It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Ce facem cand depasim pe autostrada?

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 44

Acest clip este raspunsul la comentariile de la acest clip.

Mai ales (dar nu exclusiv) la acest comentariu din care voi cita un fragment:
„tu vrei ca el, circuland cu viteza legala, sa franeze in spatele masinii de pe banda 1, pentru ca tu ai chef sa mergi cu 50 peste limita si nu vrei sa franezi. Cand mergi cu 50 peste limita, civilizat este sa incetinesti pentru a permite celor ce circula legal sa depaseasca legal. Nu e in nici un caz civilizat sa il fortezi pe cel ce circula legal sa franeze!”
Raspunsul mai scurt l-am dat acolo si il voi completa si aici. DA. Ma astept sa se asigure, sa isi semnalizeze intentia si daca e nevoie sa franeze si sa depaseasca cand poate. Asa e civilizat si corect. Viteza mea e irelevanta atata timp cat a avut suficienta vreme sa se asigure si sa ma vada, dupa cum se vede pe clip.

43 comentarii

  1. Ai înțeles pe dos ce am spus acolo.
    Tot la fel de civilizat și corect era să schimbi banda din timp (gen fix la începutul clipului), să depășești mașina de pe B1 și apoi să revii pe B1. Și dacă cel ce zbura pe B2 trebuia să reducă viteza, ghinionul lui.
    Iar ai ascuns viteza ta, ca de obicei…

    • Nu am ascuns nimic… am scris-o pe clip. Nu întotdeauna am aplicația de vitezometru pe telefon sau telefonul în bord, iar vitezometrul mașinii nu intră în cadru.

      Buuun hai să luăm de bun ce ai spus tu, că părerea nu ți-o schimb, și să vezi cum te contrazici. Dacă eu făceam cum ai spus, cu durere în cur față de ceilalți de pe drum, de ce nu ai spus același lucru despre cel din clipul anterior?

      Și el se apropia, de cel din fața lui, și el avea vizibilitate cel puțin la fel de bună ca mine aici. De ce nu ai spus la clipul ăla că putea și ăla să schimbe banda din timp, să depășească și să revină e B1 după? De ce acolo eu am fost scârba că mergeam tare nu ăla care a sărit în față fără semnal exact când am ajuns lângă el deși avea multe multe secunde de când îi apar în oglindă să schimbe banda fără să mă oblige la frânare bruscă?

    • Nu l-am scuzat pe ăla din clipul inițial. A ieșit în fața ta ca o cizmă, fără semnalizare, fără să se asigure și mult prea din scurt. După care a făcut și marea tâmpenie cu mutatul pe B1 și imediat înapoi pe B2… Că ăla a făcut o mare tâmpenie nu contest, și nu am contestat. Trebuia să se mute pe B2 mai devreme. Și tu trebuia să realizezi că veți ajunge din urmă mașina mai lentă în același timp și să reduci viteza, pentru a îi permite să intre pe B2.
      Tot la fel cum în clipul ăsta tu puteai să intri mai devreme pe B2, și avionul din spatele tău trebuia să reducă viteza, pentru a îți permite să depășești.
      Ți-am spus că ideea comentariului meu a trecut pe lângă tine…

    • Ți-am spus, ideea am înțeles-o, am considerat-o proastă. Mi se pare stupid și imoral să obligi pe cineva să încetinească pentru că ochiul meu de radar consideră că merge prea tare doar ca să nu încetinesc eu cate legal aș fi obligat să o fac.

      Ce spui tu nu e nici de bun simț, nici civilizat.

