Acolo limita e 100km/h. Si da, o frig, ca aveam 110… De la trecerea de pietoni incep restrictii de 70-50-30
DUSTer’ul avea cam 70 in schimb. Pana acum ceva vreme era restrictie 70 acolo, si lumea s-a obisnuit asa. Si cum orice sofer normal la cap circula pe banda 2 si nu se uita la semnele noi de circulatie ca le stie el…. mare majoritate circula pe banda 2 cu 70… si eu crosetez.
Chiar, pe cand un campionat national de crosetat ? 🙂
Asta cu Dusterul a procedat in sensul giratoriu cum fac cam 90% din soferi: a intrat pe o banda si iese de pe alta banda. Nu prea stie sa pastreze banda in sensul giratoriu.
Adrian: Arunca o privire prin decret si prin griele de examen auto si ai sa vezi care e traseul optim si corect. Vei ramane suprins 😛 Incerc s-o caut eu poza si daca o gasesc o public aici sau poate o are altcineva.
@Mihai Oricare ar fi traseul optim si corect, nu schimbi banda cum te taie capul. Nu cred ca zice nicaieri in lege ca in sensul giratoriu ai voie sa tai benzile fara sa te asiguri/cedezi trecerea si fara sa semnalizezi.
Sau vrei sa zici ca eu trebuia sa ii acord prioritate de dreapta ? 🙂
Pe linkul trimis de @Ciprian scrie: „Semnalizati ‘stanga’ si inscrieti-va pe pe banda stanga a sensului giratoriu;”
Deci nimic de asigurare 🙂 Cam asta te invata scolile auto…
Daca presupunem ca filmuletul respectiv e cum zice leagea, Dusterul meu a cam incurcat benzile. Tot drumul a mers pe banda 2, si cand s-a apropiat de sens a intrat pe banda 1. Conform filmuletului trebuia sa intre in sens de pe banda 2. De ce a mai trecut pe banda 1 ? (intrebare retorica)
Raman la parerea mea ca nu ia convenit ca l-am depasit, si a vrut sa imi arate el mie cine e „sofer adevarat”
@Cosmin de acord cu tine ca nu tai banda cum te taie capu, insa nu e interzis sa tai benzile in sensul giratoriu decat daca exista alte restrictii in sens ca de exemplu o linie continua. Nu o lua ca pe un atac. Omu` oricum a facut-o din ce se pare ca sa se razbune pentru depasirea pe care o facusesi tu mai devreme.
voi nu stiti un lucru: cel care trece de la Matiz la Duster, vere, are impresia ca merge cu tirul. S-a terminat cu smecheria, are masina mare, nene!
Deci normal ca intra in giratoriu pe unde poate si iese pe unde se nimereste. :)))
Nou
ExO
cand am facut eu scoala (in februarie) instructorul mi`a zis ca:
daca vrei sa faci dreapta te incadrezi pe banda 1
daca vrei sa mergi inainte te incadrezi pe banda 1
daca vrei sa faci stanga ……………………2
daca vrei sa intorci………………………..2
si ca in sens nu se taie benzile. din moment ce vi de pe drum cu 2 benzi/sens clar si sensul giratoriu are 2 benzi asa ca iti urmezi banda.
PS. de maine voi avea si eu camera in masina. 😀
Nou
carco
ExO, si-n sensul de la razoare (parca vreo 4 benzi are), pe ce banda te incadrezi?
Si ca sa fiu si eu offtopic, cred ca-n sensul giratoriu (mai ales in cele cu semafoare) ar trebui introdusa ceva gen „prioritate de iesire”, adica, daca stai in sens pe banda 1-2 desi iesi la a 3-a, a 4-a gaura, macar lasa-i pe cei de pe banda imediat superioara sa se incadreze si ei pt. iesire.
Nou
Lucian
Nu e nimic de discutat sau de inventat! Prafsteru a gresit ca a schimbat directia de mers fara sa se asigure. De schimbat banda o putea face fara nici o problema atata timp cat o facea regulamentar( linie discontinua, asigurat, semnalizat, dat prioritate, asigurat, schimbat directie de mers fara sa taie calea altor masini). Reguli exista, trebuie doar sa le cunosti si sa le respecti.
Nou
Ciprian
@carco Daca exista, ce spun marcajele celor 4 benzi?
