It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Depășire cu Audi

Adăugat de zoso
Raportează ca șters! 56

Eu la 0.18 dau semnal, la 0.20 mă înfig în claxon. Omul nu a vrut deloc să se lase. Și nu era cocardel de 20 de ani sau țigan, ci un domn de 40+.

46 comentarii

  1. Nu ca as vrea sa te dezamagesc, dar la momentul cand el a dat semnal tu inca nu erai angajat in depasire (nici nu aveai cum din moment ce din sens opus aveai un vehicul). Faptul ca ai dat semnal de cand ai plecat de la Brasov sau ca mergi cu el pornit nu inseamna ca ai si dreptul de a face manevra cat timp sesizezi ca cel din fata ta initiaza manevra.

    Iar legal e asa:

    Art.45.
    (2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

    Cam de ce crezi ca a semnalizat?

    Uite aici neasigurare:

    • @ics: corect, el a dat semnal când eu deja intrasem in depășire. gen, pe la 0.23 eu eram angajat in depășirea lui. tu dai semnal și după aia te arunci in depăsire fără să te uiți in spate?

  2. Zici ca isi incalzea cauciucurile inainte de cursa… cand pe contrasens cand pe dreapta, si oglinzile sunt decorative… crede ca ajuta la aerodinamica. Mare tembel cel cu Audi-ul.

  3. @ics: atunci cum ramane cu asta:
    Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;

    Cred sincer ca se completeaza nu se anuleaza… sau?

    • @RebounD11: e acelasi lucru: „sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare” (doar completeaza<->aduce precizari)
      @vali eu ti-am dat print screen la 0:20 cand pe sensul opus era un autoturism, el semnalizase, iar tu nu erai angajat in depasire.

  4. @ics: acuma am inteles ce ai vrut sa arati… chiar si asa tot bolovanos o intrat ala cu Audi in depasire, fiind primul si singurul care a gresit aici dupa mine. Cum a zis si vali, la 0:23 el inca nu se angajase in depasire, desi vali era deja jumate pe contrasens.

    • @RebounD11: eu la faza asta nu sunt de acord cu tine sau cu @vali. Sa nu mai zic si de mersul la aspiratie. Eu personal nu ii inteleg pe cei care pur si simplu nu realizeaza ca 2 masini identice, in conditii de trafic si nu de laborator nu au aceeasi distanta de franare.

      P.S. M-am oprit aici cu discutiile. Daca nu va mai raspund nu inseamna ca sunt de acord cu voi sau aveti dreptate.

  5. Esti cam sensibil pentru o persoana care face intentionat unele manevre in trafic de iti pica fata 🙂

  6. Cred ca tu ai vrut doar sa demonstrezi ca-l poti „face” pe cel cu Audi……….

  7. road66hell

    @ vali -scuza-ma ca m-am uitat la postarea ta,nu am fost atent cine este autorul.

  8. @ics: sincer nu mai inteleg nimic … (am crezut ca am inteles dar acuma sunt mai pierdut ca inainte). Pe scurt, cine are precedenta la depasire, cine semnalizeaza primul intentia sau cine intra primul in depasire? (oricare ar fi tot vali are dreptate)

    Daca nu ai voie sa intri in depasire nici cand cel din fata sau cel din spate sunt in depasire, nici cand semnalizeaza ca vor sa faca depasirea, inseamna ca atunci cand unul incepe sa semnalizeze in timp ce cel care vroia sa il depaseasca semnaliza dar nu incepuse inca manevra de schimbare a directiei de mers (situatia de fata), nici unul dintre cei doi legal vorbind nu are voie sa depaseasca. Concluzie un pic stupida, dar asta inteleg eu din ce vrei tu sa zici… si te rog sa ma corectezi daca nu am dreptate.

    (P.S.: Cu statul la aspiratie nici eu nu sunt de acord, sar sunt mai putin de acord cu taiatul curbelor sau trasul spre dreapta inainte sa intri in depasire prin stanga.)

