Adaugă comentariu

41 comentarii
  1. Nici cu „bucureșteanul” nu ne e rușine.

    P.S. Dacă la 0:10 schimbai în b1 nu cred că se mai crea situația.

  2. doi dintr-o lovitura, esti un om norocos 🙂

  3. E fake! In BV sunt numai super soferi. Cel putin asa spun toti Brasovenii cand vin in Bucuresti si se plang de traficul de aici…

  4. Sa intri in sens pe b1 si dupa aia sa treci pe b2 ca dupa aia sa tai b1…asta da talent :))

    • Corect! Bv!

    • Pai si ce nu are voie sa schimbe banda in rond (cu semnal si acordare de prioritate la schimbarea benzii)? Din cate stiu e permis lucrul asta , si nu cred ca mai avea pe cineva in spatele lui care sa fie sicanat.

    • Păi și a zis cineva că nu are?

    • @TC

      Contextual catalinp , ad-literam nimeni 🙂

    • ma uit eu la alt clip sau tu cam incurci numerotare benzilor? Autorul clipului intra in sens din b1 in b2, dar iese din sens din b2 in b2, unde e problema?

    • Nou

      @catalinp Asta o spune un conducător auto ce nu are vedere de ansamblu… și care ar proceda exact ca ”exemplul dat”. Nu contează ce mai este în jurul tău…

  5. Roby2007 nu e nici o problema, dar mai tarziu, peste cativa ani dupa ce mai prinzi putina experienta, o sa realizezi ca atunci cand iesi dintr-un sens giratoriu ca cel din clip din B2 in B2, cum a zis si colegul catalinp, trebuie sa tai B1, sau poate cine stie o sa zboare masinile in viitoar :))

    • Nou

      Te asiguri și dacă se poate, schimbi banda. Nu este o problemă dacă se poate face. Pentru asta există ochi și oglinzi.

    • catalins201 corect dar nu poti zice ca de pe B2 iesi direct in B2 fara sa tai B1 ca doar nu sare masina peste banda :))

    • @alexnbc
      „dar nu poti zice ca de pe B2 iesi direct in B2 fara sa tai b1”
      ba da, din punct de vedere legal din b2 a ieșit în b2.
      Nu a schimbat banda b2->b1->b2.

      P.S.
      Se poate și fără ironie, da?

    • @TC

      Legat de comentariul cu b2-b1-b2 nu ca am ceva cu tine , dar imi apar notificari cand mai posteaza cineva 🙂

      ‘Nu a schimbat banda b2->b1->b2.’

      Ba chiar asta se intampla de fiecare data cand intri si iesi dintr-un sens giratoriu / rond 🙂

      In mod legal daca cineva vine pe b1 si face stanga iar tu de pe b2 iesi din rond tot pe b2(sa mergi inainte) trebuie sa tai b1 . Desi in mod normal nu e ok sa faci stanga de pe b1 , daca cel de pe b1 te loveste , esti bun de plata.
      Ma rog ideea e ca totdeauna tai banda inferioara cand faci manevre de iesire sau intrare intr-un rond sau sens giratoriu……

  6. @adfox Raman dator cu o bere, m-ai scutit să explic ce ai zis și tu! 🙂 Încep să îmi fac griji că tot mai mulți nu prea le iese cu giratoriu.

  7. @adfox
    Păi stai că nu prea înțeleg.

    ‘Nu a schimbat banda b2->b1->b2.’
    Ba chiar asta se intampla de fiecare data cand intri si iesi dintr-un sens giratoriu / rond „

    Deci tu zici că schimbi banda din b2 în b1 ? 🤨

    • Daca intrii in rond pe b2 (de pe b2) si iesi tot pe b2 din rond , atunci inseamna ca la intrarea si la iesirea din rond ai taiat b1.
      Trebuie atentie maxima la manevrele astea in giratoriu la cel din dreapta (care circula pe b1) , ca daca zevzecul face stanga (giratoriul complet) si te loveste in partea dreapta , o cam furi legal , ca moral …….
      Ideea este ca intr-un rond , sa zicem cu 3 benzi pe sens ar trebuii circulat in felul urmator : Banda 1 face dreapta (pe banda 1)sau o ia inainte pe banda 1 , banda 2 merge inainte pe banda 2 sau stanga si iese pe banda 2 , iar banda 3 doar pentru a intoarce.
      Ai aici un filmulet in care se explica foarte clar cum se circula in rond:
      https://www.youtube.com/watch?v=UvzsgsZqNT8
      PS: Nu uita , intotdeauna asigura-te fata de cel de pe banda inferioara sa nu ai probleme 🙂

  8. T.C. furi curent, te faci că nu înțelegi. Nu a zis nimeni că nu se poate sau nu este legal să ieși din B2 în B2, dar într-un sens giratoriu ca cel din filmare trebuie să treci peste B1, motiv pentru care s-a intersectat cu mașina roșie. Am nu unu, mai mulți prieteni la rutieră care îmi povestesc de oameni care susțin exact cum zici și tu, că de pe B2 a ieșit pe B2 și nu iau în considerare că taie B1. Să nu o pățești și tu. Am scris cu picioarele mai sunt, prost eu.

