Adaugă comentariu

13 comentarii
  1. Deci , cand vorbeste prietena/nevasta ta , tu consideri ca ea latra 🙂 GJ !

  2. @Hamsteru: de fapt, nu. La prima fază înjura ea, după care am urmat eu cu un tir verbal scurt și consistent despre mame și zei. Și e nevasta.

  3. Inca un statidiot. Nu e radar, deci „liber colegu'” la mers oricum vrei.

  4. Doamne cat de bine te inteleg. Sunt momente in care mi-as dori sa-mi dotez masina cu un AG (RPG) 9, care sa-l spulbere pe idiotul care depaseste asa, cu masina cu tot, ca eu sa trec macar printre sfaramaturi, daca nu am timp sa franez. Singurul lucru care ma impiedica e ca nu pot sa fiu sigur ca e singur la volan. Altfel, n-as avea nicio remuscare.

  5. @Mituc: nu văd nici o antenă pe filmare. Pe viu nici nu aș fi avut timp să observ. Dar da, am văzut suficiente cazuri de „imunitate de antenă”, de parcă regulile la depășire se schimbă dacă nu e MCV-ul în zonă.

    @Kor: +1

  6. Aici in clip nu stiu si nici nu vreau sa spun prostii, aici a gresit omul. Dar hai sa o luam altfel cati accelereaza cand intram unii dintre noi in depasire? Va spun eu o gramada si daca ii intreb stii ce iti spun daca ai masina dute. O alta problema e ca nu se lasa spatii de repliere, crede-ma ca trebuia dupa ce am depasit 3 din 5 masini sa trag catre ala sa ma repliez si nu e singurl caz, sa nu uit cu semnal si asigurare, era replierea mea. Multe dintre cazuri sunt ca intru in depasire si il vad pe „ala” ca incepe si accelereaza odata cu mine, cum ii? Am scris asa ca poate vedeti intelegi ce vreau sa spun. Ganditi-va cat spatiu lasati la repliere, ca am vazut aici o gramada de filmulete si nu prea am vazut ca lasati.
    Invatati sa va respectati in trafic si o sa fie mai bine.
    P.S. Vedeti cum se circula in alte tari, iti lasa spatiu de repliere plus daca nu reduce el viteza prin lasarea cu putin a acceleratiei macar ramane la una constanta, este in general ca si ei au ale „uscaturile” lor, dar pe ansamblu e bine.

  7. Nu știu dacă cel depășit nu a mărit viteza, dar pot să-ți spun că între Avrig și Bradu au fost singurele mașini pe sensul opus, deci nu era vorba de lipsă de spațiu. Am lăsat clipul mai lung la început nu pentru discuția neinteresantă despre vreme, ci pentru a se vedea că individul venea lansat din spate. Din păcate, din perspectiva colegului din spate nu se văd multe pentru că s-a intercalat o mașină între noi și oricum nu rulam aproape unul de altul pentru a lăsa loc pentru cei ce circulau peste limita de viteză. Adică Golful din imagine.

    Înțeleg perfect ce spui despre comportamentul acesta de-a dreptul cretin. Prima doză de adrenalină forte despre care ziceam în descriere a fost din pricina unui astfel de posesor de permis. După vreo 5 km de rulat în spatele lui cu 70 în afara localității, am prins o linie dreaptă liberă. Și-a adus aminte că are pedală de accelerație pe când eram în dreptul lui. Părerea mea este că încearcă să compenseze ceva, pentru că în mod cert nu denotă inteligență și nu ajută nici traficul și nici propria persoană astfel de comportamente.

  8. @SaltwaterC, eum am spus ca nu ma refer la cazul tau din clip, pentru ca am vazut cat de cat. Ma bucur ca ai reusit sa franezi, dar si el s-a repliat si nu a fost „bolovan” sa continue depasirea. Pentru faza a 2-a eu te inteleg perfect, eu nu sunt obisnuit cu cei care accelereaza cand sunt in dreptul lor si de multe ori cand intru in depasire nu stau, dar sunt dati cand sunt cu masinute care nu au multi cai, aici ma refer sub 105 hp si ma enerveaza la culme sa vad ca accelereaza de la 80 la 110 km/h in acelasi timp cu mine, asta e marea problema. Eu ma repliez rapid daca nu-l pot depasi, dar multi se chinuie pana cand sunt aproape bot in bot cu aia de pe sens opus. Eu in general incerc sa facilitez depasirea si sa-i las.
    In legatura cu politia, am intrebat si eu niste prieteni si mi-au spus ca daca se vede pe radar ca el mareste viteza, acela primeste amenda, dar rareori unul din acesta este prins.
    Va urez drumuri bune si fara incidente, nu uitati daca lasati de la voi salvati cel putin 2 vieti!

  9. @SaltwaterC, greseala mea acolo cu repliatul, am vazut alt clip si am ramas cuplat pe ideea cu repliatul, scuze inca o data pentru confuzia creata.

  10. Nu era sa mori, ai avut secunde intregi in care sa reactionezi. Pana si co-pilotul a vazut din timp boul aflat in depasire. N-a fost close call nici pe departe. totusi, daca de la atata lucru te apuca adrenalina, cam naspa. Se putea mult mai close call, unde fractiunea de secunda si reflexele faceau diferenta, si nu e loc de adrenalina in situatii de genul, trebuie calm si sange rece.

  11. Din fața monitorului toate par ușoare, mai ales pe când mașina se comportă impecabil în caz de urgență. Cu cealaltă mașină pe care o am nu l-aș fi putut evita, sau dacă aș fi făcut-o, cel mai probabil ajungeam în șanț pentru că ar fi presupus o manevrare mai violentă a volanului și nu are atâtea elemente de securitate activă.

