It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Depasiri #7: Cine doreste sa le fie pasager?

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 201

Depasiri ratate, dar mai bine asa decat sa risti un accident. Depasiri la consum, cu TIR-ul venind spre tine, numai bune pentru emotii. Depasiri peste linia continua (simpla/dubla), fiindca este seara si nu se mai vede bine 🙁 Depasiri la „noroc”, fiindca avem uneori cu carul, dar asta nu tine la infinit. Depasiri cu tupeu chiar daca putin mai incolo exista doua benzi pentru urcare si apoi nu ne mai grabim. Depasiri in care cel depasit accelereaza intentionat. Depasiri fara asigurare in spate si apoi fortand TIR-ul de pe sensul opus sa incetineasca, pentru a evita impactul.

In clipul de fata, exemple din fiecare categorie enumerata mai sus. Trist. Multi soferi, pardon, doar conducatori auto, nu cunosc sau ignora deliberat regulile privind manevra de depasire.

Reamintesc tuturor ca aceasta este singura manevra dintre cele cinci fundamentale din circulatia rutiera: depasirea, oprirea, stationarea, intoarcerea si mersul inapoi, care impune obligatii atat pentru cel care depaseste, cat si pentru cel depasit.

52 comentarii

  1. Criminali si ucigasi … No further comment! +

  2. Ultima faza a fost la limita extrema.Daca politia ar tine cont de filmarile acestea, macar in cazurile grave, am mai scapa de citiva dintre inconstientii de pe drumurile patriei.

  3. 1:08 – 1:58 Ștergători de marcaje continui în curbă. Interesant, cine le șterge mai repede: tirurile cu roțile din spate mergând corect sau cei mici, care iubesc pe linie dreaptă în curbă?

  4. Si mie mi se intampla des ca sa imi sara cate unu in fata cand sunt deja in depasire, dar asta e, franezi si faci cumva sa vezi daca mai e liber drumul, daca nu te repliezi pe banda ta..

  5. Vezi ca ai o ventuza in mijlocul parbrizului 😉 🙂

  6. @Flaviu Junioru (FB) Cu cat vom vedea mai putini din astia pe drumuri, cu atat va fi mai bine. Nu ma refer neparat la ideea de a disparea de tot, ci de a face niste pauze de conducere, pentru reimprospatarea cunostintelor rutiere legate de marcaje si reguli de circulatie.

    @Vochescu Dorin (FB) Unii nu stiu/vor sa foloseasca rezerva de putere a motorului si dau emotii pasagerilor.

    @RebounD11 I-ai vazut/filmat si tu si eu si alti colegi. Ce pot sa mai spun in afara de faptul ca nu doresc niciunuia dintre Dvs. o CETK (Close Encounter of the Third Kind) cu un OZN din asta pe sensul vostru? 🙂

    @Huffy Ultima depasire a fost o prostie crunta, o fortare total inutila si absurda a regulilor si a situatiei din acel moment de pe drum. Chiar daca nimeni nu merita sa moara doar pentru ca este prost, totusi unii ca astia nu prea au ce cauta la volan.

    @MBL Din pacate este o realitate total nedorita a drumurilor noastre. Din orice curba te poti astepta sa-ti apara cineva pe sensul tau, ignorand linia continua si zona de depasire interzisa.

    @Liciu Corect, o privire inainte te poate face sa iei cea mai potrivita decizie in acel moment. Cat despre cel care se lanseaza aiurea intr-o depasire si-ti ajunge brusc in fata, obligandu-te sa franezi, sa treci in treapta inferioara si sa-i urezi numai beep-uri, e o dovada clara ca nu stie sa se asigure prima data in spate.

