Adaugă comentariu

30 comentarii
  1. Bănuiesc ca circula unul lângă altul ca sa stea de vorba. Asta ca sa le găsesc o scuza 😛

  2. Man, ei sunt „profi”. Se antreneaza pt. Tour de France.. Doar daca mai ajung acolo intregi.. la cum circula..

  3. Si reversul: stii cate oglinzi m-au sters pe DN1, in coloana cate 1, din cauza ca „şoferache” zicea ca are loc pe banda si in loc sa dea semnal si sa depaseasca cum trebuie (cu 1m lasat in lateral), treceea fortand ? De aia merg cate 2, ca soferul care vine din spate sa isi dea seama ca NU are loc si sa se incadreze + semnalizeze + depaseasca cum trebuie.

    Strict litera legii nu imi tine de cald cand ma adun de prin spitale.

    • Subscriu.

    • Nu consider ca e mai sigur pentru tine ca biciclist sa circuli asa cum spui. Gandeste-te ca in afara localitatii, o masina are ~70 de km/h in plus fata de tine. Esti aproape pieton aflat pe sosea, un obstacol pentru ei. Atunci cel mai sigur e sa stai cat mai pe margine, nu spre mijlocul benzii.

      E parerea mea… eu consider mai ok riscul de a fi sters cu oglinda, decat riscul de a fi lovit in plin din spate 😉

    • @GBA , daca sunt echipat vizibil, las si stopurile (bicla si casca) sa clipoceasca, crede-ma ca sunt mai vizibil decat daca as merge stealth pe care un sir. Am testat ambele variante si m-am simtit mai in siguranta cate 2 in linie vs. inchizator de pluton singular.

  4. De acord cu Thomas… multi cred ca unui biciclisti ii ajung 2-3 mm in plus fata de ghidon… defapt pe un drept fara gropi (adica ideal nu in romania garantat) cica ar fi lungimea umerilor+jumatate pe o parte si inca jumatate pe cealalta parte…. asta pentru biciclist ca sa aiba el loc de manevra dupa ce il matura vantoasele masinilor…

  5. Eu nu am descoperit inca biciclistul cu bun simt. Stau unul langa altul ca sa vorbeasca.
    Referitor la lege: e o tampenie sa ceri sa mearga biciclistul in sensul de mers pentru ca e riscant ptr el. Normal e sa mergi in sens invers ca sa vezi ce-ti vine din fata, ca oglinda unei biciclete nu este aproape statica, ca a unei masini, ca sa poata vedea un derapaj.

    • „e o tampenie sa ceri sa mearga biciclistul in sensul de mers pentru ca e riscant ptr el. Normal e sa mergi in sens invers ”
      Esti infiorator de prost. Sper sa nu te intalnesc niciodata pe sosea. Sau oriunde.

  6. Cum e legea in alte tari si va fi si la noi curand (a se vedea cazurile centurii si in spate, scaunelor pt copii si abs) : biciclistii au voie sa circule 2 cate 2, iar daca vrei sa i depasesti, trebuie sa i lasi 1,5 m de distanta. Daca e linie continua, chiar dubla, ai voie sa o depasesti pt biciclisti sau vehicule lente, gen tractor, daca nu stai in spatele lor pana se simt si iti fac loc- putin probabil.
    Eu urasc bicicletele in trafic pe drumuri aglomerate, dar m am obisnuit, ii evit si le urez ploaie :))))
    La primele 2 cazuri, biciclistii nu aveau voie pe drum european, in Europa civilizata nici scuterele sub 80 cm3 nu au ce cauta acolo. Tot pe afara o sa gasiti si mii de km de piste de biciclete, dar biciclistii ( nu am nimic cu aia care merg la scarbici pe bicla) tot pe drumurile cele mai inguste sau mai circulate dai de ei, mi e mai mare dragu sa i vad cum se antreneaza pt Tour de France / Vuelta de Spania cu bicle de 2000€, echipament special si inghit praful si gazele de esapament de la camioane , autocare & sute de masini. Cautati videoclipuri cu ciclisti in Anglia sau Olanda, sa vedeti cati sunt acolo si cu ce tupeu se baga printre masini, ce ai pus tu e lejer ( si mai bn ca e inca asa!)

  7. Am fost recent in Olanda. Acolo trebuie sa fii foarte atenti la biciclisti. Unii conducatori din Romania cred ca ar ceda psihic. 😉 Altfel de acord cu Thomas, nu e foarte diferent de situatia cand unii depasesc pe DN1 intre Comarnic-Nistoresti (drum lat, dar cu o banda pe sens, si unii cred ca au spatiu chiar si daca vine cineva din fata, si trec aproape de cel depasit).

