Adaugă comentariu

61 comentarii
  1. Eu zic sa faci contestatie, nici nu se pune vorba de neacordare de prioritate, agentul ala tre trimis la scoala inapoi sa invete ce inseamna neacordare de prioritate.

    acordare a priorității – obligația oricărui participant la trafic de a nu își continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalți participanți la trafic care au prioritate de trecere să își modifice brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprească;

    A oprit cumva masina cu scoala ori si-a modificat brusc directia de mers? Nu.

    Faptul ca a atins putin frana si a vazut agentul ca se aprinde stopul pe frana nu inseamna nu a avut parte de prioritate.

    • Multumesc mult , si eu am ramas surprins ca ies de 10 ani pe acolo si nu ma gandeam ca poate sa imi ia permisul asa de usor

    • E absurd, fa contestatie si motiveaza in baza art. 6 pct. 1 din oug 195/2002 si atasezi si cd-ul cu filmarea.
      Daca nu te descurci iti formulez eu o contestatie si o completezi cu datele tale si datele procesului verbal.

    • Chiar ma gandeam sa apelez la contesto . ro sau la cineva ca nu stiu cum se procedeaza , am inteles ca la tribunal din oras ( Mangalia in cazul meu ) trebuie sa depun ceva dar sunt 0 ca nu am mai facut nici o data contestatie

    • Daca a franat masina care venea din stanga, inseamna ca si-a modificat viteza de deplasare…cat de brusc nu stiu daca se poate spune din imaginile de pe camera.

    • Ai aici un model de contestatie, am scris in mare ce as spune eu: https://drive.google.com/file/d/0B_HHSFReG9cgRXRPREVPMXBvbUtua0hSU3FFQzVmTTBkdEdv/view?usp=sharing o poti descarca in format docx si modifici cu datele tale si poti adauga ce mai ai de zis, e facuta pe repede inainte asa ca verific-o de greseli.

      Ca sa faci contestatia, vezi la ce judecatorie scrie pe procesul verbal, cel mai probabil Judecatoria Mangalia.

      Ai nevoie de urmatoarele:
      – 2x copie buletin;
      – 2x copie proces verbal;
      – 2x copie dovada circulatie;
      – 2 CD-uri unde adaugi filmarea, in format mp4 sau avi, ca astia de la stat inca au pentium 4, vezi sa ai plic dinala de CD_uri ca sa il capseze la dosar.
      – 1x chitanta cu taxa judiciara de 20 lei (o platesti la taxe si impozite);
      – 2x contestatie.

      In mare parte toate documentele de 2 ori, una ramane la judecatorie si una se trimite la politie, mai putin chitanta cu taxa judiciara.

      Acum, ca sa-ti recuperezi permisul ai nevoie de asta: https://docs.google.com/document/d/1bjnvwMaK-dcf2MZDsvgVnjidu-IOrIfRzdzmv2HECqo/edit?usp=sharing il completezi doar cu numele, lasi liber nr dosar si data judecata, si il depui odata cu contestatia. La asta adaugi inca o taxa de 1 leu pe care o platesti tot la taxe si impozite. Deci ai de platit una de 20 lei si una de 1 leu.

      Dupa ce ai tot, mergi la judecatorie si depune, dupa care o sa-ti dea un certificat de grefa cu care iti iei permisul inapoi, te duci cu el la politie si cu dovada de circulatie si iti restituie permisul pana se finalizeaza judecata.

    • Multumesc mult

    • O sa fac contestatie , nu stiu cat dureaza dar o sa revin cu un raspuns daca am castigat sau am pierdut

    • http://portal.just.ro/108/SiteAssets/SitePages/bine/Cerere%20de%20eliberare%20a%20unui%20certificat%20de%20gref%C4%83.doc cererea pentru certificatul de grefa, cred ca am sters din greseala ca nu mai merge link-ul de mai sus.

      Sa nu uiti sa iti iei permisul inapoi pana la solutionare, altfel o faci degeaba contestatia. Sper sa castigi, bafta!

