It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Episodul #5 – Virusati

Adăugat de Knight
Raportează ca șters! 25

Episodul #5 – Virusati

Edit:
Rezumatul discuției din comentarii cu privire la prima fază și direcția de mers:
În acea intersecția direcția înainte este cea pe care o urmează autorul, iar Fordul virează spre dreapta, pe b-dul Aviatorilor.
Acest lucru este confirmat de poliția rutieră: https://i.ibb.co/gRLDKVZ/raspunsbpr.jpg

37 comentarii

  1. Cel cu Opel de la final este demențial … și acum mai râd.

  2. Nightmare

    Ca sa nu ma lansez aiurea in comentarii, fara a intelege complet opinia autorului, ar fi binevenite niste explicatii la prima faza. Multumesc.

    • Pai nu se vede destul clar indicatorul cu interzis la dreapta?

    • Trecând peste Interdicție , ți se pare ok să efectuezi viraj la dreapta din b2 fără să îți pese de cei de pe b1 ?

    • @glontul: Nu este interzis pe unde a luat-o Fordul. Interdictia de a face dreapta se aplica doar ptr B-dul Iancu de Hunedoare de pe langa guvern, care este cu sens unic spre Piata Victoriei.

  3. indicatorul de interzis dreapta este pentru strada de langa sediul guvernului, nu pe bulevard cum se indreapta primul adormit

    tind sa cred ca e unul din primele contacte ale autorului cu respectiva intersectie, da legal, la prima faza are dreptate isi tine banda, insa acolo primele 2 benzi de pe dreapta, uneori chiar 3 se duc in sir indian spre dreapta catre bulevardul aviatorilor, riscul de a da de ametiti care nu se asigura in timp ce fac aceasta manevra este foarte ridicat dupa cum ni se demonstreaza foarte bine in video

    ps bmw-ul ala e sublim

  4. La prima faza nu inteleg de ce ii vinovat ala cu Fordul… singura vina acolo e ca nu s-au trasat marcaje de ghidare, macar un indicator… macar semnul aditional sub rombul cu prioritatea sa stii care e drumul cu prioritate.

    Din ce vad autorul merge un pic spre stanga de pe B1, cel cu Ford merge un pic spre dreapta de pe B2.

    • Cum adică un pic spre dreapta? Fordul face dreapta de pe banda a doua. Cu marcajele curente se face vinovat pentru neasigurare la schimbarea direcției de mers.

    • Ce nu e clar? „un pic” sau „la dreapta”? Nu stiu cum ai dedus tu ceva din marcajele curente, ca dupa ce se intra in intersectie nu mai ai nici unul pana nu iesi, desi de pe filmare nu par nici unele de la iesire coliniare cu/continuare a celor de la intrare.

      Sa fie clar, eu nu am fost pe acolo niciodata, nu am capacitatea cand ajung acolo sa vad intersectia din avion. Ma iau dupa indicatoare si marcaje. Avem indicator de drum cu prioritate si indicator cu interzis la dreapta si cam atat.

      Sunt 2 sanse:
      1. Ai o intersectie cu 4 strazi, fara marcaje de ghidare in ea, marcajele se opresc la intrarea in intersectie si reapar pe strazile care se intersecteaza dupa ea… daca la dreapta ii interzis, celelalte 2 strazi care raman sunt inainte si la stanga. Logica de la nivelul solului cum vede camera e ca pe unde merge Fordul e inainte, pe unde merge autorul e la stanga.
      2. Ai 2 intersectii: prima cu strada dinspre dreapta unde e interzis sa mergi si ai prioritate fata de ea si a 2-a in care un drum fara marcaje se bifurca inspre stanga si dreapta. Si de ce zic ca se bifurca spre stanga si dreapta? Pentru ca daca respecti obligatiile de a circula cat mai pe dreapta, autorul ar trebui sa tina cat mai aproape de bordura, dar mergand drept (adica nemiscand volanul) se departeaza de bordura spre stanga. Daca ar tine aproape de bordura, ar ajunge in situatia sa aleaga sa mearga un pic la dreapta sau un pic la stanga. Si daca ai randuri, nu mergi la stanga de pe randul cel mai din dreapta. Asta ca sa nu zic ca s-a dus pe B2 dupa intersectie de pe B1 la intrare.