    @ghitaCJ Again? 😀

  7. Verdenpom

    Intrebare: cat timp economisesc astia la depasiri?5-10 minute max.
    Imi plac astia de fac depasiri din curul tirului…

  8. A doua depasire,zic eu,se putea efectua mult mai usor daca individul avea si ceva motor sub fund…

  9. @Masini Inmatriculate In Bulgaria,etc (FB) Sunt genul de care este indicat sa te feresti pe drum, daca vrei sa ajungi intreg acasa 🙁

    @RAA Se poate depasi si cu Loganul. Spun asta pentru c-am condus si Logan, dar n-am plecat in depasire cu a 6-a (exagerez evident) 🙂

    @Verdenpom La un drum mai lung (8-10 h), conteaza 10 min. mai putin pe ora. Dar nu asa, nu asumandu-ti niste riscuri inutile si punand in pericol viata. Pana la urma, daca drumul si traficul nu permit, mai bine ajungi la destinatie in siguranta si putin mai tarziu. Ideea e simpla: destinatia tot acolo ramane 😀

  10. GoguAfumatu

    @VochescuDorin (FB): cand ai Logan de 1.4, poti sa-l turezi pana-i infigi bujiile-n capota, ca tot degeaba…

  11. Verdenpom

    Ce sa zic eu? Multe depasiri sunt inutile in Romania. Decat sa imi bat capul cu depasiri multe, prefer sa trag in pui de somn in iarba/griu/masina ca e vara si cald. De ar fi si o marioara cu tine in camp e si Mai bine…

  12. @GoguAfumatu De acord, e putin mai greu, e mai lenta masina etc., dar se poate. Insa nu cu 2500 RPM si nu in 20 m 🙁

    @Verdenpom Fericitule! 🙂 Altii mai „e” pe drumuri si de voie, de nevoie, ne lovim si de problemele astea. Te asteptam sa revii! 🙂

  13. Stai relax Gelu, cand a depasit individul si-a spus putin rugaciunea…

    Nu ma refeream ca nu poti depasi, era vorba de distanta in care poti sa depasesti, in conditiile in care sa nu-i incurci pe ceilalti participanti la trafic, + pentru siguranta ta/familie s.a.m.d

  14. GoguAfumatu

    @Gelu: pai asta e problema cu Loganu’ de 1.4: zgarcitii o cumpara ca -vezi Doamne- ar consuma mai putin. Si dupa primul drum … SURPRIIIISE! a batut la consum o Raba (da, sunt rau 😛 ) Asa ca dupa primul soc, soferul de Logan 1.4 devine obsedat de consum si uita ca uneori trebuie s-o calci la blana ca sa-ti salvezi c*ru’… si mai e si FOARTE frustrant cand vezi ca nu trage si trebuie sa-ti asiguri vreo mie-doua de metri ca sa depasesti un TIR care merge cu 80-90… si uite asa vedem specimene de-astea care se revolta impotriva lipsei de putere, a consumului exagerat si a sortii si care vor cu orice pret sa-si demonstreze ca „uite draga, n-am facut chiar o investitie asa proasta… poti sa faci o depasire la consum… si te rog frumos sa cureti si sa usuci scaunu’ ala cand ajungem la destinatie, ca-mi raman husele R-Type patate de pipi, da?”

  15. Verdenpom

    Si eu abia astept sa revin inapoi acasa. Deja m-am saturat de euro trip, din nefericire nu am avut camera montata pe masina, deoarece nu am mers cu masina personala. Am facut 2-3 videouri pt forum sa belim si noi ochii la spanioli.

  16. @GoguAfumatu Cred ca o problema este si cea a cuplului mic (in jur de 100 si ceva Nm pe 1.4, putin mai mult pe 1.6). Daca ai cuplu mic si ai nevoie de putere pentru depasire, de unde sa o scoti? Motorul este aspirat, turbina n-ai, trebuie sa o turezi. Baga nene treapta inferioara, trage la 5000 ca nu-ti crapa motorul si asa treci. Atlfel vorba ta, se uda chiloteii pasagerului 🙁

    @Verdenpom OK, pune-le pe forum cand vii, sa le vedem si noi 🙂

  17. Cand aveam Logan 1.4 depasirile le faceam aproape exclusiv in treapta a treia, motorul turat cum trebuie. In plus, mai ajuta foarte mult si butonul turbo (adica trebuia stins led-ul de la butonul AC).

