Trebuie sa fii autentificat pentru a publica un comentariu. Conecteaza-te aici.
16 comentarii
Nou
MihaiGL
Ce dement. Eu nici ziua nu ies in calea unui autovehicul pentru ca nu stiu niciodata daca il depaseste cineva, d-apai in fata unui TIR si noaptea..inconstient..
Nou
Andrei Ciocan
După părerea mea trebuie să mai înveți să faci depășiri noaptea. Camionul nu avea cum să se mai ducă mai spre dreapta, ar fi căclcat marcajul continuu. Plusul nr 20 pentru postare,
Nou
Adydum
Tirul clar nu avea unde să se ducă mai în dreapta. Cel care a făcut stânga nu avea ce să mai facă, nu avea cum să te vadă, tu fiind mascat de tir. Puteai rennunța la depășire de cum l-ai văzut că a intrat deja în intersecție, nici măcar nu ajunsesei paralel cu TIR-ul… MUULT mai multă atenție…
Ăsta e motivul principal pentru care merg cu GPS-ul chiar acolo unde ruta este extrem de simplă: pentru a evita să intru în depășire în apropierea unei intersecții sau a unui viraj, că nu știi ce îți răsare în față…
Nou
7 Sins
@Adydum-eu pun problema invers,din punctul de vedere al celui care intra in intersectie de pe un drum lateral si mai ales noaptea.
Noapte,ajung la o intersectie cu un drum principal si vreau sa fac la stanga.Ma uit in stanga,vad lumini de la un TIR care se apropie,apreciez ca e totusi departe si am timp sa ies,ma uit si in dreapta-se vad niste faruri si mai departe si o tai.FAIL!Unul pe care nu aveam cum sa-l vad fiind mascat de TIR si pentru ca aveam si luminile lui in ochi,tocmai se angajase in depasirea TIR-ului.Aici e lipsa de preventie,de intuitie,ca s-ar putea sa se intample exact o situatie ca cea din clip.Plus de asta,daca tot intru ca o (bip) bleaga,mai si ezit sa inaintez si cand o fac,o fac cu incetinitorul.
E drept ca se putea termina urat de tot faza asta,dar eu nu am cum sa stiu ca un idiot intra in intersectie sa faca la stanga IN ORB.Si fara sa gandeasca.
Faza este similara cu alta:intersectie cu cate 2 benzi pe sens.Unul de pe contrasens vrea la stanga.Cel de B2 de pe sensul opus lui,ii face semn sa treaca,ala se inscrie in viraj la stanga si cand ajunge in dreptul benzii 1,il pocneste altul care merge inainte de pe B1.(si care are acest drept)
Nou
mrs82cv
tu cand vrei sa depasesti o masina te uiti pe gps inainte? esti serios acum in ce scrii? am inceput naiba sa o luam razna de la atatea analize si device-uri….
Nou
Adydum
@7 sins Evident că cea mai mare greșeală în prevenție a făcut-o cel care a făcut stănga. In comentariul meu nu cântăream care a greșit mai mult, ci doar perspectiva autorului. Un procent IMENS din accidentele rutiere pornesc de la astfel de mascări.
@mrs82cv „EZACT” . Noaptea nu mă bazez doar că văd beznă în fața celui ce vreau să îl depășesc 50-100m, mai ales dacă cel ce vreau să îl depășesc are și el viteză măricică (peste 100 să zic…), aștept până nu văd curbă în apropiere 3-400 m .
„Colegul de Suceava” trebuie sa invete sa mearga in linie dreapta… Acum e cu rotile stanga pe contrasens,5 secunde mai tarziu merge cum ar trebui, pe dreapta. Pun pariu ca asa a „dansat” de mai multe ori, daca i-ai spus sa stea mai pe dreapta… Am parte de tiristi, camionagii si dubisti din astia zilnic, trebuie sa iesi cu juma’ de masina pe contrasens sa vezi ceva… 🙁
Cat despre cel care a intrat de pe drum secundar, daca privesti atent si gandesti „la rece”, a fost doar o coincidenta foarte nefericita. Omul s-a asigurat, dar ati inceput manevrele in acelasi timp. El intra pe drum exact cand intri in depasire… Probabil s-a panicat si a ramas aiurea in mijlocul drumului.
