Dauna totala – acum se vinde ca masina impecabila, fara accidente

Adăugat de IntamplariDinTrafic
Raportează ca șters! 15

🙏Puteti urmari si contul de instagram pentru mai multe IntamplariDinTrafic!

🙏 Instagram: intamplari_din_trafic


O Skoda Superb, care nu are ce cauta sa circule asa pe drumurile publice, facuta acordeon, in curand pe Autovit, condusa de o batranica pana la piata si fara accidente.

Imi pare rau pentru proprietar, probabil nu din vina lui a ajuns masina asa..dar niste bani pentru o platforma ar fi fost o solutie eleganta, nu sa mearga asa cu ea…

9 comentarii

  1. A luat o mica palma peste fund. Aia este deaprte de dauna totala, mai ales ca este vorba de o lovitura in spate. Alta aripa, alta bara, luneta noua, stopuri daca este cazul, ceva table indreptate pe dedesubt, sau inlocuite daca vrea sa o faca ca la carte si este bibelou fata de cadavrele aduse de pe dincolo si facute din cate 3-4 masini. 😉 In privinta circulatului cu ea asa, ai dreptate.

    • Am o astfel de masina de ceva ani, stiu ce costuri de reparatie sunt. La ce are acolo, orice asigurator va da dauna totala. Masina nu mai e evaluata la mai mult de ~15k euro la asiguratori.
      Bara, stalpi, portbagaj, luneta, tobe, fiare pe sub ea, stopurile led, interiorul portbagajului..toate sunt foarte scumpe + ce nu se vede, cu siguranta mai sunt multe maruntisuri varza.
      In plus, niciodata nu va mai iesi cu lufturile corecte la usile spate – se vede usa spate cum sta in afara fata de prag si plafon, deci clar a fost indoita structura, nu doar aripa facuta varza.
      Eu in locul proprietarului nu as mai avea curaj sa imi urc familia in masina asta, fie ea reparata bine..
      P.S. Eu vorbesc de evaluare a reparatiilor facuta in reprezentanta, cu piese originale si facut ca la carte. La un service de cartier probabil ca e usor de obtinut un deviz la mai putin de jumatate de pret…vreau sa cred ca cine are o masina de genul nu se duce la nea Caisa sa ii repare o astfel de dauna..

    • „vreau sa cred ca cine are o masina de genul nu se duce la nea Caisa sa ii repare o astfel de dauna.”
      Vorbim de Skoda… cine isi ia o Skoda ori e prost, ori sarac, ori ambele si imi pare rau pentru posesorii de Skoda dar dupa ce am condus vreo 6 generatii de Skode din multe clase (L120, Favorit, Felicia, Fabia – 3 generatii, Rapid – model 2018, Octavia – 2 generatii, 3 motorizari si Superb – model 2019) din fericire nici una pe banii mei nu pot sa am cuvinte bune la adresa marcii, iar covarsitoarea majoritate a cumparatorilor, imediat ce se termina garantia exact la nea Caisa o va duce.

      Mai am o intrebare: de unde stii ca masina aia ajunge pe Autovit la modul la care zici tu? Nu stiu, dar mi se pare o generalizare mult mai grava decat ce am facut eu mai sus.

