Adaugă comentariu

21 comentarii
  1. „Oprire de la arpox 35-40km/h la 0 in nici 5 metri.”
    Aici o sa te contrazic… as estima de pe clip ~10m si e mai plauzibil. De la 35 la 0 opreste un BMW seria 1 nou-nout de performanta in 5 m 🙂 (extrapolat din rezultatul testului de aici: https://youtu.be/Ws8LEPPNo28?t=675 )

    • Franarea efectiva am inceput-o in dreptul semnului de viraj interzis la dreapta, iar de la semn si pana la placa de beton din jurul canalului, sunt aproximativ 6m, conform Gopgle Earth iar rotile fata nu au ajuns pe placa aia de beton, asa ca un maxim posibil este de 6 – 6.5m. Maxim. Legat de BMW seria 1, nu stiu ce sa zic de performantele de franare, pentru ca din ce arata tipul ala pe display, de la 70 la 0 a opit in 48 metri, ceea ce mi se pare extrem de mult. Poza cu distanta mea de franare din Google Earth: https://imgur.com/a/IUz8RUp. Captura din clipul cu BMW Seria 1.https://imgur.com/a/GSMC9sU O sa incerc sa fac niste teste de franare filmate, la diferite viteze, sa vad daca bat BMW-ul seria 1 la fund, sau fac Loganul de rusine :)))

    • Huffy: nu ma intelege gresit, ai reactionat excelent si masina s-a comportat corect.

      „de la 70 la 0 a opit in 48 metri, ceea ce mi se pare extrem de mult.”
      70 de mile la ora… 112 km/h 🙂 Ca o regula: dublezi viteza cresti de 4 ori distanta de franare… adica distanta creste cu patratul vitezei. dupa regula de 3 simpla, la 112 km/h in 48 de metri inseamna 35 in 4.8m

      Legat de ce se vede pe filmare, de cand se lasa botul in jos la masina pana ai oprit, coreland imaginea din fata si cea din geamul lateral, tot pe Google Maps mi-a iesit cam 9m… care din nou, e excelent la o masina cum e Loganul si arata un lucru pe care multi nu il inteleg: cauciucurile dau o mare parte din performanta masinii. Asta estimez eu ca e distanta ta de franare:
      https://i.imgur.com/Zyw0Dr6.png din ce vad pe geamul lateral… si stiu zona aia din Sibiu, era sa fiu lovit de un BMW X5 pe trecerea de pietoni din dreapta 😆

    • Sunt 5 maxim 6 metri . Manevra de franare , din cate vad in video , este inceputa cam de la inceputul bordurii/sfarsitul parcarii . Adica cam pe la jumatatea semnului pus in poza asta https://imgur.com/Zyw0Dr6
      Conteaza mai mult calitatea cauciucurilor decat marca masinii in cazuri din astea.Si bineinteles viteza 🙂

    • @adfox: vezi că mașina pe lângă care trece Huffy e pe penultimul loc din parcare cum se vede pe Google Maps 🙂

      Mai pune cam 2-2.5m la estimarea ta și e plauzibilă.

      La frânare contează și dimensiunea și calitatea discurilor și plăcuțelor de frână. Nu există cauciucuri la fel de bine ca cele din clipul dat de mine pentru Logan. 🙂

      Sunt dispus să fac pariu pe orice că nu oprește Loganul de la 35 la oră sub 7 metri în nici o condiție măsurată distanța cu aparat de ăla cu GPS. Aș zice chiar 8 metri… ca să fie pariul mai riscant 😀

    • RebounD11 , nu stiu daca a fost noroc sau zona cu asfalt cu aderenta foarte buna. Cert este ca pe filmare se aude clar cand efectiv lovesc pedala de frana. bucatica asta de filmare, este facuta la x 0.125 din filmarea originala. Intre bordura de sfarsit de parcare si marginea placii de beton sunt aprox 7m. https://imgur.com/a/iOh4HoT Din ce se vede si se aude in filmare, franarea efectiva, a avut loc cel mai devreme in dreptul bordurii respective si a durat pana inainte de placa de beton, adica un maxim exagerat de 7 metri. Noroc? Poate. https://www.youtube.com/watch?v=gHdvvi5LHJo