  8. Pt Thomas: am zis ca biciclistii nu au voie pe drumurile europene ( 2 benzi pe sens, ca e autostrada , drum express, centura etc ) strict din punctul meu de vedere si al legislatiei din UE civilizata unde traiesc din 2003. Nu stiam ca in Romanica inca e posibil asa ceva (wtf?!) , dar ca legislatia si infrastructura sunt in urma si mor oameni nevinovati sau inconstienti, asta e altceva. Tu vrei sa spui ca ti se pare normal sa mergi pe aceeasi banda cu masini camioane care trec cu 90- 120 km/h pe langa tine? Esti sigur ca aia te vad si au timp si loc de reactie? Daca faci naveta pe un drum european cu bicla si nu exista zona amenajata pt bicle( ca in Olanda de exemplu unde pista de biciclete merge paralele cu autostrada- intre ele e gard siii santz) o lasi acasa sau mergi pe camp. Se vede ca esti biciclist, si bunicul mergea acum 50 de ani cu bicicleta la munca, din nefericire pt tine acum in 2015 drumurile, legea si mentalitatea sunt aceleasi ca si atunci. Parerea mea, ok Thomas?

    • Conceptia ta de „o lasi acasa decat sa mergi pe drum european” este proasta si deplasata. De 12 ani daca tot te lauzi ca locuiesti in UE aia civilizata, ar fi trebuit sa ai conceptii clar mai ok cu privire la mersul pe 2 roti. La fel, parerea mea.

      P.S. Conduc de la bicicleta la camion in trafic.

    • Am cautat putin pe net despre faptul ca biciclistii nu au voie pe drumurile cu 2 benzi/sens (national, european, centura, etc). Nu am gasit mai nimic. Ma poti ajuta tu, te rog, cu un link din tara in care traiesti tu?

  9. Pt Mihaela : o sa caut cartile de legislatie dp care am dat examen pt categoriile A, B si C+E din nou aici pt ca pe atunci Ro nu era in EU si carnetul era si nu era recunoscut. Daca nu le gasesc, ma uit pe net si ti dau un link . Va incurcati in legi si uitati de aspecte practice.
    Pt Dl Thomas: prietene, eu am in garaj 1 bicicleta, un scuter, un motor de 600, masina , iar de condus conduc de la bicla la camion, sic ! nu esti singurul. Am prieten care a si castigat premii serioase pe bicicleta cu care mai schimb idei pe tema asta. Amandoi am fost prin Europa asta ( prin prisma serviciului, vacante, competitii ) de la Gibraltar si pana in Finlanda, de la ocean pana in Europa de est si n am gasit nicaieri bicle pe drumurile de care vorbiti voi. Nici macar in Ungaria, Polonia, Slovenia, Slovacia sau alte tari „vecine” – nu stiu la bulgari ca acolo n am fost. Crezi ca exista un motiv pt asta, ce zici? Biciclistii lor dispar dp europene si drumurile rapide fix cand trec eu, nu?
    Si nu ma laud ca stau in UE, asta ai inteles tu. Eu nu te am jignit ca parerea ta „este proasta si deplasata”, cand o sa te arunce unu in sant de pe drumul pe care nu ar trebuii sa fii, tu o sa zaci acolo, nu eu.
    Nu sunt contra biciclistilor, eu mi am luat una din Andorra la pret super, dar pt deplasari pe drumuri aglomerate am alte alternative. Exista locuri unde poti sa mergi cu bicla si locuri unde nu, ce e asa greu de inteles? In Londra am ramas socat cand am vazut cati biciclisti sunt ( in oras nu pe centuri) si cat de bine se inteleg cu masinile. In Olanda aia se nasc direct pe bicicleta, cred ca sunt mai multe decat masinile.
    Multumesc autorului videoclipului ca a ridicat problema biciclistilor, asa mai facem un schimb de pareri si mai aflam cate ceva.

    • Tu cauta legile alea de care ti-a mentionat si Mihaela.
      De gargara de la departare sunt satul. Cum plecati cum emiteti la pareri… de numa’-numa’.

  10. Le caut prietene, nu sunt greu de gasit, la o prima simpla cautare pe google apar indicatoarele de interzis cu bicla pe astfel de drumuri, le gasesti si tu daca vrei. Ti am inchis gura cu argumente, nu mi raspunzi la intrebarile pertinente, ma jignesti in continuare si tu esti cel care face gargara (de la departare) . Mihaela mi a pus o intrebare corecta, in mod foarte educat si am promis ca ii raspund.
    Parerea mea din start are legatura cu ce e afara, nu in Romania, citeste cu atentie ce am scris. Peste cativa ani se va reglementa si in Ro legislatia, intre timp trebuie sa mai lucram la infrastructura si mentalitate.
    Nu vreau sa te conving ca e ca mine sau ca autorul clipului, tu ai grija de tine, ca cel mai important e sa ajungi sanatos la destinatie!