    • @ReboundD11 pentru ca mai mult ca sigur proprietarul o va vinde (asta daca nu cumva era deja vanduta cand am facut clipul) si o va cumpara un samsar care vrea profit. Iar respectivul nu va arata vreodata poze cu masina in starea asta, te asigur. Cunosc cativa si ei vand numai masini „tipla”, din pacate pentru cumparatorii care le iau, masinile nu au fost deloc „tipla”.
      Nu era in niciun caz ofensa la adresa proprietarului, ma indoiesc ca un om de buna credinta ar cauta sa isi repare masina pe ieftineala maxima si sa tepuiasca pe cineva apoi. Eu unul daca as pati asa ceva, in secunda 2 as vinde masina pe mai nimic si mi-as lua alta, din mai multe considerente, pe langa cel legat de siguranta oferita de masina reparata.
      Iar cand am zis ca cine detine o astfel de masina vreau sa cred ca nu o duce la nea Caisa, am luat in considerare pretul unui Superb nou. Pe langa multele Superburi noi luate cu Rabla si chele, la ~25k euro, sunt multe foarte bine dotate, bine motorizate si care au costat mai mult decat alte modele de la marci premium chele.
      Una dintre masinile mele, cumparata acum cateva luni, este un Superb nou, puternic cat sa nu se astepte multi dintre cei cu masini premium chele si slabe ca nu se pot tine dupa mine, dar si dotata cu tot ce se putea ca sa am tot confortul necesar.
      Si desi posibil sa fi fost ironic in ce ai spus, am ales masina asta comparand ce imi ofera cateva modele de la diferiti producatori din clase similare [printre care si Seria 5, clasa E, Toyota Camry (care da, era semnificativ mai ieftina, dar e cam pe acolo in rest, cu exceptia briz briz-urilor), Audi A6 (care motorizat si dotat ok era overpriced, desi imi place gama VAG)]…
      Am condus ceva un clasa E modelul nou, in afara de brand si un design care personal imi place, nu ofera alte dotari pe care alte marci nu le au. Deci, facand ceva comparatii, conducand masinile respective (mai multe zile, saptamani, nu doar 30min la un testdrive amarat), zic ca nu sunt nici prost, nici sarac, nici ambele, ci am ales ce mi s-a parut ca se apropie cel mai mult de nevoile mele raportate la un buget de maxim 60k euro, pe care mi se pare ca nu merita sa-l depasesti, indiferent cati bani ai avea, e o masina pana la urma. Mai ales cat timp poti oricum sa conduci si alte masini, nu e o masina la care esti limitat permanent.
      Mai depinde, evident, si de experientele pe care le-ai avut cu anumite marci. De exemplu eu privesc Ford cum spui tu de Skoda, insa sunt convins ca e o preconceptie, nu toate Fordurile sunt proaste.. Eu am condus, ca si tine, ceva Skode pana acum si nu am avut cu niciuna nicio problema, mai mult, pe toate inca le am prin familie si le stiu in continuare „viata”, niciuna nu a ajuns sa aiba probleme, unele din ele cu multi km si destui ani in spate..

    • IntamplariDinTrafic: ce descrii tu acolo se cheama inselaciune si pana la un punct e si vina celor care cumpara o masina fara sa o verifice. Dar tot o presupunere/acuzatie/generalizare grava mi se pare (spune-i cum vrei tu).

      „Si desi posibil sa fi fost ironic in ce ai spus”
      Nu am fost… am condus saptamani intregi Skode:
      – Rapid – 5000km cand am primit-o 8000-ish cand am dat-o inapoi; sotia a facut conjunctivita si in general filtrele si clima erau inutile. Simteam tot ce era afara si temperatura era foarte inconstanta desi nu schimbam setarile. A stat 3 zile in soare si plasticele au inceput sa se cojeasca iar performantele erau sub asteptarile care erau foarte jos.
      – Superb – 2500km am condus-o… era al 2-lea Superb, primul a ajuns la poarta si a dat eroare si nu a mai pornit. Primul avea 7000km in bord, al 2-lea avea 9000km. Cruise controlul adaptiv era prost calibrat, clima avea aceleasi probleme ca la Rapid dar filtrele pareau mai bune. Desi nu avea keyless start, a pornit masina singura cu cheia in mana cand eram parcat si am apasat din greseala pe ambreiaj (probabil o problema cu sistem anti-stall… bine ca nu era in viteza. Auto start-stop era 50% doar auto stop, nu mai pornea. Suspensiile adaptive incepeau sa se adapteze aiurea si masina tremura aiurea, trebuie sa schimb modul ca sa se opreasca.

      As putea sa continui cu toate Skodele noi pe care le-am condus dar problemele sunt recurente, si nu cred ca sunt eu chiar asa de ghinionist.

      De multa vreme nu as cumpara din grupul VAG din motive morale (la fel cum nu as cumpara Tesla de exemplu din motive morale), dar dupa ce am avut contact puternic cu ingineria electronica din grupul VAG am si argumente tehnice sa nu cumpar asa ceva. (ca de altfel nici o marca germana).

