🙏Puteti urmari si contul de instagram pentru mai multe IntamplariDinTrafic!🙏
Instagram: intamplari_din_trafic
1. Cum se trece pe rosu in Ungaria 🙂
2. Nici la Arad nu stiu inca unii cum se iese corect in autostrada, desi au autostrada buna de multi ani langa ei.
3. Un bucurestean tupeist, aplica franari repetate sa isi arate muschii in trafic..ar fi meritat sa stea cu masina prin service cateva luni.
4. Alt bucurestean, depasiri la limita prin Bulgaria, pentru ca „are cu ce”
5. Dupa curba, m-am trezit cu omul in fata mea in depasire, pe linie continua.
6. O femeie care pare ca nu le are cu legislatia rutiera, dar face ambitii in trafic, crezand ca are prioritate cand de fapt n-are. S-ar putea sa se trezeasca la realitate cand s-o urca vreunul pe ea fara mila.
12 comentarii
La rondul din ultima faza sunt 2 benzi, sau ce anume ar face ca tu sa ai prioritate?
Ti-ai raspuns singur, sunt 2 benzi, blonda pe B2 si autorul pe B1 … de pe ce banda se iese din giratoriu?
De asta intrebam, ca marcaje nu vad sa fie…
Vine de pe banda 2 si intra pe banda 1 , in acelasi timp taindu-i fata si autorului, ca sa iasa din rond. De ce nu e clar ca duduia trebuia sa cedeze !?
Pentru mine unul, nu e clar pentru ca nu vad sa fie marcate benzile 1 si 2.
Chiar daca nu sunt marcate clar…se intelege cred ca destul de clar din configuratia giratoriului. Nu prea sunt dubii
Wrd, sper ca stii ca acolo unde nu sunt marcate benzile se formeaza randurile (adica benzile imaginare) – este una din lectiile de inceput la orice scoala de soferi.
Acolo giratoriul este impartit in 2 randuri, a fost si marcat in trecut, insa s-au sters marcajele. Dar faptul ca nu se mai vad marcaje nu inseamna ca schimba cu ceva prioritatile in cazul din video.
Definitia actualizata a sensului giratoriu este:
intersecție cu sens giratoriu – intersecție dirijată, semnalizată ca atare, prevăzută cu una sau mai multe benzi de circulație, în care circulația se desfășoară într-o singură direcție în jurul unei zone centrale;
În cazul intersecțiilor cu sens giratoriu, conducătorii de vehicule trebuie să respecte regulile privind circulația pe benzi, având obligația să semnalizeze din timp părăsirea intersecției și să se asigure că o pot face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.
Mie definitia asta mi se pare mai restrictiva decat cea cu randurile pentru incadrare, care este mai generala. De asta nu stiu daca se aplica benzile „imaginare” in giratoriu.
Ok, sa presupunem ca iti pare asa, dar indiferent cum ar fi, eu ajunsesem la iesirea din giratoriu si stateam in spatele celui din fata mea, iar femeia m-a depasit prin stanga cu intentia clara de a intra in fata mea. Cum putea face asta fara randurile definite in codul rutier?
In plus, in noua definitie a sensului giratoriu tot nu vad cum ai putea intelege ca sunt excluse „randurile” din poveste. Se spune despre respectarea benzilor, iar in lege unde nu exista benzi, exista randuri. Deci…
In lege randurile sunt mentionate doar la incadrarea inainte de intersectie, in functie de directia de urmat. Nu cred ca „respectarea regulilor privind circulatia pe benzi” se traduce in „respectarea regulilor privind circulatia pe randuri”, cat timp acestea din urma sunt imaginare.
Ea te-a depasit prin stanga pentru a intra in fata ta, dar cand ai ajuns la intersectie ea era prima si si tu ai depasit-o prin dreapta pentru a ajunge inaintea ei. Dupa parerea mea nici unul dintre voi nu are „prioritate” in cazul asta, posibil sa ma insel dar nu am auzit pana acum de acordarea de prioritate la „schimbarea randului” si nici nu stiu cum ai putea dovedi cine a ramas incadrat perfect intr-un rand imaginar intr-o intersectie circulara.
Eu iti spun ca pe baza filmarii (daca adaug si filmarea de pe camera spate) ea e in culpa 100% in cazul unui incident.
Pe acelasi principiu expus de tine si intr-o linie dreapta, daca vine un destept care te depaseste, pe drum nefiind marcaje, dar te atinge cand reintra pe rand inspre marginea drumului, e vina ta, nu? In fond, asa s-a intamplat si in video, ca e giratoriu sau nu e mai putin important..
Si asta nu are nicio legatura cu faptul ca la intrarea in sens ea era „in fata mea”. Ca sa iesi din giratoriu schimbi directia de mers, ori ea o schimba peste mine, eu fiind deja pe marginea dinspre iesirea din giratoriu.
Mai babeste de atat nu stiu cum as putea sa-ti explic ..
Din imagini, as zice ca prima faza s-a petrecut in Szeged. Am vizitat orasul de multe ori, si consider ca este orasul de marime medie cu cel mai civilizat trafic prin care am circulat vreodata. Sentimentul permanent este ca toti respecta limita de viteza, toti semnalizeaza, toti conduc cu mult calm si respecta regulile. Asta din clip a fost clar o scapare. O scapare grava, dar o scapare. Probabil n-a vazut semaforul. Sunt sigur ca exista si exceptii cu smecherasi si tupeisti, dar din cate se vede in trafic, pare ca politia are grija de ei si ii potoleste constant. De fapt, era si o povestioara pe aici acum multi ani, in care un utilizator TT vizitase zona, si era ceva de genul: in Mako a luat-o la dreapta, noaptea, fara sa semnalizeze, iar un echipaj de politie l-a vazut de pe drumul din stanga. Au intors, au traversat intersectia si au venit in urmarirea lui ca sa il amendeze. O suma modica, dar… se pare ca e suficient incat sa iti aduci aminte data viitoare sa dai de maneta de semnalizare. 😉
Cat despre faza cu autostrada, am intalnit un idiot si mai mare. L-am vazut pe bretea, m-am mutat pe b2 (fac asta si in portiunea de linie continua, ca sa evit idioti ca cel din clipul tau), iar el a taiat linia continua si nu a intrat pe b1 ramasa libera, ci a iesit… DIRECT IN b2, unde eram eu! A trebuit sa franez brusc de la 150 la 60-70, cat avea el. Si da, tot el era agitat si gesticula in masina ca de ce il claxonez… 😐