It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Depăşirea în curbă este interzisă!

Adăugat de galateanul
Raportează ca șters! 31

Depăşirea NU este permisă în orice locuri şi situaţii în care vizibilitatea nu permite executarea manevrei!

De data asta au scăpat, nu se ştie data viitoare!

Ce mai caută lumea:
  • ai voie sa depasesti in curba
  • depasirea este interzisa in curbe
  • depasirea in curbe

31 comentarii

  1. Idioți indubitabil.

    În altă ordine de idei, depășirea nu este interzisă chiar în toate curbele.

    • Da, sunt şi curbe uşoare în care marcajul nu înterzice depăşirea, nu ştiu dacă şi în acest caz, marcajul e mult prea şters, părerea mea!

  2. GRESIT! nu contest ca a depasit ca idiotul…insa are linie discontinua…cu alte cuvinte Depăşirea în curbă NU este interzisă

    • Marcajele sunt atât de şterse încât nu ştiu dacă pot să fiu de acord cu tine. Aşa cum am specificat şi în descriere depăşirea este interzisă în orice locuri şi situaţii în care vizibilitatea nu permite executarea manevrei!

    • mie mi se pare ca se vede suficient de bine cat sa-mi dau seama ca e linie discontinua…parerea mea 🙂

    • De unde atatea marcaje sterse ? Nu exista nici cel mai mic dubiu, este linie discontinua si se vede foarte bine.

  3. Marcajele in sine – ma refer la cele longitudinale – nu pot sa interzica depasirea indiferent de locatie. Pot sa o… conditioneze 😉 Curba e in aceeasi situatie ca marcajele mentionate anterior.

  4. cristihan

    Depasirea in curba ar trebui sa fie interzisa in primul rand de instinctul de conservare, apoi de bunul simt si in ultimul rand de lege 🙂

  5. Aici nu trebuie interzista depasirea in curba, trebuie suspendat permisul tipului ce a depasit auto trenul in curba… o fi curba mare, dar cata vizibilitate poti avea prin remorca tir-ului? 0… daca era o masina mica nu ar fi fost probleme. In aceasta situatia tine mai mult de condus preventiv, am vazut si eu zmei care cred ca pot depasi tir-ul ce circula cu 90 de km/h intr-o portiune de 200 de metri doar pentru ca era depasirea permisa… nu orice zona cu depasire permisa iti da „voie” sa faci depasirea.

  6. AragazCuBuleDeAer

    Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase
    Sunt instalate în zona exterioară a curbelor cu raze mai mici de 100 metri, sau în curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 metri, vârful săgeților indicand sensul virajului. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza până la 30 km/h în localități și 50 km/h în afara acestora. manevrele de depășire, oprire, staționare, mers înapoi și întoarcere sunt interzise.
    Simplu ca buna ziua.

  7. Art. 150. – Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:

    a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus.

    Deci, nu este vorba de depasire in curba, a pus in pericol circulatia din sens opus.

  8. ValiVideo

    Ti-am dat un plus pentru efortul de a face acest videoclip. Insa, ai o problema. Mergi cam tare pentru drumul pe care te afli. 120 KM/H? Nu e in regula. La viteza asta iti cam pui viata in pericol, tocmai din prisma intamplarii pe care ai expus-o aici. Drumuri bune si nu uita ca viteza ucide!

  9. Acolo sunt si niste indicatoare care sunt denumite STIINTIFIC pentru Dorel ”panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase”,insa Dorel de la marcaje le-a contrazis total prin marcajul disconinuu,dar si politia asigura o ”siguranta si o incredere”…

  10. Domnul „galateanul”,

    Tu ca multi altii aici nu faci nimic altceva decat sa incurci traficul.
    Pe drumul pe care il parcugeai tu in imagine, au loc linistit 4 masini una langa cealalta (la tiruri nu mai merge).

    De ce nu te iei tu frumos cu masina si stai oleaca mai pe dreapta? La fel si tirul depasit, se vede clar in imagine ca si ala mergea cat mai pe stanga.

    Este asa de mult loc pe soseaua respectiva, in mod normal trebuia sa fie cu 4 benzi (2+2), dar probabil sa mai furat din latime. Dar tot este de ajuns sa se deplaseze 2 masini pe acelas sens de mers.

