Criblura

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 75

Update: am primit de la Primaria Deva si Primaria Simeria raspunsul ca nu e sub administrarea lor acea portiune de DN7 (conform hartilor de pe site-urile institutiilor). De la CNADNR nu am primit raspuns scris, dar am fost contactat de o doamna/domnisoara de la SDN Deva telefonic si mi s-a spus ca acea portiune de drum e sub administrarea CJ Hunedoara… care nu mi-a dat inca nici un raspuns sesizarii online sau macar un numar de inregistrare.

ITP-ul a fost trecut, dar am incercat la 3 firme specializate de parbrizuri sa vad daca pot repara ciobiturile: 2 din ele au refuzat sa incerce spunand ca ar trebui inlocuit (cumva de asteptat, pentru ca sunt cele 2 firme care mi-au dat si oferte pentru inlocuire) si un atelier pe care il recomand cu caldura din Timisoara a spus ca poate incerca dar nu poate da garantia obisnuita. A incercat, a parut ca a reusit, 2 saptamani nu s-a intins crapatura, dar a pornit de azi timid. Asa ca am depus o cerere de despagubire la CJ Hunedoara la care am atasat reguli citate din normativele care se aplica pentru asemenea lucrari, imagini cu daunele, date de contact si despagubire si ofertele primite de la cei care vand si monteaza parbrize, cat si evaluarea valorii de piata a masinii de la asigurator… toate depuse printr-un avocat la CJ Hunedoara in persoana (pentru ca la email-uri nu primesc nici macar numar de inregistrare si nu merg 350 de km pentru atata lucru, iar la CJ Timis a functionat miscarea cu avocatul dupa un refuz initial pentru asta: https://www.trafictube.ro/m-cjt/). Acum astept 30 de zile 🙂

Am intrebat prin petitie CNAIR, CJ Hunedoara, Primaria Deva si Primaria Simeria cine e administratorul acelui drum. Deoarece drumul e DN7, dar conform site-ului CNADNR ei administreaza doar pana la km 382+200 si de la km 393 incolo iar astea se intampla intre km 383 si 385 pe teritoriul UAT Simeria dar la limita cu UAT Deva. Inca (dupa 2 saptamani) nu am primit raspuns iar in o saptamana imi expira ITP-ul iar daca il voi pica pentru ciobiturile din parbriz vreau sa stiu cui ii trimit nota de plata pentru inlocuirea lui (2200 de lei) si pentru ITP (150-200 de lei) repetat.

Daca prin absurd cineva din zona care se uita la clip stie care e scopul acestei practici imbecile din data de 9 iulie 2021 si cine e responsabil pentru ea ii voi fi recunoscator daca imi spune de la cine imi primesc despagubirile 🙂

ATENTIE: Clip necenzurat!

22 comentarii

  1. De curiozitate, ce inseamna indicatoarele alea rotunde, cu rosu pe margine si cu ceva numere prin ele?

    • Alea rotunde (cu viteza) nu le-am incalcat, am mers sub limita recomandata de ei. Al triunghiular cu atentionarea temporara ca se arunca pietre e pus dupa copaci si dupa inceputul zonei cu aruncat de pietre si e doar pe sensul spre Deva nu si invers.

  2. 2200lei parbrizul la junghiul ala? Pai nu mai valoreaza masina atat :)) . Te pomenesti ca iti trebuie parbriz OE…aia ii lipseste.

    • Ei, uite de aia suntem unde suntem! Pentru ca atat de mult ne pasa de noi insine si de cei din jur, incat am lasat atatia ani de zile la conducerea tarii oameni care gandesc ca tine:
      „ce ma doare pe mine ca, din cauza drumului, X si-a stricat bunul pentru care a muncit? Si-asa n-are valoarea lu’ masina mea. Si daca si-a spart parbrizu’ poate sa-si puna din piata, ca doar nu ii trebe tot original. Sa mai lase fitele, ca are un junghi, nu ca masina mea care se preteaza la fite, ma-ntelegi?”.

      Apropo… vopseaua sarita de pe capota ai vazut-o? Sau vrei sa iti faca RebounD11 un deviz cu toate cheltuielile defalcate inainte sa iti dai tu acordul? 😀

    • @onlypro: Era 700 OE acum 5 ani cand am schimbat ultima data… nu eu i-am crescut pretul. Iar non-OE care din pacate nu vine nici cu garantie e 1400. E cu incazire, si chiar imi foloseste incalzirea aia… daca era fara gaseam la 300 cu garantie.

      Cat despre cat valoreaza masina… City Insurance mi-au spus ca la dauna totala primesc 6500 de lei 🤷 O fi bine, n-o fi bine, nu stiu. Deocamdata junghiul se tine bine la 20 de ani tinand cont ca a fost luata de noua si rulata mai ales prin Romania.