    • Părerea mea e că faci de pomană contestație, deoarece filmarea din mașina polițistului, unghiul din care e, îi arată că ai obligat cealaltă mașină să frâneze, de asemenea din acel unghi se va vedea că ai ieșit foarte aproape de el. Înregistrarea lui împreună cu contestarea la fața locului, va fi luată în considerare, pe când filmarea ta va fi doar orientativă, nu cred că va fi considerată probă la dosar.

  2. Ti-am lasat info cu ce ai nevoie insa e in asteptare comentariul pentru ca am pus link-uri.

    @Wrd, nici nu se pune discutia despre neacordare de prioritate, masina ce venea din stanga sigur a piscat putin frana, lucru pe care il facem toti cand ne apropiem de o intersectie, insa nu a fost nimic brusc acolo, doar sa fi mers cu peste 100km/h si atunci ar fi trebuit sa-l ia radarul de pe polo.

    Nici macar agentul nu stia ce vorbeste, „masina care venea a franat” dar nu a franat BRUSC, categoric daca era incomodata frana BRUSC si probabil trantea si cateva claxoane.

    • Sa nu mai zic ca duba a intrat in intersectie dupa ce a intrat autorul si se vede clar cum cel cu scoala reduce viteza cand ajunge in spatele dubei, aia n-a fost tot neacordare de prioritate?

      Sa fim seriosi, i-a luat permisul degeaba 100%.

  3. Eu nu sunt atat de categoric pentru ca „brusc” poate fi interpretat, nu cred ca inseamna neaparat o franare de la 100 kmh la 0, poate fi vorba de elementul de surpriza care a generat reactia. Claxoanele nu cred ca au nici ele legatura cu „gravitatea” incidentului, cu atat mai putin cand e vorba de o masina de scoala. Ar fi interesant de vazut cum se solutioneaza o eventuala contestatie, oare mai sunt valabile pana atunci imaginile de pe masina de politie ?

    • O sa fac contestatie , nu stiu cat dureaza dar o sa revin cu un raspuns daca am castigat sau am pierdut

  4. Succes la contestație deși e clară treaba.
    Omul a zis că verifică pe filmare. Are două lucruri de verificat și este suficient doar unul din ele să fie înregistrat.
    1. dacă mașina de școală are lămpile de frână aprinse (@Wrd nu contează că brusc sau nu )
    2. nerespectarea indicatorului Oprire

    @MRS. Este irelevant în contextul procesului verbal dacă și alții au încălcat legea sau nu.

    • 1. Bineinteles ca are importanta daca e brusc sau nu, pentru ca scrie in lege.
      2. Nu vad pe filmare daca e stop sau cedeaza, si chiar daca e stop, sanctiunea e alta.

      Exemplul cu duba poate fi dat ca sa se observe ca nici atunci masina nu a franat brusc, desi duba a patruns dupa autor in intersectie.

      I-au luat permisul degeaba, sa vina prin Bucuresti agentii aia, is curios daca tot asa procedeaza, ca daca da, tre sa ia permisul la 80% din soferi.

    • Brusc în contextul acordării de prioritate nu este sinonim cu subit. Este sinonim cu fortuit. A explicat și Wrd mai jos.

      Restul comentariului tău reprezintă doar o interpretare personală.

    • Nu se poate discuta despre fortuit atata timp cat cel cu scoala la 0:14 abia intra in intersectie si autorul iesise din traiectoria lui. Sa nu mai spun ca tot in acel moment intrase si duba, unde putem spune ca a franat pe neasteptate cel cu scoala, dat fiind ca la 0:19 deja e aproape oprit. Ba chiar putem spune ca frana celui cu scoala se datora din cauza celui cu duba.

      N-are rost sa detaliez, evident fiecare are parerea lui, vedem daca o sa castige sau nu. Desi eu cred ca o sa castige garantat.

