c

Kit cablu alimentare si monitorizare miscare pentru Camera auto DDPAI DASH CAMERA Z40

Produs din oferta Xiaomag.ro

99,00 lei

99,00 lei

Vezi detailii

Discutie: cine greseste?

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 5

De curand am postat o intrebare:
Pe ce banda TREBUIE sa se inscrie fiecare masina daca merg toate in paralel (aproximativ pe durata traversarii intersectiei, gen plecat de la semafor… nu zic ca e normal sa mearga 3 masini in paralel pe strada)?

Situatia la care se referea intrebarea e aceasta: https://i.imgur.com/CNROveq.png
Locatia e asta: https://goo.gl/maps/5pTqZz8L35pv5vbW8
Clipul e pentru clarificare, deoarece multe comentarii au fost legate de faptul ca desenul nu corespunde cu Google Maps.

Intrebarea extra din clip: cine greseste si de ce: eu, cel cu Peugeot sau cel cu Audi (care e in paralel cu mine, de aia nu se vede) sau altcineva?

10 comentarii

  1. B1->B1, B2->B2, B3->B3-B4
    Nu stiu ce e de discutat la chestia asta.
    Ca se putea picta pe asfalt mai frumos, e alta discutie.
    De curiozitate, aproximativ ce latime are banda dupa intersectie, pentru ca mi se pare foarte ingusta (ar putea fi si de la camera).

    • Exact pictatul ala „frumos” e cerut de lege. Daca soferii ar stii ce urmeaza ar putea sa se inscrie corect din prima, dar acolo te cam poti trezi ca mergi drept pe banda si esti dupa intersectie pe benzi:
      Art. 80 – (2) Marcajele de ghidare au rolul de a materializa traiectoria pe care vehiculele trebuie să o urmeze în traversarea unei intersecţii ori pentru efectuarea virajului la stânga, fiind obligatoriu a se realiza în cazul în care axul central ori liniile de separare a benzii de circulaţie nu sunt coliniare.

      Benzile dupa intersectie sunt cam de 2.5m (aproximare). Inainte de intersectie sunt mai largi ~3m B2 si B3 si aproape 4m B1 pe care merg eu. Din cauza prafului de pe margine benzile de la capete par mai inguste decat sunt.

  2. Legea este foarte clara pe aceasta speta, benzile se ocupa de la dreapta la stanga. deci b1-b1, b2-b2, b3-b3 si b4 ramane goala pentru schimbarea de banda dupa 25 de metri de intersectie(trecere de pietoni, schimbarea de banda este interzisa oricum) daca se doreste dar doar dupa 25 de metri nu inainte. Sa nu uitam ca o banda superioara are prioritate fata de o banda inferioara la ocuparea unei benzi libere intre acestea!
    E simplu ca buna ziua, pentru unii.

    • Da, dar daca vine cineva de pe B2 si altcineva de pe B1 intre ei nu e nici o banda chiar daca mergand drept B1 poate sa mearga majoritar in B2 si B2 poate sa mearga tot in B2 😀 Teoria e foarte simpla, dar ca sa o aplici trebuie sa stii ce urmeaza. Aici nu stii decat cand te trezesti cu jumate de masina pe o banda si jumate pe alta.

      Cu legea foarte clara sunt de acord… vezi comentariul lui magnnum_carcam sau al meu ca raspuns la comentariul lui @Stick 🙂

    • Asa e, sunt si prin oradea cateva astfel de intersectii dar mai micute, nici nu ai vrea sa stii cati handicapati sunt fara habar ce trebuie facut.

