It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

„Erai in unghiul mort frate!”

Adăugat de HamuTraffic
92

ATENȚIE: Conține limbaj licențios!

  1. Nu se asigura.
  2. Nu semnalizeaza.
  3. Voia sa intoarca pe linia dubla continua.
  4. Ai noroc ca nu te-am facut pilaf.
Ce mai caută lumea:
  • unghiul mort
  • Cum se regleaza oglinzile la o duba mare
  • ce oglinda de la masina iti arata distanta reala

27 comentarii

  1. ce unghi mort ca daca intorcea dovleacu ala de-l tine pe umeri te vedea si fara oglinzi.

  2. Unghi mort pe stanga la masina mica? Singurul lucru mort e neuronu’ lui …

    • Exista unghi mort la orice masina. In cazul de fata a existat pentru ca a intors dovleacul, in loc sa beleasca ochii in oglinda…
      Oricum, are dovleacul degeaba…ca îi ploua în gât.

    • @TraficMadrid:
      O practică foarte bună, rar întâlnită pe drumurile noastre:
      http://www.wikihow.com/Set-Rear‐View-Mirrors-to-Eliminate-Blind-Spots

    • T.C. nu cred că se aplică soluția la orice mașină. Dacă ai o lunetă foarte mică, sau la un unghi nepotrivit, atunci retrovizoarea centrală nu îți acoperă toată zona din spate.

      Oricum, în cazul ăsta e puerilă scuza tembelului, cu unghiul mort. La plecarea de pe loc ai tot timpul din lume ca să te uiți în oglidă, peste umăr, cum ai chef, dar să te asiguri că poți porni în siguranță.

    • @T.C. – Eu nici nu imi vad masina in oglinda dreapta, e pusa sa acopere unghiul mort. La oglinda stanga nu imi fac probleme, oglinda anuleaza unghiul mort 😀

  3. Esti culmea. De ce circuli ca tantalaul in unghiul mort?

  4. 2011Ascanio

    Si semnalizarea lipsa tot de unghiul mort tine? Bine de stiut.

    • Asta voiam sa zic si eu, ca probabil si maneta de semnalizare era tot in unghiul mort al cimpanzeului.

  5. Super reflex.

  6. NU EXISTA UNGHI MORT.
    exista doar OGLINZI REGLATE PROST si SOFERI CARE NU SE ASIGURA.
    o oglinda stanga reglata corect iti da vizibilitate maxima asupra benzii din stanga ta (mai ales ca partea exterioara a acesteia are alta raza fata de restul oglinzii si ofera o vizibilitate ridicata).
    o oglinda dreapta reglata corect iti da vizibilitate maxima asupra benzii din dreapta ta.
    oglinda interioara e cam degeaba daca ai oglinzile exterioare reglate corect si ochii in ele…
    eu am cativa ani de cand ma uit in oglinda interioara doar cand parchez sau ca sa aproximez distanta fata de masina din spatele meu (sa stiu daca in caz de nevoie pot frana) dar si intentia acesteia (de a depasi, de a schimba banda, etc)…
    in rest, ornament…

  7. jgyprime, exista unghi mort! De multe ori e nevoie sa intorc dovleacul, in situatia in care trebuie sa ma incorporez pe B1 pe autostrada sau pe alte sectoare de drum express/nationale cu banda de incorporare, atunci cand banda de acceleratie nu iti permite sa ajungi aproape paralel cu drumul pe care urmeaza sa te incorporezi (datorita lungimii benzii de accelerare sau a vitezei impuse).
    Eu sunt tipicar si intotdeauna am oglinzile perfect reglate si totusi, cateodata nu e de ajuns.
    In situatia din clip nici nu poate fi vorba de unghi mort, decat la ala in creier (si-o fi pus blur frame la ochi). E doar un tembel care si-a cautat o scuza de moment.

    • partial de acord.
      da, sunt anumite puncte in care vizibilitatea in oglinda e redusa, dar in partea stanga a masinii acestea sunt acoperite de capatul exterior al oglinzii.
      [img]http://www.revizieshop.ro/images/mari/6428736gm.jpgbig.jpg[/img]
      partea din stanga a oglinzii care e tot convexa are alta raza (mai mica) fata de restul oglinzii, chestie care permite cresterea vizibilitatii pe banda din stanga.
      practic daca o reglezi cu cap vezi banda din stanga ta cam pana in dreptul soferului…
      in oglinda retrovizoare stanga nu o sa vezi niciodata masina care e fix in stanga ta, dar uitandu-te in oglinda o sa o vezi cu ochiul liber, doar nu are 50 de cm lungime toata masina…

  8. Depinde, unghiul mort se poate anula daca iti pozitionezi oglinda corespunzator (nu ai ce vedea masina ta in oglinzi asta e clar, exceptie face oglinda care anuleaza unghiul mort). Eventual singurul unghi mort este intre caroserie si oglinda, cat o fi aia? 10-15 cm?

