It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Eu sau el?

Adăugat de bloghita
Raportează ca șters! 95

Cine e idiotul in situatia de fata?

Eu semnalizez, omu’ sta putin si incepe sa se bage in depasire. Din scurt, fara asigurare, chit ca era o trecere de pietoni.

Era vina mea, „neasigurare la schimbarea directiei de mers”?

17 comentarii

  1. Obiceiul ca obiceiul, dar ai si obligatia de a te uita in oglinda.

    Din punctul meu de vedere tu ai dreptate, dar nu am incredere prea mare in situatii de astea ambigue ca se ajunge la rezultatul echitabil si corect. Experienta lui Zoso confirma.

    • randomdriver1337

      Eu tot n-am gasit deznodamantul la accidentul lui Zoso. Unde ma uit dupa el?

  2. Eu zic culpa comuna. El nu avea ce depasi pe acolo si tu te incadrezi la neasigurare cand schimbi directia de mers. 😉

  3. psychobyte

    Intre culpa comuna si tu vinovat total, cam asa iesea. Moral si daca legile in Romania ar functiona cum trebuie ar trebui sa fie ala ca nu avea ce cauta acolo, dar din cate am vazut in astfel de cazuri ai sanse destul de mari ca indiferent cate legi incalca ala pana ajunge la tine ca merge peste continua, contrasens, treceri de pieton, etc, pe tine te lua pentru neasigurare la schimbare directie si apoi cum ziceam depinde, poate comuna si pentru ce a facut el.

    Sincer, imi e lene de cate patesc in trafic sa stau sa pun filmulete, nu am rabdare sa editez ca m-am saturat de cati feresc si cati nu isi pastreaza banda si multe altele. Am ajuns sa cred ca pentru a te descurca in trafic asta ai nevoie pe langa cunoasterea legislatiei si a regulilor de circulatie, un foarte bun simt al conducerii preventive/defensive ca sa poti recunoaste greselile celorlalti si sa ii feresti si apoi un moral extrem de ridicat si ZENul la maxim ca sa nu turbezi si sa faci tu altele apoi ca ei oricum nu inteleg nimic din ce se intampla nici daca le explici. PLM daca ai de condus 2-3 ore si tii cont de toate astea te ia de cap, mi-e groaza sa ma gandesc la unii care lucreaza zilnic in trafic si ar tine cont de toate astea. Cel mai relaxati sunt tot meltenii si cei carora li se rupe de reguli si de alti participanti la trafic.

    Din pacate eu nu pot sa fiu asa deci ramane sa ne imbolnavim de nervi sau sa speram la o legislatie mai buna in viitor.

  4. Uitatul in oglinzi e sfant inainte de schimbarea directiei de mers. Dovada si:
    http://www.trafictube.ro/aproape-poc-d-aia-e-bine-sa/
    +

  5. Da, intotdeauna am spus ca are o maaaaare lacuna legislatia romaneasca cu privire la chestiile de genul asta.

    Mi se pare stupid ca niciodata sa nu fie doar vina aluia care merge pe unde n-are voie, sau cel mult sa fie 50% vina lui, pe cand tu mergi legal si tot legal faci stanga (cu semnalizare si asigurare ca nu esti depasit in acel moment).

    Si e greu sa demonstrezi ca cel din spatele tau a inceput depasirea dupa ce ai inceput tu semnalizarea. Conform legii, in cazul asta, el n-are voie sa depaseasca daca tu deja ti-ai aratat intentia sa schimbi directia, dar tot conform legii n-are nici ala voie sa depaseasca pe linie continua sau trecere de pietoni sau sa mearga pe linia de tramvai (ca in cazul altor poc-uri pe linia de tramvai a „depasitorilor” de coloane).

    In cazul lui zoso tind sa cred ca a fost doar vina celui care a virat stanga pentru ca in acea zona era linie discontinua, deci zoso avea tot dreptul sa depaseasca, iar cel care a facut stanga nu s-a asigurat atunci cand a virat (era depasit, deci n-avea voie sa inceapa si el o depasire sau schimbare de directie spre stanga), iar in cazul de fata ar fi un 50-50% (pentru ca linie continua + trecere de pietoni), si ar fi fost poate un 100% vina aluia daca aveai si camera pe spate sa demonstrezi ca a inceput depasirea dupa ce ai semnalizat si inceput sa faci virajul.

    Adica cel putin, sper asta, ca altfel mi-am ales o foarte proasta tara unde sa locuiesc.

  6. Camera pe spate e sfanta. Sa vada toti haterii cum e.
    Si bataia e rupta din rai pentru gunoaiele care se apuca sa te depasesca din scurt cand tu ai pus semnal. Durerea in banana ar tebui cu durerea in buzunr, la tinichigerie dupa ce-i raschetezi un pic.

  7. Da, intra la neasigurare si o mica amenda …dar el cu depasirea pe linie continua inseamna carnet suspendat. Sa o luam altfel, uitatul in oglinzi e chiar instinct de conservare. Sa zicem ca esti pe un drum pe care se circula cu 100km/h si trebuie sa faci stanga …te uiti in oglinda daca esti depasit sau iti vine sa te risti?