  5. Faptul ca in Bucuresti neacordarea de prioritate a devenit ceva normal nu inseamna ca este noua legalitate 🙂

    • Doar ca nu e neacordare de prioritate, daca vrei sa vezi o neacordare de prioritate uita-te la ultimul clip al lui Huffy : https://www.trafictube.ro/era-sa-trosc-bum-poc/

    • Cred ca confunzi lucrurile sau nu intelegi definitia neacordarii de prioritate. Frana brusca in acest context nu inseamna sa te dai cu capul de parbriz sau sa opresti la cativa cm de celalalt vehicul. Inseamna sa franezi din cauza ca alt vehicul ti se interpune pe traiectorie, spre deosebire de o frana normala la semafor sau daca ai opri sa parchezi.

    • Nu stii ce vorbesti. In ce context? Sunt mai multe? Neacordarea de prioritate inseamna ca un vehicul cu prioritate sa modifice BRUSC, sa franeze BRUSC ori sa opreasca din cauza mea, care vin de pe un drum fara prioritate. Acel „brusc” nu a fost pus degeaba in lege.

      La 0:14 cand autorul deja a iesit din „traiectoria” lui, el abia intra in intersectie fara nici o frana brusca.
      Daca el a franat inainte sa se apropie de intersectie ori cand a patruns autorul si era la o distanta ce nu ii impunea sa franeze, nu inseamna ca autorul nu i-a acordat prioritate.

      Serios acum, voi chiar credeti ca in clip a fost neacordare de prioritate? Garcea s-a uitat la stopuri a vazut ca s-au aprins si gata au luat si ei un permis pe ziua de azi, probabil a fost trafic redus si nu le-a mers cu radarul prea bine.

      Orice judecator ar anula procesul verbal, fapta lui a prezentat 0 pericol social.

    • Imi este clar ca vorbim de lucruri diferite. Tu nu vezi cealalta masina pana la 0:14 deci nu stii cat de „brusc” si-a modificat viteza de deplasare. Brusc nu inseamna scartait de roti sau asteptat in ultima clipa pentru evitarea impactului. Nici nu ai fost in cealalta masina sa vezi daca se impunea sa franeze sau nu, mai exista si conduita preventiva, din nou, cu atat mai mult cu cat masina era de scoala.

      Nu stiu in ce calitate afirmi ca orice judecator ar anula procesul verbal, pana la solutionarea eventualei contestatii, afirmatia ta ramane pura speculatie.

    • Nu vad masina insa nu ar fi putut avea o viteza peste 59km/h pentru ca era luata de radar, si tinand cont ca era o masina de scoala, viteza este posibil sa fi fost si mai mica. Atata timp cat a avut timp sa intre si cel cu duba in intersectie, dupa autor, continui sa cred ca autorul a fost sanctionat pe nedrept. Dupa cum i-am spus si lui T.C, abia dupa ce intra duba cel cu scoala pare sa franeze. Daca am fi putut vorbi de o suspendare de permis, garcea trebuia sa se duca dupa cel cu duba, autorul putea sa fie sanctionat maxim ca nu a respectat indicatorul STOP, atat.

      M-am exprimat gresit, orice judecator corect ar anula procesul sau ar modifica incadrarea la nerespectare indicatorului stop.

      In orice caz, fiind o filmare cu radarul, o sa se vada si cat de „brusc” a redus cel cu scoala viteza si mai ales cand.

    • @Wrd foarte corect ce spui, de la interpretarea textului legii până la ” noua legalitate”.
      Evident că brusc de acolo înseamnă pe neașteptate.
      Să modifice brusc viteza nu înseamnă frână bruscă. Este cu totul și cu totul alt context, altă nuanță.
      De altfel, care este definiția unei frâne bruște? De la 100 la 50? De la 50 la 1? În procente? Cine definește care este procentul.
      Absurd.

      Deinfiția priorității este ca eu, care am prioritate, să traversez intersecția fără a mă obliga cineva să fac vreo manevră, să trec ca și când acea intersecție nici nu ar exista acolo.