      Daca aleg varianta 1, dupa logica mea autorul e cel care a gresit… dar bine ar fi sa fie marcaje sa nu fie dupa logica mea, sau a unui politist in functie de cum s-a trezit relativ la cearsaf.

      Daca aleg varianta 2, iar ar fi bine sa fie marcaje ca e stupid in contextul legislatiei sa ai drum fara benzi trasate (deci cu randuri) care sa se bifurce stanga-dreapta. Transformi 4 benzi in 2 randuri legale de circulatie.

      Personal daca ajungeam acolo, interpretam ca in varianta 1. Sunt sigur ca asa ar interpreta orice om normal mai ales vazand ditamai indicatorul cu 3 sageti dat de @Wrd (una tare spre dreapta, una usor ingrosata usor spre dreapta si una usor spre stanga) si ti se mai confrma o data cu indicatoarele date de tine. Inca o data, tu ma intrebi „cum un pic la dreapta?” si dai indicatorul care te ghideaza un pic la dreapta spre o directie si un pic la stanga spre alta.

    • Am răspuns mai jos. Dacă acolo ții volanul drept nu ajungi sub nicio formă pe Aviatorilor – nici măcar cu roata din dreapta spate.

      Din păcate în românia s-a ajuns ca normalul (la care faci referire) să fie interpretatul legii nu respectatul ei.
      Valabil și pentru cei care se ocupă de semnalizarea intersecțiilor dar și pentru cei care trec prin ele.

  5. Craiova Trafic

    În legătură cu faza cu Fordul;
    Am mai fost in accea intersecție, de 2-3 ori am fost încadrat pe B2 dau B3 și abia am putut sa fac dreapta mai in față pe Ion Mihalache deoarece aproape toți cei de pe B1/B2 de la semaforul din video au mers înainte. Motiv pentru care m-am încadrat și eu de data aceasta pe B1 ca să nu mai patesc ca înainte. După cum se vede nu este niciun fel de marcaj, absolut nimic.. cu siguranță poți să faci dreapta de acolo dar macar arunci o privire în oglinda zic.. dacă ești doar obligatoriu la dreapta atunci ok, este vina mea, dar din nou nu este absolut niciun marcaj sau indicator.

    • Da, ne având niciun marcaj pe benzi tu ai circulat perfect legal. Inclusiv încadrea după intersecție pe b2 este una corectă – se adaugă o bandă la dreapta acolo.

  6. La prima fază, ceea ce toată lumea numeşte „viraj la dreapta” este de fapt direcţia înainte pentru că aşa se curbează drumul principal (E60). Cei care merg drept, pe direcţia pasajului Basarab, virează la stânga pentru a ieşi de pe drumul principal, cu toate obligaţiile care rezultă din această manevră.

    • @Bronto
      În intersecția de mai jos, virezi la dreapta dacă mergi de la sud la est?

      Nu ai niciun marcaj care să-ți susțină ideea.

    • @Wrd așa și ce vrei să demnostrezi cu panoul acela de orientare?

    • A spus deja Bronto in comentariul de mai sus, drumul principal E60 catre Ploiesti/aeroport este cel care se curbeaza la dreapta. Exista si semn de Aeroport cu indicatia de mers „inainte”, adica urmand E60.

    • Am și eu un indicator care arată spre dreapta:

      Dar, cred că pentru voi categoriile de indicatoare nu au nicio importanță.

      Ah și uite o intersecție similară unde drumul european virează la stânga.

      Ce marcaje frumoase sunt acolo pe benzi … dar la București nu trebuie marcaje că oricum nu le respectă nimeni … ba chiar mai grav oricum nu știu șoferii ce reprezintă (după discuțiile de le avem aici).

    • Așa ironică mi se pare situația… discutăm exact pe dos ideea de aici: https://www.trafictube.ro/accident-iasi-3/ , unde marcajul longitudinal chiar dictează direcția de mers către dreapta.

      pug , Artie, @TAIS, eh, cum e cu direcția de mers în intersecția de la Piața Victoriei? E exact același caz ca la voi, când drumul cu prioritate face dreapta, doar că acolo lipsesc marcajele de pe benzi.
      E vinovat Fordul aici , sau nu ?

