ATENȚIE: Conține limbaj licențios!
Un nene nehotarat, nu stie pe unde sa o ia si ramane blocat cu piciorul pe frana.
Se aplica prevederile articolului ( 122 cred) in care se spune ca nu ai voie sa franezi brusc si sa opresti fara motiv?
Am scapat la un moment dat o injuratura.
62 comentarii
Daca a fost scoasa limitarea 30 🙂 ….
De cand lucra inmilitie bunicul lui Garcea, e o vorba… cine loveste din spate e de vina (si nu se ia carnetul dupa cum zic taximetristii).
122 / 1391 nu are sanctiuni din cate stiu eu. Deci …. cu arici sau fara, vei baga manutza la buzunar.
stiu ca distanta e mai mica decat in film.Ai si franat tarziu.Din pacate cine pupa plateste.Unicul mod in care el ar putea sa fie vinovat : frana intentionta/sicanare .Dar nu este cazul.Daune?
Eu m-am cam lecuit de zona asta, de cand era s-o facem in grup .. ( vreo 4 masini).
Primul sunet de franare e de la cel din fata sau sunt ambele ale tale?
E de la el sunetu la mine are abs si nu scartaie
Sunt constient ca nu am pastrat distanta dar nu se opreste asa!
Daune asa si asa, nu s-a spart nimic la instalatie.
Revin cu poza mai p seara.
El este de vina. A franat fara motiv, se vede si pe filmare. Eu nu vad sa aiba masini in fata si daca cineva franeaza pana la 0 degeaba si se opreste in mijlocul drumului fara semnal fara nimic iar tu il pupi ai sanse ca militia sa zica ca el e de vina. Distanta ai avut fata de el dar na …. pacat.
Distanta avea daca nu il atingea.
Recomand sa mergeti la politie cu filmarea..
Daca tot aducem vorba de articole de lege, ar trebui mentionate si urmatoarele:
Articolul 48
Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta.
Articolul 51
Conducatorul unui vehicul care circula in spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Articolul 108
(1) Savarsirea de catre conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe langa sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
b) 3 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte:
4. nepastrarea unei distante corespunzatoare fata de vehiculul care il precede, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
Nota: nu se mentioneaza niciunde distanta efectiva (in metri), deoarece poate tu reusesti sa franezi in caz de ceva daca stai la 5 metri de ala din fata, dar altul poate se simte in siguranta daca sta la 20.
Cindva, acu’ vreo 20 de ani, scria de 40 de metri. Dar acum daca lasi distanta asta deja se baga 3 nesimtiti, nu unul.
@jeanbart: se baga 3, dar doar unul (al 4-lea de obicei) forteaza si el intrarea 😀
@jeanbart – Mai sunt pe unele drumuri indicator cu distanta minima intre autovehicule 50 de metri… daca ar fi sa las 50 de metri intre mine si cel din fata ar trebui sa franez la fiecare idiot care ma depaseste chit ca eu am deja peste 100 de km/h… dar na, unii sunt grabiti rau de tot
Esti vinovat tu in primul rand pentru ca n-ai pastrat distanta corespunzatoare fata de el , nu erai atent , masina cu frane de bicicleta etc.Dupa cum se aude ca troncane din toate incheieturile masinutza aia , imi inchipui si ce frane bune aveai.
Am 2 scari in masina, alea troncane.
Se aplica prevederile articolului ( 122 cred) in care se spune ca nu ai voie sa franezi brusc si sa opresti fara motiv?
De ce sa se aplice? Nu e ca si cum s-ar fi bagat in fata ta si s-a urcat pe frana, omul cauta ceva, fie o intrare, fie si-a scapat rujul, fie tigara, nu conteaza ce. Important este ca nu a franat fara motiv (sau cel putin tu va trebui sa dovedesti ca a franat fara motiv desi eu unul nu vad asa ceva).
RCA-ul la tablarie si asta este, data viitoare pastreaza distanta.