  9. Măi oameni buni, se pare că nu eu sunt cel ca nu înțelege.
    Eu am întrebat doat atât:
    În manevra de mai sus, autorul, la ieșirea din sens, execută două manevre de schimbare de bandă:
    B2->B1->B2 ?

    Voi o scăldați cu asigurare , cu e legal să ieși din B2 în B2… e greu să răspundeți punctual la o întrebare?

    • Da bre :)) mai pe înțelesul tuturor dacă autorul rămânea pe B1 trecea lejer prin spatele celui cu Juke iar mașina roșie nu mai avea impresia că se poate strecura și acorda prioritate. Se putea evita ușor.

    • T.C.
      02/07/2020 – 09:28
      @alexnbc
      „dar nu poti zice ca de pe B2 iesi direct in B2 fara sa tai b1”
      ba da, din punct de vedere legal din b2 a ieșit în b2.
      Nu a schimbat banda b2->b1->b2.

      P.S.
      Se poate și fără ironie, da?

      Eu la comentariul asta am raspuns , oricum sunt cam in ceata acum :))))

  10. Deci, pentru a fi mai clar, în opinia voastră

    portocaliul schimbă banda b2->b1->b2.

    Da?

    • Dap. Mai degraba o taie . Schimba directia de mers , trebuie sa cedeze celui de pe banda 1 (chiar daca cel de pe banda 1 moral ar trebuii sa o ia inainte be banda 1 sau sa faca dreapta (sa iasa din rond) nu sa aleaga banda aia pentru deplasarea spre stanga.
      Cum spuneam si mai sus legal , cel portocaliu o ia in mana , moral cel verde merita o mare beep 🙂

    • Da! Știu caz concret, o să încerc să îți fac rost de declarație de la poliție. Doi s-au ciocnit iar cel portocaliu e vinovat pentru neasigurare la schimbarea benzii. În desenul de mai sus ambii șoferi sunt încadrați greșit, cu toate că legea nu le interzice, dar portocaliu trebuia să fie pe B1 pentru că merge tot înainte iar verde trebuia să fie pe B2 că face stânga tocmai pentru a evita astfel de accidente. Dacă zici că nu am dreptate te înșeli grav.

    • Deci dacă DA schimbă banda atunci trebuie să și semnalizeze, nu?

      B2->B1 semnalizare dreapta, B1->B2 semnalizare stânga. Cam așa vine, nu?

    • Corect orice schimbare de banda se semnalizeaza (din cate vad in desen , are semnal pus)
      PS: Masina portoclaie circula de la intrarea in rond pana la iesire = b2-b1-b2-b1-b2
      Cea verde doar b1 ,nu schimba banda nici cand intra nici cand iese (cedeaza cand intra in rond ,dar nu schimba)

    • Păi și tu așa faci? Semnalizezi stânga la ieșirea din sens (B1->B2) ?

      Sau aici

      Dacă urmărești traseul verde semanlizezi initițial stânga și apoi, în mijlocul intersecției, semnalizezi dreapta?

    • Traseul corect este cel cu verde , semnalizezi doar stanga. Te deplasezi de pe banda 1 schimbi directia de mers si te incadrezi tot pe banda 1 .Nu te incadrezi pe b2 si pe urma pe b1 ca sa mai dai si semnal dreapta. Unde vrei sa ajungi ? Ca aici era vorba de circulatia si incadrarea pe benzi intr-un rond …..

    • Unde vreau să ajung? Păi mi se pare că e acelali caz, ca în sens.

      Dar repet întrebarea de ce nu semnalizezi stânga schimbarea de bandă de la B1 la B2?

  11. Nu prea e acelasi caz in rond benzile nu sunt drepte (se circula in cerc)
    Care schimbare de la b1 la b2 ? In desenul de mai sus esti pe banda 1 (ai cedeaza , deci te asiguri) si schimbi directia de mers tot pe banda 1 (banda 2 este doar taiata , nu si INCADRATA ca directie de mers). In rond trebuie sa te INCADREZI pe banda ca sa o tai.
    Opreste un politist de la rutiera si o sa-ti explice el mai bine (eu nu lucrez in domeniu) daca video-ul ala de pe youtube nu te-a convins 🙂

  12. Hai că discuția a luat-o pe arătură rău de tot.
    La ieșirea din sens din B2 în B2 nu este nicio schimbare a benzilor de circulație, cum susții tu. Altfel conform legii ești obligat să semnalizezi:
    1. dreapta B2 sens -> B1 sens
    2. stanga B1 sens -> B2 strada pe care continui.
    Că schimbi banda înseamnă că te încadrezi pe banda respectivă – ceea ce clar nu e cazul în exemplele de mai sus. (apropo de exemple traseul roșu este la fel de legal ca acela verde).