  8. Chestia cu culpa comuna e foarte discutabila. Legal trebuie sa acorzi prioritate celor care au acest drept atunci cand efectuezi o manevra. Daca in zona respectiva e interzisa depasirea, atunci cel care totusi depaseste nu se afla in situatie legala, deci e vina lui.
    Putin off-topic: acum ceva timp, o cunostinta a avut un accident (doar pagube materiale) atunci cand iesea dintr-o parcare pe o strada cu sens unic si a fost lovita de masina unui sofer care circula, evident, pe „interzis”. Politia a decis culpa comuna (unul nu s-a asigurat, celalalt nu avea voie pe acolo). In tribunal, judecatorul nu a fost de acord cu acest lucru, motivarea sentintei fiind ca prioritatea se acorda celor care au acest drept, adica celor care circula regulamentar.

  9. Nu e nimic „discutabil”. Agentul constatator nu e indreptatit sa dea sentinte. Daca cunoasteti bine legea, nu acceptati ce zice politistul. Mergeti mai departe si duceti cauza in fata unui judecator. Asa e, prioritatea se acorda numai celor in drept, altfel am fi vinovati si noi cei care trecem pe verde, dar transversal ne izbim de unul care a trecut pe rosu. Eu n-am ce sa ma asigur, legal vorbind, ca altcineva poate sa faca o manevra interzisa prin lege. A, ca sunt eu atent si prefer sa evit o coliziune, fie si cu un dobitoc, asta e altceva. Dar i fata legii sunt exonerat de orice, atata vreme cat celalalt nu are ce cauta acolo. Parerea mea.

    • „Eu n-am ce sa ma asigur, legal vorbind, ca altcineva poate sa faca o manevra interzisa prin lege.”
      Exact asa ziceam si eu pana ce am vazut o faza care m-a pus pe ganduri.
      Eram pieton si ieseam din parcarea unui supermarket in drumul principal care este un bulevard cu zona verde la mijloc. In dreptul meu un taxi opreste, se asigura numai din stanga, fara sa vada ca din dreapta venea unul cu o bulgaroaica in marsarier. Tabla indoita, injuraturi…
      A doua zi, intr-o discutie ii povestesc intamplarea unui politist care imi da verdictul: culpa comuna !

  10. In cazul unei intalniri intime cu Fabia, probabil 11 din 10 agenti constatatori ar fi decis ca este culpa comuna. Este mai simplu sa sanctionezi pe toata lumea si apoi vezi care are timp/bani de pierdut prin tribunale. Si totul pentru ca la noi modificarile din codul rutier vizeaza aproape exclusiv inasprirea sanctiunilor aplicate soferilor, nicidecum remedierea unor aspecte lacunare.

  11. @Kor, ai perfecta dreptate. Totul se rezuma la dreptul de a fi sau a nu fi in locul respectiv la momentul respectiv si de a circula „în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice”. Din pacate exista cateva lacune mari in legislatie si exista anumite probleme care nu sunt tratate si explicate asa cum ar trebui sa fie. Parerea mea este ca, la inceputul codului rutier, trebuie scris mare de tot „DACA NU AI DREPTUL SA FI ACOLO, ESTI VINOVAT !”

    • Nu e chiar asa de usor. De exemplu, as putea intra in toti care sunt parcati sub semnul de oprire interzisa. E mai delicata faza, probabil de asta nici nu modifica nimic la lege, ca nu prea ii duce capul la o solutie care sa fie ok.

    • @bloghita, eu m-am referit la autovehiculele in miscare si circula neregulamentar, adica ceva de genul asta http://www.trafictube.ro/sararita/ .In cazul celor parcati aiurea, daca se ajunge la o tamponare, culpa comuna si fiecare sa-si faca masina. Daca de amenzi nu le este frica, macar sa le fie groaza ca trebuie sa-si faca masina pe banii lor.

  12. Parerea mea este ca in momentul in care ai pus semnalizarea el era deja lansat in depasire, avea viteza prea mare pentru o depasire din scurt si, probabil banuia ca are timp pentru depasire pana vei face la stanga. Oricum, semnalizarea vine la pachet cu asigurarea in oglinda…

  13. Nu ai fi fost tu vinovat deloc.

    La clipul lui zoso mentionat mai sus (pe care l-am vazut la vremea respectiva) el a fost singurul vinovat, pentru ca a depasit cel putin o masina care isi semnalizase deja intentia de vira la stanga inainte ca el sa inceapa depasirea. Depasirea este o manevra care se refera la trecerea inaintea unui alt vehicul. Unul singur. Cand mergi pe contrasens si depasesti 5 masini, nu efectuezi o depasire, ci 5. La fiecare ai aceleasi responsabilitati.

    Diferenta intre ce este legal si cum se aplica legea si ce intampla in realitate acolo se poate descrie sumar cu un cuvant: România.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!