It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Cine ar fi fost vinovat?

Adăugat de Dino
Raportează ca șters! 142

M-am hotarat sa postez acest filmulet in urma discutiilor de aici , cu toate ca am promis biciclistului (coleg de serviciu) la momentul respectiv  ca nu am sa o fac. Astazi l-am sunat si i-am cerut acordul.
Foto
Se dau urmatoarele:

-intersectie fara indicatoare rutiere, dar cu marcaje pe asfalt,

– biciclistul vine de pe o straduta unde este linie continua de la intrare si pana la jumatatea strazii cu care se intersecteaza (cea de pe care vin eu) si intentioneaza sa vireze stanga,

– biciclistul nu vine pe banda lui ci pe contrasens si ia curba in scurt,

– in tot acest timp este cu telefonul la ureche si conduce cu o singura mana. In momentul in care ma vede se sperie si din instinct apasa frana. Ginionul a fost ca pe singura mana pe care o are pe ghidon era frana pe fata si asta l-a facut sa se dea peste cap.

– eu vin de pe cealalta straduta si intentionez sa virez dreapta,

– in mod normal stiind ca acolo este o linie continua si ca legal nu avea cum sa vina cineva pe banda unde urma sa-mi continui drumul, trebuia sa intru usor in intersectie, sa ma asigur din stanga si sa-mi continui drumul. Dar din experienta catorva intamplari cu acea intersectie, prefer sa intru foarte incet si prima data sa ma uit in dreapta. Acolo toata lumea (masini, biciclete, pietoni) o ia pe langa bordura din dreapta mea si taie curba,

Acu va intreb eu. Sa presupunem ca se panica, nu reusea sa franeze si intra in mine. Cine era vinovat si de ce?

Ce mai caută lumea:
  • cine este vinovat daca loveste omasina stionsts pe sensul de mers in curba

25 comentarii

  1. FireBlade

    @Dino: biciclistul este si ar fi fost de vina in cazul in care voi doi erati implicati intr-un accident.

    De ce? Pai:
    – a venit pe contrasens – nu avea ce cauta acolo;
    – daca nu ar fi venit de pe constrasens – ca participant la trafic intrarea intr-o intersectie nu se face prin patrunderea pe celalalt sens de circulatie (constrasens), ci pe sensul tau de mers;
    – intentia lui (schimbarea directiei de mers) nu a fost semnalizata corespunzator;

    Asteptam sa vedem de ce parere sunt si colegii de aici, eu cam asa vad situatia:)

  2. Simplu…a taiat curba…el ar fi fost vinovat. 🙂

  3. Daca ai zis colegului ca nu o sa postezi, puteai sa ii blurezi fata. 😛 Asta ca PS. 🙂

    Si eu zic ca biciclistul ar fi fost de vina in caz de poc.

  4. @DTC, intamplarea a fost asta vara. L-am sunat astazi si i-am cerut acordul. Uitase total de intamplare si de banii pe display-ul telefonului si pe minunatia de sa la bicicleta. Ne-am mai amuzat un pic de intamplare.

  5. Situatiile cele doua nu se compara. Asta ca idee de baza.

    Legat strict de asigurare, o faci din ambele directii cand ajungi intr-o intersectie, chit ca stii ca sunt/nu sunt marcajele X sau Y pe jos, pe stalpi sau prin cer. In cazul de fata daca accidentul se intampla unde te-ai oprit tu, insemna ca biciclistul a intrat pe contrasens => el vinovat.

    Daca accidentul se petrecea cand scoteai botul masinii in strada de pe care venea el, tu trebuia sa te asiguri din ambele parti cand efectuai virajul. Ca nota personala, din imaginile filmate eu unul nu vad si linia continuua care zici ca este pana in dreptul mijlocului strazii de pe care iesi tu.