Acum vreo 2 – 3 ani, in afara localitatii, aveam in fata un incepator care s-a speriat cand a vazut politia, a franat brusc (nu era niciun obstacol, nimic, politia era pe marginea drumului) si am intrat in el. Politistul a vazut faza si incepatorul a fost cel sanctionat, masina mea s-a reparat pe asigurarea lui. Deci se aplica legea zic eu…
@DHV: politistii mai si gresesc, daca incepatorul s-a simtit cu musca pe caciula si nu a contestat nu inseamna ca solutionarea in cazul tau a fost cea corecta. Acolo puteai sa te declari multumit daca in caz de politist corect sau contestatie a celuilalt reiesea culpa comuna.
Tu esti vinovat in mod evident. Ati facut amiabila?
da am facut amiabila
ar fi bine sa fii mai atent. nevasta-mea e incepatoare si mai franeaza asa la gropi sau cand vrea sa schimbe viteza si se panicheaza sau cand se apropie de semafor si franeaza ca sa schimbe viteza in inferioara si se pune verde iar ea aproape opreste.
si daca ar fi avut un caine in fata ala tot asa frana. nu ai prea fost atent sau ai probleme cu franele.
cred ca amandoi sunteti cam tantalai la faza asta.
Era o musca in fata, si cum muştele sunt pe cale de disparitie nu a vrut sa intre la belele, asa ca a franat. Tu aveai distanta destula daca nu il atingeai. Poate pe moment tu nu ai realizat ca vina este a ta, dar asta e, se mai intampla. Totusi, de curiozitate, l-ai intrebat de ce a franat? Ce ti-a zis?
el nu a recunoscut la inceput ca franat /oprit, abia dupa ce i-am aratat camera a zis ca a incetinit
oricum se vede cum a incetinit dumnealui
in prima instanta am fost hotarat sa merg la politie pt ca omu , a sustinut sus si tare ca sa facem amiabila.
pana la urma asa am facut pt ca totul se rezuma la decizia politistului .. care mai mult ca sigur ca nu da niciodata dreptate celui care „pupa”
Daca a franat pentru ca a ratat sa faca dreapta, depinde numai de politist cum are chef sa solutioneze cazul. Totusi tu nu ai scapare.
Dupa cum zice si @Ursul Grizonat, nu cred ca are pedepse articolul 122 din regulament. Si chiar daca s-ar aplica, nu iti anuleaza tie obligatia de a pastra distanta suficienta cat sa poti opri in siguranta.
Oricum ai lua-o tot tu esti vinovat pentru accident, mai ales ca nu e vorba de sicanare sau intentie si partea cu „nejustificat” trebuie sa o dovedesti… el poate sa zica orice de la „mi s-a parut ca am auzit o bufnitura la roata” pana la „mi s-a parut ca era o pisica pe drum” caz in care franarea e justificata. E acceasi situatie si la semafor cand se face galben. Opritul in siguranta se refera la opritul inainte de a intra in intersectie fara a forta si a pierde directia sau controlul masinii, nu se refera la pericolul de a fi lovit din spate de unu’ care nu stie sa pastreze distanta.
sunt constient de partea mea de vina! doar ca nu consider ca sunt 100% vinovat de producerea accidentului
Art. 99. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:
2. nerespectarea obligaţiei de semnalizare a manevrei de schimbare a direcţiei de mers;
Depinde de politist daca vrea sa aplice o mustrare si celui ce a franat/nesemnalizat. Altfel ce rost ar mai avea articolul. Sau mai concret, cand se sanctioneaza nesemnalizarea.
Cum semnalizezi manevra de franare?
Si ce fel de schimbare a directiei de mers e franarea?
Dorine – Cum cica ce schimbare a directiei de mers? Ajungi de la acceleratie la franare, conform unor studii facute de niste britanici (stim cu totii ca englejii astia sunt teroare la studii) cand franezi nu mai accelerezi deci intri in -1, prin absurd iti schimbi directia -gen ABC-. Pana una alta lasand la o parte fanteziile si sarcasmu autorul e bun de plata chiar si daca ar fi fost sa schimbe directia, daca pastra distanta regulamentara nu se urca peste cel din fata, simplu si usor
Era vorba ca ala se pierduse in spatiu si a ratat sa faca dreapta.
El daca frana 5 metri mai in spate era clar ca a franat brusc sa faca dreapta si nici nu a semnalizat cu 50m inainte. Acum e mai clar de ce ar fi trebuit sa i se aplice si lui legea?