    • Și mie mi se pare stupid și imoral să îi forțezi pe cei ce circulă corect să încetinească în spatele TIR-ului că tu ai chef să o arzi cu 50km/h peste limita de viteză și crezi că banda 2 e proprietatea ta!
      Și îți doresc să dai zilnic peste adormiți care circulă doar pe banda 2 (că deh, pe banda 2 nu trebuie să frâneze în spatele niciunui TIR), și să rămâi așa ignorant și să nu realizezi că faci parte din problemă!
      Și dacă tot vorbești de bun simț și civilizație, nu ți se pare nu-știu-cum să postezi clipuri în care să te plângi că unii comit contravenții mult mai mici decât ale tale? Ultima dată când am citit codul rutier amenda pentru lipsa semnalizării e mult mai mică decât amenda pentru 50km/h peste limita de viteză!

  2. Daca ne luam dupa majoritatea comentariilor din clipul cu ambitiosul din logan, da, trebuia sa schimbi banda de la inceputul clipului (cum spune si cosmin mai sus) si apoi sa depasesti lent, eventual sa mai si reduci viteza daca era prea mare, ca deh… Pe cel din spate da-l in traznet, are frine si nu ne intereseaza ce face el dupa aia, ca oricum si el are viteza prea mare si trebuie sa reduca, ca (iarasa) deh, ne intereseaza de altii, nu de noi…
    Sper ca s-a inteles ironia…

    • S-a înțeles… eu încă nu pricep la clipul tău ce anume ai făcut tu greșit. Dar nu cred că o să mai încerc să pricep 😆

    • „Ambițiosul” cu Loganul (sau cum e denumit în clip „puță cu ambâț”) o fi pățit-o de prea multe ori să se mute pe B1 cu >120 și să nu i se facă loc să reintre pe B2. Adică fix discuția pe care am avut-o cu Rebound11.
      Că doarme pe banda 2 e o mizerie și nu contest asta. Dar nu a învățat în școală să doarmă pe B2, a învățat în trafic…
      De „ambițiosul” care filmează (sau „puță 2 cu ambâț”) nu vreau să comentez…

    • „o fi pățit-o de prea multe ori să se mute pe B1 cu >120 și să nu i se facă loc să reintre pe B2.”
      O uzat prea mult caseta de directie si franele… o fi scump sa intretii masina, fereasca sfantul sa faca o miscare dreapta si una stanga de volan cand vine cineva mai tare sau sa apese frana sa astepte sa treaca pana sa schimbe inapoi banda.

      „Că doarme pe banda 2 e o mizerie și nu contest asta. Dar nu a învățat în școală să doarmă pe B2, a învățat în trafic…”
      Culmea ii ca exact aia contesti prin propozitia urmatoare. Ii cauti o scuza pentru un comportament obiectiv jegos (legal si moral). Faptul ca unii invata tampenii in trafic nu e vina traficului e prostia lor. Daca nu se poate autocorecta, ar trebui sa fie dresat comportamentul corect prin amenzi. Si nu doar cei care dorm pe B2 intra in categoria asta.

  3. Asa si?
    Ce sa inteleg eu din clipul asta? Ca asa se merge moral?
    A ajuns asta sa fie o mandrie?
    Jeez
    Daca tu ai fost in clipul cu loganul, acolo ai fost penibil.
    Si aceeasi intrebare: „Asa si?”

    • 1. Nu am fost eu în clipul cu Loganul… dar e greu să verifici că sunt 2 utilizatori diferiți.

      2. Înțelegi ce vrei din clip. Primul rând din descriere zice care îi scopul lui. Dacă ai fi absolvit clasa 1 din prima și nu la majorat probabil ai fi reușit să o citești 😉

  4. Nu inteleg clipul. El are prioritate egal cu cat merge ca el nu schimba banda. Poate dupa accident era si el vinovat ca mergea prea tare, dar in primul rand are el prioritate.

  5. la fel procedez si eu, asa mi se pare corect.