    Câteva lucruri de luat în considerare:

    1. Unghiul de 160 de grade al camerei îndepărtează.

    2. Distanța parcursă de mine din momentul în care sare pe sensul opus și până revine pe bandă în fața mea este de vreo 84 metri, judecând după marcajele discontinue de tip A, care conform SR 1848-7:2004 au o lungime de 3 metri și o distanță între ele de 9 metri. Asta la 100 km/h înseamnă 3 secunde. Timpul e mai lung datorită frânării hotărâte.

    3. Din alea 3 secunde teoretice se scad: timpul de percepție – care depinde de o grămadă de factori, în cazul de față era precipitație care reducea vizibilitatea, iar eu eram pe drumuri de la 7 dimineața; timpul de reacție – care iarăși depinde de factori cum ar fi pericol așteptat sau neașteptat, în cazul de fața neașteptat iar creierului îi trebuie timp ca să înțeleagă ce se petrece; timpul necesar mutării piciorului de pe pedala de accelerație pe cea de frână și acționarea acesteia; întârzierile mecanice ale circuitului de frânare – chiar și cu EBA, nu ai parte de presiune hidraulică maximă în momentul în care lovești pedala; transferul maselor și distribuția frânării – aici e strict meritul mașinii; starea anvelopelor – în cazul de față la presiunea corectă, iar cu un rulaj de 3000 km practic sunt noi; starea drumului – bună, asfalt totuși pe care s-a rulat ani de zile deci nu e foarte aderent, acoperit cu apă. Adică în condiții ideale ajungi să frânezi la 1 secundă după apariția pericolului, timp în care se parcurg 27.7 metri la 100 km/h.

    4. Te contrazici singur. Adrenalina se secretă în situațiile de pericol tocmai pentru a dispune de resurse energetice foarte rapid, necesare unui răspuns prompt din partea corpului, în loc să te blochezi ca tâmpitul și să te uiți cum vine peste tine cel de pe sensul opus. De altfel, din perspectiva mea, toate s-au petrecut cu încetinitorul. Adrenalina n-are nimic de a face cu calmul (care este același lucru cu „sângele rece”), chiar mai mult, reflexul acționează în subconștient, pe „ruta scurtă”, la fel ca și furia. Creierul acționează cu exact opusul conceptului de calm în momente de pericol. Calmul în aceste momente te duce la IML.

    5. Frâna de la 100 la 70 e tot aia cu frâna de la 70 la 0. Un manual de Fizică de clasa a IX-a o să-ți explice de ce. Ce poate să difere este timpul în care trebuie disipată energia cinetică sub formă de căldură, iar asta depinde strict de cât de bine face contact anvelopa cu drumul.

    6. Distanța necesară pentru a depăși un autoturism care rulează cu 90 km/h de către unul care vine lansat cu 130 km/h (deci nu vorbim de reprize de accelerare) este de 158 metri dacă se pornește în depășire la o lungime de mașină distanță și se revine pe bandă la o lungime de mașină. Am luat o lungime de mașină egală cu 5 metri pentru simplificare. Adică distanțe din scurt după toate definițiile. Timpul necesar pentru manevră: 4.4 secunde. În astea 4.4 secunde mașina de pe sensul opus parcurge la 100 km/h 121,88 metri. Mai adaug un spațiu de siguranță de 35 metri, ceea ce din nou, este mic după toate definițiile, iar cel mai probabil o asemenea manevră va fi percepută drept periculoasă. Ajungi la un necesar de 315 metri, din nou, în condiții ideale, unde nu prea ai loc de greșeală. Ia numărul de 84 metri de mai sus, triplează-l, după care scade-l din numărul de mai sus. O să-ți las oricât timp ai nevoie pentru a medita asupra acestui rezultat.

  12. Ai dreptate, insa raman la parerea ca titlul e dan diaconescu style, adica mai bombastic decat realitatea. Spre exemplu (si asta din ce s-a postat zilele astea) https://www.trafictube.ro/soferul-criminal/ ,mai degraba aici se putea pune un titlu de genul „era sa mor” . Eu cand am intrat sa vad filmul ma asteptam la o evitare milimetrica ,atat spun. Nicidecum ca nu a fost o situatie naspa, doar ca pt un sofer cu experienta cum deduc ca esti, situatia prezentata de tine ,doar sa fi fost foarte neatent fix atunci, sau cu foarte mare ghinion -din punct de vedere tehnic al masinii conduse -,sa duca la accident

  13. Dacă nu ești vreo vedetă, marketing-ul face treaba. Spre exemplu, al clip al subsemnatului unde chiar l-am pălit pe unul care a desconsiderat orice regulă de prioritate: https://www.trafictube.ro/grabea-ajunga-inmormantare/

    Am mai fost într-o situație ca aceasta acum vreo 2 ani, parcă trasă la indigo, dar în postura șoferului depăsit. Am pus amândoi frână pentru a-i face loc. Eu am frânat de pe la 100 la vreo 80, cel de pe sensul opus cel mai probabil mai mult. Am depins și de acțiunea celuilalt în spațiul dat. Omul depășit din clipul prezent nu rula tocmai încet. Se vede în imaginea a 2-a postată din perspectiva colegului din spate. Din trei oameni, toți trei au trebuit să nu facă o tâmpenie mai mare decât cea prezentă.

    În cazul clipului dat de tine timpii sunt asemănători, dar da, e mai grav. E în viraj și mai puțin spațiu de manevră. Oarecum îmi aduce aminte de o chestie de prin 2008 unde am ieșit pe acostament în acest viraj, scos de unul care venea pe mijlocul drumului. Aveam vreo 60, dar nu a fost timp să schițez vreo frână. Să corectez balansul a fost o provocare.