Camera auto dual DDPAI DASH CAMERA Z40 GPS

Produs din oferta Xiaomag.ro

649,00 lei

649,00 lei

Vezi detailii

Cum se aduc tramvaiele?

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 13

Pe platforma… exact cum se aduc masinile second de fac misto ungurii de noi.

Cu cateva zile inainte vazusem un TIR cu Mercedesuri (GLS, S, EQS, GLE) toate cu husa si folie de protectie, legate bine pe platforma… toate cele 8 de pe TIR erau maxim la fel de scumpe impreuna ca si tramvaiul asta, care tramvai era plin de praf si deocamdata nu avea nici un geam ciobit de la transport din ce am putut vedea.

De ce nu ma mira ca au ajuns defecte la noi?

P.S.: E vorba de Timisoara.

25 comentarii

  1. La ce calitate au Mercedesurile noi, ar putea la fel de bine sa fie si ele facute in Turcia.

    • Alea sunt facute in Ungaria 🙂

    • Nu vb doar cele facute in Ungaria. A-klasse, C-klasse sunt aproape de toata jena. Si cele facute in Germania lasa de dorit. Inclusiv cele facute la mama lor in Sindelfingen tot proaste sunt. EQS de ex nici nu ajunge la 50 000 de km si incepe sa scartaie plasticu din interior pe ea. Mai ales ca e 100% electrica si se aude absolut tot neavand zgomote de motor. La fel si EQA sau EQB. S-klasse e singura fata de care mai am pic de respect.

    • Eu glumeam… oricum trebuie sa fii ori pasionat ori batut in cap sa cumperi o masina premium nemteasca.

    • Why that…?

    • Comm anterior se vroia raspuns_/intrebare pt RebounD11

    • @Eric: because … sunt slab inginerite, au cost initial mare si fiabilitate indoielnica, plus ca intretinerea ii scumpa. Poate ca in Germania e mai ieftina intretinerea, sau mai accesibila, dar eu am inlocuit o masina care avea 35 de ani cu una care are 20 de ani de atunci… asa ca asteptarile mele de fiabilitate sunt poate peste medie 😆

    • Măi… nu știu ce să zic… O am pe a mea de ca. cinci ani, în care n-am avut decât o chestie majoră… (mașina în sine are 10 ani). Ce-i drept că nici nu prea am termen de comparație, mașina anterioară fiind o Dacia 1300 😄

      Unde sunt total de-acord este costul inițial mare – nu mi-aș lua nici eu vreodată mașină nouă, cel puțin nu marcă premium. De fapt prefer mașină germană second-hand decât de ex. un Duster nou…

    • @Eric: eu prima chestie majora la masina mea am avut-o in anul 12 al ei de viata (luata de noua) si nu a fost vina masinii.

      Prin prisma ocupatiei vad cum pun problema dpdv ingineresc diversele companii care produc masini. Daca nu as tine cont de nimic extern masinii, vorbind de masini de serie premium sau standard (nu lux, nu editii limitate) dpdv al calitatii si al pretului pe calitate pe plan secund as alege Toyota sau Hyundai si nu de ieri de azi, cam de minim 5 ani incoace tind tot mai tare spre asta. Daca ar fi sa extind si la alte criterii (disponibilitate piese, service de incredere in caz de nevoie, performanta) as pune pe langa cele 2 si Honda, Ford si BMW – in ordinea asta. De Mercedes nu m-as atinge nici gratis… poate gratis pana pica ceva. Mercedes ma mir ca fac ceva functional la modul lor de lucru.

      VAG si Tesla repet ies din discutie din punct de vedere moral, dar VAG e sub BMW, peste Mercedes la inginerie si calitate. Tesla sunt un accident in desfasurare, pe langa problemele de moralitate eu nu as lua nici gratis o Tesla indiferent ce performante wow are, cu atat mai putin azi cand sunt atatea alternative la masini electrice cu autonomie mare. Tesla e calitatv la nivelul marcilor chinezesti… daca erau facute de Geely erau fix pe asteptari: masini bune vreo 5.. maxim 10 ani cu noroc, grija si fara kilometri dar cu drumuri cu frecventa constanta.