Se intampla, am fost in situatia ta de multe ori, si la un pas sa fiu in situatia lui de 2 ori.
Nou
b19rrx
Am parte de autoturisme care stau cat mai aproape de axul drumului mult mai des. Asta daca nu incaleca linia mediana. Din astia peste jumatate danseaza pe soasea.
Ori au probleme la directie si le joaca volanul ori asta e moda.
Doua mentiuni:
1. Stateai mult prea aproape de TIR;
2. Cand faci depasirea nu iesi brusc pe contrasens, ci ramai mai in spate, apoi iesi lin si mergi in paralel ca sa ai timp sa studiezi situatia.
Nou
MihaiGL
da sigur, eventual stai vreo 2-3 minute pe contrasens ca sa „studiezi situatia”. am intalnit alde din astia care fac depasiri la consum si care se baga in depasire la o distanta de 2 masini fata de cel depasit.
cu cat depasirea dureaza mai mult cu atat creste riscul de pericol
Nou
spartacus
Pentru drumar:
Semnalizare intersecție cu un drum secundar = lipsa
Linie continua înaintea unei intersecții cu drum secundar = lipsa
Dorel a făcut-o lata din nou … desene pe asfalt …. asta dacă nu cumva acolo nu este un drum in adevăratul sens al cuvântului …
Nou
Vecinu
corect
Nou
robwin_75
E cam vina ta , toti gresim cateodata ( sa nu spuna cineva ca n-a gresit ) dar e important sa nu ne pierdem cu firea ( nu Gabriela Firea ) !!!
@Dey Urata faza 🙁 , a mai si ramas cu jumatate de masina in intersectie (0:31).
+
Nou
ucinrov
Folosirea GPS-ului noaptea, pentru a vedea traseul este un lucru foarte util. Nu ma refer la intersesctii … ci mai degraba la conformatia drumului, in special curbele ce urmeaza, mai ales pe drumuri de munte/deal. Reda destul de fidel acest lucru si ma ajuta enorm sa iau deciziile corecte.
Indicatoarele si marcajele sunt destul de putine in Romania.
16 comentarii
Ce dement. Eu nici ziua nu ies in calea unui autovehicul pentru ca nu stiu niciodata daca il depaseste cineva, d-apai in fata unui TIR si noaptea..inconstient..
După părerea mea trebuie să mai înveți să faci depășiri noaptea. Camionul nu avea cum să se mai ducă mai spre dreapta, ar fi căclcat marcajul continuu. Plusul nr 20 pentru postare,
Tirul clar nu avea unde să se ducă mai în dreapta. Cel care a făcut stânga nu avea ce să mai facă, nu avea cum să te vadă, tu fiind mascat de tir. Puteai rennunța la depășire de cum l-ai văzut că a intrat deja în intersecție, nici măcar nu ajunsesei paralel cu TIR-ul… MUULT mai multă atenție…
Ăsta e motivul principal pentru care merg cu GPS-ul chiar acolo unde ruta este extrem de simplă: pentru a evita să intru în depășire în apropierea unei intersecții sau a unui viraj, că nu știi ce îți răsare în față…
@Adydum-eu pun problema invers,din punctul de vedere al celui care intra in intersectie de pe un drum lateral si mai ales noaptea.
Noapte,ajung la o intersectie cu un drum principal si vreau sa fac la stanga.Ma uit in stanga,vad lumini de la un TIR care se apropie,apreciez ca e totusi departe si am timp sa ies,ma uit si in dreapta-se vad niste faruri si mai departe si o tai.FAIL!Unul pe care nu aveam cum sa-l vad fiind mascat de TIR si pentru ca aveam si luminile lui in ochi,tocmai se angajase in depasirea TIR-ului.Aici e lipsa de preventie,de intuitie,ca s-ar putea sa se intample exact o situatie ca cea din clip.Plus de asta,daca tot intru ca o (bip) bleaga,mai si ezit sa inaintez si cand o fac,o fac cu incetinitorul.