    • @T.C dupa cum interpretezi tu legea ar insemna ca eu daca franez in apropierea unei intersectii pentru ca asa am eu chef, si tu patrunzi in ea, desi ai timp, politistul poate sa-ti ridice permisul pentru ca eu am franat. Ti se pare corect?

  6. „NU RECUNOSC FAPTA”

    Argumentul ala ca e neacordare de prioritate daca autoturismul de pe drumul prioritar calca frana este o ineptie daca nu e coraborat de alti factori. Eu unul vad zilnic soferi care iti calca frana daca o masina traverseaza/vireaza intr-o intersectie de pe drum cu indicator de cedeaza, desi se afla la 50-100m sau mai mult de respectiva intersectie, trec si 2-3 masini fara sa-i stirbeasca „prioritatea”. Pentru multi e un reflex care nu reflecta gradul de pericol al situatiei.
    Din pacate militienii romani se complac in a folosi litera legii sa scrie un PV cand vor, si sa inchida ochii la incalcari flagrante ale regulamentului in 99% din timpul de pe strada.

  7. „Orice judecator ar anula procesul verbal, fapta lui a prezentat 0 pericol social.”

    I-au luat permisul degeaba, sa vina prin Bucuresti agentii aia, is curios daca tot asa procedeaza, ca daca da, tre sa ia permisul la 80% din soferi.

    Hai să vedem ce zice un judecător:
    http://www.rolii.ro/hotarari/589c03a3e49009e43b001420

    Instanța constată că nivelul amenzii aplicate petentului corespunde pericolului social al faptei și conduitei acestuia. Instanța consideră că fapta de a nu acorda prioritate de trecere vehiculelor care au acest drept, este consecința unei lipse de interes vădite a acestuia față de dispozițiile legale și față de siguranța traficului.

    Instanța consideră că acest gen de fapte contravenționale este din ce în ce mai des întâlnit și că este necesară sancționarea contravențională cât mai adecvată a acestor fapte pentru a se realiza scopul educativ și preventiv al sancțiunii contravenționale. De asemenea, aceste fapte contravenționale prezintă un grad de pericol social ridicat, prin aceea că pot conduce la pagube materiale importante, cât mai ales la consecințe mult mai grave precum pierderea vieții participanților la trafic sau vătămarea integrității lor.

    • Imi dai si un clip de la asta care a facut contestatia? Pentru ca in cazul de fata exista dovada ca nu e neacordare de prioritate, adica pericol social 0. Daca citeai tot ce scrie observai ca ala n-are nici o proba + a si recunoscut fapta, doar ca apoi probabil a vrut sa mai tina permisul si a contestat.

      Iti repet intrebarea, pusa dupa logica ta, daca franez in apropierea unei intersectii pentru ca asa am eu chef, si tu patrunzi in ea, desi ai timp, politistul poate sa-ti ridice permisul pentru ca eu am franat? E corect sau ba?

      In mod evident trebuiesc luate in considerare si alte aspecte ca distanta, viteza, etc.
      Incepi s-o dai in Tavi Pertea cu argumentarile astea.

  8. Sincer, mi se pare ca acolo s-a facut un fel de vanatoare de vrajitoare. „Am vazut stopurile aprinse”. Asta este fix pix, pentru ca de cele mai multe ori, instructorul tine piciorul pe frana inainte de intersectii, pentru ca in cazul in care elevul se pierde si calca tot pe acceleratie in loc de frana, sa poata actiona instant. O declaratie a unui instructor in care sa mentioneze ceea ce am scris eu mai sus, o sa iti fie de mare ajutor in cazul in care ajungi in instanta. Declaratia instructorului de pe masina surprinsa in clip, ar fi si mai buna. Suuces cu contestatia, si sa ne ti la curent cu ceea ce se intampla.

    • Poate cita fara probleme instructorul dar daca instructorul zice ca a trebuit sa reduca viteza preventiv ramane fara permis in continuare. Eu tot nu ii inteleg pe genul asta de soferi de ce saracia nu pot astepta? Uita-te si tu. Era singura masina pe drum!!!

