It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Din ciclul: Cine era de vina?

Adăugat de eXistenZ
Raportează ca șters! 138

ATENTIE Acest clip contine limbaj LICENTIOS. 18+

Posibil poc daca nu eram atent. Eu incetinesc si ma asigur din stanga, pentru ca era unul parcat care obtura unghiul, asa ca intru incet in intersectie, moment in care iese asta din coloana.
Intrebare: In caz de poc cine era de vina?

Locatia    http://goo.gl/maps/VB0YP

PS. Asigurati-va din toate unghiurile orizontale, cat si verticale 🙂 , ca altfel…..

 

Ce mai caută lumea:
  • depasire linie cintinua legislatia
  • ies de pe un drum fara prioritate si ma loveste din spaye cine e de vina
  • conditii de patrundere pe banda 1 de circulatie din drum secundar

35 comentarii

  1. Tu! Dar amandoi ramaneati fara permis… Tu ca nu te-ai asigurat, ala ca depasea coloana la semafor… si ati fi plecat amandoi acasa sa va reparati masinile pe barba voastra!

  2. Acum circa 7 ani a intrat unul tare in noi (eram eu cu un prieten – el la volan) in noi, noi fiind pe Polona. Amandoi am ajuns la spital. Retin zona, frumoasa 🙂 +

  3. @areveul: de acord ca eXistenZ era de vina… poate ca si cu faza cu ramasu’ amandoura fara carnet (desi nu stiu din cap acuma pedepsele pentru depasirea coloanei), dar daca era vina lui, de ce isi repara fiecare masina pe barba lui? Eu zic ca eXistenZ le repara pe amandoua (asigurarile lui).

  4. Marcaje zero. E intersectie dirijata (bag eu de seama) se poate depasi, daca nu te-ar opri marcajul. O faci ? Nu esti prea bine cu capul …

  5. Ăla cu WV-ul e un mare nesimțit și nu are nicio scuză, dar tu ar trebui să te asiguri în ambele sensuri într-o intersecție.
    S-a mai discutat situația asta pe aici. Păcălici care ies în drumul principal de pe un drum secundar verificând dacă vine cineva doar din stânga, taie calea unora care depășesc și ajung să genereze accidente. Este inutilă discuția dacă ăla are voie sau nu să depășească acolo, după ce ți-ai „șifonat” pasagerul din dreapta.

  6. eu am avut un asemenea accident, exact ca in filmulet.
    iesind de pe un drum secundar si fara prioritate, din stanga nu venea nimeni, eu virand la dreapta
    o masina depasea alta masina care mergea mai incet (probabil), trecand pe sensul pe care vroiam sa intru eu, politia rutiera la cativa metri de incident, vinovat cel care depasea pentru ca a efectuat depasirea fara a se asigura ca pe sensul opus nu exista vehicule. eu intrasem aproape complet pe banda si m-am oprit cand l-am vazut (el nu a franat deloc, ba chiar cred ca a accelerat)…
    intersectia: http://goo.gl/maps/sIag2, eu veneam pe drumul cu alb si viram la dreapta.

  7. Amandoi. De fapt sunt total deacord cu areveul, nu mai explic si eu :d.

  8. @ReboundD11 … ma refeream la aspectul ca niciunuia nu cred ca i-ar fi convenit sa ramana fara permis mai ales daca se lasa cu cateva zgarieturi… cred ca @eXistenZ era bun de plata ca nu s-a asigurat, celalalt facea alta ilegalitate… depasirea coloanei oprite se sanctioneaza 100% cu suspendarea persmisului

  9. @jgyprime… in cazul tau ala nu avea voie sa depaseasca acolo, e marcaj rutier care interzice depasirea iar tu erai deja intrat pe banda dupa cum spui…

  10. pinguinu nuclear

    tu sigur, poate si el. Daca masina iti era incadrata pe banda total, el era de vina 100%.

  11. @eXistenZ Foarte adevarat ce-ai scris in descriere si un + pentru clip.

    Sunt total de acord ca este bine/indicat sa te asiguri din toate partile atunci cand intri de pe un drum fara prioritate pe unul prioritar. In primul rand pentru ca asa spune legea, apoi pentru pielea ta cum scrie @areveul, tabla si timpul pe care l-ai pierde cu asiguratorii in service si nu in ultimul rand pentru a nu da nastere unor interpretari curioase ale legii.

    In cazul unui poc, cel cu VW-ul ramanea fara permis minim 60 de zile. Dar as fi curios sa stiu de ce aceeasi sanctiune i s-ar fi aplicat si colegului @eXistenZ.

  12. @MihaiS si altii. Este interzisa depasirea coloanei oprita la stop, semafor, etc. Punct. In clipul de mai sus vW-ul era declarat vinovat 100%.

