se intra pe B1 pentru a face stanga/intoarce, asta in conditiile in care majoritatea se incadreaza pe B2 pentru a merge inainte. Asa se produc cel mai des accidentele in giratorii. Dar daca macar ar semnaliza stanga cei de pe B1, atunci cel de pe B2 care vrea sa iasa inainte ar fi avertizat (pentru ca el nu poate vedea semnalizarea dreapta). Cel de pe banda interioara nu poate sti (decat foarte tarziu) daca cel de pe banda exterioara continua sau iese odata cu el.
      Ah, iar in conditiile in care la multe giratorii gasesti sageti de obligare pe benzi la intrare (inainte, stanga, dreapta) nu crezi ca si legiuitorul considera ca in giratoriu schimbi directia de mers? Si banuiesc ca intelegi ce inseamna obligatoriu la stanga cand vezi o asemenea sageata pe banda, nu? Chiar daca in fata ai un giratoriu, tu stii foarte bine daca vei continua la stanga, inainte sau la dreapta, raportat la directia initiala de mers. Ca nu toate giratoriile sunt la fel, de acord, dar larga majoritate permit aceasta abordare.
      Ma repet, fa o cautare pe google legata de semnalizarea in giratorii. M-am uitat doar la cateva rezultate, dar toate prevedeau semnalizarea la stanga.

    • ok si eu inteleg argumentatia ta, insa de asemenea tind sa nu o impartasesc prin prisma faptului ca se bazeaza pe o cutuma locala, si anume: „vad multe cazuri in care se intra pe B1 pentru a face stanga/intoarce, asta in conditiile in care majoritatea se incadreaza pe B2 pentru a merge inainte”.

      pai de ce se incadreaza pe b2? de ce ar fi incadrarea pe b2 pentru a merge inainte mai tolerata si mai acceptabila decat incadrarea pe b1 pentru a face „stanga”? din contra, regulile de circulatie pe un drum specifica ocuparea benzilor de la b1, deci banda implicita naturala de circulatie este b1, astfel cei care vor sa mearga inainte ar trebui sa fie incadrati pe b1. la noi toti sunt piloti raceri si circula pe b2, asa-numitii „b2-lovers”, pe principiul ca sunt camioane, carute, avariati, gropi, biciclisti pe b1.. ghinion. deci iei o incalcare a legii devenita normalitate (circulatia pe b2) si o translatam in regulile giratoriului, considerand ca cel de pe b2 are mai multe drepturi decat cel de pe b1. cand e exact invers. sigur, nerecomandat sa te invarti ca nesimtitul pe b1, dar nici sa intri vijelios pe b2 si sa te urci fara sa tii cont de cel din dreapta ta. daca vrea sa iasa de pe b2 sa astepte ca cel din dreapta sa treaca intai. nu se iese de pe b2 din giratoriu!!!

      marcajele cu sagetile de pe benzi dinaintea sensurilor giratorii sunt un subiect de discutat si disputat intr-o eventuala speta rutiera, pentru ca regulile de circulatie in giratoriu invalideaza acele sageti de obligare, in lipsa unor linii continue sau turbogiratii. eu chiar nu prea am vazut obligare doar stanga, ci inainte si stanga (ceea ce e logic pt a interzice iesirea pe prima iesire direct de pe banda 2), dar mai departe nu te obliga la „stanga” nicaieri ci ai si directia „inainte”. este posibil sa fie obligare dreapta pe prima banda, dar la fel cu linie continua sau scuar. altfel sageata e invalidata de prezenta in sens, care iti permite teoretic sa te invarti la nesfarsit pe b1

      in fine, a folosi google pentru a intelege regulile de circulatie este o greseala, pe internet dandu-si cu parerea orice neavenit (sigur e dreptul oricui). dar cel mai corect este sa ne uitam la legislatie. sa luam germania ca exemplu, cei care au inventat autostrazile si care au cele mai bune masini (mercedes bmw audi):
      http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo_08.php
      la alineatul 1a iti traduc eu spune ca atunci cand intalnesti semnele „sens giratoriu” si „cedeaza trecerea” aia dinauntru au prioritate si ultima propozitie „folosirea semnalizarii este interzisa”. adica iti iei amenda daca semnalizezi stanga aiurea

    • Asa pot sa-ti dau si eu exemplu din legislatia italiana, http://www.mit.gov.it/sites/default/files/media/normativa/2017-11/Circolare_protocollo_6935_22-03-2017.pdf

      Acolo explica clar ce semnal trebuie sa dai in functie de iesire, raportat la axa de simetrie ale giratoriului. Nu e necesar (asa spune, nu ca e interzis) sa semnalizezi stanga DOAR in cazul in care giratoriul si strazile de acces au o banda pe sens. Desigur, semnal dreapta la iesire. Apoi se explica, in cazul cu mai multe benzi pe sens (strazi + giratoriu) cum trebuie sa te comporti pentru fiecare caz in parte: iesire pe partea dreapta a inelului, continuare inainte, iesire pe partea stanga (raportat la axa de simetrie).

      d.4) nel caso di rotatoria a due o più corsie e strada d’accesso con due o più corsie per senso di
      marcia e il candidato che deve uscire sul lato sinistro dell’anello (rispetto all’asse di simmetria
      della rotatoria), il candidato stesso:

      – immettendosi nella rotatoria !!! attiva l’indicatore di direzione sinistro;
      – nell’anello circolare nella corsia di sinistra, !!!mantenendo in funzione l’indicatore di direzione
      sinistro;

      Iti traduc eu si spune ca daca trebuie sa iesi pe partea stanga a inelului (respectiv la axa de simetrie), candidatul (e vorba de obtinerea permisului) trebuie ca la intrarea in sens sa semnalizeze stanga si sa mentina semnalul pana incepe (n-am mai pus textul aici) sa se indrepte spre iesire cand schimba pe dreapta.

    • LE: ‘respectiv’ la axa de simetrie – voiam sa spun ‘raportat’ la…

    • in exemplul dat de tine se poate observa cretinismul celor care au marcat acel drum, cu 50m mai in spate de ce imi arati tu avem marcaje cu B2 inainte si B1 obligatoriu dreapta (probabil in gard). deci „stanga”, „inainte” si „dreapta” sunt complet relative pentru administratorul drumului si trasate la misto. odata ajuns in sensul giratoriu, respect regulile din sens, care invalideaza marcajele de mai inainte

      ala nu trebuia sa fie sens giratoriu, trebuia lasat un drum cu prioritate si unul cu cedeaza sau semaforizare si benzi intermitente dreapta.

    • Daca pentru tine marcajul de obligatoriu dreapta inseamna sa iesi de pe drum…
      In rest nu-ti condamn parerea pentru ca nu cunosti zona; acolo nu era giratoriu inainte (acum multi ani) si era mult mai rau, am prins si vremurile alea (si nu erau nici jumatate din masinile de astazi). Acel obligatoriu la dreapta initial tine cont de directia de mers si e pus inainte de o usoara curba la dreapta dupa care se transforma in obligatoriu inainte; daca te uiti pe harta, vei intelege mai usor.
      Iar chestia cu giratoriul care anuleaza marcajele de dinainte de intrare sa i-o spui politistului care-ti va salta permisul pentru nerespectarea marcajelor de obligare.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!