  6. Daca ai estimat bine vitezele, la o diferenta de ~20 km/h (5.5 m/s) intre voi, te bagai de la inceput pe B2 si ala te ajungea dupa ce depaseai. Una e sa tai fata, alta e sa te incadrezi din timp. Daca pare ca ajungem cam in acelasi timp in dreptul celui de depasit, e mai usor pentru pilot sa ridice un pic piciorul de pe acceleratie decat sa franez eu de la 130 la 90. Depinde insa mult de viteze si de distante, nu sunt doua situatii identice. Daca masina ma ajuta, o calc si fac depasirea cat mai repede, daca nu si urmeaza sa ma tarai pe langa cel depasit, atunci astept.

    • „Daca pare ca ajungem cam in acelasi timp in dreptul celui de depasit, e mai usor pentru pilot sa ridice un pic piciorul de pe acceleratie decat sa franez eu de la 130 la 90.”
      Exact asta am spus eu… Autorul a postat clipul tocmai pentru că nu e de acord cu ideea asta. În viziunea lui, cine merge pe banda a doua e stăpân pe banda a doua, și să nu îndrăznească nimeni să se bage în fața lui!
      Trebuie să pui tu frână de la 130 la 90! Că doar tu ai obstacol pe banda ta, nu el!

    • Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

      Daca prin manevra celui de pe banda 1, cel de pe banda 2 e nevoit sa franeze, nu este perturbata circulatia lui ? E mentionat ceva de viteza de deplasare in articolul de lege ?

    • @Wrd atunci hai să mergem toți numai pe banda 2, să nu mai fie nevoie să frânăm în spatele TIR-ului. Că de aici a plecat discuția mea cu Rebound11! I-am spus că dacă îi forțează mereu pe cei de pe banda 1 să frâneze în spatele TIR-ului (ca să nu ridice el piciorul din gaz la 180 la oră), ăia se vor sătura și nu vor mai circula pe banda 1!

    • cosmindaniel12, logica ta este defecta rau. E treaba aluia cu ce viteza merge, treaba ta daca schimbi banda este sa te asiguri ca nu il perturbi, cu zicea Wrd.
      De unde veniti cu regulile astea de circulatie inventate? Inca mai am o speranta ca nu ai permis.

    • cosmindaniel12 Cel de pe banda 2 nu ii forteaza pe cei de pe banda 1 sa franeze. In schimb, cei de pe banda 1 trebuie sa se asigure pentru a nu ii forta pe cei de pe banda 2 sa franeze.

    • @Joitaru: nu mă interesează pe mine cu ce viteză circulă nimeni, că nu sunt eu radar. Dar când eu circul pe banda 1 cu 130-140 și ajung din urmă un TIR, oi vrea și eu să îl depășesc, nu? Și ca să îl depășesc trebuie să schimb banda, că doar nu oi trece pe sub el sau pe deasupra…
      Logica mea spune să mă asigur și să schimb banda din timp ca să depășesc și eu TIR-ul.
      Voi aveți pretenția exagerată să frânez eu la 90, în spatele fiecărui TIR, ca să nu „îi incomodez” pe cei care și-au luat banda a doua „pe persoană fizică”.
      Cine are logica defectă?
      @Wrd: eu, de pe banda 1, circulând cu 130, voi ajunge din urmă un TIR care circulă cu 90. Cel de pe banda 2 îl va ajunge din urmă în același timp. Poate ridica piciorul din gaz, sau poate fi gherțoi și mă forțează să frânez la 90, ca să nu mă bag în fața lui pe banda „de boși”. Despre asta se discută aici!

    • Unii circula dupa reguli, altii dupa interpretarea lor. Obstacolul/vehiculul de pe banda ta te forteaza sa franezi, nu cel de pe banda 2. Dar la noi se aplica, si in oras si pe autostrada, interpretarea „sa franeze cel de pe banda 2, ca eu am obstacol/vehicul mai lent pe banda mea, deci ma bag”. Tu esti cel care perturba circulatia, si nici macar nu iti dai seama. Cel de pe banda 2 nu are nici o obligatie sa franeze sau sa lase acceleratia.

