It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Driving in RuIasiAh 23

Adăugat de Mituc
Raportează ca șters! 44

Atentie, nu contine!

Ca de obicei sa circuli prin RuIasiAh e o provocare, marcaje facute aiurea, soferi care le ignora atunci cind sint totusi facute cum trebuie, samd.

  • 00:00 – 00:20 – Un oarecare si-ar dori ca de pe banda 3 din sens sa ajunga pe banda dedicata ocolirii intersectiei si sa mai aiba si prioritate. Chiar daca ar fi fost sens giratoriu si banda mea nu ar fi fost delimitata de linie continua de ale lui, in punctul ala eram amindoi in intersectie si se aplica prioritatea la schimbarea de benzi. Eu veneam de aici: https://goo.gl/maps/towvaVnwHP32 Evident a tinut sa mearga putin cu mine in paralel sa-mi explice cum avea el prioritate peste 3 benzi si linie continua.
  • 00:20 – 00:35 – Idiotii care fac ca acesta – si-s foarte multi, vom mai vedea unul chiar in acest clip – ignora intii semnul conform caruia banda pe care se afla este dedicata exclusiv virajului la stinga si apoi merg asa pe banda rezervata virajului la stinga in multiple puncte de pe sensul opus, peste dubla continua.
  • 00:35 – 01:05 – Acelasi loc, aceeasi situatie, privita din sens invers (atentie la skoda superb visinie). Ma rog, meseriasul respectiv era si cu ochii prin telefon sau ceva, ca doar de aia are volan, ca sa faca altceva.
  • 01:05 – 01:20 – Incet si cu viteza „legala” pe rosu si razant printre pietonii care au verde la semafor (passat-ul visiniu).
  • 01:20 – 01:35 – Cam asta se intimpla cind copii nu stau in scaun cu centura pusa ci liberi topaind prin masina. Nu mai vezi ca sari peste hasurata/dubla continua, nu mai vezi ca in spatele masinii in fata careia intri nu mai era nimeni si nu era nevoie sa se forteze intrarea asa, ca nu era nevoie sa frinezi aiurea cu aproape toata masina trecuta de linii pentru ca cel in fata caruia intri a frinat sa te lase, etc. Ma rog, astea-s la viteze mici „de weekend”, dar ma intreb cum o fi in rest.
  • 01:35 – 01:50 – In RuIasiAh cind nu te vineaza „conducatorii auto” ies ciinii la strada pentru a mentine continuitatea amenintarii la integritatea tablelor.
  • 01:50 – 02:15 – Vai, m-a busit! Tinem tot traficul in loc sa ca facem noi poze, ca-s victime multe si nu putem da camionul de 35 de tone din drum. Il busise o duduie cind sa iasa din benzinarie, si ea conducind tot un camion de 35 de tone, sau cit polueaza chestiile alea. Deh, ca-n weekend…
  • 02:15 – 02:40 – Eu intru in intersectie pe 8 secunde de verde. La 02:23 celor din spatele si din fata mea li s-a schimbat semaforul in rosu, si evident, ca-n RuIasiAh, se pune verde in acelasi timp (sau chiar cu o secunda mai devreme) pentru cei din stinga si dreapta. Dar pentru meseriasul cu numar de MAI (putea fi cu orice alt numar, nesimtirea din trafic sau oriunde alt undeva nu tine cont de numar, marca, statut social, etc) i se pare ca rosu e confirmarea faptului ca a fost verde o secunda MAI devreme, de fapt vreo 7-8. Si uite-asa pentru ca unii trec galben-aproape-rosu sau rosu plin ramin cei cu verde i se uita la semafor fara sa poata trece, cei ramasi in intersectie nu ajung nici ei sa treaca, si se mira lumea ca e traficul nu stiu cum.
  • 02:40 – 03:00 – Locul in care meseriasul trebuia sa intoarca se vede de la 02:42 la 02:46. Pe sensul opus e semnalizata locatia pentru intoarcere ca la gradinita, urmatorul pas ar fi sa vina sa-i remorcheze pina acolo. Dar acest meserias considera ca acolo intorc alte categorii de soferi, nu si cele privilegiate din care face el parte (tot MAI).

