Un scurt video. Sunt si exceptii, dar prea multe exemple negative. Parca vad ca biciclistul a fost in piata sa protesteze impotriva hotiei si a coruptiei. Schimbarea incepe cu tine, cu noi!
sunt de acord ca multi dintre ei sunt nesimtiti si nu tin cont de nici o regula de circulatie dar nu ar trebui sa fii deranjat de faptul ca circula pe sosea (nu stiu in timisoara, dar in bucuresti pistele de biciclisti nu sunt tocmai in regula) si nici nu ar trebui sa te intereseze unde a fost si ce a facut.
În calitate de biciclist care circulă zilnic pe acel traseu, sunt de acord cu tine! Singura chestie la care vreau sa atrag atenția și pe care mulți nu o știu este că bucata aia de trotuar de care zici ca ar fi pistă, din punct de vedere legal nu este. Nu există niciunde vreun indicator de pistă de biciclete pe toată lungimea străzilor Cluj și Arieș. Sunt doar niște vopsele (care pe ploaie sunt alunecoase). Eu le mai folosesc acolo unde trotuarul e suficient de larg, însă nu am obligația să o fac, ci dimpotrivă, încalc legea mai degrabă. Conform codului rutier, pistele de biciclete sunt marcate ȘI semnalizate corespunzător.
Stiu ca unele piste nu sunt legale. Si eu circul cu bicicleta si pe unde pot, folosesc pistele chiar daca nu sunt legale. Pe unde nu pot, aleg soseaua sau trotuarul. Daca aleg trotuarul incerc cat de mult pot sa nu deranjez pietonii.
Tocmai de aceea spuneam ca nu mai ma leg de circulatia pe sosea. Sa circule pe unde vrea iar daca incalca vreo lege sa fie tras la raspundere.
Nou
Bobiţă
Pentru nerespectarea culorii semaforului nu pot fi trași la răspundere, nu sunt prevăzute sancțiuni pentru conducătorii de vehicule. 🙂
Nou
Mihai F
Poate il facea vreo masina afis pentru intrarea aia pe rosu…de ramanea familia indurerata sa plateasca reparatia…
Nou
doctor faust
si sa urle bocind: „nenorocitiiiiii” „a murit nevinovat”…
Nou
ionatara
Asta cu „doar unii sunt asa, dar nu toti” e la fel ca si cu taximetrestii. Insa, din ce vad, procentul celor care nu respecta legislatia rutiera este net superior in ambele categorii de participanti la trafic.
Vedeti, am folosit termeni de lemn. Nu am zis de vreunii ca sunt nesimtiti si needucati si fara sa simt civic sau moral.
Mi-e teama de biciclistii astia neinfricati si ca sofer dar si ca pieton. Mai ales ca pieton, cand nu mai stiu pe unde sa ma feresc pe trotuar.
Nou
Galacticul
Trebuie sa treci prin Arad sa vezi aici biciclisti, si mai ales piste de biciclisti, care ba sunt exact pe banda de mers, ba exact peste locurile de parcare. De biciclisti nu mai vorbesc, RAR vezi unul sa respecte regulile de circulatie (aici ma refer la oprire la rosu, stop etc. nu la circulatia strict pe pista). In Timisoara totusi parca sunt mai ok pistele, din ce am observat ultima data cand am fost.
Nou
pug
„Parca vad ca biciclistul a fost in piata sa protesteze impotriva hotiei si a coruptiei.”
Faptul ca nu foloseste pista inseamna ca e corupt, iar daca trece pe rosu, hot ? Sau invers ?
… Totusi… nu vad legatura. Ce treaba are una cu alta ?
Faptul ca trece pe rosu arata ca il doare in fund de legi. La fel cum si pe politicieni ii doare in fund de noi. De aici si aceasta remarca a mea. Dar deja intram in ale politicii prea mult. Eu ma opresc.
nu sunt obligatii sa mearga pe banda aia, legea spune altceva despre mersul pe bicicleta. mai citeste!
Nou
Galacticul
Nu spune nimeni ca sunt obligati, ci doar ca daca tot sunt, si unde se pot folosi, ar trebui folosite, pentru siguranta lor in primul rand. Dar, si cand circula pe sosea, sa respecte regulile de circulatie. Sau ti se pare ok trecerea pe rosu?
Si ce spune legea? Toti participantii la trafic trebuie sa respecte aceleasi regului. Asta nu a facut-o.
