It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Cand nu adaptezi viteza la conditiile de drum…

Adăugat de amatoru'
Raportează ca șters! 81

… si te hotarasti sa faci pe reisaru’ si sa iei curbe smechereste pe asfalt umed la 1C, se poate s-o incasezi. Eu n-am incasat-o (nici departe n-am fost), dar nu inseamna ca nu pot invata ceva din asta. Iarna nu-i ca vara, masina scapa fara sa te astepti, mergeti prudent.
Bineinteles ca m-am asigurat sa n-am pe cineva in spate inainte sa tai benzile.

Anvelope Michelin Alpin A3, masina fara ESP.

Ce mai caută lumea:
  • Ce inseamna sa adaptezi viteza
  • a debraia
  • cand las ambreajul se limte o lovitura osoara

14 comentarii

  1. E bine ca ai invatat ceva, fara sa fii nevoit sa platesti! Sper sa nu mai faci pe viitor (decat controlat si in zone fara trafic)!
    + pentru invatatura

  2. Mi se pare mie, sau ai piscat putin frana in mijlocul curbei? 🙂
    Mai bine apesi putin ambreiajul daca in mijlocul curbei ti se pare ca ai viteza prea mare. Nu e prea cuser, chestiile astea uzeaza discul ambreiajului, dar mai bine asa decat sa zbori in decor.

  3. Vaporeanu

    Normal este sa franezi in linie dreapta, retrogradezi si daca e necesar atingi nitel frana, fara a debraia, dar pana in jumatatea virajului. Iar daca este necesar continui tot infranat sau franezi ssi mai mult dar progresiv si incet. Este de preferat sa fii intr-o treapta inferioara incat la cazuri de genul sa poti accelera, tot usor, incat sa corectezi pozitia masinii pe susea, dupa ce treci de jumatatea virajului.

  4. Nici macar n-am atins frana 🙂

    Sa apesi ambreiajul in viraj nu e ok, asta inseamna ca lasi masina sa mentina si mai mult viteza. Daca am de gand sa iau viraje mai tare o las intotdeauna intr-o treapta de viteza in care sa am o turatie mai mare ca in caz de derapaj, ca mai sus, sa pot corecta din acceleratie (tractiune fata, cu o accelerare usoara in directia dorita, rotile din fata trag spatele dupa ele).

    In cazul de fata masina si-a revenit cu o simpla corectare din volan, a gasit aderenta destul de repede. Sunt invatat, din experiente, cum sa controlez masina in caz de asa ceva si doar o singura data, acum mai multi ani, am scapat-o in asa fel incat a iesit in afara drumului. In clipul asta incercam sa subliniez faptul ca desi pe jos nu e gheata sau zapada, masina poate scapa neasteptat la temperaturi scazute.

  5. @amatoru’ – nu apesi ambreiajul pana la fund, ci doar aproape de jumatate. Repet, e o solutie de urgenta, nu permanenta, pentru ca uzezi discul. Apesi usurel pe pedala de ambreiaj si vezi cum masina incetineste usor, suficient cat sa compensezi supravirajul si sa accelerezi putin de tot imediat dupa asta, ca sa nu alunece masina in stanga, dupa.

  6. Ah, ok, credeam ca te refereai la debreiaj complet.

  7. ce camera?

  8. @tomita: un RR HD1 care se incapataneaza sa mearga fara probleme de vreo 3 ani si pe care n-o schimb pana nu crapa.

  9. daca faci subvirare si accelerezi s-ar putea sa faci buba 🙂
    doar la supravirare accelerezi usor sa aduci aderenta pe spate

  10. @amatoru, fa-ti upgrade, si o muti pe spate.

  11. @amatoru’ ESP-ul ar fi ajutat intr-o astfel de situatie, insa daca poti controla masina si fara el … e si mai bine 😀
    +

  12. @mst2: de-aia am specificat „in caz de derapaj, ca mai sus” in comment, ca sa subliniez ca ma refer la supravirare.

    @tomita: n-am de ce, isi face bine treaba asa cum e. Pe zi e mai decenta si se vad numerele de inmatriculare ok, adica ceea ce ma intereseaza. Nu ma omor dupa camere, editari video, postari samd. Mai postez o data la cateva luni si atat. Intr-adevar, n-ar fi rau un Vico dar sunt alte lucruri pe care prefer sa cheltuiesc banii respectivi.

    @GeluCJ: am si masina cu ESP, TC si toate sistemele de gen si nu pot sa spun ca ma bazez pe el asa de mult. E ok, te scoate din r*hat dar are limitele lui. Avand o masina cu dotari mai modeste si alta cu multe extraoptiuni mi-am dat seama ca putine optiuni merita bani in plus, majoritatea sunt mai mult marketing si mai putin utile.

  13. @amatoru’ De acord si tocmai de aceea, in mod normal nu trebuie fortate aceste limite 🙂 (exceptie fac testele personale sa vezi cum raspunde masina 😆 )

  14. @GeluCJ: prima oara cand am testat ESP-ul am facut-o vara, pe ud. Am intrat intr-o parcare, am tras frana de mana si m-am speriat cand am vazut cat de brusc mi-a oprit spatele, am crezut ca am lovit ceva :))
    Cel mai rau ma enerveaza controlul tractiunii, care e util cand pleci in rampa, pe zapada dar total imbecil cand ramai impotmolit.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!