    Caz concret: un coleg de al meu (eu eram chiar in spatele lui) a fost lovit usor de un grabit care a depasit coloana oprita la stop, exact ca in cazul videoclipului de mai sus. Urmarea: bizonul n-a acceptat amiabila pe RCA-ul lui, asadar am chemat organul care, dupa ce a analizat situatia si a luat declaratii de la cativa martoti, a recitat fara sa ezite:

    Art.100

    (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:

    a) depăşirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roşie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată;
    e) nerespectarea regulilor privind depăşirea;


    A adaugat si titera e) pentru ca, chiar daca ala ar fi zis ca nu era chiar coloana, bla bla, tot ar fi trebuit sa respecte:

    Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că
    poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;

    Asadar, fratzilor, daca nu vreti sa ramaneti pietoni o luna, nu mai depasiti coloanele oprite la semafor. Si nu mai gasiti scuze celor „grabiti” sa depaseasca coada.

  13. @Kor A scapat ieftin, probabil s-a considerat ca nu au fost avarii semnificative sau pagube materiale, altfel lua 60 de zile de „concediu” 🙂

    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art101
    (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
    a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depăşirea sau trecerea la culoarea roşie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

  14. @GeluCJ – pai bizonul a inghitit galusca si, ca sa nu mai primeasca si un „malus” de la asiguratorul lui, a acceptat sa plateasca din buzunar 500 de lei, cat costa spoilerul inferior al masinii colegului meu plus manopera. Asadar organul nu l-a mai bagat la „avariere sau alte pagube materiale”, desi a semnat foaia de constatre, ca sa-i serveasca colegului meu la Service. S-a gandit ca e mai bine asa. Daca politistul ar fi aplicat cu exces de zel litera legii, bizonul ar fi putut face contestatie, circ, etc… Asa, a tacut malc, a platit si amenda, i-a dat si permisul…

    A inteles si el atunci cum vine cu vorba ala celebra a lui Nea Mãrin:

    „Bre, eu pe unde sunt prost, plãtesc! ” 🙂

  15. @Kor Observa lipsa marcajelor. Acolo probabil ar fi fost o linie continua, cum e de obicei in astfel de intersectii, deci un alt impediment la manevra de depasire. Nu-mi merge ca lumea GMaps-ul, n-am reusit sa vad semaforul.

    R nu este linie continua acolo.

  16. @MihaiS – nici nu mai conteaza daca era sau nu linie continua. Daca era, cu atat mai mult ala n-avea ce sa caute in depasire.

  17. In plus, eu nu resuesc sa vad daca intersectia e sau nu dirijata.

    Dar, dupa cei peste 100.000 km parcursi pana acum la volan , eu m-am convins ca, indiferent daca e permisa sau, depasirea intr-o intersectie nu este recomandata din multiple motive, drept care ma feresc de asa ceva.

  18. @Kor Intersectia este dirijata, stop-cadru la 0:06 sus in stanga pe stalp indicator „Cedeaza trecerea”, 0:08 pe jos o urma de marcaj „Cedeaza trecerea”, tot tacamul 🙂 Mai mult de 100k? 🙂 Multi inainte!

    @MihaiS Depasirea este permisa in general in intersectiile dirijate, cu conditia sa nu fie interzisa prin altceva (in cazul de fata, coloana oprita, cu patrundere pe sensul opus de circulatie) 🙂

  19. Eu asta incerc sa (ma) lamuresc, si linia continua de dinaintea unei intersectii iti interzice depasirea, cu toate ca e dirijata, nu ? Asta pe langa depasirea coloanei.

    Si in plus, colegul care a filmat n-ar fi vinovat de neacordare a prioritatii ? Sau din moment ce ala facea o manevra neregulamentare, nu se mai pune ? 🙂

  20. @kor si gelu, cautati si legea aia care vorbeste despre acordarea prioritatii.

    Hai sa o luam altfel. Daca aia de fapt nu erau opriti la semafor, ci ar fi fost opriti neregulamentar, blocand banda, soferul de pe vw tot pe acolo ar fi circulat. Sau daca exista acolo un obstacol imobil(gen gramada de nisip).
    Existenz trebuia sa ii acorde prioritate? Sau doar pentru ca ala a depasit neregulamentar nu mai are prioritate?

    cand faci dreapta te asiguri si din dreapta, nu mergi pe principiul ‘nu are nimeni voie sa vina pe aici’.

  21. @MihaiS – in general, in tarile civilizate, legislatia aplica principiul: „Tot ce nu e interzis e permis”. Numai in comunism era invers 🙂

    Deci, daca e linie continua sau e coada la semafor, chestia cu intersectia dirijata pica, deoarece vorbim de niste interdictii (linia cintinua, coloana).