    • verdenpom, exact, foarte bine punctat.

  9. Eu mă bucur să văd poliția făcând și altceva decât stând la pândă cu radarul.

    Situația mi se pare la limită și cred că dacă nu te intersectai cu o mașină de școală fie avea o viteză mai mare și probabil decideai să-i acorzi prioritate, fie nu punea frână și vă vedeați fiecare de drum.
    Sunt și eu curios care o să fie rezultatul contestației dar bănuiesc că o să fie menținută suspendarea permisului.

  10. A franat mai mult ca s-a bagat duba. Eu zic sa contesti, ai sanse mari sa scapi

  11. Nou

    Eu văd două chestii aici:

    1. autorul nu oprește la semnul STOP, suficient pentru a rămâne fără permis.
    2. e foarte posibil să mă înșel, dar având în vedere că distanțele reale sunt mai mici (lentilele camerelor auto fac ca totul să pară mai îndepărtat), auto de școală care avea prioritate e destul de aproape în stânga autorului, în momentul în care acesta încă se afla pe axul drumul, în timpul virajului.

    Mie mi se pare că a fost un caz tipic de „am timp să mă bag”, care nu a produs accident, dar clar a fost la limită.

    Indiferent de rezultatul contestației, sper că autorul o să învețe ceva din asta

    • In ce lege ai citit tu ca daca nu opresti la stop ramai fara permis?

    • @MRS.
      Și cam care este sancțiunea pentru nerespectarea indicatorului de OPRIRE?

    • T.C. sa inteleg ca si tu sustii ca ramai fara permis daca nu opresti pe loc la STOP?

    • Nu sunt singurul.
      Dar repet întrebarea. Care este sancțiunea? Articolul din OUG.

    • Nou

      My bad, aveți dreptate! În mintea mea eram convins că sancțiunea pentru nerespectarea indicatorului STOP e reținerea permisului. Ce să zic…dacă opresc mereu la STOP nu am avut probleme d’astea :))

      În fine, asta nu face mai puțin valabil punctul 2

    • Catalin, nu te grăbi la concluzii. EU încă aștept articolul din lege cu sancțiunea pentru nerespecatarea indicatorului OPRIRE.

      Să vedem … poate MRS are dreptate … sau poate nu.

    • Art. 108.
      (1) Săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenții atrage, pe lângă sancțiunea amenzii, și aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
      c) 4 puncte de penalizare pentru săvârșirea următoarelor fapte:
      2. nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;

      Art. 101
      (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

      (2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 4 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. c).

      Astepti sa-mi arati si tu articolul care prevede sanctiunea complementara de suspendare a permisului pentru nerespectarea indicatorului STOP.

    • Am gresit, m-am uitat pe versiune mai veche a oug de pe Lege5 fiindca am un abonament pe care o sa-l anulez, aparent nu au actualizat oug 195.

      A fost abrogat si punctul 2 aparent, ceea ce inseamna ca nu mai este prevazuta sanctiune pentru oprirea la STOP.

    • La articolul 108 alineatul (1) litera c), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
      „2. refuzul înmânării actului de identitate, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea poliţistului rutier, precum şi refuzul de a permite verificarea vehiculului;”.

      Asta a inlocuit „nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;”, alta sanctiune nu stiu pentru nerespectarea indicatorului, si anume sa nu opresti rotile.

      La examenul auto parca sunt 9p penalizare, cel putin la examenul CE am patruns intr-o intersectie fara sa opresc rotile la STOP fiindca aveam timp destul, am fost admis doar ca m-a penalizat cu 9p pentru nerespectarea semnificatiei indicatoarelor.

      Cert este ca nu se ramane fara permis.

    • mrs nu ramai fara permis, nu exista contraventie pentru asa ceva, dar daca nu acorzi prioritate sau ai accident se schimba situatia

    • Cert este că nu se rămâne fără permis?

      Fără un articol de lege nu poți să ne convingi … sorry.