Nou
laurix
Aceea nu e pista de bicicleta, acela este un trotuar. Pistele de bicicleta si bicicletele nu au ce cauta pe trotuar. Ok, a trecut pe rosu, insa cred sau sper ca s-a asigurat inainte (e mult mai usor sa te asiguri temeinic de pe bicicleta decat dintr-o masina), vad ca n-a mai trecut nicio masina dupa ce a trecut el. In cateva tari din vestul Europei cat si din State deja se testeaza ca in anumite intersectii culoarea rosie a semaforului sa fie tratata ca un indicator de cedeaza trecerea de catre biciclisti… Ca sunt multi biciclisti inconstienti fara instinct de autoconservare si care nu cunosc legea rutiera, asta e altceva, insa la fel sunt multi soferi…
Nu mai veniti cu exemple din alte tari. Traim in Romania care are propriile legi. Dupa spusele tale, nu vezi nimic gresit ca a trecut pe rosu. Doar s-a asigurat si nu a trecut nicio masina. Si eu as putea la fel de bine sa ma asigur ca nu vine nimic si sa trec. Care e diferenta?
Nou
elcraft
De ce nu au ce cauta pe trotuar? E sub demnitatea voastra sa fiti cu 10 cm mai sus sau care e faza? In Praga sunt piste pe trotuar si nu cred ca se plange nimeni.
Nou
laurix
Trotuarul este pentru pietoni, nu pentru vehicule. Nu e vorba de demnitate aici, e vorba de locul potrivit fiecaruia, vehiculele (inclusiv biciclete, motoare etc.) curcula pe carosabil. Probabil ca in Praga pietonii au trotuar de 2m latime, iar benzile de biciclete sunt despartite cumva de trotuar. N-am mai fost in Praga de cativa ani buni, insa in multe alte orase n-am vazut benzi de biciclete pe trotuar. Singura tara in care am vazut sa se circule cu bicicleta pe trotuar in mod generalizat e Japonia, insa acolo e vorba de alt background, alta gandire pe care noi n-o vom intelege niciodata.
Nou
elcraft
Nu sunt despartite, sunt doar marcaje pe trotuar pe portiunile de care vorbesc eu, iar pietonii au 2 metri in care intra si stalpii. Pistele se fac unde se poate, unde e loc, unde incurca mai putin.
Nu va mai asemanati cu vehicule pentru care se detine carnet si se face scoala, ca daca era asa nu mai tipati sa va separe de masini. Bicicleta nu e un Veyron, e ceva care merge prin forta omului, ca si pietonul. Cat timp se respecta marcajele, nu are nimic daca sunteti pe partea de sus sau de jos a bordurii.
Nou
jgyprime
complet aiurea…
daca un sofer trece pe rosu ramane fara permis.
biciclistul asta sau pietonii (ca sunt si 2 pietoni) care trec pe rosu fara ce raman?
asta se intampla cand in scoli se face religie iar educatia rutiera este inexistenta…
faci cruce in cerul gurii si treci…
a nu se intelege ca propun inlocuirea religiei cu educatia rutiera, ci doar adaugarea unei discipline de educatie rutiera. o sa ziceti ca educatia rutiera se face acasa de catre parinti, dar la ora actuala marea majoritate a parintolor se intalnesc cu copii doar seara dupa ce vin acasa de la munca…
Nou
jgyprime
completare:
eu as fi dispus sa platesc suplimentar pentru orele de educatie rutiera.
Nici eu la scoala nu am avut educatie rutiera in orar. Dar, in schimb, am avut o educatoare careia ii pasa de noi si ne sfatuia ce trebuie sa facem si ce nu. Printre altele ne povestea si de educatie rutiera iar cand faceam iesiri cu clasa ne explica indicatoarele rutiere intr-un mod in care sa le intelegem.
Nou
agherman81
ca sa sumarizam, biciclistii n au nici o interdictie in a merge nici pe trotuar nici pe strada, pe benzile de biciclisti vor merge numai daca le place cum sunt vopsite, si daca vopseaua se asorteaza cu culoarea bicicletei, insa fereasca dumnezeu sa fie picior de pieton sau masina pe acolo parcata, pot trece pe rosu ca nu li se poate face nimic, nu au nici o obligatie sa semnalizeze sau sa se incadreze pe benzi in functie de directia pe care o vor urma, nu au viteza minima de deplasare, sunt niste dumnezei la care ar trebui sa ne inchinam pentru ca promoveaza civilizatia si ecologismul. de fapt sunt niste flamanzi care o ard hipsteri, si se cred cool pentru sa se deplaseaza pe jucariile copiilor. o mana de oameni care au gura mare 3 luni pe an, cat se poate practica mersul cu bicicleta la noi in tara fata sa faci tuturi la nas si sa te sudezi pe sa.