  3. Legislatia pentru existenta marcajului e clara (voi pune textul mai jos) si uite si motivul pentru care consider ca marcajul TREBUIE sa existe: nu cred ca e asa de usor cum zic unii ca B1->B1, B2->B2, B3->B3-B4, cand tu din intersectie nu iti dai seama care e B1, B2, B3 dupa intersectie. Asa pe monitor, e usor: ai un print screen ai un titlu ai o descriere, ai secunde bune ca sa analizezi situatia.
    In trafic: mergi linistit, nu vezi nici un marcaj in intersectie, deci mergi drept, te trezesti cu claxon sau cu poc, fara sa ai timp sa reactionezi, fiindca nu ai timp sa te uiti la cate benzi sunt, sa vezi pe care erai inainte, pe care trebuie sa fii, daca B1 e pt autobuze, etc. Se intampla prea repede lucrurile in trafic.

    art. 80. din Regulamentul de aplicare al OUG 195:

    „(2) Marcajele de ghidare au rolul de a materializa traiectoria pe care vehiculele trebuie să o urmeze în traversarea unei intersecții ori pentru efectuarea virajului la stânga, fiind obligatoriu a se realiza în cazul în care axul central ori liniile de separare a benzii de circulație nu sunt coliniare.”

    • In cazul asta se vad marcajele de separare a benzilor cand autorul asteapta la semafor. Din pacate legislatia nu-l scuteste de vina pe cel care „merge linistit, nu vede marcaj, merge drept inainte si poc”. Ca este si vina administratorului de drum ca nu a fost in stare sa picteze asfaltul dupa cum spune legea nu ne incalzeste deloc.
      #IubescDrumurileNoastre

    • Se vede pe camera cu filtru de polarizare care e cu 1m in fata ochilor si 5 cm mai sus de ochii mei (care sunt peste medie la inaltime). Poate din masina mai inalta (SUV, duba) se vad cand nu ai soarele in ochi si asfaltul e uscat. Si din nou, se vede cand stai pe loc… daca circuli cu 60 la ora pana le vezi ai trecut de ele esti deja pe 2 benzi 🙂

      Tocmai ca legislatia il scuteste de vina pe sofer daca semnalizarile rutiere nu sunt corecte… aici nu cred ca e diferit.

    • RebounD11 – e diferit pentru ca nu vorbim de marcaje rutiere executate gresit ci de lipsa lor, si mai precis lipsa lor in intersectie.
      Mai avem ceva asemanator aici
      https://www.google.com/maps/@46.7671429,23.5858184,3a,75y,59.79h,64.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNSndUG0-y4B8SUUvr1_lwg!2e0!7i13312!8i6656
      Nu mai retin daca si daca in Bucuresti la Arcul de Triumf e situatia similara.

      In caz de accident cum descria magnnum_carcam te scoate vinovat pentru ca ar insemna schimbarea benzilor si neacordare de prioritate. Ai impresia ca-i intereseaza ca nu sunt benzile desenate pe asfalt?

    • @Stick: avem o situatie similara cu ce ai pus acolo din Cluj in Timisoara, dar aproape exact ca acolo: https://goo.gl/maps/bptiTpDTTHR6bQ2bA

      Diferenta e ca ai un ciot de marcaj (de ghidare) in intersectie care daca il respectie iti da macar o idee despre unde merg benzile:
      – exemplul tau: doar B1 merge in B1 sau B2, B2-B4 se cam suprapun pe B3-B5, chiar daca nu e ideal, daca mergi „drept” nu iei marcaje de separare a benzilor intre roti.
      – exemplul meu: ai 2 benzi inainte de intersectie… daca mergi drept B1->B2, B2->B3… deci in principiu pe orice e la dreapta de B2 mergi de pe B1 si pe orice e la stanga de B3 mergi de pe B2, acolo pot aparea probleme de „smecherie” sa sara unul pe banda pe care vrei sa ajungi din spate daca te vede mai nehotarat. Din nou, nu ideal. dar nu neaparat confuz, pentru ca ai totusi o trasa naturala spre o alegere destul de ferma.

      Cat despre scosul vinovat… am fost scos vinovat de politist intr-un trecut in care camerele de bord nu erau o optiune si camera de actiune inca nu era inventata pentru ca nu am acordat prioritate unei masini negre care circula fara lumini pe drum neiluminat, dar s-a rezolvat via contestatie. Nu mi-e atata de frica de scosul vinovat cat m-ar deranja un accident din cauze de interpretare diferita a situatiei pentru ca administratorul nu si-a facut treaba.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.