  9. Citesc comentariile si ma minunez printre ce soferi circul zilnic….

    Incepem cu inceputul: ( teoria )
    – Daca esti sofer ( si nu conducator auto ) nu intorci capul, folosesti strict oglinzile. Cei care conduc dube n-au unde sa intoarca capul ( poate eventual sa-l scoata pe geam ) si cu toate astea reusesc sa se asigure suficient.
    – ORICE sticla are unghi mort, mai mare sau mai mic, influentat de reglarea corespunzatoare a oglinzilor laterale insa niciodata nu este O(zero)
    – Oglinda interioara este doar pentru a vedea mutra pasagerilor din spate sau a soferului din spate ( idem situatia 1 cu dubele )
    – Este foarte logic si normal sa iti vezi curul masinii proprii in oglinzile laterale, avand in vedere ca distantele din oglinzi nu sunt reale, curul masinii proprii este puntul de reper vs alti participanti la trafic.
    – Raza vizuala din oglinda, scade direct proportional cu unghiul de bracare – cu cat incepi sa virezi mai mult, cu atat vezi mai putine detalii esentiale in oglinda.

    Continuam cu practica ( sfaturi practice care pentru mine functioneaza eficient ):
    1. Cand ma aflu in situatia skodei, intai ma uit in oglinda din pozitia standard de condus, apoi ma ridicam de pe scaun catre volan pentru a acoperii si extremitatea drumului sau in departare.
    2. Cand ma aflu in situatia autorului circul cat mai aproape de axul drumului ( cat mai departe de masinile stationate ), acelasi lucru il practic si cand trec pe langa coloana stationata la semafor pe una dintre benzi, cand cea pe care circul eu este libera ( intotdeauna sare un iepure )

    • Nu sunt de acord ca oglinda din interior e numai pentru mutre. Ok, la dube nu exista, dar asta nu inseamna ca acolo unde exista, nu trebuie folosita. In plus, a impresia ca multe dube au oglinzi mai mari, tocmai pentru a compensa.

    • Vezi tu vreo duba in clip? Si, inca o data: nu exista unghi mort la autoturisme. Ce dispare din oglinda centrala iti apare imediat intr-una din oglinzile laterale. Daca le-ai reglat bine si daca te uiti in ele.

      Cat despre rolul oglinzii centrale … hm, sigur ai permis? Chiar crezi ca oglinda aia e de decor, ca se conversezi cu cei din spate? Frate, oglinda aia impreuna cu cele laterale sunt esentiale in trafic.Si trebuie sa te uiti in ele cat de des poti, ca sa stii in permanenta cine e in spate si in lateral, ce semnalizeaza, si cu ce viteza se deplaseaza. Elementar.

      Si te contrazic si cu intorsul capului. Sunt cazuri in care nu strica sa intorci si amarata aia de tartacuta, stanga sau dreapta, pentru ca poti ajunge intr-o pozitie in care nu te poti asigura suficient din oglinzi. Iar asta n-are nicio legatura cu „unghiul mort”, ci cu pozitia masinii care intra in viraj.

      Ma minunez si eu ca circuli printre noi 🙂

    • @Kor: Da…cred si sustin oricand ca oglinda centrala poate fi anulata, fapt sustinut prin dovezi clare. Atat timp cat soferii de dube, camioane, tir-uri pot…si restul soferilor pot.
      Postarea mea era un general valabila, aplicabila inclusiv in cazul de fata, chiar daca nu este nicio duba implicata.
      Intorsul capului este o metoda aplicata de cine doreste, nu este una obligatorie atat timp cat stii ce trebuie sa stii, la fel ca si mai sus, nu este universal valabila, ci aplicabila doar in cazul turismelor.
      Am carnet de 10 ani, km parcursi mai multi decat majoritatea de aici si niciun accident la activ. Si nu, nu ma laud…uneori chiar urasc ca am permis.

      @DriveTM: Autovehiculele au oglizi direct proportionale cu gabaritul lor. Si la SUV-uri sunt mult mai mai decat la turismele mici, chiar daca au si oglinda centrala.

    • Nu vad de ce sa anulezi un lucru folositor.

      Logica ta e absurda. Gen „daca un TIR nu are oglinda interioara, de ce ar trebui un autoturism sa aiba?”

      Stupid, fratzica, stupid. Daca ai la indemana o chestie care te ajuta in trafic, cum poti sa spui ca e nefolositoare? Crezi ca un sofer de TIR nu si-ar dori un dispozitiv care sa-l ajute sa vada ce are in spate?