25 comentarii
sunt de acord ca multi dintre ei sunt nesimtiti si nu tin cont de nici o regula de circulatie dar nu ar trebui sa fii deranjat de faptul ca circula pe sosea (nu stiu in timisoara, dar in bucuresti pistele de biciclisti nu sunt tocmai in regula) si nici nu ar trebui sa te intereseze unde a fost si ce a facut.
+ pt video.
În calitate de biciclist care circulă zilnic pe acel traseu, sunt de acord cu tine! Singura chestie la care vreau sa atrag atenția și pe care mulți nu o știu este că bucata aia de trotuar de care zici ca ar fi pistă, din punct de vedere legal nu este. Nu există niciunde vreun indicator de pistă de biciclete pe toată lungimea străzilor Cluj și Arieș. Sunt doar niște vopsele (care pe ploaie sunt alunecoase). Eu le mai folosesc acolo unde trotuarul e suficient de larg, însă nu am obligația să o fac, ci dimpotrivă, încalc legea mai degrabă. Conform codului rutier, pistele de biciclete sunt marcate ȘI semnalizate corespunzător.
Stiu ca unele piste nu sunt legale. Si eu circul cu bicicleta si pe unde pot, folosesc pistele chiar daca nu sunt legale. Pe unde nu pot, aleg soseaua sau trotuarul. Daca aleg trotuarul incerc cat de mult pot sa nu deranjez pietonii.
Tocmai de aceea spuneam ca nu mai ma leg de circulatia pe sosea. Sa circule pe unde vrea iar daca incalca vreo lege sa fie tras la raspundere.
Pentru nerespectarea culorii semaforului nu pot fi trași la răspundere, nu sunt prevăzute sancțiuni pentru conducătorii de vehicule. 🙂
Poate il facea vreo masina afis pentru intrarea aia pe rosu…de ramanea familia indurerata sa plateasca reparatia…
si sa urle bocind: „nenorocitiiiiii” „a murit nevinovat”…
Asta cu „doar unii sunt asa, dar nu toti” e la fel ca si cu taximetrestii. Insa, din ce vad, procentul celor care nu respecta legislatia rutiera este net superior in ambele categorii de participanti la trafic.
Vedeti, am folosit termeni de lemn. Nu am zis de vreunii ca sunt nesimtiti si needucati si fara sa simt civic sau moral.
Mi-e teama de biciclistii astia neinfricati si ca sofer dar si ca pieton. Mai ales ca pieton, cand nu mai stiu pe unde sa ma feresc pe trotuar.
Trebuie sa treci prin Arad sa vezi aici biciclisti, si mai ales piste de biciclisti, care ba sunt exact pe banda de mers, ba exact peste locurile de parcare. De biciclisti nu mai vorbesc, RAR vezi unul sa respecte regulile de circulatie (aici ma refer la oprire la rosu, stop etc. nu la circulatia strict pe pista). In Timisoara totusi parca sunt mai ok pistele, din ce am observat ultima data cand am fost.
„Parca vad ca biciclistul a fost in piata sa protesteze impotriva hotiei si a coruptiei.”
Faptul ca nu foloseste pista inseamna ca e corupt, iar daca trece pe rosu, hot ? Sau invers ?
… Totusi… nu vad legatura. Ce treaba are una cu alta ?
Faptul ca trece pe rosu arata ca il doare in fund de legi. La fel cum si pe politicieni ii doare in fund de noi. De aici si aceasta remarca a mea. Dar deja intram in ale politicii prea mult. Eu ma opresc.
nu sunt obligatii sa mearga pe banda aia, legea spune altceva despre mersul pe bicicleta. mai citeste!
Nu spune nimeni ca sunt obligati, ci doar ca daca tot sunt, si unde se pot folosi, ar trebui folosite, pentru siguranta lor in primul rand. Dar, si cand circula pe sosea, sa respecte regulile de circulatie. Sau ti se pare ok trecerea pe rosu?
ce legatura are sula cu prefectura?
Si ce spune legea? Toti participantii la trafic trebuie sa respecte aceleasi regului. Asta nu a facut-o.