@Ciprian, nu (cred ca) spun nimic (chiar daca ar spune cineva, cine le poate vedea la ce balamuc e pe acolo)
Din pacate nu gasesc poze cu sensul respectiv insa e ceva destul de apropiat de asta: http://www.diseara.ro/images/poza_zilei/35.jpg
In poza de mai sus, in situatia masinilor H si G, G are prioritate. La noi nu exista o astfel de regula (sau, daca exista, nu o cunosc eu). La noi, teoretic, H nu ar avea ce sa caute acolo (insa multi procedeaza asa de teama sa nu ramana „prinsi” in sens, mergand pe banda 1 indiferent de iesire), iar G ar tb. sa se incadreze pe banda 1 ca sa iasa (dar nu poate din cauza celui care sta pe 1 si caruia trebuie sa-i acorde prioritate).
Nou
catalin_dr
1.Intr-un chestionar auto era o intrebare de genu: daca vrei sa intorci in giratoriu ce traseu trebuie sa urmezi si erau trei imagini: a) autoturismul care intra pe banda 2 si ocolea giratoriul pe traseul mai lung(pastra banda), b) autoturismul intra pe banda 1 si o lua pe traseul cel mai scurt(banda 1- banda 2-banda 1-iesire) si inca o imagine. raspunsul corect era b(traseul scurt) chiar daca autoturismul schimba banda de mai multe ori.
2. La iesirea din sensul giratoriu este obligatorie semnalizarea(dreapta).
3. Eu stiam ca „giratoriile cu semafoare” se numesc intersectii cu ocolirea insulei. Sper sa nu gresesc.
ON topic: cel cu dusterul, care fie vorba intre noi cred ca se uita in oglinda doar cand se barbiereste, cu siguranta s-a simtit iriotat de faptul ca l-ai depasit si „ti-a aratat el” .
19 comentarii
da si tu o cam frigi,tinand cont de viteza cu care parcurgi distanta dintre 2 stalpi pot aprecia ca ai lejer 70 km/h…gresesc ?
Acolo limita e 100km/h. Si da, o frig, ca aveam 110… De la trecerea de pietoni incep restrictii de 70-50-30
DUSTer’ul avea cam 70 in schimb. Pana acum ceva vreme era restrictie 70 acolo, si lumea s-a obisnuit asa. Si cum orice sofer normal la cap circula pe banda 2 si nu se uita la semnele noi de circulatie ca le stie el…. mare majoritate circula pe banda 2 cu 70… si eu crosetez.
Chiar, pe cand un campionat national de crosetat ? 🙂
SCHIMBAREA BENZII NU SE CONSIDERA DEPASIRE
God damn it ….
Asta cu Dusterul a procedat in sensul giratoriu cum fac cam 90% din soferi: a intrat pe o banda si iese de pe alta banda. Nu prea stie sa pastreze banda in sensul giratoriu.
Adrian: Arunca o privire prin decret si prin griele de examen auto si ai sa vezi care e traseul optim si corect. Vei ramane suprins 😛 Incerc s-o caut eu poza si daca o gasesc o public aici sau poate o are altcineva.
@Mihai
http://www.incepator.ro/practice/sens_giratoriu.asp
@Mihai Oricare ar fi traseul optim si corect, nu schimbi banda cum te taie capul. Nu cred ca zice nicaieri in lege ca in sensul giratoriu ai voie sa tai benzile fara sa te asiguri/cedezi trecerea si fara sa semnalizezi.
Sau vrei sa zici ca eu trebuia sa ii acord prioritate de dreapta ? 🙂
Pe linkul trimis de @Ciprian scrie: „Semnalizati ‘stanga’ si inscrieti-va pe pe banda stanga a sensului giratoriu;”
Deci nimic de asigurare 🙂 Cam asta te invata scolile auto…
Daca presupunem ca filmuletul respectiv e cum zice leagea, Dusterul meu a cam incurcat benzile. Tot drumul a mers pe banda 2, si cand s-a apropiat de sens a intrat pe banda 1. Conform filmuletului trebuia sa intre in sens de pe banda 2. De ce a mai trecut pe banda 1 ? (intrebare retorica)
Raman la parerea mea ca nu ia convenit ca l-am depasit, si a vrut sa imi arate el mie cine e „sofer adevarat”
@Cosmin de acord cu tine ca nu tai banda cum te taie capu, insa nu e interzis sa tai benzile in sensul giratoriu decat daca exista alte restrictii in sens ca de exemplu o linie continua. Nu o lua ca pe un atac. Omu` oricum a facut-o din ce se pare ca sa se razbune pentru depasirea pe care o facusesi tu mai devreme.
