Chestia asta se întâmplă frecvent în România: neexistând bandă pentru stânga, oamenii se încadrează pe ultima banda. Când se face verde, dau semnal. Util ar fi, pentru cei din spate, să dea semnal înainte. Dar se consumă bateria.
Eu la scoala de soferi (pe care am facut-o acum un an aproximativ) am fost invatat sa dau semnal dupa ce se pune semaforul verde. PLM, poate din cauza asta …
Nou
stiffy
Io am invatat sa semnalizez intentia de schimbare a directiei de mers in functie de distanta, nu de durata. Asta acu 2 ani. PLM, poate s-a schimbat ceva intre timp.
Nou
plm
PLM, io am invatat ca-cand stai la semafor nu trebuie sa semnalizezi. Si asta nu are nicio legatura cu distanta. Pentru ca stai. Am invatat asta acu multi ani. PLM, poate s-a schimbat de doua ori…
teoretic, nici nu trebuie sa ai lumini aprinse noaptea.
practic, daca in spatele tau e o masina, ar cam trebui sa ii spui ce intentii ai, ca sa nu se incadreze in spatele tau cu impresia ca tu mergi inainte.
@zoso, e greu, te chinui degeaba.. tre’ să le desenezi 😐
Publică asta, poate reuşesc să priceapă şi se prinde la mai mulţi -> http://www.youtube.com/watch?v=zB6kI2TmIOc
Nou
stiffy
Ca stai la semafor nustiucate minute, normal ca te plictisesti la cat iti pircane in creier semnalul pus. Dar macar dai semnal cand te apropii de semafor (de la distanta aia care scrie la legislatie), ca sa se prinda tot prostu’ ca tu nu vrei inainte.
da, functie de trafic, de cat e de aglomerat, e bine sa dai mult mai din timp, cand esti inca in miscare.
Daca ii vezi pe aia din spatele tau ca vor sa mearga repede si tu urmeaza sa ajungi la semaforul care s-a facut galben si vrei sa faci stanga, pui imediat semnalul si cei din spate te vor binecuvanta, vor schimba pe o banda din dreapta si nu se vor bloca in fundul tau.
Privit invers, cand suntem in spatele unuia de pe cea mai mare banda si ne apropiem de o intersectie, mersul lui tot mai incet e semn ca avem de-a face cu unul care va opri si va pune semnal stanga.
Nou
sez
Camionagiu: ne trebuie „semne”? eventual sa ne luam globuri magice care sa ne prezica intentia celorlalti? batzul ala care il avem in stanga volanului, este doar ca sa ne incurce?
iar pentru cei ce au spus ca „eu asa am fost invatat la scoala”, am doua probleme: daca asta se invata acum la scoala, atunci de ce sa ne asteptam la posesori de permis cu un oarecare bagaj de cunostinte dupa ce termina scoala, dar mai ales, daca instructorul va va spune ca la culoarea verde trebuie sa opresti si sa pleci pe rosu, asa veti face, fara sa mai ratzionatzi?
asa mi-a spus instructorul…
Nou
sez
PS: oricum eu salut pe toti cei care stau la semafor linistiti, si incep sa semnalizeze schimbarea directiei dupa ce se face verde, pentru ca ii streseaza pacanitul de la semnalizare. poate ar trebui sa va cumparati o cutie de algocalmin si sa o tzinetzi in masina.
pana una alta, la cum evoluam, viitorul ar putea sa ne prezinte si farurile / stergatoarele drept niste „gadgeturi” care sunt puse in masina doar pentru a fi folosite de catre cei plictisiti care vor sa isi ofere niste momente de neuitat in interior habitaclului impreuna cu niste accesorii instalate fara sens
Nou
plm
zoso, nu vorbeam de ce e bine si ce nu, ci de ce zice legea. Si, PLM, din cate stiu eu nu trebuie sa semnalizezi cand stai la semafor. In schimb teoretic trebuie sa ai lumini noaptea. Pentru ca asa zice legea, de-aia teoretic. Practic insa nu trebuie sa mergi cu luminile aprise, pentru ca nu obstructioneaza in niciun fel functionarea masinii.