    • Nu stiu cine sunt acesti „voi” si care e legatura cu intersectia din Cluj. E o discutie gen „voi vs noi”, Bucuresti vs Cluj ?

    • Avem un panou suspendat la aceste coordonate: 44.451004, 26.088891. Ce ne spune el?

    • @Bronto , „Ce ne spune el?” Păi dacă îți spun eu nu o să mă crezi.
      Sunt două opțiuni:
      A. Mergi la un profesor de legislație rutieră și îl întrebi ce rol are acel indicator de orientare și, mai important, ce marcaje și indicatoare sunt în intersecțiile în care drumul cu prioritate face la dreapta.

      B. Conduci cu turma și când s-o înfige acolo unul în portiera ta dreapta înveți care e direcția de mers de la poliție, pe calea ce nasoală.

      @Wrd, păi dacă tu nu înțelegi cui mă adresez cu voi (deși e nominalizat) cum să înțelegi tu care ar trebui să fie semnalizarea intersecției pentru a se considera drumul cu prioritate la dreapta (deși e exemplu dat mură în gură din Cluj)?

    • https://youtu.be/nXmhzqCTlE4

      Cam de la minutul 6:50 se vede cum traversează „turma” într-o zi obişnuită respectiva intersecţie. Ba apare chiar şi o maşinuţă galbenă care nu a trecut pe la profesorul de legislaţie rutieră şi… semnalizează stânga ca să-şi continue deplasarea pe direcţia înainte.

    • Mda, absolut inutil şi o totală pierdere de vreme, răspunsul la argumente e întotdeauna acelaşi: o grămadă de poze cu indicatoare total irelevante în context + calificative jignitoare (turmă, tocilari de grile etc.) care coboară nivelul discuţiei mult sub limita suportabilului. În concluzie, asta e, le doresc mult succes celor care doresc (într-o vineri pe la 15:30 să zicem) să taie intersecţia cu plecare de pe banda 1.

    • T.C. no offence, dar nu esti de la politia rutiera. Nevoia de a avea mereu dreptate denota un spirit vulgar. Invata sa discuti civilizat, sentimentul de superioritate obtinut din corectarea altora e semn de saracie interioara.

    • @Bronto: ” calificative jignitoare ” ??? Da, știu adevărul supără. Când singurele tale argumente sunt:
      1. vezi panoul care îți dă direcția drumului principal
      2. așa conduc toți acolo (de exemplu vineri pe la 3 jum’ așa)

      singurele concluzii sunt clare:
      1. pregătirea ta teoretică este foarte precară – ai tocit la grile
      2. coduci în turmă – strict legat de punctul anterior

      Acestea sunt jigniri ? Nu, dragule, acesta este adevărul spus verde în față. Că îți spun că habar nu ai nu e o jignire. Dacă te-ai simțit ofensat e strict problema ta.

      Ai făcut o afirmație ” „viraj la dreapta” este de fapt direcţia înainte pentru că aşa se curbează drumul principal” demonstreaz-o sau admite că nu știi, înghite în sec și mergi mai departe.

      @wrd, este valabil și pentru tine ceea ce am scris mai sus , apropo de acuzația că nu discut civilizat.
      S-au făcut niște afirmații care pot induce în eroare pe alții care mai citesc. Nu este despre necesitatea mea de a avea dreptate. Este despre acuratețea conținutului de pe acest site (pe ici pe colo, pe unde mai vâd una alta). Dacă măcar unul care citește aici înțelege ce e greșit și de mâine circulă altfel, e ceva. Poate nu e prostit de unul mai tupist și scos vinovat la un accident. Și ce câștig eu din aceasta? NIMIC. Nici măcar nu împărțim aceleași drumuri.

      P.S. Îmi place cum gândești: Doar cei de la rutiera știu legea :). Dacă nu ești de la rutieră înseamnă că nu … ?