Nu. Pentru ca si daca avea intentia sa faca dreapta, nu a facut manevra. Nu poti sa sanctionezi pe cineva pentru ca nu a semnalizat o manevra pe care nu a mai facut-o. Si daca ar fi fost sanctionat, nu ar fi schimbat cu nimic situatia accidentului si vina pentru producerea lui.
Da cine a zis ceva de schimbat vinovatul?
Tu nu stii sa citesti? Am scris clar in comentarii ca autorul e vinovat ca nu a pastrat distanta, dar ca si cel ce a franat poate fi tras la raspundere in functie de cum vede politistul situatia. Deschide ochii cand citesti te rog, ca altfel scriem acelasi lucru de o mie de ori.
Si ma repet ca sa intelegi. In descriere scrie ca ala era zapacit, si daca presupunem ca a si recunoscut ca a ratat sa faca dreapta si de aia a franat, atunci trebuie sanctionat conform art respectiv.
Politistul te intreaba, de ce ai franat, si tu ii raspunzi, ca am ratat sa fac dreapta, iar el iti spune sa nu mai faci, dar iti da amenda. Sau te astepti doar sa iti dea peste mana?
Stiu sa citesc, nu-ti fa griji… stiu de la 4 ani si am ceva experienta si activitate de genul 🙂 Am inteles partea cu vinovatul si parerea ta, am reiterat, nu am contrat, relax, tot ce nu e in acord cu ce cred eu din ce ai scris e partea cu semnalizatul.
„presupunem ca a si recunoscut ca a ratat sa faca dreapta si de aia a franat, atunci trebuie sanctionat conform art respectiv.”
In articolul citat de tine zice de obligatia de a semnaliza manevra. A facut manevra? Nu. Atunci nu are nici o obligatie sa o semnalizeze. Ca a vrut sa o faca, e altceva, dar nu a apucat nici macar sa traga de volan spre dreapta, deci cum sanctionezi nesemnalizarea unei manevre pe care nu ai efectuat-o?
Atunci facem altfel.
Te intreaba politistul de ce ai franat.
Tu ii raspunzi ca ai ratat sa faci dreapta mai inainte. Deci ai franat fara sa fi fost incomodat de ceva/cineva.
Ce face politistul in cazul asta? Ramane un mister pana si pentru unii politisti. Hahaha
„Politistul te intreaba, de ce ai franat, si tu ii raspunzi, ca am ratat sa fac dreapta, iar el iti spune sa nu mai faci, dar iti da amenda. Sau te astepti doar sa iti dea peste mana?”
Ce poate sa iti faca? Legal nu are voie nici sa iti dea peste mana…
1. O franat fara motiv?
R: Nu. A ratat o iesire, motivul a fost sa incerce inca o data sa efectueze manevra.
2. E intemeiat motivul?
R: Eu zic ca da. Nu o franat sa ii arate celui din spate ca ii prea aproape sau cu alte intentii de sicanare. Oricum, e foarte aiurea exprimarea cu „motiv intemeiat” deoarece lasa mult loc de interpretare.
3. A efectuat vreo manevra de schimbare a directiei de mers?
R: Nu. Ca a avut intentia e altceva, dar daca eu ma gandesc ca vreau sa il bat pe vecinul Ghita, nu pot fi acuzat ca l-am batut pana nu o fac.
Concluzia mea e ca nu are cum sa primeasca nici o amenda cel care a franat.
Vezi, aici gresesti.
Un motiv intemeiat ar fi cand trebuie sa franezi ca sa eviti ceva.
Ala de ce a franat?
Tu vrei sa fii ultimul care are ceva de zis dar nu merge asa. Nu poti sa franezi/te opresti in mijlocul drumului si sa opresti traficul ca sa te scarpini la oua.
„Un motiv intemeiat ar fi cand trebuie sa franezi ca sa eviti ceva.”
Si uite asa ai renuntat la ideea cu semnalizatu’ si treci la franare 🙂 Cam usor ai fost de tras de pe subiectul tau… dar hai sa iti si raspund:
„A evitat ratarea intersectiei in care vroia sa faca dreapta”
Si acuma ca tot am ajuns la singurul subiect de discutie sa fie „cat de intemeiata e frana” sa vedem si care ar fi pedeaspa pentru franare neintemeiata conform legislatiei… ca eu inca nu am gasit incadrare. Si sa tinem cont ca am cazut de acord ca vina pentur accident in acest caz e a celui care a lovit din spate.