Nou
Chris
baaa… inapoiat mai sunt.. si needucat pe deasupra… io p’asta cu semnalizatul la semafor n-o stiam..pai hai sa nu mai semnalizam deloc in orase ca oricum e plin de semafoare. Chiar sunt curios sa vad in ce legislatie zice asta ca „nu se semnalizeaza la semafor”… io sunt mai de moda veche o stiu pe aia cu minim 50m in localitate si 100 in afara…
Nou
plm
Chris, tu ai citit ce scrie mai sus? Te-ai uitat la video? Hai sa-ti fac o schema, ca la ingineri. Ideea e ca STAI la semafor. Adica e rosu. Si pentru ca e rosu, tu astepti sa se faca verde. Ei bine, baietu’ mosului, in acest rastimp nu TREBUIE (sau „trebe”, pentru needucati) sa semnalizezi. Din cate stiu eu. Evident ca daca tu crezi ca e mai bine sa semnalizezi, poti sa semnalizezi linistit. Ei, deci imi explici te rog si mie cum stai tu (astepti, adica esti oprit, esti pe loc) la semafor la minim 50m in localitate si 100 in afara?
Nou
gunnar
@plm: trebuie sa semnalizezi mereu, la orice schimbare a directiei de mers, chiar si daca ia banda pentru stanga la semafor.
Am vazut personaje care s-au asezat pe banda de stanga, nu semnalizau si cand s-a facut verde inainte au pornit si ei. Sau in orase in care n-ai mai fost si cu putine marcaje sau deloc pentru benzi, daca vezi ca unul semnalizeaza stanga stand la semafor, nu te pui dupa el.
Daca esti atat de stresat si deranjat de orice zgomot poate n-ar trebui sa conduci, mergi pe jos sau cu autobuzul.
Din pacate sunt destui care sunt stresati de pacanitul semnalizarii dar deloc de maneaua urlata din casetofon.
Nou
plm
E absolut fenomenal cat de greu e de priceput un lucru atat de simplu. Si anume statul pe loc.
Nou
sez
plm, stai pe loc, acasa, si lasa masina oamenilor cu nervi tari, si anume aia care inteleg sensul semnalizarii.
@plm tu chiar vorbesti serios? Ia mai pune mana pe codul rutier, ca vorbesti numai tampenii. Iti recomand articolul 54.
Nou
plm
Mare mai e gradina… Oameni buni, hai ca mai incerc sa explic inca o data. Art. 54 incepe asa: Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers etc. Dupa parerea mea, in timp ce stai nu executi nicio manevra. Cand se pune verde la semafor si pornesti, atunci da, trebuie sa semnalizezi. Nu am zis nicaieri ca asa procedez, gunnar. Nu am zis ca-i mai bine sau mai rau. Nu am zis nicaieri ca ma deranjeaza zgomotul semnalizatorului. Tot ce am vrut sa zic e ca dpdv legal in timp ce astepti sa se faca verde la semafor nu trebuie sa lasi semnalizare pornita.
Atata vreme cat tu stai la semafor, si nu ai oprit motorul, sau nu te-ai dat jos din masina, se considera ca executi manevra – intrega durata a manevrei e de cand ai inceput sa semnalizezi, pana ai virat si ai trecut de intersectie. E ca si cum astepti sa dai prioritate intr-o intersectie nesemaforizata. Dupa rationamentul tau, si atunci ar trebui sa opresti semnalizarea. La fel, cand iesi din parcare. Plm, stai pe loc (ca dai prioritate celor ce circula) de ce ai mai semnaliza. Hai ca nu-i greu, ce dracu.
Nou
plm
Ei bine eu nu sunt de acord. Cand stai la semafor e una, si cand stai sa dai prioritate e alta. Dupa rationamentul meu, in cazul ala trebuie sa semnalizezi. Si atunci cand iesi din parcare. FFS, am vorbit DOAR de situatia cand stai la semafor, cand e rosu, de ce e asa greu de inteles? De ce trebuie sa se faca presupuneri despre ce fac eu, despre ce rationamente am in alte situatii? Cine considera ca daca stai la semafor si nu ai oprit motorul sau nu te-ai dat jos din masina, executi o manevra de schumbare de directie? Unde scrie asa ceva?
plm, hai s-o luam altfel. Nu se semnalizeaza numai manevra de schimbare a directiei de mers, ci si intentia. Ori intentia o ai chiar daca stai. Oricum nu cred ca vei intelege ceva sau macar vei invata ceva din toata povestea asta.
