Acum câteva luni, am avut un accident relativ nasol. Într-o curbă m-am pomenit cu un TIR pe banda mea. Am tras de volan ca să îl evit, am derapat (era ud pe jos) şi am ajuns cu masina în şanţ (n-am păţit nimic, aveam în jur de 50km/h). Concluzia raportului poliţiei a fost că n-am adaptat viteza la ploaie şi la curbă. Peste câteva luni, în acea curbă a murit un om. Peste alte luni, au murit doi poliţişti (sper că nu ăia care mi-au întocmit procesul verbal). Răspunsul legii la această problema a fost simpla: au pus un radar în curba. Nu nişte despărţitoare care să te impedice să intri pe contrasens. Nu.
Pentru cei care sunt curioşi cum se poate întâmpla asta, am mai jos un video exemplificator. Notaţi că e linie continuă şi că omul avea vizibilitate redusă, deci asemănător cu situaţia mea.
8 comentarii
Ma intalnesc zilnic cu situatia asta si din pacate nu la 50 ci la 100km/h, in nordu spaniei in munti pe autostrada…camioanele tot asa fac in curbe… in filmuletul tau e evident ca putea sa evite…dar cateodata nu au nici ei de ales cu „animalu” ala de masina
Inainte de curba era semnul de Parcare, deci ala stationa perfect legal, tu nu aveai ce sa cauti acolo ca aia nu e banda de mers.
nu pot sa spun decat ca cel care a hotarat sa puna in curba aia parcare (si semnul pe camp) are nevoie de ajutor psihiatric.
asa ceva nu se face. Pe drum drept faci parcare, cu loc destul, nu o bentita de aia.
In cazul acesta tind sa cred ca cel cu autocarul a taiat un pic curba pentru a nu trece aproape de cel parcat care ar fi putut deschide usa /iesi de dupa masina sau mai stiu eu ce.
dap. eu intru pe contrasens, fara vizibilitate, ca sa nu imi deschida ala uşa in faţă. gg inteligenta.
Da chiar ca e aiurea locul de parcare si mai ales in curba cu eficienta de pericol,eu banuiesc ca tirul a vrut sa i-a curba mai larg si a vazut loganu si s-a retras.,banuiesc!
ce bine`a fi cand va sta radarul acolo sa`i ia pe aia ce coboara, asfalt ud, ala se sperie de radar, frana, si se implanta in Loganul de 70.000E :))
Am un var camionagiu prin vest. Discutam cu el despre modul in care camionagii astia au tendinta sa mearga pe mijlocul drumului in zonele cu drum in lucru. Nemtii au o abordare inedita: din 2 benzi plus banda de urgenta fac 4 benzi, doua pe fiecare sens, de latimi diferite. Banda I pe care ar trebui sa mearga tirurile este ingusta pentru ei si foarte multi aleg sa mearga pe mijloc.
Motivul – explicat si politistului care a inteles – este ca in anumite situatii cu ploaie, vant este foarte greu sa controlezi 40 de tone de masina si risti sa te sui peste ala din stanga ta care, inselat de pozitionarea ta pe banda, zice ca are loc. Asa ca multi aleg o posibila amenda fata de o posibila coliziune. Asta poate fi o explicatie pentru comportamentul auto tim-ului.