It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Depasire ratata pe DN1

Adăugat de danastra
Raportează ca șters! 333
Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/depasire-ratata-dn1/
  • accident dn1 skoda octavia
  • accident dn 1 skoda octavia

61 comentarii

  1. rasta4ian

    Cred ca tocmai i-a ajuns smecheria prin pantaloni…

  2. Putea evita dacă nu frâna așa tare. Și pare să aibă ESP dezactivat?!

    • cristy sb

      Cred ca avea cauciucuri varza. Ia incearca sa faci asa cascadorie cu niste cauciucuri regulamentare.

  3. PREA tare s-a dus pe frana…mult prea tare…inutil!

  4. Mda. Inca o dovada ca accidentele se produc din prostia soferilor.

  5. Aproape o redresat-o… daca nu i se bloca picioru’ pe frana iesea de o faza de generic pozitiv 🙁

    @ionelmc: poate nu are ESP. Aia e Skoda Octavia 1 din cate vad, iar ca dotare standard ESP era doar pe L&K care era dotarea de varf parca 🙂

    • RoadRunner

      si eu am skoda octavia 1 , si mai cunosc oameni , toti avem esp , aici personajul a apasat frana pana in radiator , fapt ce a dus la neputinta de a controla revenirea din derapaj .

    • cameramio

      Majoritatea Octaviilor 1 nu au ESP, nu au auzit de asa ceva. Daca are vreuna ESP, e o exceptie. In clip, cu tot cu frana, nu ar fi trebuia sa derapeze asa.

    • ESP era optional. Cine si-a luat si ESP pe ele are, cine nu, nu. Nu mai aberati cu „majoritatea au” „toate au” „nu are niciuna”…
      Cat despre accident, si cu si fara ESP, soferul a jucat rolul decisiv, a franat brusc cand nu trebuia si nu a virat la timp pentru a redresa masina. Dupa ce s-a intors deja nu mai avea ce sa-i faca.

    • cameramio

      Rzv, tu ai macar idee despre ce vorbesti? Octavia a venit pana in 2003-2004, din stocurile existente, fara ESP, pentru ca asta se vindea atunci. ZIceai mersi daca aveai airbag pasager. Dupa aceea, dupa 2004, cand a fost comercializata ca Octavia Tour, avea o echipare standard de baza, foarte saraca, pentru ca era model de buget, concurent pentru Astra H, alt model a carui comercializare a fost prelungita in tarile estice.

    • Da, am idee despre ce vorbesc. Faptul ca nu exista vreuna in stoc cand probabil ai cumparat tu nu inseamna ca nu venea Octavia 1 cu ESP. Cine isi comanda masina, venea cu ce voia el. Eu unul nu mi-as lua niciodata o masina din stoc decat daca as gasi configuratia pe care chiar mi-o doresc si as fi configurat-o si pe comanda (asta doar pentru ca ar fi mai ieftina putin). Altfel, nu as renunta la nicio optiune pe care mi-o doresc de la o masina noua doar de dragul de a o ridica in cateva zile. Prefer sa astept 2-3 luni si sa am exact ce vreau.

    • Si apropo, standard nu a venit ESP nici pe Octavia 1, nici pe Octavia Tour, nici pe Octavia 2, nici pe Octavia 2 Facelift. De abia de la Octavia 3 a fost standard. Asta nu inseamna ca niciuna din cele anterioare nu avea ESP. Doar ca de pe la Octavia 2 Facelift putine mai sunt fara ESP pentru ca au inceput oamenii sa realizeze ca nu e un sistem chiar prost si nici degeaba, te poate ajuta in situatii critice suficient cat sa faca diferenta intre a ramane pe drum sau nu.

  6. cristy sb

    Pacat de stalp. Nu avea nici o vina. +

  7. Pacat si de geamul de la luneta… o sa aiba aerisire extra 🙁

  8. Octavia I e o masina fara frane pe spate, mai ales daca e din generatiile pre-Tour, cum pare a fi vechitura din poza. Asta coroborat cu faptul ca nu avea gumele corespunzatoare (ci Longlong uinter sau ceva de genul) a generat caderea stalpului…comportament tipic pentru majoritatea skodarikor, golfarilor si altor tedeisti, asa cum am mai zis pe aici, cu parere de rau pentru oamenii normali care conduc si ei asemenea masini…

    • Salut. Nu te-ntreb in ce domeniu activezi, dar te vad pasionat de masini. M-ar interesa sa cumpar masina aia, Skoda, din clip, fara frane spate si cu gumele ” Longlong uinter”. Ai idee ce motorizare are si cam cati kilometri are? Astept un raspuns. Cu multumiri…

    • cameramio

      Adevarul e ca Skoda mi se pare ca a devenit noul Logan. Sau cel putin fostilor posesori de Logan, cand au trecut din Dacia in Skoda, le-a luat-o mintea si corpul razna. Toti sunt grabiti, forteaza, depasesc aiurea, te imping din spate, etc. Si asta in conditiile in care e o masina de buget, cu foarte multe compromisuri. Dar na, ce sa ii ceri unuia care a mers pe cap pana acum 5 ani?

