It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Mea culpa (3)

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 90

Nu are injuraturi, nu cred ca necesita alte lamuriri.

Pe scurt: imi recunosc vina (chestie evidenta din titlu), dar consider ca scuza e valida.

15 comentarii

  1. Cam tare intrat in banda dar probabil si eu as fi facut la fel pentru ca nici eu nu cred ca l-as fi vazut. Fiecare are partea sa de vina, zic eu si bine ca nu s-a intamplat ceva mai rau.

    • De cand or tuns gardu’ si pot sa ma asigur de departe si atent de pietoni si copii imi permit sa intru mai tare in curba, mai mult pot sa tre de trecerea de pietoni si sa continui asigurarea in oglinda daca trebuie sa cedez trecerea. La viteza aia, opream pe loc la frana daca era nevoie…

      E bine luminata intersectia si trebuia sa il vad, de aia si titlul (si de aia nu am echivalat situatia cu cea de aici), dar a fost un cumul de factori de care nu am tinut cont initial:
      – taximetristul: nu isi tine cum trebe banda, nu semnaliza eram atent si la el… avea si geamuri colantate, nu am vazut prin ele. Camera il prinde pe motociclist cum intra in intersectie, dar camera e la 50cm mai in fata capului meu si 10-15cm mai sus (secunda 0:05)
      – pana am trecut de trecerea de pietoni, motociclistul s-a aliniat perfect intre stalpul de la semafor si ochii mei… neavand far aprins, nu am vazut nici pata de lumina de pe sosea, la care ma asteptam de la un vehicul noaptea.

      Nu vreau speculatii de genul „nici daca era zi nu il vedeai ca nu te-ai asigurat”, ca ziua nu e asa de putin trafic, nici chiar in Deva 😀

    • Ta culpa ta culpa dar eu nu-mi dau seama daca l-ai incomodat sau nu. El e vizibil in imagine undeva intre secunda 4 si 5, mai mult spre 5, insa l-a vazut camera din pozitia in care este, nu inseamna ca l-ai vazut si tu. Si mi se pare ca are viteza asemanatoare cu a ta, presupunind ca nu a accelerat dupa intersectie (fiind motoreta poate sa accelereze binisor).

      Si mai e o chestie: cind cineva vine pe un drum cu prioritate cu mai multe benzi, si toate-s libere, e cam de 2ROL sa se incapatineze sa mearga pe B1 fortindu-i pe cei care vin de pe artere de genul celei pe care ai venit tu sa se opreasca si sa cedeze trecerea cind ar fi lor pentru toti. E o situatie dintr-aia in care lumea tre’ sa-si foloseasca putin discernamintul. De fapt in lege cred ca spune ca benzile trebuiesc selectate in functie de situatia din trafic, si sa se revina pe 1 atunci cind e posibil. De aia legea are si litera si spirit, ca mai trebuie folosit si intreurechiul.

    • „Ta culpa ta culpa dar eu nu-mi dau seama daca l-ai incomodat sau nu.”
      Ma gandesc ca daca o claxonat l-am incomodat 🙂 Nu cred ca claxoneaza cineva chiar degeaba, doar de dragul de a claxona… desi s-ar putea sa ma insel.

      „Si mai e o chestie: cind cineva vine pe un drum cu prioritate cu mai multe benzi, si toate-s libere, e cam de 2ROL sa se incapatineze sa mearga pe B1 fortindu-i pe cei care vin de pe artere de genul celei pe care ai venit tu sa se opreasca si sa cedeze trecerea cind ar fi lor pentru toti.”
      Rationamentul e logic, dar pentru ca stiu bine locul sunt cel putin 2 motive perfect valabile pentru care ai merge acolo pe B1 (care nu ii chiar B1, dar aia e alta discutie total inutila in context):
      1. Pe B2 e un canal cu o denivelare si o groapa langa, aproape pe intreaga latime a benzii. E asa de vechi ca poti sa iti dai seama cine nu a mai fost pe acolo niciodata in functie de cum abordeaza strada aia (se vede canalul la secunda 0:09, denivelarea si groapa se simt mult mai tare decat se vad). E si pe B1 un canal dar e doar canalul si e in mijlocul intersectiei, deci mult mai usor de gestionat si ocolit.
      2. La secunda 0:12, dupa statia de autobuz pe carosabil se bifurca drumul. Daca vrei sa mergi pe Decebal dupa giratoriu (cum a mers el) sau pe Zamfirescu, de multe ori e mai rapid pe acolo si multi aleg trasa aia. Sunt aproape sigur ca daca nu ii taiam calea mergea si el pe acolo.