Iar legat de asta: „Tu vrei sa fii ultimul care are ceva de zis dar nu merge asa. Nu poti sa franezi/te opresti in mijlocul drumului si sa opresti traficul ca sa te scarpini la oua.”
Nu vreau sa am ultimul cuvant, poti sa vezi in multe discutii de pe site in care nu am vrut si nu am avut ultimul cuvant pentru ca lamurisem deja situatia. Mai mult, daca scarpinatul la oo e din cauza ca te-a muscat o insecta de ele, mi se pare foarte intemeieta oprirea in mijlocul drumului, mult mai buna decat alternativa de a iti distrage atenti ain mers si din cauza ca incerci sa te scarpini la oo sa tragi aiurea de volan si sa pierzi controlul masinii. Ala din apate are tot dreptul sa fie nervos pentru o astfel de oprire, dar nu are nici un drept de a decide daca e intemeiata sau nu, sau de a te lovi din spate.
cam de distanta trebuia sa lase ?? voi care o tot tineti cu distanta…lasati cumva vreo 10 metri fata de masina din fata ?? eu cred ca majoritatea de aici l-ati fi lovit la fel !
@catalinp: hai ca iti raspund eu, 2 secunde minim pe uscat. Inainte sa zici ca distanta nu se masoara in secunde, gandeste-te la distantele de la motorsport.
Daca majoritatea ar fi intrat in el majoritatea nu ar fi pastrat distanta destula cat sa nu produca un accident. Nu e vorba ca sar toti cu gura, „nu ai pastrat distanta destula..” normal ca majoritatea nu pastreaza o distanta ideala, dar nu li se intampla la toti sa faca si un accident de genul.
Oare cati isi verifica rotile la fiecare plecat din parcare? Sa vada daca au mai pierdut cate un surub, ceva aer.
@catalinp – In functie de viteza in primul rand; daca ma deplasez cu 20 de km/h nu las 4 masini intre mine si cel din fata, dar la 40-50-60, minim 2-3 masini +1 secunda (sa zicem inca o lungime de masina) reactia de la ochi-creier-picior-claxon-injuratura.
Tu esti vinovat clar. Dar si ce oprire de melteam a facut tipul….
Esti vinovat si ar fi cazul sa predai carnetul. Daca reactionezi atat de tarziu si in situatii mai periculoase, iese urat.
@Dj_Dog La 0:37 apare un indicator de oprire interzisa sub care se afla si-un panou aditional. Cel din fata nu trebuia sa execute o manevra de oprire voluntara, nu conteaza ca e lenta/brusca sau undeva intre ele. Circuland in spatele lui (0:16-0:40), tu in schimb erai obligat sa pastrazi o distanta suficienta fata de el, pentru a evita o tamponare din spate.
Ati comis-o de fapt amandoi, insa din pacate tu esti cel care-a provocat accidentul. Se mai intampla uneori. Mai multa atentie pe drum altadata! 🙂
+
Fara nicio ezitare, spun ca vina este 100% a autorului. De ce!? Pai sa vedem…
1. Atata timp cat esti la volanul unui autovehicul, ai obligatia de a respecta regulile de circulatie si participantii la trafic.
2. Atata timp cat esti la volanul unui autovehicul, inseamna ca esti APT pentru acest lucru.
3. Atata timp cat esti la volanul unui autovehicul, atentia este la drum!
4. Cel mai important argument este ca nu trebuie sa iti justifice NIMENI de ce a franat asa.
Tu esti cel care trebuie sa reactioneze rapid si eficient. Sa mai zic de distanta de siguranta!? Nu mai zic, au zis colegii mai sus…
In fata celuilalt putea fi un pieton, o groapa, sau putea sa fi stranutat cu stropi. Justificarea nu are nicio relevanta, atata timp cat deznodamantul ar fi fost acelasi! Cu alte cuvinte, chiar daca era un pieton, tot il loveai pe cel din fata ta…si nu te incalzea cu nimic.
Invatati sa va asumati greselile si fiti pregatiti pentru consecinte!