28 comentarii

  1. Din cit am vazut pe harta , la prima faza tu ai cedeaza ,iar el prioritate , asta arata semnele de circulatie din intersectie ! Stiu o sa zici , marcajele , alea se pot sterge , poate sa fie zapada pe jos , tu trebuie sa respecti semnele ! Daca vroia sa intre in peco ?

    • Se observa destul de bine linia aia continua acolo. Deocamdata, nu-i zapada pe jos!

    • ” Art.31. – Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, în urmatoarea ordine de prioritate: a) semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier; b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b); c) semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei; d) semnalele luminoase sau sonore; e) indicatoarele; f) marcajele; g) regulile de circulatie.” Celalalt are prioritate !

    • Cind intri intr-o intersectie nu exista , o banda respecta semnul , celelate nu !

    • @piratull, nu contest ca ala are prioritate, dar asta nu inseamna ca poate trece peste linia continua 😉

    • @piratull – Poate nu avem aceeasi perceptie a notiunii de prioritate. Mai uita-te putin prin lege: prioritatea inseamna drept de trecere, iar acordarea prioritatii se face celor care au drept de trecere. Niciun vehicul, cu exceptia celor prioritare (ambulante, politie…), cu semnalele acustice si vizuale in functiune, nu are drept de trecere peste linia continua, deci la prima faza bizonul nu are prioritate pentru nu are ce cauta acolo. E ca si cum ai spune ca trebuie sa acorzi prioritate de dreapta unuia care a intrat in intersectie pe rosul semaforului lui, venind din dreapta ta.

      @traffictime – nu, ala nu are niciun fel de prioritate. Punct.

    • Daca urmariti intersectia pe google street view puteti vedea indicatoarele rutiere !

    • @Kor, ala are prioritate, dar nu unde a vrut el sa intre initial.

    • @traffictime – inca o data, prioritate ai, daca ai, doar acolo unde o ai. Nu conteaza pe unde a vrut ala sa intre, conteaza pe unde a luat-o. Legea nu zice nimic de vrut, zice doar de facut. Un exemplu simplu: daca ai prioritate in intersectie cand faci stanga, asta nu inseamna ca poti intra pe contrasens imediat dupa ce ai virat stanga.

    • o sa mori cu dreptate in mana si cu masina facuta bucati…

      chiar daca tu crezi ca erati deja in sens amandoi, tu aveai 2 metri, daca eu iti is in fata iar dupa 2 metri ma pocnesti in fund asta inseamna ca tu esti vinovat? sau ca eu nu am dat prioritate…
      trecand pste asta, consulta legea, da se pare ca desteptii care au trasat marcajele (militia caci ei zic ce si cum) au vrut ca tu sa ai prioritate si alalalt nu, dar oricand acela paote spune ca el a vazut semnul si a intrat caci tu nu aveai demarcatie. Am vazut in multe locuri in tara despartire unde un sir de trafic avea prioritate, dar acolo au montat stalpisori special pentru a preveni astfel de faze…

      renintorcandu-ne la chestia cu legea, in Romania, prostii care au facut legea, au lasat-o sa fie interpretata asa… accident unde unu nu a dat prioritate aluia care a taiat linia continua… ala care nu a dat prioritate, permis suspendat pentru neacordare de prioritate, ala care a taiat linia continua – permis suspendat… vinovat de producerea accidentului…. cel care nu a acordat prioritate…
      chestia asta ai sa o vezi la accidentele ce se product cand un om vrea sa faca stanga, se asigura din fata, in spatele lui se face coloana si vine bizonul si depaseste coloana pe linie continua…

  2. Daca voia sa intre in peco trebuia sa treaca peste linie continua daca voia pe acolo, trebuia sa intre la urmatoarea. Linia continua nu e dublata de o punctata sau intrerupta spre directia din care vine el, decie continua si pentru el si pentru mine.

    Semnul de cedeaza este pentru cei care vin pe benzile 2 si 3 in acest caz, cei care-s pe b1 nu au cui sa cedeze trecerea si nici nu au o linie perpendiculara la capatul benzii inaintea careia sa fie obligati sa se opreasca. Deschide lilnkul de la google maps pe care l-am pus acolo sa vezi exact. In cazul de fata linia continua se vedea destul de bine, insa el avind ceva xenoane aftermarket e posibil sa nu o fi vazut.