  9. florinpps

    @vali – cel cu audi a initiat procedura de depasire cu o secunda inaintea ta, eu cred ca manevra ta nu a fost tocmai cea corecta.

    In general agresivitatea, graba si viteza nu ajuta la nimic, e bine sa o lasam mai moale decat sa riscam inutil, mai ales daca drumul este aglomerat.

    • @florinpps: e posibil să vedem două clipuri, eu am dat semnal inaintea lui și am intrat in depășire inaintea lui.

  10. Daca ambi semnalizeaza e logic sa treaca primul din coloana si nu ultimul, sau macar e de bun simt.
    Eu nu aud sonor, si cred ca tocmai din cauza ca a semnalizat inaintea ta nu lasi sonorul.
    Pentru oricare din variante, tu esti cocardelul, minus.

    • @Seb: in descriere spun că am dat semnal inaintea lui, dar dacă tu zici că nu e așa, BAG PULA, SIGUR AI TU DREPTATE! român clasic.

  11. Nu stiu voua dar mie mi se pare inconstienta sa incerci sa te bagi pe langa cel din fata care POATE a dat semnal cu 2s dupa tine.

  12. Cum vad eu lucrurile: este evident ca cel din fata ta a semnalizat intentia unde spune si ics. Ce este putin derutant, e faptul ca dupa ce incepe semnalizarea trage usor dreapta in loc sa se lanseze direct. Din punctul meu de vedere face acest lucru deoarece in fata lui mai depaseste cineva si nu are vizibilitate, manevra lui facandu-i liber sa vada printre cele 2 masini din fata lui. In momentul in care vede ca-i liber, trece la depasire dar tu deja erai deja cam in dreptul lui. Frumos era sa-l lasi si sa-ti astepti randul, parerea mea.

  13. Eu am incercat o explicatie a gestului sau, nu cred ca s-a ambitionat in vreun fel. Pur si simplu s-a asigurat in prima faza, iar ulterior probabil ca a fost usor neatent cu tine.

  14. @vali, te cred pe cuvant. Intre timp pune si sonor. Oricum nu exista prioritate de semnal.

  15. deci am inceput sa urmaresc clipul fara sa ma uit cine l-a postat. Pe la secunda 0:23, mi-am zis: „nu cumva… vali?” 🙂
    Bai Vali, ai devenit inconfundabil.

  16. @flaviuf

    Cum vad eu lucrurile: este evident ca cel din fata ta a semnalizat intentia unde spune si ics. Ce este putin derutant, e faptul ca dupa ce incepe semnalizarea trage usor dreapta in loc sa se lanseze direct.

    Cum ramane cu semnalizarea cu 100 m inainte de inceperea manevrei? Tu asa faci? Dai semnal odata cu inceperea depasirii? GRAV!

  17. @seb – nu exista prioritate de semnal? decat de manevra initiata? pai atunci hai sa nu-l mai folosim…
    e de minim bun simt, ca daca mergi in coloana de 2-3 masini si prima incepe sa semnalizeze o manevra inaintea ta, sa-l lasi sa o execute… dar la fel de corect mi se pare sa stea in coloana daca a doua sau a treaia masina a dat semnal inainte

  18. @Cipper: eu doar am incercat sa explic ce a facut omul, intelegi? Ce-ti umfli asa jugulara?

  19. Mie nu-mi plac din principiu cei din spatele unei minicoloane care se reped ei primii sa depaseasca 2-3 masini dintr-o singura manevra cand devine evident ca oricare din masinile din fata lor vor initia si ele depasirea. Dupa mine cel din spate trebuie sa astepte 2-3 secunde ca sa vada daca cel din fata nu are de gand sa depaseasca masina din fata lui. Daca o minicoloana are in fata o masina lenta, ordinea logica a depasirilor este din fata in spate, nu invers.

    Deci, minus.

    • @Kor: lol. pe bune? de ce doar 2-3 secunde? hai să fie 2-3 minute, să aibă timp și ardelenii să se hotărască…

  20. @flaviuf

    Ce a facut omul vedem cu totii. Derutatul tu erai…
    Si de umflat s-a umflat doar led-ul de Caps Lock…

  21. Perfect ce acord cu ce zice @Kor. As mai adauga ca ma enerveaza soferii care se baga singuri in situatii potential periculoase doar pentru a demonstra ca au dreptate.