    • cameramio

      *cal

    • @cameramio – generalizezi referitor la Logan-isti… Fara suparare… N-ar fi mai corect sa analizam comportamentul conducatorilor?

    • cameramio

      Analizam comportamentul soferilor de Skoda mai sus.

    • Aici e concurs de aberatii? Pareti unul mai „destept” ca altul… Mihai F viseaza masina fara frane pe spate, cameramio abereaza despre masinile Skoda mai ales vorbind despre o masina din clip care e model conceput acum mai bine de 17 ani cand probabil desteptii astia pe aici nici nu stiau ce e aia o masina.

    • cameramio

      Rzv, iar nu stii despre ce vorbesti. Octavia 1/Octavia Tour, in cele mai dese cazuri veneau cu tamburi pe spate, nu disc. Probabil la asta se referea Mihai F. Cat despre comportamentul majoritatii soferilor cu Skoda, pur si simplu le conduc mult peste a ceea ce poate masina, de multe ori ducandu-le la limita. Mai e un clip aici pe trafictube cu o Skoda cu numere rosii care la fel, face accident, pentru ca soferul se credea la bordul vreunui bolid.

    • Cand spui Skoda, te referi la o intreaga marca si nu e realista afirmatia. Daca te referi strict la cele de prima generatie, cam ai dreptate, si eu am vazut multi care prin faptul ca au un TDI sub capota cred ca masina aia e avion.
      Iar faptul ca Octavia 1 a venit cu tamburi pe spate nu inseamna ca nu avea frane pe spate. Ci doar nu erau pe disc. Si ca idee, pentru voi care sunteti cunoscatori, tamburii nu inseamna frane mai proaste, inseamna doar ca e suficienta forta de franare pe spate realizata de tambur si nu e nevoie de disc. Tamburii au si ei rolul lor, de aia nici unele masini noi nu au discuri pe spate, nu din cauza ca se economisesc bani la producerea lor, ci pentru ca dpdv constructiv e o solutie buna pentru platforma respectiva.

  9. Cu.pluta.sunt.dus

    Cum vă dați seama că sunt cauciucurile varză? Sau mai știu eu ce marcă? Dacă sunt „dă firmă” nu ai nici o șansă să pierzi aderența? Uffff, plin de experți, plin…

    • Da … eu am Continental si de vara si de iarna … Calc pedala pana in podea si imi derapeaza foarte greu … Tre’ sa te chinui rau de tot sa faci chestii de-astea …

    • Si eu am Continental WinterContact de 2 ani si ma asteptam ca la 1000 de euro pe set sa se lipeasca de asfalt dar nu e chiar asa. Legile fizicii tot se aplica.

      Dar si stalpul ala.. Parca e de chirpici la cat de usor se sparge..

  10. André Citroën

    Nu vreau sa fi criticat ca sunt carcotas….dar in prima faza, ala grabitul, nu este un PASSAT (an 2000)???

    +pentru video. Iti dai seama daca din fata venea un tir si el dansa pe DN-u asa cum a si facut-o? Ca in filmuletele celor din Rusia.

  11. Hai ca m-am distrat (nu ca e de dorit, dar…) Toti colegii mei au ras la caderea stalpului !.

    Rotitorii de colac inca nu au inteles ca ce ai in picioare te protejeaza de …bataturi ?

  12. Avand in vedere cum a luat bordura … nu mai are jante pe partea stanga …

    • Tu cum interpretezi un autovehicul şi care este partea ei dreaptă sau stângă? :))

      Eu cred că ai vrut să spui partea dreaptă şi nu, nu cred că a rămas fără roţi doar din aşa lovitură.
      Sunt convins că roţile s-au afundat în pământ.

    • @Andi… pai cred ca treaba e destul de simpla: partea cu volanu’ e stanga, cealalta e dreapta. Si cum Skoda face o rotatie de 360 de grade, cand se afla la 180 de grade loveste bordura cu rotile din stanga. Se vede altceva din filmare ?

    • Depinde de unde te uiti. Daca te uiti din fata, stanga e in dreapta. Daca te uiti din lateral-dreapta stanga e in fata si dreapta e in spate. Si viceversa. Mai dificil daca te uiti de sus.

  13. Deci:
    Golful ala a vazut semnalizarea stanga si tot s-a bagat in depasire…
    Ca o curiozitate, vad ca ai oprit, ce zicea cel cu Skoda. Bine, asta in cazul in care mai avea ceva de zis…

    • imi vedeam de drum cu total dezinteres, astia nu merita bagati in seama… lasata selectia naturala sa-si urmeze cursul.