    • cosmindaniel12, nu poti aproxima cu ce viteza vine ala, stai pe banda ta pana esti sigur! Franezi pana la orice viteza este necesar astfel incat sa nu lovesti tirul. Banda o schimbi doar dupa ce te asiguri ca nu jenezi pe nimeni.
      Este una din cele mai simple reguli de circulatie, dar totusi una din cele mai ignorate de cei ca tine care o interpreteaza gresit.

    • Măi, tot încercați să îmi țineți lecții de legislație: că vă convine sau nu, dacă eu circul cu viteza maximă legală, cine merge mai repede decât mine nu merge legal. Vreți să faceți concurs „ce contravenție e mai gravă”? Uitați-vă în Codul Rutier la amenzi! Eu nu despre asta vorbesc!
      Văd că tot nu vreți să înțelegeți ideea, așa că v-o spun pe șleau:
      Nu v-ați săturat de ăia care dorm pe banda a doua? Când mergi pe autostradă cu ce viteză vrea mușchiul tău, și ai banda a doua liberă ca să poți să mergi cu ce viteză vrea mușchiul tău, fiindcă toată lumea circulă legal și corect pe banda 1, ai dracu’ un minim de respect față de fraierii ăia de circulă corect! Când vezi că fraierii ăia de circulă corect pe banda 1 ajung din urmă un TIR, scoate dracu’ laba din gaz să depășească și fraierii ăla TIR-uri! Dacă nu ai dracu’ un minim de respect față de ei, și îi forțezi mereu să frâneze în spatele TIR-ului, nu vor avea nici ei respect pentru tine și vor dormi pe banda a doua!
      Dacă nu sunteți în stare să înțelegeți nici așa, pe șleau, nu știu ce altceva să vă mai zic!

    • P.S. vreți să vedeți urmările comportamentului vostru? Uitați-le aici:
      https://www.trafictube.ro/3-prea-multe/

    • @aladdin: estimarea am facut-o cam cand o trecut pe langa mine. Era greu spre imposibil noaptea sa estimez corect viteza lui relativa fata de mine, asa ca am preferat sa astept. Daca se dovedea ca am estimat viteza lui prea mare, asta e am pierdut 2-3-5 secunde din viata… hai 20 cu reaccelerare si cat am pierdut ruland la viteza mai mica, la un drum de 3 ore dar am fost sigur de siguranta mea, daca se dovedea ca am estimat-o prea mica ma pot mira cat de tare merge linistit dupa care depasesc si eu mai repede decat credeam ca o sa o fac.

      Daca in schimb ma bagam si estimam viteza lui la mai putin decat era, depindeam de calitatea franelor lui, de atentia lui si de dorinta lui de a frana ca sa nu facem accident. Poate ca e mai usor sa ridice pilotul piciorul de pe acceleratie decat sa franez eu, dar depinde pnctul de vedere si asteptarile. Daca ne bagam toti cu „lasa ca franeaza el, doar nu s-o baga in mine” nu cred ca castigam loteria de prea multe ori… si eu unul prefer sa nu o incerc si sincer as prefera sa nu ma testeze nici altii daca franez sau nu in situatia asta.

    • cosmindaniel12: nu incearca nimeni sa iti tina lectii de legislatie… cat despre asta:
      „Vreți să faceți concurs „ce contravenție e mai gravă”? Uitați-vă în Codul Rutier la amenzi! Eu nu despre asta vorbesc!”
      Pai mai devreme la acelasi clip, tu si doar tu ai adus aminte de asta si ai vorbit despre asta:
      „Ultima dată când am citit codul rutier amenda pentru lipsa semnalizării e mult mai mică decât amenda pentru 50km/h peste limita de viteză!”
      Asta in conditiile in care problema principala nu era lipsa semnalizarii, era bagatul fara asigurare aia cu semnalizarea fiind un fel de bonus, „circumstanta agravanta” ca sa intindem un pic semnificatia.