      „De exemplu eu privesc Ford cum spui tu de Skoda, insa sunt convins ca e o preconceptie, nu toate Fordurile sunt proaste.”
      Din acelasi punct de vedere (al ingineriei) Ford e in categoria „daca nu exista altceva, merge” cu Honda si BMW (dar BMW incet-incet merge in jos. Am multe Forduri in familie… de al meu sunt multumit, dar are 20 de ani, nu mai am de ce sa fiu nemultumit orice ar face. Iar cel mai nou ca masina personala din cele din familie are 10+ ani. Am condus Ford nou tot asa mii de kilometri. E peste Skoda la confort, e cel mai bun la capitolul clima e mediocru la capitolul infotainment si e exact ce te astepti la performante. Nu se apropie de Toyota si Hyundai la confort la aceeasi clasa si nici nu sunt cele mai aratoase masini, dar personal prefer aspectul Ford fata de VAG. Daca ar trebui maine sa cumpar o masina noua, probabil nu ar fi Ford. Sigur nu va fi VAG, Mercedes sau ceva din grupul Stellantis.

      „Deci, facand ceva comparatii, conducand masinile respective (mai multe zile, saptamani, nu doar 30min la un testdrive amarat), zic ca nu sunt nici prost, nici sarac, nici ambele, ci am ales ce mi s-a parut ca se apropie cel mai mult de nevoile mele raportate la un buget de maxim 60k euro, pe care mi se pare ca nu merita sa-l depasesti, indiferent cati bani ai avea, e o masina pana la urma.”
      60k euro pe o masina fara atasare emotionala e ilogic… o masina noua in general e ilogic dar acolo sunt si alte argumente. Dar sunt banii tai… si daca nu ai probleme morale, nu am o problema cu ce masina cumperi sau conduci, dar stiind ce stiu eu raman la concluzia mea, fara sa fie o asertiune generala asupra omului, doar particulara in ce priveste alesul masinii. 🙂

      Eu atata am de spus in discutia asta, putem continua in particular daca vrei, dar opinia mea e pe scurt asta:
      – nu imi plac generalizarile mai ales cele cu acuze grave
      – am probleme morale cu anumiti producatori auto (pt VAG Dieselgate e un exemplu dar nu singurul; pt Tesla problema morala e Musk si altele)
      – am probleme dpdv al ingineriei si abordarii tehnice ai unor producatori auto (experienta proprie profesionala)
      – desi imi permit financiar destul de multe masini (inclusiv unele de lux) la fel cum nu as cumpara un telefon mobil mai scump de 1500 de lei nici masina noua nu as lua, iar daca as alege una noua din motive obiective 30k euro e limita superioara a rezonabilului pentru care as putea gasi argumente… orice peste ar trebui sa implice o utilizare speciala (mers pe circuit de exemplu, „bucket-list” e alt exemplu).

    • Daca ai condus atatea Skode si ai intalnit recurent problemele alea, chiar imi pari foarte ghinionist. Dar e posibil sa fi fost eu mai norocos si atat. Nu contest ce spui dpdv tehnic, dar mai toti producatorii se duc in zona de care spui si pe principiul asta nu prea ai ce masina sa cumperi. Cel mai grav mi se pare ce spui ca ai patit cu Superbul care a pornit singur, masina fara Kessy, tu fiind in afara masinii. Esti primul de care aud cu o problema de genul. Treaba cu start-stop am auzit-o si pe la altii, tot in gama VAG, dar eu sunt genul care la nicio masina nu folosesc sistemul ala, ma enerveaza pur si simplu si il dezactivez din start. Cu suspensiile adaptive in grupul VAG exista multe probleme, din fericire eu nu le-am avut, probabil din nou, am fost mai norocos, dar am cativa colegi care la fel sunt satui de DCC.

      Eu nu prea am probleme morale la capitolul auto, aleg pur si simplu ce ma face sa ma simt bine la condus overall. Fiecare marca are plusuri si minusuri si in niciuna nu am gasit tot ce mi-as fi dorit. La Superb am gasit doar o mare parte din ce imi doream si cu un cost foarte bun pentru ceea ce ofera comparativ cu alte branduri. Nu ca ar fi cea mai buna sau cea mai ieftina pentru ce ofera.