    Minus.

  22. Oare cuiva din cei de aici, inclusiv autorului, nu ii era clar ca Audi-ul vrea si urmeaza sa depaseasca? Cred ca nu. Diferenta se face la modul de actiune: unii au discernamant si spirit de conservare si l-ar fi lasat pe cel din fata sa depaseasca primul, ceilalti sunt ambitiosi si agresivi, si ignorand evidentele vor sa demonstreze si la ceilalti „ca pot”.
    In rest e totul chestie de nunanta. In caz de accident, daca autorul intra in depasire si Audi il lovea din lateral, vinovat era Audi-ul. Autorul probabil o lua pe camp (pe camp de verdeata unde nu e nici durere nici suspine). Dar asta deja e alta poveste.

  23. Plus, evident. La nici o secunda dupa ce a inceput audi-ul sa semnalizeze, Vali era deja pe contrasens, iar audi-ul dormea cu semnalizarea aprinsa, dupa ce ca s-a plimbat in prealabil peste linia continua total aiurea si riscant.

    Dar oricum, nu ma bagati pe mine in seama, eu il sustin pe Vali ca doar doar castig vreun concurs de pe blogul lui. Haha.

  24. Nu mi-a placut deloc intervalul intre 0.26-0.28. Daca ala insista cu depasirea aveai toate sansele sa faci cunostiinta cu balustrada sau ce o fi fost chestia aia din stanga. Da da, stiu ca puteai controla perfect masina chiar daca erai lovit in lateral.

  25. Poti, daca tragi volanul spre el. 😀

  26. @vali – acuma, na, te uiti si tu la numar. Daca e de Ardeal, ii mai dai o sansa :mrgreen:

  27. putea sa dea ala semnal de la bucuresti, vali tot il depasea, cu claxon, ca asta e stilul lui – politist si mafiot, da’ misto de tot 🙁

  28. Spre deosebire de cum conduc majoritatea din cei care posteaza, chiar daca pare de necrezut ce zic, conduce mult mai precaut (chiar daca la prima vedere stilul lui pare foarte riscant). Si nu-mi sariti in cap, i don’t care :D.

  29. In locul celui cu Audi nu cred ca mi-ar fi placut ca dupa ce ma asigur din spate, pun semnalizarea, ma uit in fata sa am loc, sa ma trezesc cu alta masina in lateralul meu… (-). Este adevarat ca putea sa se mai uite odata in retrovizoare… dar tot –

  30. Daca am avea in lege ca americanii „reckless driving”, Vali ar fi campion.

  31. Cand vrei sa depasesti o coloana de mai multe masini e bine sa dai unul sau doua claxoane scurte de atentionare ca sa ii faci atenti pe cei care nu se uita bine in oglinzi.

  32. @Kor +1.
    @atitudinea_lui_vali –

  33. Ce nu inteleg este de ce nu a fost lasat sonorul, pentru a se demonstra tuturor ca semnalizarea a fost facuta inaintea celui din fata. Se evita astfel orice urma de indoiala in privinta initierii manevrei de depasire si nu mai erau atatea discutii contradictorii inutile. Fara sonor, nu pot sa votez pentru sau impotriva. Insa – pentru ca nu vad utilitatea acestui clip in lipsa tuturor elementelor probatoare (imagine + audio).

  34. sonorul nu a fost lăsat pentru că in mașină avea loc o discuție privată. dar e bine că e nevoie de probator, ca la poliție, și ce spune șoferul nu e de ajuns.

  35. Asta e din seria povestilor pescaresti in care ai avut o viteza medie de 127 km/h pe 700 de km de drumuri romanesti? Moderezi si comentariul asta ca si pe blogul tau?

  36. + pentru rol educativ la categoria „cum se forteaza (fara rost, dar cu risc) o depasire”

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!