    • Inca unul ce sufera de „sindromul acostamentului”…

    • Am să-ţi dau o explicaţie: în România nu se merge pe banda I deoarece de ce mai multe ori starea drumului este mult mai precară (vălurit, gropi etc.), de fapt se poate observa şi pe film că imediat ce m-am dus pe banda I am ajuns într-o zonă plină de gropi. În al doilea rând banda I este utilizată în special de vehiculele lente: în afară TIR-urile sunt chiar obligate să meargă pe banda I şi cu avariile pornite în zonele aglomerate.
      În Romania eşti obligat să te întorci pe banda I ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane. Eu am considerat în acel moment că mă pot deplasa pe banda a II-a lăsând loc vehiculelor mai lente şi nu cred că am încurcat niciun trafic, dimpotrivă.

    • eu ziceam de @markbt96.

      Pentru ca acolo nu sunt doua benzi. E o banda + acostament.

      Dar „sindromul acostamentului” exact la asta se refera. Indivizi care nu stiu si circula dupa cum cred ei ca e mai bine.

    • @markbt96 Nu sunt deloc curios sa stiu ce-ar fi zis soferul de aici:
      http://www.trafictube.ro/n-de-la-nu-2/ (stop-cadru la 1:57)
      daca in acel moment ar fi citit mesajul de mai sus si ridicand privirea de la masina de pe cric ar fi vazut patru alti soferi care gandesc la fel ca: „au loc linistit 4 masini una langa cealalta„, din care „2 masini pe acelas sens de mers.„.
      Sper doar c-ar fi apucat sa se fereasca la timp.

    • Salut,

      M-am informat si eu putin pe internet. Intr-adevar, se pare ca acea parte a drumului este considerata acostament. (pe internet, n-am gasit o sursa 100% sigura)

      Am considerat pana acum ca sunt 2 benzi, doar ca dintr-o parte s-au furat 5-10 cm. Imi cer scuze galateanul pentru acuzatia gresita (ca te-am acuzat ca esti „magnetizat” de b2)

      Dar totusi, se pot face depasirile. Si eu mergand incet, ma simt mai sigur sa merg pe acostament noaptea doar pentru ca exista destui vitezomani si nu vreau sa fiu vinovat moral pentru vreun accident.

    • @markbt96 Pentru c-ai facut efortul sa te documentezi, aspect care cred ca e de apreciat si trebuie incurajat, te rog sa vezi in plus si aceste doua raspunsuri oficiale, cu referinta directa la DN2/E85 si prin extensie la alte DN/E asemanatoare prevazute cu acostament consolidat (DN1/E60, DN1C/E576 s.a.):
      http://farm6.staticflickr.com/5496/10656138514_271a463f6d_o.jpg
      si
      http://farm4.staticflickr.com/3824/10656342983_b38fc0c6dc_o.jpg

    • Multumesc, acum sunt si eu convins 🙂

      Uite ca se poate invata pe trafictube.ro

    • @markbt96 Cu placere. Dumuri bune!

  11. @galateanul
    http://www.trafictube.ro/depasirea-curba-interzisa/#comment-372350
    În Romania eşti obligat să te întorci pe banda I ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane. Eu am considerat în acel moment că mă pot deplasa pe banda a II-a lăsând loc vehiculelor mai lente şi nu cred că am încurcat niciun trafic, dimpotrivă.

    Uneori se mai poata intampla sa gresesti, dar tot sa fie bine pana la urma. Prima parte a comentariului e OK 🙂 Insa in imaginile prezentate ai numai o banda de circulatie (B1) pe care de altfel si mergeai pana la 0:25 cand a aparut in fata cel care-a depasit.
    Portiunea din drum situata dincolo de partea carosabila (valurita, cu gropi, alte posibile obstacole etc.) e acostamentul consolidat pe care nu se circula, dar in astfel de situatii-limita poti evita un accident.
    + si bine ai venit!

  12. asta miroase a E85. Acolo se paseste si in curbe caci in general se merge mai retras pe acostament… oricum acolo depasirea este permisa iar tu nu ai murit ca te-ai tras putin pe acostament… cam retard tipul caci daca venea unu ca si el din partea opusa o beleau… dar invatati sa nu mia fiti tantosi ca muriti cu drepate in mana.
    personal as vrea sa-i vad pe toti cei care sunt impotriva retragerii pe acostament cum depasesc ei acolo, se duc pe banda opusa chiar daca cel din fata se trage pe acostament… sau e ok sa se retraga altii si tu sa mergi pe banda 1 fara probleme dar cand vrea altu sa te depaseasca nu te retragi …

  13. StoianAlexandru

    linie discontinua, vizibilitate „cacalau”, ai dramatizat putin situatia… parerea mea 😉

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!