Nu mai aruncati vina pe ceilalti atunci cand gresiti!
Apreciez reactia autorului si curajul de a posta clipul.
+
o situatie aproape similara am avut si eu, eu fiind in fata. facand stanga, am fost blocat in mijlocul intersectiei si pana am reusit sa ies, s-a facut verde la celalalt semafor.
inca n-am iesit din intersectie si cel care tocmai a plecat de pe loc de la semaforul verde, s-a infipt in claxon si a uitat sa ia mana de pe el. m-am intors si am ridicat mana intrebator „care p*** mea-i problema ta”. in acest timp am pus piciorul pe frana si cum nu ma uitam in fata, am oprit. a venit gigel si mi-a tras-o din spate. culpa comuna, eu ca am franat fara motiv, el ca nu a pastrat distanta. am platit amenda, el a dat in judecata politia, asigurarile si pe mine si a facut si recurs, nu a avut castig de cauza. stiu, puteam spune ca a trecut un melc in viteza si am oprit ca sa-l evit. eu nu sunt asa,am spus ce s-a intamplat.
el a sustinut continuu ca avea verde, deci prioritate, eu trebuia sa raman in mijlocul intersectiei.
Watta ? „culpa comuna, eu ca am franat fara motiv”. Pe ce articol ?
La bun acum, unde sunt sanctiunile la 122 ?
exact, cupa comuna, 50% – 50%
Distanta fata de el mie imi pare ca ai suficienta.
Eu insa nu-mi pot da seama de ce te-ai dus asa tare in el. Ai franat tarziu? Nici viteza mare nu pare sa ai.
sincer nici eu nu imi explic de ce m-am dus asa , posibil din cauza ca am avut roata din stanga pe partea betonata unde incepe sina de tramvai?
Poate ma insel si vorbesc prostii, dar tu ai franat ca la semafor gen, abia ai piscat frana in speranta ca te vei oprii, sa nu cumva sa deranjezi scarile care le carai in spate, sau sa nu cada din masina, etc.. diverse motive. Si cand ai vazut ca e groasa, atunci se vede ca ai apasat frana cu simt de raspundere, dar deja erai in curu aluia.
Asta vad eu din video, daca gresesc nu aruncati cu pietre. Oricum.. daca nu e ca in scenariul de mai sus, sa ma fereasca sfantu de masini ca ale tale in trafic. Fara carosabil umed, distanta destul de mare, viteza canci si tu sa te opresti doar in curu aluia.. zice mult despre sistemul tau de franare.
Parca tu esti cel cu banda 2 de viteza prin oras. Pai vezi daca mergi pe banda de viteza mica ce se intampla? Lasand gluma, nu stiu ce cauciucuri ai, dar din filmare nu par foarte bune. Plus ca daca iti place viteza in oras, ca in celelalte clipuri ale tale, ai putea macar sa iti iei precautiile necesare, gen cauciucuri si o masina calumea. Dungile alea albe nu fac mare lucru in caz de nevoie.
Te-ai pus intr-o situatie inutila in momentul in care ai stat in spatele lui fara motiv pana la 00:15. Asta nu e conduita preventiva. Daca vezi ca e dezorientat te departezi de el pentru ca sunt sanse foarte mari sa faca o manevra la care nu te astepti.
Culpa este comuna, dar tu ai avut multe secunde inainte sa anticipezi un astfel de eveniment si nu ai facut-o.
Evident, nu-l scuza nimeni nici pe celalalt.
Btw, groapa de la 00:35 e o adevarata capcana pentru ca toti soferii care nu stiu de ea fac o manevra brusca de ocolire, existand sanse se acroseze fie pe cei din dreapta fie pe cei care merg pe linia de tramvai.
Cand vin in Bucuresti trec de multe ori pe Regina Maria si de fiecare data constat acest lucru. Eu unul prefer sa reduc viteza dar imi iau claxoane de fiecare data.
Culpa comuna, dar mai bine cu amiabila. Asta e. Impresia mea e ca aveai distanta suficienta, dar ai avut un moment de neatentie. L-ai pierdut din ochi o fractiune de secunda, exact cand aiuritul a franat brusc, ca prostul, de parca ar fi putut dupa aia sa vireze in unghi drept. Ghinion.