E drept ca se putea termina urat de tot faza asta,dar eu nu am cum sa stiu ca un idiot intra in intersectie sa faca la stanga IN ORB.Si fara sa gandeasca.
Faza este similara cu alta:intersectie cu cate 2 benzi pe sens.Unul de pe contrasens vrea la stanga.Cel de B2 de pe sensul opus lui,ii face semn sa treaca,ala se inscrie in viraj la stanga si cand ajunge in dreptul benzii 1,il pocneste altul care merge inainte de pe B1.(si care are acest drept)
tu cand vrei sa depasesti o masina te uiti pe gps inainte? esti serios acum in ce scrii? am inceput naiba sa o luam razna de la atatea analize si device-uri….
@7 sins Evident că cea mai mare greșeală în prevenție a făcut-o cel care a făcut stănga. In comentariul meu nu cântăream care a greșit mai mult, ci doar perspectiva autorului. Un procent IMENS din accidentele rutiere pornesc de la astfel de mascări.
@mrs82cv „EZACT” . Noaptea nu mă bazez doar că văd beznă în fața celui ce vreau să îl depășesc 50-100m, mai ales dacă cel ce vreau să îl depășesc are și el viteză măricică (peste 100 să zic…), aștept până nu văd curbă în apropiere 3-400 m .
„Colegul de Suceava” trebuie sa invete sa mearga in linie dreapta… Acum e cu rotile stanga pe contrasens,5 secunde mai tarziu merge cum ar trebui, pe dreapta. Pun pariu ca asa a „dansat” de mai multe ori, daca i-ai spus sa stea mai pe dreapta… Am parte de tiristi, camionagii si dubisti din astia zilnic, trebuie sa iesi cu juma’ de masina pe contrasens sa vezi ceva… 🙁
Cat despre cel care a intrat de pe drum secundar, daca privesti atent si gandesti „la rece”, a fost doar o coincidenta foarte nefericita. Omul s-a asigurat, dar ati inceput manevrele in acelasi timp. El intra pe drum exact cand intri in depasire… Probabil s-a panicat si a ramas aiurea in mijlocul drumului.
Se intampla, am fost in situatia ta de multe ori, si la un pas sa fiu in situatia lui de 2 ori.
Am parte de autoturisme care stau cat mai aproape de axul drumului mult mai des. Asta daca nu incaleca linia mediana. Din astia peste jumatate danseaza pe soasea.
Ori au probleme la directie si le joaca volanul ori asta e moda.
Doua mentiuni:
1. Stateai mult prea aproape de TIR;
2. Cand faci depasirea nu iesi brusc pe contrasens, ci ramai mai in spate, apoi iesi lin si mergi in paralel ca sa ai timp sa studiezi situatia.
da sigur, eventual stai vreo 2-3 minute pe contrasens ca sa „studiezi situatia”. am intalnit alde din astia care fac depasiri la consum si care se baga in depasire la o distanta de 2 masini fata de cel depasit.
cu cat depasirea dureaza mai mult cu atat creste riscul de pericol
Pentru drumar:
Semnalizare intersecție cu un drum secundar = lipsa
Linie continua înaintea unei intersecții cu drum secundar = lipsa
Dorel a făcut-o lata din nou … desene pe asfalt …. asta dacă nu cumva acolo nu este un drum in adevăratul sens al cuvântului …
corect
E cam vina ta , toti gresim cateodata ( sa nu spuna cineva ca n-a gresit ) dar e important sa nu ne pierdem cu firea ( nu Gabriela Firea ) !!!
Și cam de ce anume se face autorul vinovat? Luminează-mă și pe mine te rog,.
@Dey Urata faza 🙁 , a mai si ramas cu jumatate de masina in intersectie (0:31).
+
Folosirea GPS-ului noaptea, pentru a vedea traseul este un lucru foarte util. Nu ma refer la intersesctii … ci mai degraba la conformatia drumului, in special curbele ce urmeaza, mai ales pe drumuri de munte/deal. Reda destul de fidel acest lucru si ma ajuta enorm sa iau deciziile corecte.
Indicatoarele si marcajele sunt destul de putine in Romania.