    In caz de accident nu „atarna” mai greu ca vb la telefon sau ba, accidentul se baza pe lipsa de acordare de prioritate sau circulatie pe sensul opus, depinde unde ar fi avut loc impactul. Da, el trebuie sa aiba mainile in permanenta pe ghidon (ironic, nu, cum ai face asta ca biciclist cand vrei sa semnalizezi 🙂 )

    P.S. Si daca tot nu te tii de promisiuni, macar nu te si lauda cu asta, mai ales ca o faci cunoscutilor, tu avand trese pe umar 😉

  6. @Thomas, referitor la promisiune – am spus un comentariu mai sus cum sta treaba.
    Referitor la linia continua de care spui ca nu se vede – tocmai de aceea am atasat poza aceea din descriere.

    • @Dino: Comentariul tau cu precizarea ulterioara (atunci nu mai vad de ce ai precizat din prima ca „am pus filmarea cu toate ca ii promisesem ca nu o pun”) a aparut cat redactam raspunsul. Nu aveam de unde sti. Am modificat.

  7. @Thomas a sintetizat foarte bine cum sta treaba. In cazul in care te intersectezi cu un drum fata de care trebuie sa dai prioritate nu conteaza daca ala vine pe contrasens sau nu. Tu vei fi scos vinovat pentru accident fiindca n-ai dat prioritate iar ala isi ia o amenda pentru ca, de exemplu, a depasit pe linie continua.
    Un alt exemplu e cel in care ai cedeaza cu o strada sens unic, tu te asiguri numai din partea din care stii ca se circula. In timpul asta vine unul pe interzis sau da cu spatele. Tu vinovat de accident iar el plateste amenda pentru contraventia facuta de el.

  8. Biciclistul. Pacat ca a franat aiurea.

  9. Eddiemcstanley

    Biciclistul…De ce?
    1-Era pe contrasens
    2-Vorbea la telefon cu o mana, cu cealalta tinea ghidonul…
    3-nu se poaarta casca la romani…
    4-Pune frana de fata si da in cap…
    5-Taran inconstient de ce se afla in jurul sau…Se crede singur pe drum si Superman

    • @Eddiemcstanley: Esti posesor de permis de conducere sau de permis de carucioare de butelii ?
      1. Da, insa nu inseamna ca NU se acorda prioritate cand iesi de pe o straduta, unuia care e pe contrasens (depaseste, ocoleste, etc.)
      2. De cand vorbitul la telefon cu o mana e elocvent in stabilirea unei vinovatii legale cu privire la neacordare de prioritate?
      3. De cand casca este obligatorie ?
      4. De cand franarea cu fata este elocventa in stabilirea vinovatiei ?
      5. Si eu pot trage concluzia ca esti prost asa cum si tu il faci pe ala taran. Asta nu inseamna ca esti vinovat din start la producerea unui accident.

  10. Cu.pluta.sunt.dus

    Intersectii nedirijate – prioritate de dreapta.
    Referitor la pozele din google maps, dupa cum spuneam si la alte filmulete, nu mai circulati dupa GOOGLE MAPS, circulati dupa indicatoarele/marcajele care exista pe sosea/strada, nu dupa cele care existau candva atunci cand s-au facut hartile.
    Poate ca nu vad bine dar… in filmulet nu vad nici un marcaj.

  11. GhiciCine

    asta imi aminteste de multe faze de fault din fotbal, cand un jucator se preface ca fiind faultat trantindu-se la pamant fara ca un adversar sa il fi atins macar :))))