    • Huffy: 7m e un minim optimist 🙂 Dar din nou, repet, e excelenta si reactia si distanta… si sincronizarea intre cum aluneca inca botul tau in fata cand BMW-ul trece la limita. O zecime de secunda mai tarziu iesea mult mai costisitoare toata afacarea 😆

      Am pus aici punctele de reper de pe filmare si masurarea de pe Google Maps: https://imgur.com/a/cQhEY4q Da exact 7m… dar repet, sunt generos 😀

    • RebounD11 sa nu uitam ca distanta de franare creste exponential cu viteza. Daca la 40km/h sa zicem ca opresti in 8-10 metri, la 120 km/h, sansele sa opreasti in 30 metri sunt minime. Dovada clara, clipul pus de tine cu BMW-ul seria 1 unde de la 112 km/h opreste in 48 metri.

    • „la 120 km/h, sansele sa opreasti in 30 metri sunt minime.”
      Sunt inexistente. Masini de strada sunt putine care pot 100-0 sub 30 de metri si de la 120 la 0 iti mai trebuie inca 44% din distanta.

      Daca ai masina de F1, da, 120-0 in 20 de metri devine plauzibil (greu, dar poti sa iti pui problema).

      „distanta de franare creste exponential cu viteza”
      Nu chiar… cum am spus, creste cu patratul vitezei. Daca ai sistem de recuperare a energiei de franare mai scazi rampa functiei… de aia franeaza mai bine masinile electrice si hibride, chiar daca sunt semnificativ mai grele decat masinile clasice. Fun-fact: pentru ca o masina electrica foloseste mult mai putin franele in utilizarea obisnuita, VW au pus frane pe tambur pe spate la ID.3… ca rezista mai bine in timp la rugina fara sa se vada o pierdere semnificativa a performantei. 😆

    • RebounD11 , am mai facut o serie de teste de franare la diferite viteze. 45, 50, 55, 90 si 100 km/h. Maine cand am timp, ma apuc de editare. O sa ramai putin uimit de eficienta de franarea a Loganului incaltat cu Nokian.

    • Sunt curios de 100-0… nu de alta dar masina impotriva careia concureaza la distanta de franare aici poate opri de la 100 in 33 de metri: https://youtu.be/sioBqQ6LC10?t=233 😆

    • RebounD11 , am mai facut testul de la 100 – 0, in conditii de carosabil putin umed(nu ud) si uite ce rezultat am avut. Video aici: https://youtu.be/TB1kJJB05sM?t=97 Masuratoarea aproximativa aici: https://imgur.com/a/lyyq8b6 Contrar parerilor proaste despre Logan, desi acesta nu are discuri imense, placute cat doua palme, etrieri cu 6 pistoane si are tamburi pe spate, de cand renuntat la repartitorul spate care se bloca pe inchis si facea mari probleme la franare, franarea este foarte eficienta daca ai cauciucuri bune si suprafata de franare fara denivelari. In afara de asta, eu avea atunci pe masina niste caucicuri Kama rusesti, nu Michelin Pilot Sport cu are acel AMG.