      Ia uite ce zice instanța în acest caz: http://www.rolii.ro/hotarari/5dbb9f0ae49009600d000040

      fiind fără echivoc că fapta privind nerespectarea indicatorului ,,Oprire” se poate săvârși doar prin omisiunea opririi autoturismului la intersecția cu circulația dirijată.

      Indicatorul cu pricina face parte din categoria indicatoarelor cu prioritate. Nerespectarea acestui indicator (oprirea autovehicului) duce la încălcarea regulilor privind prioritatea de trecere.

      Nu o zic doar eu ci un judecător:
      http://www.rolii.ro/hotarari/58a0e713e490099c3b002463

      Neoprirea la indicatorul STOP și, implicit, neacordarea priorității de trecere autovehiculelor angajate în traversarea intersecției reprezintă o contravenție prevăzută de art. 100, alin. 3, lit. c – OUG nr. 195/2002, fiind sancționată cu amendă contravențională și reținerea permisului de conducere, ca sancțiune complementară.

    • @T.C Tu imi spui ca fara un articol de lege nu pot sa te conving, dar articolul de lege care sa sustina ce zici tu unde e?
      In OUG 195 nu specifica NICAIERI ca nerespectarea semnificatiei STOP aduce SANCTIUNEA COMPLEMENTARA de suspendare a permisului.

      Ce ai dat tu acolo, este referitor la NEACORDAREA DE PRIORITATE, nu la nerespectarea semnificatiei indicatorului.

      Noi vorbeam de sanctiunea pentru nerespectarea indicatorului, respectiv sa nu opresti rotile autovehiculului, eu daca ajung la un STOP si ma asigur dar NU OPRESC si patrund in intersectie care este goala ori vehiculele sunt la distanta suficienta sa nu le incomodez, politistul nu are ce sa-mi faca, nu se poate chema neacordare de prioritate si nici sanctiune nu are pentru ca nu am oprit la stop.

      Ti-am zis ca o dai in Tavi Pertea.

    • „Neoprirea la indicatorul STOP și, implicit, neacordarea priorității de trecere autovehiculelor” amuzanta partea asta.

      Daca nu e nimeni in intersectie cui nu dau prioritate? Judecatorul stie ce inseamna neacordare de prioritate ori definitia ei?
      Dupa logica judecatorului daca intersectia e goala sau un autovehicul e la 1km iar eu patrund fara sa opresc la stop, e neacordare de prioritate? Cine zice? Unde scrie?

      Vino cu ARTICOL DIN LEGE nu cu parerile unor judecatori care probabil nici n-au permis de conducere.

    • Ultima încercare:
      1. Indicatorul face parte din categoria indicatoarelor de prioritate.
      2. Se instalează pe drumurile fără pioritate unde vizibilitatea este redusă și la întâlnirea lui scrie în lege că trebuie să oprești. De ce? Fără oprire nu ai cum să te asiguri, nu ai cum să știi dacă ai un vehicul pe drumul principal sau nu.
      Până aici totul este extras din lege.
      Mai departe. Dacă tu nu oprești la indicator înseamnă că
      a. nu respecți semnificația indicatorului
      b. pătrunzi în intersecție fără să te poți asigura
      Din a: neresepectarea unui indicator de prioritate înseamnă nerespectarea prevederilor privind prioritatea de trecere.
      Din b: pătrunderea în intersecție fără asigurare are aceeași valoare de pericol social ca neacordarea de prioritate. Nu ai vizibilitate, nu știi dacă circulă o mașină pe drumul cu prioritate. Tocmai acesta este scopul indicatorului de oprire.

      Din a + b => ai art 100 alin 3 lit c.

    • Esti paralel cu legea.