      Nu credeam sa intalnesc pe cineva care sustine cu incapatare prosteasca ca oglinda centrala n-are rost.

      Ai 10 de condus? Sa fii sanatos, ca suntem de acelasi leat. Ma indoiesc ca si la numar de kilometri parcursi, mai ales prin strainatate. Doar ca tu esti mai norocos decat mine daca ai ramas in viata conducand autoturisme fara sa te uiti in oglinda centrala.

    • @Kor: Logica mea se bazeaza strict pe experienta acumulata in trafic….iar asta imi spune ca nu simt nevoie sa ma uit in oglinda centrala, chiar daca ea exista pe masina care o conduc.

      Sunt cat se poate de viu si nevatamat !

      Ca si km…aproximativ 400.000km din care aproximativ 25.000 in afara tarii, asta in cazul in care conteaza in vreun fel…….

    • Si fac pariu ca de aia s-au inventat si camerele pentru mersul cu spatele nu? Pentru ca daca oglinda e inutila de ce nu ar fi si camera? Sa fim seriosi, eu ma folosesc de oglinda retrovizoare, mi-e mai comod sa il vad pe cel din spae prin oglinda retrovizoare…

    • @leon – ce pot sa mai zic? Nu mai zic nimic. Condu cum vrei, Dumnezeu, Allah sau Budha sa te aiba in paza, ca tu singur nu stii si nu vrei sa te pazezti!

      Multe ciudatenii am auzit si vazut pe lumea asta. Dar un sofer care sa sustina ca oglinda interioara a autoturismului sau e inutila si n-o foloseste, inca n-am apucat.

      Si, de parca n-ar fi suficienta chestia cu oglinda, mai scrii pe undeva ca tu nu intorci capul niciodata, nici cand ti-e mai dificil sa te asiguri.

      Acuma, pe bune: ce conduci tu, o garnitura de metrou?

      250.000 de km la mine. Mai mult de jumatate in afara tarii. Si, crede-ma, daca circuli in Istanbul, Palermo, Belgrad sau chiar Bucuresti, ti-e mult mai greu fara vizibilitate directa in spate.

      In fine, treaba ta. Dar nu mai da sfaturi prostesti si altora. Ce sustii tu este o aberatie absoluta. Ai oglinda,senzori, alea alea… Foloseste-le.

    • http://imgur.com/Dni9qXW

      Cam asta se vede in oglinda centrala…o camera ar fi mult mai buna…

    • Asta vezi tu in oglinda? Chiar si asa e mai mult decat nimic.

      Sfat: regleaza-ti oglinda.
      Sfat 2: coboara tetierele din spate cand nu ai pasageri in spate.

    • @Kor: Oglinda a fost reglata strict pentru poza, pe pozitia cea mai joasa, astfel incat sa nu vad plafonul deloc masinii.
      Pe bancheta din spate, tot timpul ( in zilelele lucratoare ) sunt 2 pasageri. In momentul realizarii imaginii au fost rugati sa plece capetele :))

    • Acuma cat se poate de serios. Cu sau fara pasageri in spate, mie, unuia, oglinda aia mi-e de mare ajutor. Ma uit in ea extrem de des, mai ales in trafic intens. Obisnuinta asta m-a scos din multe belele.

      In primul rand ma uit in ea o fractiune de secunda inainte de a frana ceva mai brusc. Ca sa stiu cum sa-mi dozez decelerarea in functie de ce masina am in spate, ce viteza are si la ce distanta e.

      In al doilea rand ii vad din vreme pe cei care vin mai tare din spate (motocislisti, crosetaci, ambulante, etc.) si am timp sa-mi pregatesc un plan B de modificare a traseului sau chiar de eschiva, in caz de Doamne feri. Vezi si punctul unu. Daca stiu din vreme ca am in spate o masina „la aspiratie” fac tot ce pot ca sa nu-mi intre in spate. Franez in doi timpi, ma ajut de ambreiaj, vad eu ce fac.

      In al treilea rand, cand merg in marsarier. Nu mai insist de ce.

      Chiar nu inteleg cum poti spune ca oglinda centrala e inutila. Sigur, sunt autovehicule mai mari, de transport, care nu au. Se poate conduce si din retrovizoarele laterale, nu asta e problema. Dar daca ai oglinda centrala si parbriz in spate, de ce sa n-o folosesti? E absurd sa o ignori.

  10. +
    Unghi mort? La autoturisme? My ass! 🙂
    Mai degraba neuroni morti in creierul respectivului. Nici nu s-a uitat in oglinzi. Semnalizare plecare ioc. Concluzie: inca un dobitoc cu permis.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!