  3. Urmaresc de ceva timp filmuletele postate de tine, si eu sunt iesean.
    Ai un stil de condus foarte ciudat. Mergi destul de tare si te bazezi mult pe masina (banui ca e ceva mazda sport). Ai tendinta de a forta pana in ultima clipa dupa care tragi o frana de-ti intra ABS-ul pe toate rotile si iti raman anvelopele pe asfalt.

    Ex ala care a intors la antibiotice aiurea, l-ai vazut de mult si ai continuat sa mergi tare ducandu-te pe banda 1, dar deloc franare preventiva. Preferi sa iti rupi dintii de volan in ultima clipa. Era foarte clar ce urma sa faca, si la fel de clar ca nu putea sa intoarca acolo si sa iasa pe banda 2, ci fix pe 1 in fata ta.

    La fel ala care ti-a taiat calea sa intre in benzinarie de la inceputul clipului, era destul de evident ce urma sa faca.

    Stiu ca Iasul e plin de idioti, dar parca si tu ii cauti. Iar stiul ala de condus si de franat maxim in ultima clipa te va duce in curand la tinichigerie.

  4. ichirica, daca era om normal – si trebuie sa-i acord prezumtia de nevinovatie ca e om normal pina la proba contrarie – ca tot s-a pornit sa intoarca cu 100m mai devreme peste zid ca sa economiseasca 15 grame de carburant, atunci nu, nu era clar ce urmeaza sa faca, masina mea era vizibila de la 200m si m-am dus pe banda 1 pentru ca 2 era ocupata iar 1 libera si nici nu zarisem pe cineva in rondul de la antibiotice pentru a-i facilita iesirea. Adica, eu vad ca el sta ca un bou, dar el nu vede ca vin si nu are nici un motiv sa-mi iasa asa in fata? Ala e doar un alt meserias care NU ARE CE CAUTA pe drumul public la volan.
    De frinat preventiv n-am frinat pentru ca nu am motiv in conditii normale si inconjurat de oameni intregi la cap pe strazi, dar am incetinit (si asta se poate vedea si auzi) motiv pentru care am reusit sa opresc masina in 6-7 metri ca sa treaca maria sa debilul strazilor.

    Cel de la inceputul clipului iarasi nu era clar ce-o sa faca, cine s-ar gindi ca un om normal taie intersectia circulara aproape de bordura de pe interior pentru a se repezi drept peste doua benzi jumate si linie continua. Trec de 7-8 ori pe zi prin acelasi loc, aproape de fiecare data in aceeasi directie, si rar vezi debili precum ala. Rar adica nici macar odata la 2 luni.
    Si nu, nu voia sa intre in benzinarie, daca voia sa intre o putea face de 2 ori. Era pur si simplu inca un debil scapat pe strazi la volan in loc sa stea legat cu lanturi de calorifer in casa.

    Asa, si daca am copil in masina ce-ar trebui, sa merg pe platforma ca sa fiu mai in siguranta? Sau sa iau un taxi sa put a tot felul de miresme dupa 2 minute si sa ma dea aia cu capul de toate geamurile?
    Ca de debili sigur n-o sa scapam in curind pentru ca astia de la inutilitia rutiera nu stiu decit de stat cu radarul in conditiile in care vitezele medii de deplasare sint de toata jena.