@Mihai Nu am luat-o ca pe un atac, stai linistit 😉
voi nu stiti un lucru: cel care trece de la Matiz la Duster, vere, are impresia ca merge cu tirul. S-a terminat cu smecheria, are masina mare, nene!
Deci normal ca intra in giratoriu pe unde poate si iese pe unde se nimereste. :)))
cand am facut eu scoala (in februarie) instructorul mi`a zis ca:
daca vrei sa faci dreapta te incadrezi pe banda 1
daca vrei sa mergi inainte te incadrezi pe banda 1
daca vrei sa faci stanga ……………………2
daca vrei sa intorci………………………..2
si ca in sens nu se taie benzile. din moment ce vi de pe drum cu 2 benzi/sens clar si sensul giratoriu are 2 benzi asa ca iti urmezi banda.
PS. de maine voi avea si eu camera in masina. 😀
ExO, si-n sensul de la razoare (parca vreo 4 benzi are), pe ce banda te incadrezi?
Si ca sa fiu si eu offtopic, cred ca-n sensul giratoriu (mai ales in cele cu semafoare) ar trebui introdusa ceva gen „prioritate de iesire”, adica, daca stai in sens pe banda 1-2 desi iesi la a 3-a, a 4-a gaura, macar lasa-i pe cei de pe banda imediat superioara sa se incadreze si ei pt. iesire.
Nu e nimic de discutat sau de inventat! Prafsteru a gresit ca a schimbat directia de mers fara sa se asigure. De schimbat banda o putea face fara nici o problema atata timp cat o facea regulamentar( linie discontinua, asigurat, semnalizat, dat prioritate, asigurat, schimbat directie de mers fara sa taie calea altor masini). Reguli exista, trebuie doar sa le cunosti si sa le respecti.
@carco Daca exista, ce spun marcajele celor 4 benzi?
uitati la ce ma refeream
http://www.youtube.com/watch?v=Ok7E6tZt94c
@Ciprian, nu (cred ca) spun nimic (chiar daca ar spune cineva, cine le poate vedea la ce balamuc e pe acolo)
Din pacate nu gasesc poze cu sensul respectiv insa e ceva destul de apropiat de asta: http://www.diseara.ro/images/poza_zilei/35.jpg
iar eu ziceam ca ar tb. introdus si la noi o regula „de iesire”, cum e aici: http://www.transportation.alberta.ca/2013.htm#Traffic%20circle
In poza de mai sus, in situatia masinilor H si G, G are prioritate. La noi nu exista o astfel de regula (sau, daca exista, nu o cunosc eu). La noi, teoretic, H nu ar avea ce sa caute acolo (insa multi procedeaza asa de teama sa nu ramana „prinsi” in sens, mergand pe banda 1 indiferent de iesire), iar G ar tb. sa se incadreze pe banda 1 ca sa iasa (dar nu poate din cauza celui care sta pe 1 si caruia trebuie sa-i acorde prioritate).
1.Intr-un chestionar auto era o intrebare de genu: daca vrei sa intorci in giratoriu ce traseu trebuie sa urmezi si erau trei imagini: a) autoturismul care intra pe banda 2 si ocolea giratoriul pe traseul mai lung(pastra banda), b) autoturismul intra pe banda 1 si o lua pe traseul cel mai scurt(banda 1- banda 2-banda 1-iesire) si inca o imagine. raspunsul corect era b(traseul scurt) chiar daca autoturismul schimba banda de mai multe ori.
2. La iesirea din sensul giratoriu este obligatorie semnalizarea(dreapta).
3. Eu stiam ca „giratoriile cu semafoare” se numesc intersectii cu ocolirea insulei. Sper sa nu gresesc.
ON topic: cel cu dusterul, care fie vorba intre noi cred ca se uita in oglinda doar cand se barbiereste, cu siguranta s-a simtit iriotat de faptul ca l-ai depasit si „ti-a aratat el” .