      Lucrez si eu in zona de tehnologie si am idee de ceva lucruri din interior (desi in prezent nu lucrez pentru o companie care activeaza in domeniul auto), dar e o companie mare, cu tehnologii de top si intr-adevar, din afara se vede cu totul altfel fata de cum sunt in realitate lucrurile in interior.

      In familie avem peste 10 modele din grupul VAG si in afara de partea cu clima care e adevarata in special la modelele din gamele de jos, celelalte neajunsuri mentionate de tine nu le-am intalnit, eu sau ceilalti membri ai familiei.

      Fordul sta bine la confort fata de grupul VAG, nu stiam ca ai Ford si nu am vrut sa fie o ofensa, pur si simplu e marca cel mai putin indragita de mine din motive de masini Ford tot in familie, masini luate de noi, cu muuulte probleme inclusiv in perioada de garantie, nu mai zic dupa. Momentan mai avem doar un Kuga nou, care inca e sub 10k km si nu a aparut nicio problema la el (inainte, vorbesc de Ka model 2010, Focus si Mondeo ultima si penultima versiune).
      Apreciez comentariul la obiect, nu subiectiv si agresiv cum discuta majoritatea celor care imi lasa comentarii pe Youtube cand vine vorba de o marca sau alta.

      Referitor la subiectul de la care am pornit, nu generalizam tiparul de samsar sau de roman care cand loveste o masina face asta. Dar as putea pune pariu ca daca urmaresc Autovit in urmatoarele 2-3 luni, masina apare la vanzare refacuta, vanduta de un samsar.
      Cunoscutii mei samsari imi spun ca si asa e greu sa prinda astfel de masini, efectiv se bat intre ei pentru o masina de genul pentru ca profitul e mult mai mare decat cand aduc ei cate o masina normala din afara si isi pun un adaos aici. Dar asta nu inseamna ca toti samsarii fac asta, clar!
      Si da, nu e ok sa generalizam, indiferent cat de „grav” sau nu e subiectul.

      Multumesc pentru argumente.

    • IntamplariDinTrafic cand spui dauna totala spui cadavru ambulant, nu dauna totala financiara. Sa fim seriosi. O lovitura ca aia pentru un meserias adevarat, este joaca de copil. In caz de dauna totala financiara, cu banii de la asigurari, gasesti un „fund” intreg de pe una lovita in fata si un meserias adevarat isi ia ce are nevoie de pe el. Chestia cu Nea Caisa, este putin cam exagerata. Nu mai vorim de Dacii din 1800 toamna, indreptate cu cioacanul in spatele blocului. Cine are masina aia, tind sa cred ca nu o lasa pe mana oricarui carpaci. Eu nu mi-as lasa Loganul pe mana oricarui carpaci.

  2. Dauna totala financiara, da. Pentru ca costul reparatiei depaseste 75% din valoarea masinii.
    Dauna totala, tehnic, nu. Pentru ca poate fi reparata si repusa in circulatie fara probleme.
    Practic asiguratorul il despagubeste pentru dauna (financiara) totala, proprietarul isi ia epava si o poate repara. Am vazut destule cazuri din astea.

    • Da, la dauna financiara ma refeream. Clar, tehnic masina poate fi refacuta, insa nu va mai fi aliniata ca inainte si siguranta oferita la un viitor impact similar va fi semnificativ diminuata in ce priveste pasagerii din spate, de asta sunt aproape sigur ca proprietarul o va vinde unui doritor samsar care o va face pe ieftineala si o va vinde cu profit maricel.
      Cunoscutii mei samsari cu asta se ocupa, cauta oameni in situatii de genul, ofera „nimic” pe masini, le repara cat mai ieftin posibil, apoi le vand ca fiind impecabile..si din pacate aproape toti cumparatorii inghit galusca, nici nu observa ca e ceva in neregula cu masinile alea, cel putin nu pana le cumpara. Dupa aia, mai primesc telefoane de la unii cum ca masina a fost lovita si baga vrajeala cu „nu stiu, eu am luat-o asa, era ok, nu am verificat-o”, iar oamenii aia raman cu un gust amar si samsarul cu profit serios in buzunar.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!