Adaugă comentariu

22 comentarii
  1. +. Dar ma indoiesc ca tirul a pus avariile sa va avertizeze sa stati cuminti, cel putin din clipul editat reiese ca era liber.

  2. sa zica merci ca a dat de oameni care tineau la viata lor si l-au ferit…data viitoare poate are ,, norocu’ ” sa dea peste un cretin ca el care o sa gandeasca : ,, lasa ca se fereste el” si nu se fereste nimeni si uite asa le dau de lucru si celor de la stiri…ca doar si ei trebuie sa manance

  3. A pus avariile ca era pe faza lunga din cate vad eu

  4. @thunder Eu asa am considerat. Nu stiu ce era in fata lui, dar daca masina din fata ta semnalizeaza stanga si apoi pune avariile, pt mine inseamna ca sa ciulesc urechile, deci le-am ciulit la patrat, ca BMW-ul statea in spatele meu pe contrasens si nu schita nici repliere, dar nici depasire…. 😀

  5. @Cipper Spune-ne si noua ce inseamna faza lunga si avarii la tir, sa invatam. Eu nu stiu ce e.

  6. Nou

    Eu am impresia ca ori tu ori cel din spate aveati faza lunga, iar TIR-ul a pus avarii ca sa schimbati.
    Legat de sinucigasii astia… am un proiect (momentan sunt la parea teoretica) pentru a-i cuminti pe baieti. Nu se poate omologa la RAR ce vreau eu 😀 . Va voi povesti cand pun ideea in practica!
    +

  7. @TraficMadrid BMW-ul avea faza lunga. 😀 Am scapat acest mic detaliu.

  8. mccdrive ar fi o idee sa nu mai pui subtitrare exact cand e punctul culminant.

  9. @E36BMW Triplarea e la momentul 1:04. Nu chiar asa evidenta ca in clipul colegului @ics http://www.trafictube.ro/dreptul-cretin/. Cand am luat eu carnetul, acum ceva vreme, triplarea nu insemna doar depasirea unui vehicul aflat deja in depasire, ci si depasirea unui vehicul in timpul pozitionarii unei alte masini din sens opus in dreptul vehiculelor. Mai nou in Codul Rutier se pare ca doar prima situatie a ramas.

  10. Nu înțeleg o chestie… e chiar sub demnitatea noastră să renunțăm la o depășire? Mie mi s-a întâmplat de câteva ori să încep o depășire și să îmi dau seama că nu am cum s-o termin fără să-l deranjez pe cel din sens opus – ori nu trăgea mașina, ori s-a apucat cel depășit să accelereze … cert e că am frânat și m-am băgat cuminte la loc, n-am presat că „îmi fac ei loc”.

  11. @mccdrive Asa este si acum 🙂 Tehnic exista doua categorii de triplari: triplarea din spate si triplarea din spate.
    Cand se depaseste un vehicul aflat deja in depasirea altuia este vorba de o manevra de triplare din spate. Cand se depaseste un vehicul, iar depasitorul se pozitioneaza intre cel depasit si un alt vehicul de pe sensul opus, pe care de obicei il forteaza sa faca manevre de evitare, avem de-a face cu triplarea din fata. Ambele se incadreaza la nerespectarea regulilor privind depasirea si daca s-ar aplica sanctiunile legal prevazute ar transforma multi depasitori idioti in pietoni pentru o luna.
    +

    @Vlad Felicitari! Esti candidat la o batranete linistita! 🙂 Altii care n-au vrut sau n-au stiut cand trebuie sa renunte la o depasire, ca sa o faca mai tarziu („Live to fight another day”), acum sunt la 2 m sub pamant 🙁

  12. @mccdrive nu stiam ca tot triplare se numeste.
    Am observat la multi, diferite marci, cand au liber ezita sa depaseasca, si cand vine pericolul, atunci ii mananca sa se bage.
    @Vlad – nu trebuie sa renuntam la depasiri, ci sa le facem in siguranta.
    Parerea mea, un motor mic, care abia trage, te duce la situatii din astea mai des decat ar fi de asteptat.

  13. @E36BMW, nu motoru’ mic, eu as zice ca creierul mic, orice sofer ar trebui sa-si cunoasca masina si sa se bage (sau nu) in functie de „ce poate”.

  14. daca ai detine 2 astfel de masini, o sa ramai uimit 🙂
    Cred ca ati patit sa incepeti o depasire si desteptul sa accelereze, si sa nu mai poti sa o termini. Sau cum zicea cineva mai sus, vezi ca intr-o zi calduroasa masina trage mai prost, dar iti dai seama cand esti in depasire. Ori esti obosit si nu aproximezi distanta (mai ales ca traim in secolul vitezei si muncim ca sclavii, pe bani putini).
    Sau cati soferi foarte buni au avut accidente, dintr-o banala greseala?

  15. @E36BMW, asta se intampla cand obisnuiesti sa depasesti „la limita” (bazandu-te pe performantele maxime ale motorului). Iar tot ce-i „la limita”, e frumos, e cu adrenalina, e cum vrei dar sanatos nu cred ca e. Dar da, mi s-a intamplat sa trebuiasca sa ma retrag si m-am retras, nu-i nicio rusine.

  16. Nou

    Tu ai lasat-o mai moale marind distanta fata de autotren ? Cati ar fi facut asa ?

  17. Semnalul stanga indica sa stati cuminti,avariile spun sa stinga melteanu faza lunga,cat despre ei nu pot spune decat „nu le-ar mai muri altii inainte”…

  18. @©AGENTUL Sunt de acord. Semnalizarea stanga e clara: „Nu te baga in depasire!”. La 0:09-0:10 se face trecerea si se observa cum aprinde faza lunga, apoi pornesc avariile celui cu TIR-ul (vizibil deranjat de la acea distanta scurta). Melteanul cu BMW-ul realizeaza ca trebuie sa schimbe pe faza scurta (lumina de intalnire) de-abia la 0:22!

    http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art114, alin. (2):
    (2) Pe timpul nopţii, la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, conducătorii acestora sunt obligaţi ca de la o distanţă de cel puţin 200 m să folosească luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducătorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circula în faţa sa, acesta este obligat sa folosească luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m.
    Cum naiba sa-l „prajesti” 12 sec. continuu de la o distanta atat de mica?

  19. @stai-acolo Asa o sa fac, daca imi spui de ce. Distrage atentia?

  20. Eu nu inteleg oamenii astia, bun te bagi in depasire, da bagate omule, acei doi „soferi” sunt in depasire si sunt cu picioru pe frana, pai daca ii dai, dai sa-i sara capacele, daca te bagi ca ghiolbanu’ la risc.. +