Nou
plm
Sabotor, tu tot nu intelegi. Eu sunt de acord ca semnalizezi si intentia schimbarii directiei de mers. De-aia am zis ca dupa ce se pune verde, semnalizezi si pornesti. Doar ca daca astepti la rosu si nu semnalizezi in acest timp, nu incalci legea. De asemenea sunt si de acord ca e UTIL sa semnalizezi. Dar nu obligatoriu. Daca presupunand ca e verde cand te apropii de intersectie, atunci semnalizezi cu 50m inainte in localitate si 100 in afara. Dar nu despre asta e vorba.
Fii atent…. scrie undeva ca daca stai pe loc nu trebuie sa semnalizezi? Ca pana la urma, se specifica doar ca trebuie sa semnalizezi cu cel putin 50m inainte de intersectie.
Eu tin minte o chestie pe care am citit-o in codul rutier: cand stai la semafor si urmeaza sa schimbi directia de mers nu esti obligat sa semnalizezi cat timp astepti la semafor. NU esti obligat, dar ESTE RECOMANDAT. Daca e nevoie, revin cu poza din cod 🙂
Semnalizatul e o chestie de bun simț și respect față de ceilalți de pe șosea. E opțional, evident.
Nou
NaDa
PLM: „Dupa parerea mea, in timp ce stai nu executi nicio manevra. Cand se pune verde la semafor si pornesti, atunci da, trebuie sa semnalizezi.” Pai in cazul asta ar trebui ca si daca o iei inainte sa semnalizezi nu? Scrie in cod ca la plecarea de pe loc se semnalizeaza. Dupa parerea mea asta e o discutie aiurea. Trebuie sa semnalizezi, in cazul de fata putandu-te incadra si pe banda 2 pentru inainte. Daca melteanu nu semnalizeaza si ramai in spatelele lui e nasol. Si pana la urma ce-l costa? Auzi tu… e recomandabil nu obligatoriu! Da-o-n saracie!
Nou
VASILE
Apelaţi la bunul simţ şi rezolvaţi ttoată gâlceva . Toate sunt gândite pe baza bunului simţ , iar acolo unde se întâlnesc doi deştepţi se aplică reguli .
27 comentarii
Eu la scoala de soferi (pe care am facut-o acum un an aproximativ) am fost invatat sa dau semnal dupa ce se pune semaforul verde. PLM, poate din cauza asta …
Io am invatat sa semnalizez intentia de schimbare a directiei de mers in functie de distanta, nu de durata. Asta acu 2 ani. PLM, poate s-a schimbat ceva intre timp.
PLM, io am invatat ca-cand stai la semafor nu trebuie sa semnalizezi. Si asta nu are nicio legatura cu distanta. Pentru ca stai. Am invatat asta acu multi ani. PLM, poate s-a schimbat de doua ori…
teoretic, nici nu trebuie sa ai lumini aprinse noaptea.
practic, daca in spatele tau e o masina, ar cam trebui sa ii spui ce intentii ai, ca sa nu se incadreze in spatele tau cu impresia ca tu mergi inainte.
@zoso, e greu, te chinui degeaba.. tre’ să le desenezi 😐
Publică asta, poate reuşesc să priceapă şi se prinde la mai mulţi -> http://www.youtube.com/watch?v=zB6kI2TmIOc
Ca stai la semafor nustiucate minute, normal ca te plictisesti la cat iti pircane in creier semnalul pus. Dar macar dai semnal cand te apropii de semafor (de la distanta aia care scrie la legislatie), ca sa se prinda tot prostu’ ca tu nu vrei inainte.
tre sa le fac scheme, ca la ingineri.
da, functie de trafic, de cat e de aglomerat, e bine sa dai mult mai din timp, cand esti inca in miscare.
Daca ii vezi pe aia din spatele tau ca vor sa mearga repede si tu urmeaza sa ajungi la semaforul care s-a facut galben si vrei sa faci stanga, pui imediat semnalul si cei din spate te vor binecuvanta, vor schimba pe o banda din dreapta si nu se vor bloca in fundul tau.