    În rest, deși nu am scris nicăieri în comentariile mele contrariul, în caz de accident portocoliul se face vinovat de neasigurare la schimbarea direcției de mers și nu de neacordare de prioritate (așa cum se înțelege din exprimările gen „acordare de prioritate la schimbarea benzii”). Nu există prioritate de bandă ;).

    • Iar furi curent, grav! I-am trimis filmarea unui agent de la circulație și a zis clar: cel care iese din sens pe B1 poate să-și selecteze banda pe care vrea să-și continue traseul. Dacă ești încadrat pe B2 în sens acorzi prioritate celor de pe B1, cum e cazul în clip și apoi îți continui traseul pe banda care vrei. La cum zici tu T.C. e ok să fii în sens pe B3 și să ieși să tai 2 benzi că tu vrei să continui pe B3. Gândește puțin. Și închei că dacă nici confirmarea de la rutieră nu te face să înțelegi ar trebui să mergi să dai de permis iar. Zi bună!

    • De schimbarea directiei de mers (nu de acordare de prioritate la schimbarea benzii) am zis si eu in comentariile de mai sus daca le vei recitii . Chestia este ca la schimbarea directie1 de mers de obicei tai alta banda 🙂

    • Exact! Omu mi-a zis clar în sens schimbi B2 în B1 din B1 ieși pe B2, deci ordinea corectă este B2 – B1 – B2

    • @alexnbc
      Unu la mână, tu nici măcar nu înțelegi despre ce discut eu aici.
      mai apoi, cu afirmația

      I-am trimis filmarea unui agent de la circulație și a zis clar: … Dacă ești încadrat pe B2 în sens acorzi prioritate celor de pe B1

      Fie minți cu nerușinare fie agentul este doar un alt incompetent.

      În sensul giratoriu, conform legislației se acordă prioritate la intrarea în sens ATÂT. (ai și indicator)
      Art. 57. (4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

      Când părăsești giratoriu o faci prin viraj dreapta (schimbarea direcției de mers) acesta este și motivul pentru care se semnalizează dreapta.

      Pedeapsa în caz de accident este
      Art. 108. (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
      6. nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi,schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers;

      În alte cuvinte în caz de accident dacă e cu prioritate cum zice amicul de la rutieră ar trebui suspendat permisul ptr 60 de zile.

      Acum revenind la subiect:

      Omu mi-a zis clar în sens schimbi B2 în B1 din B1 ieși pe B2

      Art. 116 – (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să semnalizeze schimbarea direcţiei de deplasare, depăşirea, oprirea şi punerea în mişcare.
      (2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.

      Cam cu respecți obligația de a semnaliza stânga din B1 în B2 după cum zicea amicul de la rutieră?

      Deci ce afirmă amicul de la rutieră duce la o contravenție.

      Eu zic să mai puneți mâna pe cartea aceea de legislație ….

      Am terminat aici!

  13. Confunzi două lucruri diferite, tu încă ai o problemă la cum semnalizezi la schimbarea direcției de mersi vs schimbarea benzii de circulație, acolo îți dă cu virgulă, la ieșirea din sens că altfel nu-mi explic. Îți dai seama că e telefonul fără fir, omul mi-a explicat mai multe cazuri eu am scris ce am înțeles. Făcând abstracție la ce a zis cine, ca să părăsești sensul giratoriu trebuie să o faci de pe B1, nu există am ieșit de pe B2 direct în B2 fără să treci sau să tai B1 al sensului. Lăsăm așa că putem să ne contrazicem până la anul, trece COVID-19 apare COVID-19.2 și noi tot aici :)) zi bună

  14. Marcajele din interiorul sensului giratoriu, ca orice marcaje din interiorul unei intersectii, sunt marcaje de GHIDARE !
    A nu se confunda cu marcajele pentru, citez, „separarea benzilor de circulație pe același sens”.

    Diferenta-i clara, in timp ce marcajele de ghidare te obliga sa respecti traiectoria ce trebuie sa o urmezi ca sa parcurgi intersectia. Practic, la iesirea din sensul giratoriu NU SE PRODUCE O SCHIMBARE DE BANDA.

    Exista situatii punctuale cand ambii soferi intra in acelasi timp intr-un sens giratoriu cu 3 astfel de traiectorii si s-ar putea intersecta in practica, ambii respectand traiectoriile si cel mai probabil cel lovit in lateral v-a iesi vinovat.

    • @Ary, spre binele buzunarului tău nu te lua după Tavi. Bate câmpii grav de tot.
      Marcajele de ghidare sunt două tipuri, conform legii:

      Ți se pare ție că este unul dintre ele în cerc, așa cum sunt marcajele din interiorul sensului prezentat în acest film? Să nu mai vb și de dimensiune.

Vezi si...