  18. @ghitaCJ Chiar si cu 1.6 la fel am facut. De „butonul turbo” am uitat, poate ca nu era o idee rea 🙂

  19. De cand am depasit un autocar si cand ma repliam mi-a venit de pe contrasens un motor de nici nu stiu ce culoarea avea, tot asa fac si eu cu 1.6 de pe Megane: retrogradata in treapta 3, 5000 de ture, depasit, la revedere!

  20. @NRG De acord. Mai bine siguranta ca treci, decat cativa ml de benzina in plus in rezervor. Daca nu treci, aceia nu te mai ajuta cu nimic 🙁

  21. Tarnacopul cu Logan pleaca cu a cincea in depasirea unui autotren, cu masina incarcata si vehicul care se apropie. OMFG!
    Ultimul nu prea are drept la viata 🙁 .

  22. @Dadi Poate a invatat ceva din patania respectiva (ratare + o depasire cu emotii). Daca nu, a fost degeaba.

  23. 3 10 AI ACCELERAT INTENTIONAT !!

  24. @marian 3:10? Poate ai vrut sa spui 3:20. Nu domnule, asa accelereaza masina mea cand sunt in depasire.
    P.S. Nu e nevoie sa scrii cu litere mari, inteleg si daca scrii normal.

  25. @marian

    😆 Epic!

  26. ai dreptate in acea faza l 3 20…dar totusi puteai anticipa…ce vrea sa faca acel slab dotat mintal…sau cocalar…sau cum vrei sa il denumesti…..aceasta faza o consider special creeata si ( ,,inflorita,,= ma refer l abuzul de claxon si apropierea fata de el….)pentru a fi pusa pe trafictube

  27. @marian Cam multe crezi tu ca sunt facute special pentru trafictube, vezi link-ul de mai sus. Te inseli.

    Nu l-am numit nici slab mintal, nici cocalar. Este doar un sofer ca multi altii, care nu stie cum sa faca o depasire, fapt demonstrat cateva minute mai tarziu, daca ai avut rabdare sa vezi tot clipul. Bine ca a scapat cu viata, altii n-au avut sansa asta si acum sunt la 2 m sub pamant.

    De anticipat trebuia sa o faca el, daca se asigura prima data in spate in momentul in care a initiat manevra de depasire.

  28. sincer mi-am zis o parere..pacat ca nu o accepti… dar lasa mandria la o parte si accepto….gandeste si iti vei da seama ca am dreptate… tre sa fi sofer cand este cazul sa anticipezi… ai grija de viata ta..nimeni altcineva nu o va face….

  29. @marian

    Esti intr-o eroare continua din cate imi arata colegul @GeluCJ.
    Daca se apropie de el si claxoneaza asta nu inseamna ca nu a anticipat ori ca vrea sa aiba „ceva” pentru tt, ci vrea sa-i atraga atentia adormitului ca trebuie sa se asigure temeinic inainte de a initia manevra de depasire.

    Sau ca pur si simplu pornise mai in forta depasirea (asa cum e normal) si nu a vrut sa rupa capul pasagerilor cu o frana mai puternica, doar de dragul de a nu se apropia de adormitul care are nesansa sa posede un motor mai slab ori o dibacie inexistenta in a retrograda treptele de viteza, asta pe langa neasigurarea din prima faza.

  30. @marian Fiecare este liber sa aiba o parere. Nu inseamna ca aceasta reflecta neaparat adevarul. Merci pentru indicatii, sunt de acord cu „ai grija de viata ta..nimeni altcineva nu o va face„. Fac asta de mult timp, de prea mult timp si n-are de-a face cu nicio mandrie.
    P.S. In legatura cu postarea repetata pe mai multe clipuri ale unor autori, a unor expresii de genul „fabricate special pentru trafictube„, te rog sa nu o mai repeti. Multumesc … anticipat.