    Iar daca judeci in spiritul legii, nu neaparat in litera ei, colegul care a filmat n-are nicio vina. Conceptul de acordare a prioritatii implica si o conditie: cel care cedeaza trecerea, o cedeaza tuturor celor care au dreptul la prioritate. Ori cel care depaseste coloana la semafor sau taie linia continua nu are nici un drept de prioritate, pentru ca se situeaza in afara legii.

  22. @mst – Exact, cum am spus si mai sus: cel care depaseste neregulamentar nu are prioritate.

  23. Am inteles, intram iar in zona interpretarii legii. Cu logica asta cand am cedeaza trebuie sa aleg care au dreptul la prioritate. De exemplu daca mi se pare ca unul nu are carnet, eu pot alege sa nu ii acord prioritate, pentru ca nu are dreptul.

    Inchei aici. Eu consider ca prioritatea se acorda, nu e optionala.
    Nu am luat apararea celui cu vw si nu am zis ca manevra lui e legala.

  24. @mst – uite o situatie similara: un semafor cu verde intermitent dreapta. Pe strada transversala, masinile sunt oprite la semafor. Eu am verde intermitent, ma asigur in stanga, e liber, si cand dau sa intru pe banda, din dreapta ma loveste un prost care depaseste coloana. Ce zice la lege?

    Art.59

    4) Când un semafor cu trei culori are o lumină verde intermitentă suplimentară, montată la acelaşi nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeţi verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifică permisiunea pentru vehicule de a-şi continua drumul în direcţia indicată de săgeată, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiţia acordării priorităţii de trecere vehiculelor şi pietonilor care au drept de circulaţie.

    „care au drept de circulatie”, da? Cine face o manevra ilegala, nu este in dreptul de a circula pe acolo, deci eu nu am ce prioritate sa-i dau. Ce vrei mai clar de atat?

  25. @mst Te rog eu frumos, reciteste ce anume inseamna acordarea prioritatii. Nu discutam alte situatii, cu opriri neregulamentare, ci situatia de fata, cu coloana oprita 🙂
    De acord cu ultima ta fraza, am scris asta si mai sus, este bine sa te asiguri in ambele directii.
    Nu este vorba de interpretarea legii asa cum dorim, ci de ceea ce spune legea, in sensul corect, intr-o anumita situatie, care poate fi diferita de cazul general.

    @MihaiS A explicat si colegul @ics-san 🙂 mai demult. Linia/marcajul continuu nu interzice depasirea, ci numai incalcarea lui. Atunci cand pentru a efectua depasirea, trebuie sa treci peste marcajul continuu, manevra este interzisa.
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art120
    Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    „i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus […];

  26. @eXistenZ: Ca fapt divers (fara legatura cu cine era de vina) cel cu VW a facut la stanga pe strada de pe care ai iesit tu (cu toate ca nu vad sa dea semnal) sau a mers inainte, spre Stefan cel Mare? Asta asa, sa ne dam seama de ce avea in cap si de caracter 😉
    R VW a facut stanga pe strada de unde ies eu in Polona.

  27. @Gelu

    Existenz avea semn de pierdere a prioritatii si cel cu vw circula pe drumul cu prioritate.
    Faptul ca depasea neregulamentar, ca etc. nu consider ca are importanta atunci cand acorzi prioritate. In caz ca ajungi la politie si nici nu ai filmare cel cu vw poate pretinde orice, ca a evitat un copil etc.
    Nu doresc sa fac interpretari ale legii, dupa cum am spus.

  28. @mst – reciteste cu atentie ce am postat. Aici nu e vorba de prioritate, ci de drept de circulatie. Ca sa ai prioritate trebuie sa ai drept de circulatie. Daca la o intersectie tu vii din dreapta mea, dar semaforul tau e rosu iar al meu e verde, faptul ca vii din dreapta nu are nici un fel de relevanta. Tu nu ai drept de circulatie cat timp semafoprul tau este rosu, deci eu n-am ce prioritate sa-ti dau.

    Asa si aici: VW-ul nu are ce sa caute pe contrasens, deci nu are drept de circulatie pe acolo, deci nu are sens sa vorbim de prioritate in acest caz.

    In plus, iti repet, intr-un caz similar la care am fost martor, Politia l-a amendat pe cel care a facut la fel ca VW-ul, si a folosit exact argumentele pe care ti le-am expus. Acuma ce-o sa spui, ca nici agentii de politie constatatori nu aplica bine legea, si doar tu intelegi cel mai bine cum ar trebui ea apliicata?

  29. @mst Ca sa nu fiu inteles gresit, sau ca i-as tine partea lui @eXistenZ doar ca sa ma aflu in treaba, precizez ca nu sunt partizanul ideii ca daca cel care n-are prioritate greseste, atunci dau cu masina in el. Daca scoate botul de pe un drum neprioritar, ocupa toata B1 sa se „asigure” (fortand de fapt iesirea), trece un pieton pe la coltul strazii si nici macar nu se uita-n stanga sau dreapta s.a., voi face tot posibilul ca sa evit incidentul. Asta din multe motive, pe care nu le mai insir aici.