Ce boala am pe aia care franeaza brusc cand realizeaza ca tocmai au trecut de interesctia dorita. Ultimul lucru pe care trebuie sa-l faci la volan e sa bruschezi comenzile.
Trebuie sa fii putin mai atent pe viitor, nu ma refer neaparat la faza la care esti in mod evident de vina cu accidentul propriu zis, ci si la faptul ca aveai un sofer slab sau dezorientat in fata, pe la inceput nu are masini aproape si pleaca extrem de greu, abia dupa ce lasa pe acea Kia sa ii dea ocol, comportament cel putin dubios, eu incerc de regula sa stau departe de asa oameni.
Cei care zic de distanta, e discutabil. Toti mergem cu distanta poate nu suficienta fata de masina din fata si e un joc de sanse ca nu intra prea frecvent o masina in alta, dar la stabilirea vinovatiei si la modul practic, trebuie inteles ca trebuie sa fii capabil sa opresti la timp masina, orice s-ar intampla.
Autorul e de vina.Nu a pastrat distanta.Restul e vorbarie.
da? cam ce distanta trebuia sa pastreze ? la 00:36 avea peste o lungime de masina 😉 inainte a avut peste 20 de metri ! tu cam ce distanta lasi asa in general in trafic ? vreo 10 metri ,corect??? se baga 2 in fata…mai franezi, mai lasi 2 metri, se mai baga 2 in fata ,mai lasi 10 metri si uite asa stai pe loc!
Hai recunoaste, ca nici tu nu prea erai atent la trafic, asa-i? cam aveai timp destul timp sa franezi sau sa eviti
o tot dau baietii cu distanta :)) avea distanta destula!!!! cine dreaq tine mai mare distanta? autorul ori nu a fost atent ,ori a reactionat tarziu si poate ceva frane uzate! dar de distanta …sa fim seriosi :)) ma uit pe filmarile la fiecare si nu vad sa tineti distante asa mari ! :))
Meh, tot analizati cestiunea distantei de siguranta, dar multi nu inteleg ce e aia. Regula celor 2 secunde:
https://www.pdc.ro/articole/regula-celor-doua-secunde-148
Acuma depinde si de atentia soferului, de reflexele sale, de starea drumului, de cauciucuri, de frane, de vreme. In cazuri extreme, vorba englezului, „make it 3”. Secunde.
Dar in orase aglomerate e greu sa aplici la linie regula. Mai degeaba aplici, complementar, alte doua reguli, nescrise
1. Nu te baza pe corectitudinea altora. Asteapta-te oricand la orice.
2. Nu apasa pe acceleratie daca privirea nu ti-e indreptata spre directia de mers.
http://www.trafictube.ro/expect-the-unexpected/
Autorul este de vina. Nu a fost atent. Nu a pastrat distanta suficienta. A franat tarziu.
Distanta de siguranta….daca erai putin pe faza sa virezi usor dreapta inainte sa-l „pupi” pe straduta,eu zic ca aveai sansa sa misti un stalpisor si sa scapi mai „eftin”.Spun asta pt ca si eu am scapat dintr-o situatie asemanatoare in acest fel 😀
Acum câteva zile a pus cineva un clip unde săracu’ intra de pe o bretea pe o artera principală, s-a trezit cu unul din față care venea pe contrasens (!!!!) si s-a dat culpă comună :))
Aici, un individ oprește brusc în mijlocul străzii, cel din spatele lui îl vede într-adevăr mai târziu ( pentru că, să fim serioși, cu toții ne uităm în față și dacă vedem că e totul în regulă, mai clătim ochii și prin laterale ) si se produce poc-ul…legea te găsește vinovat pe tine cel din spate deși, întotdeauna am contestat aspectul ăsta, mai ales acum când exista camere de trafic, camere de bord și asa mai departe iar în felul ăsta se poate tranșa mult mai obiectiv și mai corect problema…asa cum precizat și alți colegi mai sus, dacă am lăsa distanțe de siguranță intre mașini probabil coloana ar ajunge pe la Giurgiu, respectiv Snagov :))) cred ca e vorba și de bun simț, iar tu ca șofer trebuie să te gândești că mai sunt și alții pe șosea în afară de tine și nu poți face orice oricând dorești….