  31. Verdenpom

    @marian Draga. Claxonul este singura arma de aparare (cel mai bun atac este apararea nu?) al romanului care munceste pe bani cinstiti si nu prea are chef de discutii cu soferi de genul care pornesc orbeste in depasire fara asigurare si la economie, cat despre tine nu stiu ce sa zic… nu poti anticipa fiecare manevra a soferilor precum nici eu nu pot anticipa urmatorul tau comentariu chiar daca probabil sunt cateva indicii. Spor la munca.
    Auzi la el… ai accelerat intentionat. Ce ai fi vrut sa faca domnul? -sa mearga cu 91 kmh-

    PS: am avut astra g 1.7 75 caluti. Nu e masina de depasit camioane sau busuri. Este o masina de depasit carute si de „tras la plasa” daca doresti sa scoti un consum si mai mic de cat il avea deja. (adica ceva de genul 2-3-4%).

    Pt Gelu: am facut comparatie intre timpul scos de o cunostinta nebuna sa depaseasca pe ruta or-cj si s-a dovedit cam ce ziceam eu: cu 10 minute a ajuns mai devreme in cluj doar ca la primul semafor s-a pierdut mai tot bonusul. Parca are sens zicala aia: incet dar sigur 😆 .

  32. chiar sunt special fabricate pentru trafictube…cum imi explici franarile astea..apropierile…claxoanele… cum imi explici ?sa ai vizibilitate de cativa zeci de metrii…vezi ca in fata ta este un stangaci l volan… il vezi din timp ca executa manevra de depasire fara semnalizare dar tu continui sa te apropii amenitator de el si apoi sa claxonezi…. ?
    P S esti de acord cu „ai grija de viata ta..nimeni altcineva nu o va face”. dar nu o aplici… cum o aplici?de exemplu la faza de la 3 20 acel sofer daca reactiona total neaspteptat?o frana violenta?si renunta la depasire? asa ai grija de viata ta.?poate nu ai inteles ce vreau sa zic prin,,ai grija de viata ta..nimeni altcineva nu o va face,,

  33. @marian Te legi de acel claxon. A fost avertizarea pentru cel care s-a lansat in depasire si nici macar nu s-a asigurat, ca cineva este in spatele lui si s-a creat, din vina lui, o situatie potential periculoasa pe drum. „Avariile de scuze” de dupa arata ca efectul a fost cel scontat, cel putin pe moment.
    Hai sa fim seriosi. Ce frana violenta sa puna, despre ce renuntare la depasire vorbesti? Faptul ca nu a semnalizat ma lasa rece. Nu asta e cel important sa inteleaga cei care vizioneaza clipul, ci faptul ca atunci cand executa manevra de depasire, trebuie sa se asigure temeinic. Daca altcineva deja este in depasire, atunci renunti la intentie si astepti un alt moment.

  34. ai o problema de gandire..ma retrag din aceasta polemica..reflecta mai intens la spusele mele…sincer cred ca tea vazut in depasire….

  35. Verdenpom

    Noapte buna Marian.

  36. @marian Ai o problema de interpretare si ceva lipsa la capitolul de cunostinte de legislatie rutiera baiete. Foarte bine faci, se pare ca discutia asta nu duce nicaieri din pacate. Si ti-am mai spus clar: inceteaza de a scrie cu litere capitale, deranjeaza vizual!

  37. gandesti foarte incet…credema…am zis ca inteleg greseala soferului acela….de asta scriu sper k asa vei intelege…..stiu etapele unei depasiri…. nu asta vreau sa subliniez… vrea ca toata lumea sa aplice conducerea preventiva

  38. @marian

    Mai degraba… adio! 😆
    Lasa conducerea preventiva ca nu stii ce-i aia si du-te la scoala. Printre altele, limba romana te bate intr-un mod grav.