    Totusi, daca ceasul rau, momentul aiurea etc. face ca incidentul/accidentul sa nu poata fi evitat, se discuta pe articole de lege, pentru aflarea cauzelor, identificarea vinovatilor si stabilirea responsabilitatilor.

    Da, @eXistenZ avea indicator „Cedeaza trecerea” si in plus marcaj pe jos, am precizat asta aici mai sus:
    http://www.trafictube.ro/ciclul-cine-era-vina/comment-page-1/#comment-199189
    Da, VW-ul in discutie circula pe un drum prioritar. Da, intersectia era dirijata si nu era interzis sa depaseasca in ea (desi nu e recomandat dupa parerea mea), insa … respectand celelalte conditii si reguli de circulatie. Asta face ca aceasta situatie sa fie diferita de una obisnuita. Daca VW-ul depasea un obstacol fix, un biciclist sau o alta masina acolo, iar @eXistenZ ii iesea in fata prin viraj la dreapta, neacordandu-i prioritatea care ii este oferita prin lege, @eXistenZ cadea de vinovat.

    Insa este interzisa depasirea coloanelor oprite la culoarea rosie a semaforului, coloanelor in asteptare daca se intra pe sensul opus etc. Adica VW-ul s-a gasit in fata unei dileme. Pe de o parte, are permisiune (drum prioritar, intersectie dirijata s.a.), pe de alta parte are legal interdictie (depasire de coloana). Care este mai „puternica” in acest caz, permisiunea sau interdictia? Raspunsul la intrebarea asta cred ca mai lamureste putin situatia si de ce @Kor mai sus insista pe dreptul de circulatie 😀 (subscriu la asta).

    Citez aici:
    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art6
    „26. prioritate de trecere – dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;”

  30. Interpretarea mea .. dupa
    „Acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;”

    Existenz a intrat pe cedeaza si trebuia sa cedeze celor care aveau prioritate ( aia din stanga ) – a cedat. Cel cu WW avea prioritate de trecere pe banda unde se afla el ? – eu zic ca nu. Daca era o ambulanta, pompieri, politie cu sirene si girofaruri in functiune atunci DA trebuia sa acorde prioritate. Asa ca eu nu vad cum putea ramane fara permis Existenz de vreme ce el a cedat la cei care aveau prioritate..

  31. Eu pana la urma vad problema cam ca si aceea cu depasirea prin stanga a refugiului tramvaiului si neasigurarea la schimbarea benzii, e tot putin ambiguu 😀

  32. Mersi @GeluCJ – exact definitia prioritatii n-o gasisem ieri, la repezeala 🙂

  33. @eXistenZ: Ok, acum inteleg ce-a avut in cap. Bine, totusi, ca n-avea de gand sa mearga pana in St. cel Mare.

    @all Daca aveti timp/rabdare, ce ziceti de situatia asta ipotetica: daca strada de pe care a iesit colegul eXistenZ era sens unic de dus (deci sa zicem ca el ar fi venit pe interzis) iar VW depasea coloana, ca si in film, pentru a intra pe acea straduta. Si cei doi se ciocneau. Cine era de vina? 😀
    Atunci era culpa comuna? Adica fiecare isi repara masina pe banii sai?

  34. @Kor You’re welcome 🙂

    @Falcon j Ca sa incerc sa raspund cum vad eu aceasta situatie ipotetica, as adauga un observator ipotetic 🙂 al situatiei: Politie, camera de supraveghere a traficului etc. si analizam urmatoarele cazuri:

    1. @eXistenZ circula pe interzis si face dreapta, VW-ul nu depaseste coloana. Accidentul nu are loc, @eXistenZ comite o contraventie si este singurul sanctionat;

    2. @eXistenZ nu circula pe interzis, VW-ul depaseste coloana. Accidentul nu are loc, VW-ul comite o contraventie si este singurul sanctionat;

    3. @eXistenZ circula pe interzis si face dreapta, VW-ul depaseste coloana si accidentul are loc. In acesta ipoteza, producerea accidentului are loc din vina ambilor soferi, fiecare avand „contributia” lui.
    Daca unul dintre ei nu nu ar fi comis contraventia proprie, ne-am fi situat in ipoteza 1 sau 2, iar accidentul nu ar fi avut loc. Mai departe, cat din vina o poarta unul, respectiv celalalt, ramane sa o stabileasca Politia iar daca nu sunt de acord cu rezolvarea data, se poate ajunge in justitie.

  35. @GeluCJ: Prompt ca de obicei 🙂 Si eu sunt de aceeasi parere.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!