      Asa ca adaugire la clip… cand am ajuns la destinatie, mi-am dat seama ca aveam un bec H4 sa ii dau omului sa il schimbe. Nu cred ca ii lua mai mult de 3 minute operatia si nu mai avea emotii din cauza asta 🙁

  2. faru ca faru da moto nici semnale nu prea da cand iese din giratoriu……omu era pe camp

    • Ai dreptate, dar vorba englezului despre constatarea asta: nitpicking 🙂

    • La secunda 0:36 se vede semnalul, doar ca dupa ce a trecut de pe banda lui pe cealalta l-a oprit, dar a dat semnal, deci nu era chiar pe camp 😉

    • @Swizzer: tre sa invat unde sa ma uit dupa semnal la motociclete… ca nu il vad pe asta si nu e singurul la care nu prea vad semnal 🙂

    • @RebounD11, eu vad chiar in momentul cand apare in cadru ca are semnal, poate ma insel eu, dar eu asa vad, timp de o secunda se poate vedea. Sau sa fi avut stop cu led si pe camera sa se vada ca si cum s-ar stinge si s-ar aprinde, probabil.

    • Ai dreptate, a semnalizat scurt si intens. Dar eu vorbeam serios cu problemele de a vedea semnalizarea la motociclete. Nu mi se pare ca e considerat element de design sau siguranta demn de bagat in seama de producatori. Am mers in spatele unei motociclete pe autostrada si desi a semnalizat fiecare manevra, abia la a 4-a m-am prins unde si cum sa ma uit sa vad ca o face. Si cand ii vorba de semnalizare ar fi util sa fie vazuta si sa sara in ochi, nu sa o vezi daca stii unde sa te uiti si dupa ce o cauti.

      Desi ma plang degeaba doar de motociclete, ca la ultimele modele de masini VW ii cam la fel de „usor” de observat semnalizarea pe spate 🙂

    • Da, ai dreptate in privinta asta. Mai nou, semnalizarile la motociclete si sunt ele pe leduri. Noaptea nu ai avea niciun fel de problema in a vedea, dar ziua cam faci ochii cat cepele sa vezi daca palpaie semnalizarea. Mai sunt si acele semnalizari aftermarket care sunt puse, iar pe langa faptul ca sunt si mici, marea majoritate dintre ele nici nu sunt vizibile atunci cand sunt pornite.

      Semnalizarile la noile Vw-uri sunt niste glume cam prost concepute.

  3. @RebounD11 Ce nu face un claxon dat la momentul potrivit 🙂 Dap, prevederea aceasta isi are rostul ei:
    https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art44
    (3) Conducătorii motocicletelor şi mopedelor sunt obligaţi să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice.
    Poate acum va constientiza si el de ce. Bine ca totusi nu s-a intamplat nimic mai rau.
    +

  4. +
    Nu e imposibil, dar zic ca e cam greu sa-i vezi pe cei cu motoare, daca nu au toate luminile aprinse, din pozitia aia, noaptea. Si cu taximetristul ala indecis paravan. Nu e o scuza, e doar o constatare. Slava Domnului ca motociclistul nu venea lansat, cu viteza mare.
    Vorba Rabinului din banc: „Si tu ai dreptate, si celalalt are dreptate.” 🙂

    • Taximetristul era decis… si ma opresc aici 🙂

      Nu l-am vazut ca s-or aliniat planetele… sau stalpii. Cat despre viteza, avea cam 50 la ora, perfect decent spre lent considerand traficul de la ora aia, dar avea loc sa ma ocoleasca si la viteze de 80 la ora. La 100 la ora nu aveam cum sa il vad indiferent de iluminare. Eu nu trec prin intersectia aia cu mai mult de 70 in bord niciodata si cand o fac o fac pe banda din stanga sa vad cat mai mult din intersectie… asta asa a ‘interludiu teoretic’ 🙂

      „Nu e o scuza, e doar o constatare.”
      E foarte buna scuza pe care am folosit-o 🙂 si as fi folosit-o si in caz de accident ca sa nu cada toata vina pe mine. Daca ii mergea farul il vedeam. 😀

      „Vorba Rabinului din banc: „Si tu ai dreptate, si celalalt are dreptate.” 🙂”
      Si tu ai dreptate 🙂

      „+”
      Merci si merci de aprobare 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!