Camera auto Xiaomi Dash Cam 1S

Produs din oferta Xiaomag.ro

319,00 lei

319,00 lei

Vezi detailii

Condusul economic in Bucuresti

Adăugat de Camionagiu
Raportează ca șters! 125

Auzim de multe ori acesta sintagma – „condusul economic” sau „sofatul ecologic” (My God, asta e foarte trendy :D), dar ce inseamna asta?
Pai o gramada de chestii, cine vrea gaseste pe forumuri zeci de lucruri, dar am zis sa arat efectiv cate ceva.
Fiindca vedem zilnic cum multi oameni merg in disperare, accelereaza doar pentru a frana imediat, se agita, se pun in situatii periculoase, nu anticipeaza traficul si nu castiga nimic la final, sau doar cateva secunde.
Asta cu un consum de carburant si de nervi imens, plus situatii periculoase si ridicole la care se ajunge.
Mi-a iesit acest film fara sa urmaresc sa-l fac, doar am decupat o portiune oarecare din filmarile mele si am decis sa-l postez cand am citit un pamflet despre condusul economic.
Cu adnotari

Ce mai caută lumea:
  • sofatul economic si preventiv

21 comentarii

  1. +3

  2. conservar

    frumos, ce stil de mosuletz ai :))
    Glumesc, chiar mi-a placut … +10

  3. Intr-adevar frumos. +

  4. accelerezi gradual nu gradat 😛 un mare +

  5. tare linku :)). Dupa mine, asta cu condusu economic, e o mare prostie. Se numeste condus prudent, nu economic. Economisesti ce ? 500 de gr de benzina ?

  6. cand folosesti masina sa mergi la colt sa cumperi eugenii, da 500 de ml nu par f mult :B

  7. 5. Catalin … tinand cont 500 azi,500 maine si in o saptamana economisesti pentru o cutie de eugenii cum zice khru3l 🙂
    pe criza asta , si de cand s-a faut benzina 5 lei/litru se simpte economia .

  8. cand mergi multi km, da intr-adevar se simte, dar eu ma refeream pentru drumuri scurte gen 15 km. Acasa-servici-acasa :D. Si benzina o sa ajunga foarte curand 6 lei / litru. Incep sa strang bani pentru o Tesla >:)

  9. În asemenea vremuri şi cu benzina care a sărit de 5 lei m-aş aştepta la mai multă economie. Oare ăştia, marii consumatori de carburant, nu or fi protestatarii din benzinării?

  10. Mai mult decat ideea de economie in sine (ca nu-s un scartar, dau si forje destule cand e cazul si merg cu masina la greu, n-o scot doar din cand in cand:))) ) e ideea ca e tiganie maxima sa faci pe pilotul intre doua semafoare si necunoastere sa accelerezi la blana cand la 500 de m in zare se vede semaforul deja galben – inseamna ca te uiti sub nas si esti varza.

    Normal ca nu oricand poti merge asa, daca ai 5 „piloti” in spate care incep sa innebuneasca mergi un pic mai repede si speri ca intr-o zi vor intelege ca tot la semaforul ala au ajuns, doar ca au franat tare si au avut impresia ca merg repede. S-ar putea sa fac un experiment interesant, ma mai gandesc.

  11. Una dintre componentele esentiale ale mersului economic este dozareafortei si distantei de frinare astfel incit sa poti opri masina lasind-o sa frineze din motor. In momentul in care ai sarit pe ambreaj si frina s-a terminat orice idee de economie. Si asta faci tu in acest clip, anticipezi traficul si-ti lasi sptii suficiente de frinare astfel incit sa nu te arunci cu capul in volan la fiecare frinare.

    Cind vezi semaforul pe galben la 500m in departare poti accelera mai sprinden intr-o treapta inferioara, sa zicem 3, si sa schimbi intr-o treapta superioara si s-o lasi in frina de motor. Efortul accelerarii intr-o treapta mica e mai mic pentru motor, se face cu un consum mai mic de carburant, dureaza mai putin, apoi in frina de motor intr-o treapta mai mare mergi mai mult din cauza modului cum actioneaza invers rapoartele de transmisie si respectiv candenta cu care apare efortul fortei de vacuum din cilindri.
    Te-am vazut facind si asta.