    Doar ii stiu pe astia care incearca sa distraga atentia de la problemele principale si grave cu carcoteli… pentru ca ei se numara printre cei care le comit. Tipic, clasic 😆 .

  39. @marian Amice, deja ai inceput sa scrii prostii. Daca eu gandesc incet, tu nu o faci deloc. Cunosti etapele unei depasiri? Ma mir. Daca era asa, discutia asta aiurea nu mai avea loc. Puteai recunoaste simplu o situatie din trafic si sa stii ca pentru asta poate ramane si fara permis de conducere.
    Vrei ca lumea sa aplice conducerea preventiva? Spune-i asta aceluiasi sofer care depaseste in fata TIR-ului (3:47), scapand cu viata pentru ca i-a fost mila de el soferului de camion!
    Ai zis ca te retragi din discutie. Asta era un lucru inteligent, nu stiu ca mai cauti sa demonstrezi pe acest post.

  40. @Dadi Nu este nici primul, nici ultimul mai putin prieten cu limba romana 🙁 Corect, mai rau este atunci cand se insista in mod inutil intr-o directie, cu niste aspecte a caror explicare s-a facut deja, in loc sa vezi/intelegi problema de fond. In fine, fiecare cat poate, atat duce.

  41. Mai bine nu puneai depasirea de la 3:20. El s-a bagat in depasire in acelasi timp cu tine. Daca el nu accelereaza la fel de tare ca si tine, nu are dreptul sa depaseasca, sau ce? Mai si claxonezi ca prostu’. In plus, este elegant si educat ca atunci cand e o coloana sa se respecte ordinea de depasire, adica nu sa te bagi tu ca bulangiu’ din spate… dar sa zicem ca asta nu e o lege, e doar bun simt.

  42. De fapt,a vrut sa-ti spuna bre Gelule,ca el era cu Opelul :)))))

  43. @TTB Iarasi o luam de la capat cu asta? Care parte nu o poti intelege? Citeste comentariile de mai sus, sa nu ma repet si sa pierd din nou timpul cu explicatii inutile. Mai reciteste si regulile privind depasirea. Fa un stop-cadru la 3:17, o compilatie si vezi rezultatul.
    Atentie la limbajul pe care-l folosesti! Tu-mi vorbesti de eleganta, educatie si bun-simt cu expresii de gen „prostu’ „, „bulangiu’ ” etc.? Nu sunt expresii pe care sa le tolerez, mai ales din partea unora care comenteaza doar ca sa fie bagati in seama. Totusi, tin cont de faptul ca esti nou pe site cu comentariile si mai ai multe lucruri de invatat.

    P.S. Uita-te si prin alte clipuri. Ai cateva sute la dispozitie (autor + forum). Minusul pe care l-ai dat clipului il consider ca fiind un vot liber exprimat, la care are dreptul orice utilizator, fara explicatii sau motivatii.

  44. @RAA Daca era asa, putea sa o spuna direct, fara atatea ocolisuri 😀

  45. Da,da stii si tu,la inceput toti is mai rusinosi :)))))

  46. plus, 🙂 numai ca nu stiu cum poti sa asculti voltaj o zi intreaga

  47. @DTS E simplu. Am mai multe albume 😀 Drumul acela a fost unul de Oradea. Nu e chiar asa de lung, cam 2 h in conditiile unui trafic normal 🙂

  48. Verdenpom

    Eu ma mir cum de a rezistat voltaj pe piata. Avand in vedere ca ala copos de seamana cu pinguinu nuclear numai zbiara versuri de genul: SI PLOUA PLOUA PLOUA. Eu inca caut albumele alora din anii 90(chiar primele 2)…

    Gelu le ai cumva si nu stiu eu?

  49. @Verdenpom Din pacate, pe acelea nu le am 🙁

  50. audstele01

    Ultima faza … criminala , cred ca s-a supraestimat 😀

  51. @audstele01 Ne-am reintalnit putin mai tarziu in Oradea. Era inca viu 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!