    • Dorine – cea mai buna combinatie, opel generatia 2000 si motor de saab. Ce se poate intampla rau in asta? 😆
      intr-o gluma mai sinistra sau nu se gasesc piese opel pentru generatia 2010+ in china la pret sub jumatate fata de cele europene, a da, aceeasi calitate acelasi material acelasi produs…

    • verdenpom: Opel acum sunt facute de acelasi producator ca si Peugeot, Citroen si Fiat. Dupa ce am lucrat cu ei iti zic ca sunt cei mai tari la a creste costul produsului (nu pretul, costul, adica pierd bani) in acelasi timp in care scad calitatea 😆

    • opel oricum a murit dupa generatia 2005, plastic mult sub capota, calitate slaba, preturi la piese de mercedes

  2. Cred ca mai bine ar pune tramvaiele astea pe sinele de cfr sa inlocuiasca sagetile albastre.

  3. Hai sa nu exageram. Asa se transporta tramvaiele peste tot. Doar un exemplu, dar sunt sigur ca poti cauta si altele:

    https://www.cts-strasbourg.eu/fr/pratique/evenements-00001/arrivee-des-nouvelles-rames/

    • Peste tot in lume iau si foc tramvaiele noi odata livrate? Eu nu am mai gasit nici o stire de genul asta la nici un moment in istorie… poate ca nu merge Google-Fu-ul meu, dar ori e vorba de dublu standard si ce au livrat la noi nu e conform ori e o imbecilitate ca nu au luat de la 50 de km tramvaie noi, din Arad.

      Primarul anterior in loc sa cumpere din prima tramvaie noi a decis sa restaureze pe cele de 50 de ani care rulau in momentul respectiv. Primele „inaugurate” care inca circula scartaiau (inca scartaie), nu au rampa de acces pentru scaune cu rotile si care au sunt manuale iar vatmanului foarte rar ii pasa sa o si foloseasca iar in primul in care m-am urcat eu in plina iarna pentru ca au scaune incalzite si aer conditionat, toti pasagerii am stat in picioare ca incalzirea in scaune era mult prea tare data si efectiv ardeau scaunele.

      O fi exagerat, dar aia nu inseamna ca mi s-a parut OK cum a fost transportat asa. Bine ca ai dat clipul ca vad cateva diferente, fara sa stiu daca e de bine sau de rau dar strict de impresie e de rau pentru ce vad la cel de la Timisoara: platforma celui de la Strasbourg da gabaritul remorcii peste tot, la Timisoara tramvaiul e mai lung decat platforma in spate si mai lat pe o buna bucata a ei. Mai mult, Alstom farica in Franta, tramvaiul ala a mers cateva sute de km de la fabrica la destinatie (in Franta se putea face in La Rochelle cel mai departe, Paris sau chiar in Strasbourg)… asta a venit asa din Ankara. Am mai vazut clipuri cu tramvaie livrate prin Europa… doar la noi, bulgari si ucrainieni am vazut sa fie tramvaiul mai mare decat platforma 🙂

      P.S.: Ultima persoana care mi-a spus ca exagerez a fost un politist local pe care l-am rugat sa isi faca datoria 😀

    • Au luat foc din cauza modului cum au fost transportate?
      Poate extra spațiul ăla din spatele platformei le face ignifuge.

      Probabil trebuiau totuși să le bage în staniol, că doar sunt exploatate doar în hale special amenajate și cu AC, să nu transpire vatmanii.

      Și dacă ți-a spus un polițist că exagerezi este evident că ești incapabil să o mai faci tot restul vieții. Mă mir că trebuie să ne mai explici o așa banalitate.

    • @alexd: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/reprezentantii-bozankaya-comenteaza-incidentul-de-la-depoul-stpt-tramvaiul-ar-fi-luat-foc-din-cauza-unei-erori-umane-1569929/

      Cica de la manipulare gresita (deocamdata)… acuma singura manipulare facauta pana in acel moment a fost incarcarea, transportul si descarcarea… habar nu am daca au luat sau nu foc de la transport, eu doar am zis ca nu mi se parea OK cum au fost aduse (mai ales ca venise printr-o furtuna (anuntata) cu praf saharian… eu mi-am schimbat filtrele de aer la masina dupa furtuna aia sa nu mai zic de cat am curatat la ea interior si exterior desi fusese spalata cu nici 3 zile inainte.