Privit invers, cand suntem in spatele unuia de pe cea mai mare banda si ne apropiem de o intersectie, mersul lui tot mai incet e semn ca avem de-a face cu unul care va opri si va pune semnal stanga.
Camionagiu: ne trebuie „semne”? eventual sa ne luam globuri magice care sa ne prezica intentia celorlalti? batzul ala care il avem in stanga volanului, este doar ca sa ne incurce?
iar pentru cei ce au spus ca „eu asa am fost invatat la scoala”, am doua probleme: daca asta se invata acum la scoala, atunci de ce sa ne asteptam la posesori de permis cu un oarecare bagaj de cunostinte dupa ce termina scoala, dar mai ales, daca instructorul va va spune ca la culoarea verde trebuie sa opresti si sa pleci pe rosu, asa veti face, fara sa mai ratzionatzi?
asa mi-a spus instructorul…
PS: oricum eu salut pe toti cei care stau la semafor linistiti, si incep sa semnalizeze schimbarea directiei dupa ce se face verde, pentru ca ii streseaza pacanitul de la semnalizare. poate ar trebui sa va cumparati o cutie de algocalmin si sa o tzinetzi in masina.
pana una alta, la cum evoluam, viitorul ar putea sa ne prezinte si farurile / stergatoarele drept niste „gadgeturi” care sunt puse in masina doar pentru a fi folosite de catre cei plictisiti care vor sa isi ofere niste momente de neuitat in interior habitaclului impreuna cu niste accesorii instalate fara sens
zoso, nu vorbeam de ce e bine si ce nu, ci de ce zice legea. Si, PLM, din cate stiu eu nu trebuie sa semnalizezi cand stai la semafor. In schimb teoretic trebuie sa ai lumini noaptea. Pentru ca asa zice legea, de-aia teoretic. Practic insa nu trebuie sa mergi cu luminile aprise, pentru ca nu obstructioneaza in niciun fel functionarea masinii.
baaa… inapoiat mai sunt.. si needucat pe deasupra… io p’asta cu semnalizatul la semafor n-o stiam..pai hai sa nu mai semnalizam deloc in orase ca oricum e plin de semafoare. Chiar sunt curios sa vad in ce legislatie zice asta ca „nu se semnalizeaza la semafor”… io sunt mai de moda veche o stiu pe aia cu minim 50m in localitate si 100 in afara…
Chris, tu ai citit ce scrie mai sus? Te-ai uitat la video? Hai sa-ti fac o schema, ca la ingineri. Ideea e ca STAI la semafor. Adica e rosu. Si pentru ca e rosu, tu astepti sa se faca verde. Ei bine, baietu’ mosului, in acest rastimp nu TREBUIE (sau „trebe”, pentru needucati) sa semnalizezi. Din cate stiu eu. Evident ca daca tu crezi ca e mai bine sa semnalizezi, poti sa semnalizezi linistit. Ei, deci imi explici te rog si mie cum stai tu (astepti, adica esti oprit, esti pe loc) la semafor la minim 50m in localitate si 100 in afara?
@plm: trebuie sa semnalizezi mereu, la orice schimbare a directiei de mers, chiar si daca ia banda pentru stanga la semafor.
Am vazut personaje care s-au asezat pe banda de stanga, nu semnalizau si cand s-a facut verde inainte au pornit si ei. Sau in orase in care n-ai mai fost si cu putine marcaje sau deloc pentru benzi, daca vezi ca unul semnalizeaza stanga stand la semafor, nu te pui dupa el.
Daca esti atat de stresat si deranjat de orice zgomot poate n-ar trebui sa conduci, mergi pe jos sau cu autobuzul.
Din pacate sunt destui care sunt stresati de pacanitul semnalizarii dar deloc de maneaua urlata din casetofon.
E absolut fenomenal cat de greu e de priceput un lucru atat de simplu. Si anume statul pe loc.
plm, stai pe loc, acasa, si lasa masina oamenilor cu nervi tari, si anume aia care inteleg sensul semnalizarii.
@plm tu chiar vorbesti serios? Ia mai pune mana pe codul rutier, ca vorbesti numai tampenii. Iti recomand articolul 54.