      Mai departe. Dacă tu nu oprești la indicator înseamnă că
      a. nu respecți semnificația indicatorului
      b. pătrunzi în intersecție fără să te poți asigura

      Daca nu opresc la STOP inseamna ca patrund fara sa ma asigur? Serios? Ia vezi aici pot sa ma asigur fara sa opresc la stop:
      https://www.google.com/maps/@44.7201087,26.6087523,3a,90y,171.09h,78.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWgCsOHod_ANuDr7npHZalA!2e0!7i13312!8i6656
      sau aici
      https://www.google.com/maps/@44.8677247,26.3730304,3a,75y,62.02h,95.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5DpWRtKczRJYggdtWziwow!2e0!7i13312!8i6656
      Eu zic ca da, chiar daca merg cu 5km/h si ma asigur inseamna ca n-am respectat indicatorul.

      Cum pot sa faca a+b = neacordare de prioritate?

      Art.100
      (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a următoarelor fapte:
      c) neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept;

      Spune-mi si mie, logic, legal, cum vrei tu, daca eu ajung intr-o intersectie unde e STOP, fara sa opresc, doar ma asigur, adica nu respect indicatorul, iar intersectia e goala si eu patrund, cum poate sa-mi suspende permisul pentru „neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept„? CARE VEHICULE?!!

      Din a: neresepectarea unui indicator de prioritate înseamnă nerespectarea prevederilor privind prioritatea de trecere.

      Fals, nerespectarea unui indicator de prioritate inseamna nerespectarea unui indicator de prioritate si atat.

      Din b: pătrunderea în intersecție fără asigurare are aceeași valoare de pericol social ca neacordarea de prioritate. Nu ai vizibilitate, nu știi dacă circulă o mașină pe drumul cu prioritate. Tocmai acesta este scopul indicatorului de oprire.

      Si mai fals, si mai prost gandit.
      Ti-am zis mai sus ca poti patrunde cu asigurare la STOP fara sa opresti rotile, ti-am si aratat exemple, sunt foarte multe intersectii unde ai STOP si vizibilitate fara sa fie nevoie sa opresti, in general la intrarile pe DN-uri.

      Nu va inteleg pe voi astia, care vreti sa aveti dreptate cu cele mai penibile explicatii, nu te lasa orgoliul sa recunosti ca ai gresit? Mergi si fa petitie sa se suspende permisul cand nu opresti la stop. :))

    • Nou

      „Ti-am zis mai sus ca poti patrunde cu asigurare la STOP fara sa opresti rotile, ti-am si aratat exemple, sunt foarte multe intersectii unde ai STOP si vizibilitate fara sa fie nevoie sa opresti, in general la intrarile pe DN-uri.”

      Păi și atunci care mai e diferența dintre STOP și Cedează Trecerea?

    • Nu am spus ca nu e nici o diferenta. Indicatorul STOP teoretic e pus unde nu ai vizibilitate, practic nu mereu. Eu am vazut cedeaza trecerea in zone unde nu vezi nimic fara sa opresti, si stop unde ai vizibilitate maxima. Ideea era alta oricum.

    • Nou

      Știu ce ai vrut să zici. Era doar o ironie la șmecheriei românești de tip „știu eu mai bine”
      Ai picat fin 😉

  12. La articolul 108 alineatul (1) litera c), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    „2. refuzul înmânării actului de identitate, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea poliţistului rutier, precum şi refuzul de a permite verificarea vehiculului;”.

    Asta a inlocuit „nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;”, alta sanctiune nu stiu pentru nerespectarea indicatorului, si anume sa nu opresti rotile.

    La examenul auto parca sunt 9p penalizare, cel putin la examenul CE am patruns intr-o intersectie fara sa opresc rotile la STOP fiindca aveam timp destul, am fost admis doar ca m-a penalizat cu 9p pentru nerespectarea semnificatiei indicatoarelor.

    Cert este ca nu se ramane fara permis.

    • MRS, pariu cu tine că daca la un indicator stop, nu oprești de tot și te vede miliția te face pieton.

    • @danverab astept si de la tine un articol din lege care le permite sa faca asta si sa nu fie abuz in serviciu. :))

  13. Conținutul acestui comentariu a fost eliminat pentru că nu aducea valoare discuției.

    Echipa TT vă mulțumește pentru înțelegere.

Vezi si...