      Ce vreau sa zic e ca daca tu ai cumpara o masina noua si ea ar veni in ultimul hal de jegoasa, potential cu ciobituri pe parbriz si vopsea cum ai reactiona daca ti-ar spune ca oricum asa se face si de la exploatare, de ce sa fi fost ei mai atenti la transportul ei? Si ce ai banui daca ar mai si lua foc in timp ce o inspectezi inainte sa o folosesti prima data?

      Poate exagerez, dar eu doar mi-am spus parerea si cred ca nu am exagerat cand am zis ca vreau macar o aparenta de respect daca respectul in sine nu se poate.

  4. Euro Driver King

    adrian.b – Cel mai bine te angajezi ca inginer la fabrica proiectare si executare ca poate tu te pricepi mai bine ca ei si scoti masini noi de calitate. Mercedes Benz este atent cu calitatea de proiectare si executare, altfel i-a amenzi si eventual penalizari. Ai deviat mult de la subiect. De la transportul unui tramvai ai trecut la autovehicule. La orice producator poate aparea anumite defecte de productie care se pot remedia la service autorizat. Pacat ca numarul „specialistilor” a crescut iar. Intai sa te informezi corect si apoi sa iti expui parerea.

    • Nu vorbeam despre greseli de fabricație ci despre mâna de lucru și calitatea materialelor. Am condus din 2018 si pana acum tot ce înseamnă Mercedes, de la cele mai mici gen A-klasse pana la cele mai maricele cum ar fi G-klasse sau EQS Suv si altele ce urmează să apară din 2023 sau mai chiar târziu. Nu stiu cum aș putea sa ofer o impresie mai informată sau mai obiectivă de atât.

      Remarca mea era legată de paralela din descrierea autorului, cea între un transport neadecvat al unui tramvai turcesc (care a luat foc imediat dupa livrare) și un transport ”impopoțonat” de autoturisme marca Mercedes. Deci nu mă consideram pe langa subiect, si categoric nu mă gandeam că voi deranja pe cineva.

    • adrian.b: EQS nu e SUV… EQS SUV va fi aratat prima data pe 19 aprilie. Sa zicem ca pozitia mea si a unor rude foarte apropiate imi da niste posibilitati de a vedea modele Daimler nelansate si nu am vazut nici macar camuflate modele din 2023. Sunt tare curios cu ce te ocupi tu de l-ai condus deja 😆

      Paralela a fost exact pentru ca am vazut diferenta de abordare… nu stiu cat e marja de profit pentru un tramvai fata de cea pentru 6 Mercedesuri de lux care impreuna aveau aproximativ acelasi pret, dar e cert ca Mercedes tin mult mai mult la imagine decat la calitatea reala a produsului, pe cand Bozankaya nu par sa aibe vreo strabatere cu vreuna.

      @Euro Driver King: din pacate indiferent cat de buni sunt inginerii care proiecteaza masinile calitatea produsului final e data de cat considera cei care stabilesc bugetele ca ar trebui alocat. Degeaba fac eu un modul care e ca la carte daca el ar costa in forma aia 5 lei bucata si bugetul e alocat la 3 lei bucata. Ca inginer am 3 sanse: conving decidentul ca merita cei 5 lei (99% sanse de esec); tin la calitatea muncii si daca eu sunt responsabil pe modulul respectiv si nu imi aloca bugetul pentru a-l face corect plec (din nou, 99% din ingineri nu isi permit asa ceva) sau fac in asa fel incat sa scot toata calitatea care se poate, chiar daca nu e suficienta pentru un produs bun din bugetul ala (99% din ingineri nu au mandria si cunostintele sa faca ceva de calitate mare si daca li se ia decizia si iese prost macar pot sa dea vina pe altii sau pur si simplu nu au incredere in ei ca ce au facut merita aparat).

      Iar Daimler sunt foarte sus in clasamentul zgarceniei la alocare de bugete pentru fiabilitatea si calitatea functionalitatilor care nu se vad, si sunt si mai sus in clasamentul dezorganizarii generale pe proiecte. Personal ma mir ca reusesc sa scoata ceva functional (stiu ca ma repet cu asta). Dar se pare ca standardele industriei sunt foarte bine si daca faci minimul necesar stabilit de reguli si legi ai garantia unui produs functional exact acel minim (adica garantia e pe medie durata de viata a masinii).