      DriveTM: atata pot unii… am vazut nenumarate situatii de prioritate de marca sau accelerat in timp de ii depaseam pe principiul „nu ma faci pe mine cu cazanul ala”. Dar la asta te astepi cand stai in tara in care ai oameni care stau in chirie in garsoniera ca atata isi permit dar au un M3 vechi lut la mana a 10-a parcat in fata blocului sa vada lumea ca nu e sarac 😀

  3. Nu pici itp-ul pentru ciobituri, il pici doar pentru fisura in afara zonei negre indiferent de partea pe care este.

    • Nu ma astept sa pic, dar nici nu vreau sa le dau motive de comentarii. Mai ales ca nu stiu exact ce inseamna fisuri… prima ciobitura e adanca si se simte la atingere si de pe interior, plus ca e mare chiar daca nu pare, nu o acoperi cu o moneda de 50 de bani.

    • Daca e asa adanca gaura inseamna ca nu mai e mult pana se va extinde. La fel am patit si eu la fosta masina. Initial a fost o pietricica fara fisura. Dupa un an si ceva s-a extins, dupa cateva luni deja o luase in jos. Nu prea au treaba sincer sa fiu itpistii cu parbirzul daca nu e complet distrus dar eu unul m-as pregati sa il schimb si desigur, da drumul la proces acum cat e cald, adica in septembrie cand se intorc judecatorii.
      PS: rar-ul are treaba doar daca e fisurat, nu conteaza daca e „smirgheluit” de pietre si noaptea esti mai orb decat un caine 😆

  4. Daca drumurile nationale sunt facute la standarde de acum 100 de ani (acostament de 5 cm, intersectii fara macar niste simple benzi speciale pt viraj, nu mai vorbim despre pasaje), e logic sa se faca si reparatiile exact ca acum 100 de ani, cu smoala si criblura! Asta ca sa fie si drumul, si reparatia din aceeasi generatie!
    In completare, se mai adauga lucrari pe marginea drumului: curatenia dupa modelul „matura din nuiele pe primul km o data pe an, apoi lasa, ca bate vantul”, iar taierile de vegetatie dupa modelul „las’ ca si-asa vine iarna si ingheata buruienile”.

    • Problema e ca drumul era bun, adica nu avea nici macar denivelari pe portiunea pe care au pus criblura. Si era si marcat proaspat ca l-au refacut de aproximativ un an. Habar nu am ce au reparat… dar puteau sa puna pe cate o banda si sa inchida banda pana compactau pietrisul sa nu mai fie aruncat aiurea. Mergi pe cacatul ala, iei pietricele in carenaj sau roti, intri pe autostrada 5 km mai incolo si la 130-140 la ora devin proiectile.

  5. „Este strat nou de uzură(refacerea stratului de uzură). Cam la 3 ani orice drum ar trebui să treacă printr-un astfel de tratament, daca nu se reface apar gropile, stratul de dedesubt fiind mult mai slab”. Text preluat de pe grup de trafic Hunedoara

    • Strat de uzura nou = decapat „partial” la suprafata (nu stiu cum se numeste, doar razuit putin), apoi emulsie bituminoasa si imediat strat subtire de asfalt nou (mixtura asfaltica, adica gata preparat) = solutia normala pentru 2021
      Strat de criblura peste care se pune emulsie bituminoasa = o carpeala ieftina tipic romaneasca, folosita mult in anii ’90, care doar improspateaza putin stratul de uzura existent, lasand-ul aproape in starea in care era, doar cu o foita noua deasupra si cu multe pietricele care sar in toate directiile. Unde in Europa ai mai vazut tu in ultimele decenii semnul acela cu „atentie, sar pietre” la lucrarile pe un drum national? 🙂

    • eminem – refacerea stratului de uzura se face prin inlocuirea acestuia nu prin criblura, refacere prin reciclare in situ sau asfalt nou. Pe 90% din drumurile romanesti nu gasesti 2 randuri de asfalt bituminos, in cel mai bun caz gasesti unul singur. Citeste nitel aici, este chiar interesant http://www.sinuc.utilajutcb.ro/SINUC-2007/SECTIA–IV/7.IV.9.pdf

    • verdenpom eu doar am preluat textul, nu sunt in domeniu, nu stiu cum se utilizeaca criblura, incercam sa ii ofer raspuns lui RebounD11 la problema

    • Am vazut textul, cred ca chiar pe grupul la care faci referire… e bine ca drumul ala era refacut de prin 2019 in ce mai rau caz si era bine marcat si fara gropi si denivelari. Nu am gasit pe acolo raspunsul la intrebarea cine plateste daunee cauzate de acea criblura. 🙂

  6. Oare de ce era pusa limitarea la 40Km/h? Intreb asa pt un prieten…

    • Era doar pe un sens limitarea, începe după ce incepe criblura și nu am încălcat-o. Dar e bine că ai găsit tu adevăratul vinovat cu radarul implantat… 😐

    • ursul – indicatoare de drum in lucru se pun cu 50 de metri inaintea drumului in lucru, pe DN/autostrada chiar cu 400 de metri. Conform legii obligatorii sunt si balizele de dirijare iluminate precum si lungimea tronsonului. In lipsa indicatorului pentru „lungimea drumului in lucru” acesta isi inceteaza efectul in prima intersectie. In cazul de fata fiind cat? 15 metri?