    • Aseara am mai facut un test de franare in coborare pe panta usoara, de la 45km/h pana la oprire totala: https://www.youtube.com/watch?v=oceuPD0TKe8

    • Huffy: permite-mi sa nu cred ca aveai 100 km/h, nu de alta dar ma indoiesc sincer ca un cauciuc rusesc de iarna pe umed pe Dacia Logan franeaza la fel ca un cauciuc excelent de vara (CPC6) pe uscat pe un Golf 7: https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Tyre-Reviews-Ultimate-Summer-Tyre-Test.htm 🙂

    • RebounD11 , nu stiu cum franeaza un Golf 7 si nici nu stiu ce aderenta au cauciucurile acelea super smechere folosite de Mercedes AMG cu super frane si super sisteme. Tot ce pot sa spun este ca testul facut de mine este cat se poate de real. Ai vazut oprire de la 45 la 0 pe coborare, usoare, in care se vede cat se poate de clar viteza si distanta de franare. Am termen de comparatie cu alte masini si alte cauciucuri? Nu. Sincer, daca cineva imi spunea ca Loganul se opreste de la 45 la zero in 5-6 metri, mai ales pe coborare usoara, nici mie nu imi venea sa cred, dar in cazul de fata, totul este filmat.
      Ca fapt divers, discurile de pe masina au 110.000 l, km de cand au fost schimbate si placutele peste 25.000 km. La irmatoarea interventie la frane, irmeaza discuri si plaute de frana noi, originale.

    • Nu e vorba de crezut, e vorba de legile fizicii. Viteza e mai exactă pe GPS decât în bord.

    • RebounD11 toate mai toate vitezometrele arata cu 5-8% mai mult. Al meu l-am acum vreo doi ani cu ajutorul unui politist amabil dotat cu radar pistol, iar la viteza constanta de 60 pe bord, el ma „vedea” cu 57, adica eu aveam un plus de 3km/h fata de ce aveam in bord, iar pe GPS aveat tot 59 cat avea el pe pistol. Nu sunt eu fizician de talie mondiala, dar la 45 pe bord, viteza reala nu poate sa fie sub nici o forma mai mica de 42 km/h in cazul meu HAi sa exageram si sa spunem 40. DAca aveam acum la dispozitie un pistol radar, sa fi convins ca faceam teste din 10 in 10 km/h, de la 30 la 100, cu distanta de franare masurata pentru fiecare viteza in parte.

  2. ma bucur ca ai scapat ieftin si ca te-au tinut franele, drumuri bune

    ps se aude un inceput de tuti’ mnezei’ pe acolo, unde e vocea impasibila cu ricord video, te-a speriat si pe tine un pic 🙂

    • Speriat nu, dar ma pregateam sa iau un airbag in fata. Sincer, nu stiu cum de am reusit sa opresc in distanta atat de mica, mai ales ca era ud pe jos. Se pare ca, Cauciucurile Nokina Snowproof, chiar au aderenta cu care se lauda producatorul in coditii de carosabil ud. DAca era mazga, polei sau putina zapada, chiar ma trezeam cu airbag-ul in fata.

  3. In situatiile de genul realizezi, asta daca nu ai facut-o pana acum, ca banii dati in plus pentru niste cauciucuri de calitate si timpul pentrecut pentru a mentine presiunea optima in acestea nu au fost degeaba. Imi „place” lipsa de reactie a celui cu BMW: si-a luat strada si prioritate!

    • Cauciucurile isi merita pana la ultimul banut, si intr-adevat doar in situatii de acestea realizazi ca un cauciuc bun poate face diferenta intre o injuratura si o tamponare/accident. Niciodata nu am ales cauciucurile pe considerente de pret. Mai bine dau mai mult pe cauciucui, decat sa imi para rau dupa. Si daca dintr-o franare de acest gen, sa zicem ca faceam praf cauciucurile, nu imi parea rau de banii dati pe ele, pentru ca celelalte costuri si urmarile indirecte, erau mult mai „costisitoare” pentru mine. Lipsa masinii inseamna pentru mine, pierderi de minim 1500 lei/saptamana, dupa ce scad combustibilul din incasari. Calitatea cauciucurilor se simte la franare, accelerare, aderenta pe viraje si rezistenta la inaintare. Nokian WR Snowproof are low rolling resistance, chestie care afecteaza in mod favorabil rulajul si implicit consumul, dar asta consider ca este doar un bonus.