      Acestea fiind spuse, cea mai buna masina e cea facuta de un producator cu experienta care nu are ce pierde si trebuie sa scoata ceva extraodinar din toate punctele de vedere. Daca e un producator nou pe piata sunt 50-50 sansele sa iasa ori ceva extraordinar ori ceva submediocru care da impresia de wow (vezi Tesla la a 2-a situatie).

    • RebounD11 Lucrez in centrul de testare Daimler din Immendingen, sunt sofer de teste. La noi vin masinile ptr a fi testate din aproape orice punct de vedere… de la grupul motopropulsor si caroserie pana la emisii, soft, siguranta si anduranta. Un fel de asigurarea calitatii pe steroizi. Masinile ajung aici inca din stadiul de prototip si raman uneori mult si bine dupa lansare. EQS a inceput a fi testat aici inca din 2020 iar in 2021 EQS SUV, EQE si EQE SUV, E-klasse w214, diferite modele facelift sau AMG printre care si „faimosul” C63 AMG cu motor de 2 litrii si multe altele ce urmeaza a fi lansate ori anul asta ori anul viitor.

      Ca regula generala cam tot ce iasa pe piata sunt deja testate de aproximativ 2 ani. Mai sunt si cazuri extreme gen AMG (Project) One care este aici in teste inca din 2018 sau Vision EQXX care sincer habar nu am ce si cand.

      Asa e cum zici tu proiectarea poate fi impecabila ptr ca tot executia isi spune cuvantul. Sa vezi ce calitate urmeaza dupa 2 ani de pandemie cu productie intermitenta, muncitori demoralizati, restructurari, mana de lucru si piese adunate de pe toate gardurile. Asta e general valabil nu doar de Mercedes vorbesc.

    • adrian.b Foarte tare… acolo nu am ajuns, desi suna bine cumva nu te invidiez. Probabil nu am ajuns pntruca pe parte de mecanica de orice fel nu ma bag, nu am participat si nu am prea interactionat mai departe de cutiile pentru module si componentele electronice. Am ajuns doar prin Sindelfingen si Boeblingen la Daimler si daca Dumnezeu exista, nu voi mai avea de-a face cu ei 😆

      Din experienta mea problema la Daimler era managementul care dadea contractele de dezvoltare pe prietenii, nepotisme si alte conexiuni informale si la fel luau si decizia despre restrangeri de cheltuieli. Chestia cu coponentele de pe toate gardurile nu e chiar asa… componente nu se gasesc din motive globale, dar nu e ca si cum inginerii nu cauta alternative corecte. Problema e ca managementul, cu idei putine si fixe, decid ei ce componente se folosesc pe baza de pret si o minima compatibilitate in modul, iar apoi inginerii o fac sa mearga cat se poate de bine. Nu vreau sa dau exemple de proiecte care au impact direct asupra sigurantei sofeilor si pasagerilor din masinile Daimler pentru ca sunt sub NDA inca, dar nu e de bine, mai ales dupa expirarea garantiei.

      Partea cu tehnicienii si muncitorii demoralizati si cu alte aspecte organizatorice nu o mai stiu, dar problemele de care zic sunt dinainte de pandemie. Si sunt si pe partea de dezvoltare de software si pe partea de electronica. Din 2018 nu am mai avut contact direct cu Daimler, dar am fosti colegi si prieteni care inca lucreaza acolo in pozitii de inginerie si management pe probleme de inginerie… nu stiu sa se fi schimbat ceva la mentalitate, productia e doar ultima problema.

  5. Euro Driver King

    Nu este transportat corect tramvaiul. Se face pe platforma tractat de un cap tractor dar nu este pus chingi , lanturi si coltare speciale ( eventual ) pe langa acele „piedici” sa nu sa se miste tramvatiul. Mai trebuia pe lateral si limini de gabarit. Ar trebui ISCTR sa amenteze atat pe sofer cat si pe patronul de logistica.

    • Sa stii ca unde s-au oprit cam 1-2 zile pe saptamana e ISCTR… personal nu cred ca au transportat neregulamentar, ci au facut minimul necesar. Tot personal, fara sa ma pricep la transport de marfa, doar din gandirea mea, nu mi se parea OK cum e transportat un vehicul de 2.4 milioane de euro pe distanta Ankara – Timisoara. Daca era Pascani – Timisoara era acceptabil; Arad – Timisoara… e OK orice, la o adica il puneau pe sine si faceau si probe pe distanta aia, dar asa… nu imi pare OK.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.