    • In nici un caz nu suntem prieteni. Ai venit comentand ca nu au voie bicicletele pe DrumuriEuropene, ca mai apoi sa o intorci ca de fapt e parerea ta, apoi sa dai exemple cum ca stii ca in alte tari e asa si ca de fapt o sa fie si in Romania la un moment dat… Deci de ce mai stau de vb cu tine pe tema asta?
      Ai ceva de discutat, discuta pe clipul de fata, nu de cum ar fi daca ar fi.

      Eu unul mi-am expus parerea legata de mersul in paralel, m-am lovit de asta si pe 2 roti si pe mai multe roti. Cel care nu are ochi sa observe ca este ceva pe carosabil (biciclisti in cazul de fata) incat sa se asigure, sa semnalizeze si sa depaseasca la distanta laterala de minim 1m, sa se lase de condus. Gen.

  11. Pariezi pe viata ta ca toti sunt in stare sa te ocoleasca la timp daca tu esti cu bicla unde nu ai ce sa cauti? Cu unu ca tine nu as fi prieten, e un mod de a vorbi, esti tipicul sofer de camion care le stie pe toate, dar tre sa mai treaca pe la scoala. Un pic macar. Ii stii si tu.
    Discut strict pe videoclip si continui sa cred ca aia nu au ce cauta pe drumul european, chiar daca in Romania, tara pioniera in legislatie si infrastructura, au voie. Ce nu intelegi? Ofer o parere proprie, nu sunt legiuitor,am mentionat deja ca ii respect si m am adaptat. Cauti nod in papura. Raspunde mi la intrebarea : crezi ca e bine ca biciclistii sa circule pe aceleasi drumuri cu alte vehicole care au viteze de minim 90 km/h? Atat! Restul sunt povesti.

    • Am incercat sa editez si sa sterg primul paragraf, dar nu se poate. M a luat valul mai devreme si imi cer scuze. Partea cu intrebarea ramane in picioare. Videoclipurile care le faci dp motor (Thomas) chiar imi plac, dar in comentariile de aici, chiar nu te recunosc.

    • Pune frana, nu am ce discuta cu tine mai mult.

  12. Nici nu ai dc, pt ca nu m ai convins. Desi e legal, nu e recomandabil sa te bagi cu bicla unde e traficul, viteza si poluarea mai mare. Drum bun

  13. Nou

    @Mihaela, ceva legi/reguli in sensul descrie de @iedutu, cred ca sunt, ca pe mine m-a ridicat politia (cu tot cu bicicleta) de pe drumul rapid dintre Freising si Munchen … la propriu 🙂
    Mi-au spus ca s-au primit 7 telefoane pe linia de urgente ca „un nebun” e cu biticla pe shnellstrasse 🙂 Asta e un fel de sosea europeana de la noi, cu limita maxima 110. Nu m-au amendat, nu m-au certat, etc, si m-au dus cu masina pana la prima pista de toacle. 🙂

    E foarte bine ca lumea vrea sa mearga cu biticla, chiar si pe europene. Buba e ca din 100 de ciclisti romani, 90 sunt inconstienti! Ca in filmarea de mai sus … ce fac aia patru din primele doua faze, daca-i prinde seara pe european??? Ca vad ca n-au veste, n-au far, n-au stop, n-au ochi de pisica … n-au nimic!

  14. @adib 0:00-0:07 Art. 160 s-a modificat putin, dar nu esential pentru subiectul filmului 😀
    https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art160
    Art. 160 – (1) Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.

    La fel si art. 100:
    https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art100
    Art. 100 (1) Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru biciclete şi celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse şi pe acostament în sensul de mers, dacă circulaţia se poate face fără pericol.
    +

    • Daca te-ar depasi regulamentar adica sa ai si tu un pic de spatiu de manevra in caz de un obstacol in fata e ok..dar in mintea lor cand vede doar un bicilist nu se mai gandesc sa faca manevra corecta .

  15. Thomas toti s-au nascut, cu fundu pe scaun lasa-i in legea lor.. parerea me : mai bine circuli cate 2 decat in sir si sa vina unu sa te depaseasca milimetric ,si cu viteza..si mai are si masina in fata(nu da doi bani pe tine) , „e bicyclist are loc daca nu cade in sant nu I se intampla nimic”

Vezi si...