  7. Trebuie să recunosc, nu e ca la table, dar nici șah nu este ..

    Art. 64 – Indicatoarele instalate pe drumurile publice sunt:
    a) de avertizare;
    b) de reglementare, care pot fi:
    1. de prioritate;
    2. de interzicere sau restricţie;
    3. de obligare;
    c) de orientare şi informare, care pot fi:
    1. de orientare;
    2. de informare;
    3. de informare turistică;
    4. panouri adiţionale;

    Indicatorul despre care tot vorbiți este unul din categoria C și singurul său rol (prin definiție) este de a spune ce cale urmezi să ajungi unde (de exemplu dacă mergi la Obor nici nu ajungi în intersecția aceea).
    Inclusiv indicatorul gen:

    este unul de orientare și prin definiție nu creează nicio obligație. Obligația o dă altceva.

    Un panou gen nu schimba nici el cu nimic situația căci așa cum îi spune numele este doar un panou adițional – nu dictează o direcție DE MERS – ci spune cui dai prioritate.
    După teoria voastră portocaliul de aici merge drept, nu virează la stângă

    DOAR marcajele dictează direcția de mers. Acesta este și motivul pentru care
    Art. 80 – (2) Marcajele de ghidare au rolul de a materializa traiectoria pe care vehiculele trebuie să o urmeze în traversarea unei intersecţii ori pentru efectuarea virajului la stânga, fiind obligatoriu a se realiza în cazul în care axul central ori liniile de separare a benzii de circulaţie nu sunt coliniare.

    Cu alte cuvinte, fără marcaje longitudinale , fără marcaj de ghidare, fără indicator de curbă la dreapta, fără săgeți pe benzi , mai mult , cu marcaj de separare a benzilor care se continua coliniar după intersecție (cum se vede mai jos)
    nu aveți dreptate. Nu există nicio semnalizare rutieră care să vă susțină teoria.

    Bateți apa în piuă cu panoul de orientare sau spuneți că așa se circulă acolo (doar că „toți” semnalizeză acolo dreapta – iar TAXI semnaliza schimbarea benzii )

    Fără argumente legale (pe care niciunul dintre voi nu a fost în stare să le aducă) tot ceea ce spuneți este fix egal cu epsilon.

    Continuați în turmă, tocilari de grile ce sunteți.

    P.S.
    Ce mă oprește aici să fac stânga?

    Acesta este nivelul în ambele tabere deci situația este echilibrată.

    • Daca acolo benzile is coliniare, ai lipsit de la ore de geometrie… sau orientarea ta in spatiu e cel putin indoielnica.

      Fiind 4 benzi inainte de intersectie si 5 dupa, mi se pare tare sa vii tu cu afirmatia ca is coliniare benzile si ca mai apare o banda la dreapta asa ca asa vezi tu din avion (unii nu merg cu avionul pe strada, doar zic) intersectia si sa spui ca noi nu avem nici o baza legala.

      Cauta si articolul ala care zice ca semnalizarea rutiera trebuie sa formeze un sistem unitar. Nu stiu cum interpretezi tu, dar eu ma astept ca si indicatoarele alea de orientare sa nu incurce situatia.

      Ma bucur ca esti insistent si cu tupeu, se vad originile de „calitate”. 😉

      P.S.: Nimeni nu o spus ca autorul o gresit (din ce imi dau eu seama), majoritatea au spus ca ce lipseste acolo sunt marcajele de ghidare, pentru ca de la nivelul intersectiei, nu e deloc clar care directie e care. Bineinteles, poate e clar pentru cei cu tupeu si imaginatie mai puternica decat simtul de orientare.

    • Se discută despre direcția înainte despre care inclusiv tu sustii că e la dreapta, că așa îți vine natural văzând un indicator de orientare.

      Ai recunoscut că nu ai fost pe acolo, iar imaginile din Google Maps se pare că pentru tine nu sunt relevante – că nu vezi de sus drumul – dar în același timp ai scos repede raportul să măsori deviția unghiulară. Așa faci și în interesecție, nu? Ah, stai, nu ai trecut pe acolo. Păi nu înseamnă deci
      că te bagi în discuție ca musca în lapte doar să mai arunci cu sarcasm ieftine? Penibil!

      AH … și nu aduci nici un argument legal să îți susțină părerea. Doar o interpretare personală (a se citi greșită), cum că un indicator de orientare nu e conform cu alte marcaje/indicatoare, nu aduce niciun fel de valoare discuției.