  12. @Cu.pluta.sunt.dus, marcajele sunt si acum la fel. Nu se vad in film decat cele de pe strada de unde vin eu pentru ca eu urc o mica panta, dar si cele de pe cealalta straduta sunt ca in poza.
    @valdo a punctat exact ceea ce vroiam eu sa scot in evidenta cu acest film.
    „Asigurarea” este o chestie relativa si foarte volatila. Acum esti asigurat, in zecimea de secunda urmatoare nu mai esti asigurat si daca nu mai esti asigurat ce optiuni ai ca sa redresezi situatia. Eu unul nu am gasit in lege cand esti nevinovat, vinovat pe jumatate, sau total vinovat pentru ca nu te-ai asigurat suficient sau arhisuficient cat trebuie atunci cand ai facut o schimbare de directie.
    La exemplul care l-a adus @valdo mai vin cu un exemplu: o intersectie semaforizata in care eu vin pe banda 2 cu obligatoriu stanga si cu verde la semafor. In centrul intersectiei ma loveste unul care venea din stanga mea si care avea rosu la semafor. E clar ca el a incalcat regulamentul ca si in celelalte exemple, adica nu aveau ce sa caute acolo. In cazul de fata, ce ma face pe mine mai mult sau mai putin vinovat de asigurare sau neasigurare fata ce celelalte cazuri?

  13. Cu.pluta.sunt.dus

    @Dino – ok :). E o mare problema, mai ales in Bucuresti, unde multi circula dupa cum isi aduc aminte ca erau marcajele candva sau dupa cum sunt pe Google Maps, desi unele marcaje refacute sunt complet diferite fata de alti ani.

  14. Stai linistit, peste tot e la fel. Eu eram in masina la o tipa si vroia sa intre pe sens unic pentru ca ea stia ca acolo se circula in ambele sensuri. Cand i-am aratat indicatorul de interzicere a fost surprinsa. „Eu stiam ca pe aici am voie”

  15. Lucian V'în

    @Dino cadru militar in SMFN ? scuze dar nu am putut sa ma abtin dupa hainele de lucru 😀

  16. Nasoala treaba cu mersul pe bicicleta si vorbitul la telefon. Exact asa a patit un prieten, vorbea la telefon si a franat pe roata din fata. Rezultat: rotula sparta, a stat cateva luni pana si-a revenit.

  17. „Ză most stupid from ză schoolyard”.
    frumos ca te-ai dus la el sa vezi daca e ok.

  18. Biciclistul daca te lovea in pozitia din filmare.
    +

  19. offtopic pentru cei ce spun ca a folosit frana de fata. Frana de fata se foloseste si la bicicleta si la motocicleta ca principala. Asta nu inseamna ca o strangi ca nebunu de ajungi sa iei o gura de asfalt(in cazul de fata era atent la telefon mai mult decat era atent la „drum”, dupa care se trezeste cu o masina in fata si din reflex „calca” frana). Si la masina fata franeaza mai mult decat spatele.

  20. Romulus Eleonor Păzăran

    Deci,Nu conteaza ca nu purta casca,(casca NU e obligatorie la biciclisti),ca vorbea la telefon(NU e specificat decat pt.soferi),ca a franat cu frana fata toate sunt „treaba” lui.Singurul lucru care conteaza este”neincadrarea corecta pe banda corespuzatoare schimbarii directiei de mers”,mai mult se deplasa pe sens interzis(contrasens) si daca mergem mai departe,nesemnalizarea schimbarii directiei de mers(doar daca nu mai avea o mana),asa ca e simplu a cui ar fi fost vina!In plus,dupa strada respectiva trebuia iesit mai in fata ca sa vezi daca vine din dreapta,deci existau sanse mari sa te loveasca din dreapta daca el venea pe contrasens,ca factor generator al posibilului accident el este „posibil” vinovat,noroc ca nu v-ati sincronizat ca factor timp!

  21. Nu a apasat frana, a tras frana :D, urat de tot oricum, neatentia (sa nu zic altceva) se plateste scump… de data asta a scapat usor.

  22. @Dino, tu esti vinovat. Punct.
    E simplu, daca tu nu intrai la momentul respectiv in intersectie, colegul tau nu se speria si nu punea frana si nici nu se dadea peste cap. Dar mai poate fi luat in considerare si faptul ca ecranul telefonul era cam zgariat si avea nevoie sa-l inlocuiasca, si a incercat sa traga pe cineva in teapa, dar ghinion, accidentul a fost fara contact si finalizare.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!