  14. Golf-ul ăla este un Passat B5. :))

  15. A fost difuzat pe Antena 3 (au dat si sursa).

  16. Sunt fericit. Si-a luat-o si nu a luat si un nevinovat cu el. Macar asa, pentru o perioada, o sa fie un posibil pericol public mai putin pe strazile noastre.

  17. Daca avea ESP il scapa 100%, a plecat in derapaj destul de lejer , din fericire ABS l-a scapat de impactul frontal cu cel din sensul opus

  18. Boss, cum sa mearga el cu 90..? Are 1.9 TDI! 😀

  19. + pentru video. In sfarsit ceva actiune, ca de banalitati (trecut pe rosu, depasire pe linie continua, neacordare prioritate pieton, etc) sunt plictisit.

    • Fratica Curiosul

      Sincer, ma bucur ca nu prea avem parte de prea multa acțiune! Înseamnă ca mai avem încă o șansă! … sau încă prea puține camere?!… 🙂
      +

  20. Daca era o Dacia 1310 in conditii de polei, mai intelegeam…dar asa este chiar stupid. Curba larga, asfalt aproape uscat (sau chiar uscat), vizibilitate full, daca nu te pricepi, stai acasa pana apar masinile complet autonome.

  21. pe modelul asta esp este optional. nu cred ca avea, prea tare l-a furat. cred ca daca avea il salva.

  22. @mangrova, nu te pot ajuta, ca nu-mi plac Skodele…dar am avut cazan din ala si stiu ce poate si, mai ales, ce nu poate…daca vrei sa o cumperi, urmareste anunturile de profil din zona si o vei gasi „tzipla” si „fara accident” peste cateva saptamani…

  23. Pare sa fie o blonda la volan 🙂

  24. Cu ESP sau fara ESP .. cat timp s-a urcat pe frana aia si a scos pedala prin radiator nu mai conteaza.

    • :)) Ala s-a crezut in Bucuresti si a incercat sa depaseasca pe la „refugiul de tramvai”.

  25. in legatura cu cel cu Golf/Passat sau cand mai intalnesti vreo unu(a), pisca putin frana

  26. A avut un foarte scurt moment in care-a lasat frana (1:33), dar apoi nu s-a mai dezlipit de ea 🙁
    +

  27. multumesc tuturor ptr voturi si aprecieri, cand am luat camera acum 5 luni nu credeam ca voi ajunge sa filmez asemenea cascadorii in trafic ca acelea pe care le vedem la rusi. Vazand live accidentul por sa va spun ca Skoda a lovit f. tare stalpul, care era din beton, la aprox 40-50 cm de la baza cu partea stanga a masinii (roata si aripa fata). Asta dupa ce a lovit bordura mai intai cu roata stg fata apoi cu cea dreapta. Eu cred ca masina a suferit daune considerabile, janta stg fata si cauciuc stg fata distruse, roata stg a ramas intr-o pozitie ciudata, roata dreapta fata lovita si ea si s-ar putea ca si roata stg spate sa fi fost afectata, capota spate lovita de stalp care i-a atins si aripa drt spte si un pic pavilionul, luneta praf etc.
    Masina era condusa de un tanar, as putea spune, intre25-30 ani care s-a speriat f tare iar in masina mai erau 2 persoane care ,asa cum am scris in filmulet, au scapat nevatamate.
    Personal consider ca la producerea accidentului au contribuit mai multi factori cum ar fi : lipsa de experienta a soferului, viteza excesiva, neconcordarea vitezei la conditiile de drum-asfalt umed, mazga pe alocuri, si, de ce nu romanescul ” cum sa stau eu dupa un Opel 1.4 cand eu am Skoda 1.9TDI?!

  28. +
    Cunosc „sindromul” Skoda 1.9 TDI de prima generatie. Am intalnit destui mai ales pe sepentine, unde erau doua benzi, si care incercau sa treaca de Fiesta mea de 998 cm3, bazandu-se pe cei 90 CP ai lor… Problema lor, insa, e ca noul Ford Fiesta de 1l Ecoboost pe benzina are 100 CP (exista versiuni si cu 140 CP) si demarajul sub 11s / 0 -100 km/h. 🙂
    Multi confunda capacitatea cilindrica cu puterea, iar pe ambele cu demarajul 🙂 Si cred ca daca au un vapor din anii 90 trebuie musai sa depaseasca o masina care n-are decat 4m lungime si pare atat de vulnerabila… 🙂