    Banuiesc ca dupa tine ar trebui sa ma opresc cu 100m inainte de fiecare intersectie si sa astept sa se elibereze, nu? Deci zi-mi tu cum ar trebui sa circulam… sa-i lasam pe toti care nu au prioritate sa treaca totusi, pentru ca „daca”, sa nu trec pe verde la semafor pentru ca „daca trece unul pe rosu”, sa ma opresc din senin pe banda mea pentru ca daca ala din capatul celalalt al orasului va vira in mine peste linie continua cind ma voi intilni cu el in 20 de minute, si sa ma ascund intr-un buncar antiatomic pentru ca daca pica un meteorit. Sau cum? E o diferenta intre condusul preventiv pe care-l invoci si condusul „Doamne fereste” pe care-l sugerezi de fapt.
    Singurul pe care ma bazez sint eu, pentru ca masina poate prinde ceva nisip pe carosabil, sau i s-a dus in treaba lui vruen pneu la linia de tramvai acum 50 de metri, sau mai stiu eu ce. Asta cu „in curind la tinichigerie” e de tot prost gustul, haterada de 2 bani mascata sub „vai! nu stiu ce!”. Ultima data cind am provocat un accident auto cu urmari serioase pentru ca am fost neatent/neinspirat aveam 11 ani si eram pe o pista de karting, si-s multe zeci de ani de atunci, cite zeci iti dai singur seama pentru ca sintem de-o virsta (da, ne cunoastem cumva) 😉

  5. piratull, mai uita-te odata pe linkul ala de la google maps si explica-mi ce semn de cedeaza trecerea vezi pentru banda pe care eram eu. Sau uita-te in clip si vezi daca-l zaresti. Pe celelalte doua din stinga e linie intrerupta vertical pe benzi care include si un cedeaza trecerea (motiv pentru care, repet, benzile 2 si 3 au cedeaza, 1 nu!), dar pe breteaua de ocolire a intersectiei nu e nimic tocmai pentru ca e pentru ocolire motiv pentru care e si delimitata cu linie continua.

  6. piratull https://goo.gl/maps/vdu6j9mAWR52 , banda aia nu face parte din „rond” 🙂 ,la fel si aici https://goo.gl/maps/qjqok4nkGBP2

    • Din ce vad in cele doua situatii , eu am dreptate , in situatia data nu este nici un semn , in a doua este semn ! In trafic urmaresti indicatoarele nu linile de pe carosabil ! Unde este linie cintinua este semn cu depasirea interzisa

  7. Mituc, bine punctat! 😉

  8. Sa inteleg ca stai in zona Pacurari, Canta … cam toate actiunile se intampla pe acolo.

  9. +, dar… vino putin prin Bucuresti… ce ai postat tu sunt faze pe care eu nici ma mai obosesc sa le salvez, necum sa le mai bag intr-o compilatie. Nu ca ar fi normale, dar sunt mult prea multe… 🙂

    Exceptand prima, cu care sunt absolut de acord cu tine: cine taie linia continua nu are nicio prioritate.

  10. Dar ai ceva cai putere la masina:D acolo la faza cu cainii sa dus repede 😀

  11. Kor, conduc mult si in bucuresti, si la ore de virf, si chiar nu am nimic de raportat 🙂 E posibil ca zonele pe care le frecventez eu (bravu, nerva, unirii, coposu, constitutiei, kiselef, etc) sa fie mai ok. Traficul din bucuresti mi se pare mult mai previzibil pentru ca atunci cind e aglomerat nu se misca nimeni nicaieri, iar cind se merge se merge. In RuIasiAh se gaseste totdeauna cite un prostalan sa aiba prioritate de pe dupa bloc, de dupa zid, prin asfalt dintr-un subsol, sau mai stiu eu de unde.

    voodoo, sint zile cind fac si 250km intr-o zi in oras si pe linga, deci nu are importanta unde stau. Doar ca se pare ca prin aceste zone misuna cei mai multi meseriasi. De fapt aceste zone sint si cel mai des mentionate si in presa locala cind e vorba de accidente.

  12. Ultimul, mamamia…

  13. Mi-am amintit de un clip postat acum ceva vreme http://www.trafictube.ro/aproape-accident-12/ ,urmariti a doua faza si veti vedea povestea cu linia continua 🙂

  14. Faza cu cainii unde e ? In Pacurari ?

  15. Morfinox, da, cred ca pe aici: https://goo.gl/maps/WPnxow58WPQ2

  16. minus pentru transportul in comun, nu te durea cu nimic sa lasi omul sa iasa…

    • Sa iasa, dar sa iasa pe unde trebuie, nu pe unde vrea el. Asa, hai sa-i lasam pe toti care intra pe rosu, care merg pe interzis. Hai sa-i lasam pe toti sa mearga cum vor muschii lor.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!