      P.S.
      Pentru asta există cartea de legislație, să știi să „citești” semnalizarea rutieră la fața loclui (incluzând și zonele în care nu ai mai fost) – atlfel zici ca toți băscoșii: eu stau de 30 de ani aici și așa se circulă în intersecția asta.

      Hai că deja am început să tai fruze la câini.

  8. RebounD11 ți-am șters comentariul ptr. că nu îți făcea cinste. Te știam om educat.
    Din păcate nici când îți dă lumea dreptate nu înțelegi:
    https://www.trafictube.ro/pe-ntuneric/#comment-476987

    • Dacă acolo mi-ai dat dreptate, doar tu te-ai prins.

      Poți să faci ce vrei cu comentariile, de foarte mult nu mai prea îmi pasă de ce se întâmplă cu ele.

  9. Mai pun o poză

    așa pentru tocilarii de grile.

    • Ma gandeam si eu daca sa pun sau nu poza asta… ma bucur ca ai pus-o cu tot cu comentariul tau de 2 lei.

      Politia zice ca acolo inainte e cum a mers autorul si la dreapta cum a mers Fordul, conform cu proiectul (adica imaginea din avion a intersectiei aprobat de politie)… dar hai sa nu ne oprim aici cu cititul raspunsului, sa vedem ce scrie si mai departe. Considera ca e o confuzie… (a.k.a. cererile celui care a depus petitia de a marca intersectia ca sa nu fie confuzie „sunt pertinente”) si a propus ca va propune ca benzile 1 si 2 sa fie pentru directia Fordului si 3 si 4 pentru directia autorului. Conform petitiei asta se intampla in 2015, deci putem presupune ca a fost propusa solutia si pentru ca asa de mult le pasa celor din primarie de siguranta in trafic, au facut fix nimic.

      Sunt foarte curios, in caz de tamponare acolo, daca s-ar ajunge la o contestatie, ce ar decide un judecator. Nu de alta dar am vazut recent (ultimii 2 ani) multe decizii ale politiei intoarse de judecatori cel putin prin Timisoara.

    • Chiar şi fără indicaţii preţioase (care ar fi totuşi binevenite pentru unii cu logica la pământ) cei care abordează acum intersecţia – fără să aibă capul plin de poze cu panouri -, o fac astfel:
      + Benzile 1 + 2 = „dreapta” (Ford în clip).
      + Benzile 3 + 4 = „dreapta” (Ford în clip) + „înainte” (autor).
      Cel care s-a încadrat neavând altă soluţie (cazul taxiulul din clipul indicat de mine mai sus) sau din greşeală pe primele două benzi au mai multe posibilităţi: fie traversează intersecţia către „înainte”, acordând prioritate de trecere (aşa cum o face taxiul menţionat – nu, nu semnalizează pentru schimbarea benzii aşa cum se vede cu ochelari de cal), fie continuă deplasarea către „dreapta”, urmând să vireze stânga la prima intersecţie.

    • Bronto , după ce ai susținut că un indicator de orientare îți dictează direcția de mers acum ai pretenția ca unul care își menține direcția de mers să “acorde prioritate” unuia care schimbă direcția către dreapta !!! Cât ai dat șpagă la permis? 250€ 350€?

      Despre fudulia ta etalată prin tot felul de aluzii subtile ca un elefant nu mai comentez nimic. Sunt obișnuit cu șoferul român care când greșește scoate capul pe geamul și te și înjură. Șoferul care are pretenția să se circule pe acostament pe E85 și cei care respectă legea sunt nesimțiți.

    • Te înşeli, nu am nicio pretenţie, expun o simplă stare de fapt. Fuduli şi pretenţioşi sunt alţii, care în mai toată cariera lor de şoferi au circulat de la Primărie la Căminul Cultural şi viceversa dar sunt tobă de carte şi şi-au luat permis în vremurile când şpaga devenise deja unul din factorii determinanţi. Când l-am luat eu aşa ceva nici nu intra în discuţie.

    • Că teoria nu o știi am stabilit-o ceva comentarii mai sus.
      Acum afirmi „expun o simplă stare de fapt” deci ai confirmat și faptul că, la fel ca mulți alții, circuli în turmă.
      Când ți-am spus asta acum câteva zile ai zis că te jignesc ….

      EȘTI PENIBIL!!!

      LE.
      Am uitat: discuția se oprește aici.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!