Aceea nu e pista de bicicleta, acela este un trotuar. Pistele de bicicleta si bicicletele nu au ce cauta pe trotuar. Ok, a trecut pe rosu, insa cred sau sper ca s-a asigurat inainte (e mult mai usor sa te asiguri temeinic de pe bicicleta decat dintr-o masina), vad ca n-a mai trecut nicio masina dupa ce a trecut el. In cateva tari din vestul Europei cat si din State deja se testeaza ca in anumite intersectii culoarea rosie a semaforului sa fie tratata ca un indicator de cedeaza trecerea de catre biciclisti… Ca sunt multi biciclisti inconstienti fara instinct de autoconservare si care nu cunosc legea rutiera, asta e altceva, insa la fel sunt multi soferi…
Nu mai veniti cu exemple din alte tari. Traim in Romania care are propriile legi. Dupa spusele tale, nu vezi nimic gresit ca a trecut pe rosu. Doar s-a asigurat si nu a trecut nicio masina. Si eu as putea la fel de bine sa ma asigur ca nu vine nimic si sa trec. Care e diferenta?
De ce nu au ce cauta pe trotuar? E sub demnitatea voastra sa fiti cu 10 cm mai sus sau care e faza? In Praga sunt piste pe trotuar si nu cred ca se plange nimeni.
Trotuarul este pentru pietoni, nu pentru vehicule. Nu e vorba de demnitate aici, e vorba de locul potrivit fiecaruia, vehiculele (inclusiv biciclete, motoare etc.) curcula pe carosabil. Probabil ca in Praga pietonii au trotuar de 2m latime, iar benzile de biciclete sunt despartite cumva de trotuar. N-am mai fost in Praga de cativa ani buni, insa in multe alte orase n-am vazut benzi de biciclete pe trotuar. Singura tara in care am vazut sa se circule cu bicicleta pe trotuar in mod generalizat e Japonia, insa acolo e vorba de alt background, alta gandire pe care noi n-o vom intelege niciodata.
Nu sunt despartite, sunt doar marcaje pe trotuar pe portiunile de care vorbesc eu, iar pietonii au 2 metri in care intra si stalpii. Pistele se fac unde se poate, unde e loc, unde incurca mai putin.
Nu va mai asemanati cu vehicule pentru care se detine carnet si se face scoala, ca daca era asa nu mai tipati sa va separe de masini. Bicicleta nu e un Veyron, e ceva care merge prin forta omului, ca si pietonul. Cat timp se respecta marcajele, nu are nimic daca sunteti pe partea de sus sau de jos a bordurii.
complet aiurea…
daca un sofer trece pe rosu ramane fara permis.
biciclistul asta sau pietonii (ca sunt si 2 pietoni) care trec pe rosu fara ce raman?
asta se intampla cand in scoli se face religie iar educatia rutiera este inexistenta…
faci cruce in cerul gurii si treci…
a nu se intelege ca propun inlocuirea religiei cu educatia rutiera, ci doar adaugarea unei discipline de educatie rutiera. o sa ziceti ca educatia rutiera se face acasa de catre parinti, dar la ora actuala marea majoritate a parintolor se intalnesc cu copii doar seara dupa ce vin acasa de la munca…
completare:
eu as fi dispus sa platesc suplimentar pentru orele de educatie rutiera.
Nici eu la scoala nu am avut educatie rutiera in orar. Dar, in schimb, am avut o educatoare careia ii pasa de noi si ne sfatuia ce trebuie sa facem si ce nu. Printre altele ne povestea si de educatie rutiera iar cand faceam iesiri cu clasa ne explica indicatoarele rutiere intr-un mod in care sa le intelegem.
ca sa sumarizam, biciclistii n au nici o interdictie in a merge nici pe trotuar nici pe strada, pe benzile de biciclisti vor merge numai daca le place cum sunt vopsite, si daca vopseaua se asorteaza cu culoarea bicicletei, insa fereasca dumnezeu sa fie picior de pieton sau masina pe acolo parcata, pot trece pe rosu ca nu li se poate face nimic, nu au nici o obligatie sa semnalizeze sau sa se incadreze pe benzi in functie de directia pe care o vor urma, nu au viteza minima de deplasare, sunt niste dumnezei la care ar trebui sa ne inchinam pentru ca promoveaza civilizatia si ecologismul. de fapt sunt niste flamanzi care o ard hipsteri, si se cred cool pentru sa se deplaseaza pe jucariile copiilor. o mana de oameni care au gura mare 3 luni pe an, cat se poate practica mersul cu bicicleta la noi in tara fata sa faci tuturi la nas si sa te sudezi pe sa.
@DTC Cand o sa zambeasca frumos de pe capota cuiva, ii va pieri probabil cheful de-a mai trece asa pe rosu altadata.
+