It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Cat pe ce sa o comit!

Adăugat de Fratica Curiosul
Raportează ca șters! 76

Drum relativ liber, semafor verde, viteza redusa … ce ar putea sa se întâmple rău? Nimic … dacă n-ar fi poleiul. Școlit la seral pe multiple materiale video cu colegi autohtoni și rusi care derapeaza spectaculos, rupând pedalele de frâna și rotind colacu pana le transpira palmele, în clipele de cumpăna am făcut exact la fel: pedala la fund și cu gândul la eminenta amiabila, trag pe banda a patra ca era libera (norocul meu).
Dupa ce-mi trece ceata din ochi si fumul din izmene, constat ca o colega s-a încurcat în „nenumaratele” benzi a le lui Ștefan cel Mare si a apelat brusc la frana din dotare. Recunosc, responsabilitatea pentru isprava îmi aparține mie și (cred) lui nenea Dunlop!
Bafta tuturor!

14 comentarii

  1. La Lizeanu ?

  2. Bravo. Ai castigat distanta de franare prin ocolire. O evitare reusita! + pt video.

  3. Catalinnho

    Conditii de iarna = viteza redusa + condus preventiv + frana de motor + distanta mare fata de cel din fata ta + frana de serviciu nebruscata pusa din timp nu in ultimul moment + in caz de derapaj se ridica picioru de pe acceleratie fara a mai actiona nici-o pedala si se vireaza contrar sensului de derapaj ! 😉 😉 😉

  4. ABS/ESP? Vad ca a ascultat de volan.

    • Fratica Curiosul

      ABS – da, ESP – nu!
      Cutie automata in modul „drive”, deci frana de motor zero.
      Cu o zi inainte am condus pe modul manual fara probleme, desi drumurile erau cu zapada si mazga.

    • Cu tot ABS-ul vietii, se vede ca in momentul cand incepe sa bracheze de volan ii da drumul si masina dintr-o dată virează corespunzător și fără să subvireze la stânga. Nevoia pe mine m-a educat fără ABS mulți ani și mulți km, m-am obisnuit așa și știam ce am de făcut cu pedala și ca nu trebuie să abuzez de capătul ei. Când am trecut la mașină cu ABS, simțeam ca mai mult mă încurca. Plus că pe zăpadă m-am convins că frânarea fără ABS e mai eficientă, fiindcă roțile odată blocate sapă adânc în zăpadă și frânarea este mult mai eficientă. Asta pentru linie dreaptă, iar când ai nevoie să brachezi, eliberezi ușor pedala. Eu unul nu m-am mai putut întoarce la o mașină cu ABS fapt pentru care am scos siguranța de ABS din tablou.

      ABS-ul vine in ajutorul celor neexprimentați la volan care tind să înfunde frâna la primul pericol. Experiența și autocontrolul te învață să faci exact contrariul și să obții fără ABS o frânare mult mai eficientă. 🙂

    • @NAOS Alt meseriaș care știe el mai bine să frâneze din gleznă, fără ABS, exact cât are nevoie, nu cu aiureli de sisteme….

    • dls – ai fii surprins. Iar dacă tu nu poți, nu înseamnă că toți suntem la fel. Ca idee pentru tine, in motorsport nu se folosește nici abs nici esp. Iar ca o paranteză, frânarea fără ABS până la limita blocării roții este mult mai eficientă decât frânarea electronică a ABS-ului. Dar nu-i nimic, cât trăim învățăm. Pentru azi ai 4.

    • @NAOS Dar cine a vorbit de circuit? Sau te crezi pe circuit când ești pe drumuri publice?
      Mă uitam la clipul ăsta video al tău, te-aș mai ruga să ne explici o dată cum stă treaba cu frânarea din glezna, fără ABS, până la limita blocării roților. Că nu ți-a prea ieșit, au cam scârțâit… Sau, uimește-mă, conștient ai apăsat pe pedală cu 4,82 mm în plus să-l avertizezi cu zgomotul…
      http://www.trafictube.ro/foarte-muci/

    • @NAOS Daca stii sa franezi mai bine decat cu ABS, n-ar avea de ce să te încurce prezența lui. Tocmai fiindcă frânarea este mai eficientă atunci când ești la limita frânării dacă acesta „te deranjează” e clar că ai comis-o și te-ai suit pe frâne.
      MAi bine pune siguranța aia la loc (sincer e prima oară când aud că ABS-ul e pe siguranță) mai bine să nu îl folosești niciodată decât să ajungi vreodată în situația nefastă în care regreți că nu l-ai avut…

  5. Frana de motor ai folosit?

  6. eu unul am blocat rotile 3 seri la rand incercad sa opresc de la 10km/h… cum se face noapte, tot ce era umezeala pe sosea devine gheata te duci sanie si derapeaza la plecarea de pe loc in draci.
    Trebuie sa te adaptezi zilnic de la conditiile de zi la noapte, si sunt destui care nu o fac… parca anul asta am vazut mai multi ca niciodata bari fata/spate sparte

  7. Dar vita aia de ce facea stanga de acolo??

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!