Mare mai e gradina… Oameni buni, hai ca mai incerc sa explic inca o data. Art. 54 incepe asa: Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers etc. Dupa parerea mea, in timp ce stai nu executi nicio manevra. Cand se pune verde la semafor si pornesti, atunci da, trebuie sa semnalizezi. Nu am zis nicaieri ca asa procedez, gunnar. Nu am zis ca-i mai bine sau mai rau. Nu am zis nicaieri ca ma deranjeaza zgomotul semnalizatorului. Tot ce am vrut sa zic e ca dpdv legal in timp ce astepti sa se faca verde la semafor nu trebuie sa lasi semnalizare pornita.
Atata vreme cat tu stai la semafor, si nu ai oprit motorul, sau nu te-ai dat jos din masina, se considera ca executi manevra – intrega durata a manevrei e de cand ai inceput sa semnalizezi, pana ai virat si ai trecut de intersectie. E ca si cum astepti sa dai prioritate intr-o intersectie nesemaforizata. Dupa rationamentul tau, si atunci ar trebui sa opresti semnalizarea. La fel, cand iesi din parcare. Plm, stai pe loc (ca dai prioritate celor ce circula) de ce ai mai semnaliza. Hai ca nu-i greu, ce dracu.
Ei bine eu nu sunt de acord. Cand stai la semafor e una, si cand stai sa dai prioritate e alta. Dupa rationamentul meu, in cazul ala trebuie sa semnalizezi. Si atunci cand iesi din parcare. FFS, am vorbit DOAR de situatia cand stai la semafor, cand e rosu, de ce e asa greu de inteles? De ce trebuie sa se faca presupuneri despre ce fac eu, despre ce rationamente am in alte situatii? Cine considera ca daca stai la semafor si nu ai oprit motorul sau nu te-ai dat jos din masina, executi o manevra de schumbare de directie? Unde scrie asa ceva?
plm, hai s-o luam altfel. Nu se semnalizeaza numai manevra de schimbare a directiei de mers, ci si intentia. Ori intentia o ai chiar daca stai. Oricum nu cred ca vei intelege ceva sau macar vei invata ceva din toata povestea asta.
Sabotor, tu tot nu intelegi. Eu sunt de acord ca semnalizezi si intentia schimbarii directiei de mers. De-aia am zis ca dupa ce se pune verde, semnalizezi si pornesti. Doar ca daca astepti la rosu si nu semnalizezi in acest timp, nu incalci legea. De asemenea sunt si de acord ca e UTIL sa semnalizezi. Dar nu obligatoriu. Daca presupunand ca e verde cand te apropii de intersectie, atunci semnalizezi cu 50m inainte in localitate si 100 in afara. Dar nu despre asta e vorba.
Fii atent…. scrie undeva ca daca stai pe loc nu trebuie sa semnalizezi? Ca pana la urma, se specifica doar ca trebuie sa semnalizezi cu cel putin 50m inainte de intersectie.
Eu tin minte o chestie pe care am citit-o in codul rutier: cand stai la semafor si urmeaza sa schimbi directia de mers nu esti obligat sa semnalizezi cat timp astepti la semafor. NU esti obligat, dar ESTE RECOMANDAT. Daca e nevoie, revin cu poza din cod 🙂
Semnalizatul e o chestie de bun simț și respect față de ceilalți de pe șosea. E opțional, evident.
PLM: „Dupa parerea mea, in timp ce stai nu executi nicio manevra. Cand se pune verde la semafor si pornesti, atunci da, trebuie sa semnalizezi.” Pai in cazul asta ar trebui ca si daca o iei inainte sa semnalizezi nu? Scrie in cod ca la plecarea de pe loc se semnalizeaza. Dupa parerea mea asta e o discutie aiurea. Trebuie sa semnalizezi, in cazul de fata putandu-te incadra si pe banda 2 pentru inainte. Daca melteanu nu semnalizeaza si ramai in spatelele lui e nasol. Si pana la urma ce-l costa? Auzi tu… e recomandabil nu obligatoriu! Da-o-n saracie!
Apelaţi la bunul simţ şi rezolvaţi ttoată gâlceva . Toate sunt gândite pe baza bunului simţ , iar acolo unde se întâlnesc doi deştepţi se aplică reguli .