  7. Din punctul meu de vedere era de asteptat. Distanta dintre masini nu a fost pastrata, viteza de circulatie cam mare (ochiometric din fata monitorului).
    Chiar e nevoie de indicatoare cand se vede clar ca se imprastie criblura? Aaa, nu au amplasat indicatorul cu distanta minima intre autovehicule. Alt punct cu care pot fi atacati ce de la drumuri (care or fi).
    Asa e cand o cauti cu lumanarea

    • Cuvantul cheie e „ochiometric”… la prima faza aveam 50 pe partea fara criblura maxim, la urmatoarea faza aveam 30 si un pic iar la faza cu Mercedesu’ aveam maxim 50 (pe partea aia nu erau indicatoare) si el a incetinit apoi a accelerat brusc. Vitezele mele sunt constante si am incercat sa tin distanta, dar daca cel din fata incetineste iti dai seama ca se micsoreaza distanta.

      Criblura pe care am primit-o in caroserie a venit si de pe contrasens si cand stateam in coloana (nu am vrut sa fac un montaj de o ora cu toate pietricelele pe care le-am luat si au lasat urme, doar cele care au facut daune la parbriz sau care au ciupit vopseaua cu totul nu doar lacul protector care se poate reface mai usor.

      Nu stiu ce am cautat cu lumanarea… dar comentariul tau denota aceeasi mentalitate de cacat la care se referea si @DriveTM… cat despre punctele pentru care pot fi atacati, alea cu indicatoarele sunt ultimele:
      – incepem de la scopul reparatiei: drumul era bun si refacut aproape complet de 1-2 ani. Nu avea nici o groapa nici o denivelare pe portiunea aia. Gropile grave si mari sunt mai in fata spre Deva si nu erau treaba CJ Hunedoara sa le repare acolo.
      – continuam cu metoda: nu ma pricep la constructii si la drumuri, dar stiu sa citesc… din ce am citit nu asa se foloseste criblura, in nici o lucrare si sub nici o forma in conditiile alea.
      – apoi semnalizarea lucrarilor… probabil o sa fac si un clip cu alea daca raspunsul de la CJ e nesatisfacator inainte sa merg mai departe, dar pe partea aialalta puteai sa iei in masina utilajele linistit ca nu te anunta nimic ca urmeaza.
      – abia apoi putem sa zicem si de indicatoarele rutiere in plus fata de semnalizarea lucrarilor cu limita de viteza si distanta minima recomandata, care lipseau total pe un sens si spre Deva era doar cel de viteza. Si daca tot pui indicatoare si sunt sanse mari sa se intample daune daca nu se respecta, ar fi bine sa postezi si niste persoane care sa se asigure ca sunt respectate *tuse* politia *tuse*.

      Dar e bine ca ochiometric eu sunt de vina… asa a fost de fiecare data si ochiometric nu-i destul niciodata 😆

    • La 0.19 este amplasat indicatorul „Depasirea interzisa”. Trecand peste definitia depasirii, eu nu as fi trecut pe banda a doua, pe langa o masina care circula pe criblura.
      0.36 – distanta fata de masina din fata e mica

      Dpdv legal aveti dreptate, dar, cred, cu putina atentie, se putea evitau problemele.

    • La 0:19 eram deja trecut pe B2 demult si asteptam sa treaca si cel din fata… mi se pare logic sa nu circuli pe pietris daca ai posibilitatea asta. Mai mult eu aveam iteza constanta, el incetinea, usor dar sigur si nu stiu de ce.

      La 0:36, e cam 2 secunde distanta… oricum era greu de estimat cu soarele in ochi (camera are filtru de polarizare, ca si mine in momentul ala, si tot se vede greu.

      Cum spuneam, am pus doar daunele mari, am multe ciobituri micute care 90% din timp nu deranjeaza dar noaptea cand am faruri in fata arata ca aurora boreala. Am pus doar locul in care toata vopseaua a fost ciupita, dar am pe plafon si pe usi multe ciobituri in lac majoritatea primite cand stateam pe loc in coloana, am inclusiv ciobituri pe geamurile laterale, nici nu o sa mentionez cele de pe bara sau oglinzi sau chiar faruri si proiectoare pentru ca alea oricum in timp se aduna, dar timp inseamna ani nu zile de obicei pentru cantitatea asta. Daca am primit atatea stand pe loc, cum puteam sa le evit „cu putina atentie”? Si de ce nu ar merita administratorul drumului pedepsit cand nu isi face treaba corect?

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!