  29. Mama, ce i-a dat-o Karma cu stalpul in cap ! :-p

  30. Sunt un sustinator declarat al impunerii legale de a urma cursuri de conducere in situatii limita. Eu insumi am trecut printr-o faza asemanatoare intrucatva (nu depaseam, curba la dreapta, ploaie, aprox. 100 km/h), vina inducerii derapajului mi-a apartinut (am virat prea brusc stanga pentru a evita o mare groapa), insa spre deosebire de soferul Skodei, am reusit redresarea, reactionand corect si controland evolutia masinii.
    Pentru cei care nu au sesizat, sau nu cunosc, prima mare greseala a soferului de Skoda a constat in mentinerea franarii mult prea puternica inclusiv dupa ce a intrat in curba si a inceput sa traga de volan stanga. Franarea puternica induce mutarea masei masinii spre puntea fata, deci puntea spate pierde din „apasarea” normala si, in conditiile date, rupe aderenta mult mai usor. Ceea ce s-a si intamplat. A doua mare greseala: desi a reactionat corect contrabracand spre dreapta, a mentinut frana apasata, ceea ce nu a facut nimic altceva decat sa amplifice alunecarea puntii spate, redresarea devenind ulterior practic imposibila.
    1. Nu se franeaza puternic in curba, mai ales in conditii de aderenta scazuta.
    2. Odata inceput derapajul puntii spate, pe o masina cu punte motrice fata, nu se apasa frana ci dimpotriva, se apasa usor acceleratia! Explicatia este foarte simpla: intensitatea apasarii masei masinii pe puntea spate este sporita iar frecarea rotilor spate cu asfaltul in derapaj creste, ajutand la redresare, coroborat cu puntea fata, al carei efect de tractiune de asemenea ajuta redresarea.
    3. Contrabracarea trebuie executata prompt, dar nu violent, ci lin (in volan se simte foarte bine momentul in care e necesara schimbarea sensului de rotire si cat de repede trebuie rotit, nu e nevoie de forta, ci doar un pic de atentie), iar privirea (respectiv orientarea capului) trebuie continuu atintita paralel cu axul drumului – urechea interna este cel mai bun sfetnic in aceasta situatie.
    4. Pe cat posibil, trebuie pastrat calmul, n-ai decat sa tremuri sau sa te descarci cum iti convine tie, dar dupa.
    Stiu ca unii vor gandi ca e usor sa dai sfaturi de pe margine, insa repet afirmatia ca sunt patit, deci stiu ce spun. Iar primul pas in a te pregati pentru asemenea intamplari este sa cunosti teoretic ce este corect sa faci si ce nu, fiind la volan. Nu doresc nimanui sa experimenteze si practic, dar… daca tot ce vrei este sa eviti un incident/accident si ajungi sa derapezi, ce faci atunci? Cu siguranta nu ai prea mult timp de gandire, ori circumstante atenuante…

  31. Nu mă bucur de necazul altuia, nu îmi doresc să fiu un ”cârcotaș, Gigi contra” sau ”să moară capra vecinului”, dar cel cu Skoda și-a cam meritat-o. A cam supraevaluat totul, inclusiv pe sine, de aici rezultatul. Bine că nu au fost urmări tragice. Lecție de învățat.

  32. O completare la comentariul de mai sus: cei care isi inchipuie ca problema Skodei au fost pneurile, presupuse a fi de calitate indoielnica, sufera de o anumita doza de naivitate; probabil cei care gandesc astfel fac parte din categoria acelora care cumpara pneuri premium si apoi circula pe drumurile publice de parca sunt hoti de cai urmariti de potera, crezand orbeste ca pneurile lor scumpe ii vor salva din orice situatie.
    In primul rand, nu uitati ca aveti un sistem de control al tractiunii, faptul ca penurile cele scumpe nu rup aderenta „oricat de tare” ati trage de ele (am folosit ghilimelele pentru ca cei mai multi habar nu au care e de fapt limita pneurilor lor si nici n-o vor afla vreodata), de cele mai multe ori nu inseamna nimic altceva decat ca ESP, DSC, sau cum s-o mai numi functioneaza corect si cam atat – respectiv corecteaza prostiile fara ca autorii sa prinda macar de veste.
    In al doilea rand, intelegeti si acceptati faptul ca un autovehicol este un sistem dinamic ce executa diverse miscari in raport cu trenul de rulare a caror amplitudine depinde de rigiditatea suspensiei si de violenta comenzilor „pilotului”, iar echilibrul (in engleza „car balance”) este de fapt cel mai important aspect al controlului acestuia. In consecinta, invatati sa utilizati corect balansul maselor si nu va puneti viata in seama pneurilor premium sau a sistemelor de control a stabilitatii! Ele ajuta, dar nu suplinesc lipsa de pricepere si/sau de responsabilitate.

  33. Concluzia: nu te baga in situatii limita, mai ales daca carosabilul este alunecos. Daca totusi te trezesti intr-o situatie limita, nu ai voie sa franezi tare si sa tragi de volan in acelasi timp – mai ales daca nu ai pneuri bune si ESP.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!