    Si uite-asa scopul educativ al acestui blog este si el putin pus in valoare dintr-un punct de vedere usor diferit.
    Multumim soferului de camion.

  12. camionagiule da nai respectat trebuia sa opresti motoru daca ai vazut ca sa facut rosu!!!:-W si pacat ca nai prins o vale ca eram taaaareee curios sa vad ce patesti atunci cand nai frane si servodirectioe:)))))

  13. @camionagiu
    Câţi cmc are motorul maşinii tale (benzină, bănuiesc) şi ce consum urban înregistrezi mergând aşa? :d

  14. Are sens sa opresti motorul atunci cind stai pe loc mai mult de 30-40 secunde si motorul e cald (adica s-a mers macar 20 de minute cu masina). Si n-ai de unde sa stii cit stai si respectiv cind se va face din nou verde pentru ca semafoarele din bucuresti rar au cronometru.
    Apoi, opritul masinii la vale e o timpenie, daca pe pe injectie o lasi in frina de motor si consumi 0 ceea ce e mai putin decit repornirea in cazul in care ai lasa-o la vale cu motorul oprit. Da si tu de carnet si vei invata lucrurile astea.

    Masina suna a logan 1.4mpi, deci in stilul asta banuiesc ca ia 8.5-9l/100.

  15. imi place ca toti dati + cu miile si il felicitati pe Camionagiu, apoi povestiti despre cum trebuie sa pastrazi distanta .. etc.

    acuma avem 2 situatii in care NU o sa poti niciodata sa faci asa ceva:
    1. Aglomeratie, se circula bara la bara. Poti sa iti bagi undeva condusul economic.
    2. Ai scapat din aglomeratie, ai un drum mai liber ca cel din imaginile de sus. Este imposibil sa nu fie unul in spatele tau care sa te vada ca „dormi” si sa faca el cateva manevre (vreo 2) si ajunge imediat in fata ta, obligandu-te sa franezi. 🙂

    Apoi ala care face manevra asta, daca are si o camera filemaza si te pune pe site si zice: adormiti pe banda 1,2,3,4,6
    sau
    soferi de duminica se plimba prin oras 🙂

  16. camionagiu

    @ Raul,

    Tocmai de aia am zis mai sus ca nu merge in orice conditii (nici nu am avut pretentia ca dau vreo metoda universala sau ca am coborat din Muntele Sinai cu Tablele Legii Soferiei la subrat :))) )

    Daca incerci sa mergi la modul asta, absolut la eficienta fara nicio inutilitate, lumea din spate innebuneste, toti au impresia ca pierzi timpul, forjeaza, te depasesc, ajung mult mai repede la semafor, unde isi rup franele, apoi daca te uiti la ei atunci cand ii ajungi curgand usor, in ideea sa ii faci sa inteleaga ca au fost prosti ca te-au injurat si eventual claxonat, te infrunta si se uita sfidator. Ei sunt soferi si tu esti prost. 😉

    Asa ca n-am ce face, de multe ori trebuie sa forjez si eu chit ca stiu ca e degeaba, ca sa ajung mai repede la semafor, ca asa le place celor din spate si altfel ar intra in fata mea cate 5 si chiar as pierde un verde. 🙁

  17. in curand un filmulet destul de elocvent despre agitatia INUTILA a multor conducatori auto

  18. pinguinu nuclear

    @mituc „Are sens sa opresti motorul atunci cind stai pe loc mai mult de 30-40 secunde si motorul e cald (adica s-a mers macar 20 de minute cu masina).” – la motoarele diesel cel putin, nu are rost sa opresti daca stai mai putin de 5 minute.

  19. Catalin Bratu

    Condus calm , relaxat si preventiv . Asa da !

  20. Sehr gut,pentru condus un + de la mine.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.