      Ce incearca lumea ii sa iti activeze un pic logica si perspectiva.
      1. Nu eu ca mergeam cu 180 pe B2 sunt cel care l-a obligat sa franeze pe cel de pe B1, ci obstacolul de pe B1, adica vehiculul care mergea mai incet ca el pe aceeasi banda. Asta e un adevar obiectiv pe care il ignori.
      2. DIferenta intre viteza mea si a lui nu e asa de mare cat sa poti sa o consideri ca fiind factor in incapacitatea de a se asigura, mai ales in conditiile date de vizibilitate.
      3. In caz de accident, tinand cont de 2, cine crezi ca era vinovat? Ala care schimba banda ca el merge cu viteza maxima legala si considera ca automat are dreptul sa depaseasca oricand sau ala care si-o tinut banda?

      Iar ce ne arati tu in clipul tau nu sunt urmarile comportamentului meu sau altora ca mine, sunt niste indolenti care nu stiu sau carora nu le pasa de reguli. Acelasi tip de indolent sau doar prost care taie curbele (uneori dupa ce o franat serios inainte de curba), care depaseste pe linie continua cand considera el ca ii vizibilitate, care accelereaza cand il depasesti sau cand vede ca semnalzezi sa te incadrezi pe banda in fata lui, care face coloana de 3 km pe B2 ca stie ca in 3km se ingusteaza B1 si ii considera pe toti de pe B1 ca fenteaza coloana, chiar si cel care nu stie sa plece in rampa si scapa masina 1m in spate pana ii iese apoi daca il loveste pe ala din spate el ii de vina ca nu i-o lasat loc sau care nu stie sa foloseasca frana de motor la coborare apoi se mira ca tre sa schimbe ambreiajul odata cu uleiul s.a.m.d.

      Multumesc @Wrd si @Joitaru ca or inteles scopul clipului… desi pot sa atest ca cu @Wrd nu prea avem aceeasi perspectiva asupra traficului de multe ori 😆

    • Sper că ai capacitatea intelectuală de a analiza fiecare frază în contextul ei, și le scoți din context doar din răutate…
      Ți-am făcut acea comparație între contravenții pentru că în clipul precedent ești ca un copil agresiv de grădiniță care se comportă urât cu toată și se duce plângând la doamna educatoare când cineva e rău cu el!
      Am spus aici concluzia „pe șleau”. Dacă nici așa nu ești în stare să o înțelegi, eu nu mai am ce discuta cu tine. Ești mai agresiv în comentarii decât la volan, ai ochelari de cal, nu vrei nici în ruptul capului să înțelegi că limitele de viteză fac parte din acel cod rutier din care dai doar ce citate îți convin, scoți fraze din context și ții neapărat să ai ultimul cuvânt! Chiar nu înțeleg cum poți fi așa civilizat în niște situații și așa … în rest.
      Te las să ai ultimul cuvânt! Eu nu mai am ce discuta cu tine, și te rog să mă ignori și tu de acum înainte!

    • Nu am fost agresiv nici în comentarii nici în trafic cel puțin nu la subiectul ăsta 🙂

    • cosmindaniel12, este diferenta mare intre ce consideri tu ca este corect/moral si legislatie. Daca ii zici unui politist poveste asta, si felul in care crezi tu ca trebuie sa actionezi, am vaga impresie ca o sa ia o foarfeca si o sa-ti taie permisul.
      Cu riscul de a ma repeta, cel de pe banda 2 poate sa mearga cu 300 km/h, datoria ta este sa nu-l incomodezi in caz ca vrei sa treci pe aceeasi banda. Faptul ca cel de pe banda doi incalca legea, este fix treaba lui.

    • @Joitaru: doar o mica ajustare la tine… mersul cu viteza prea mare nu e doar problema celui care o face si poate anula prioritatea in anumite situatii.

    • RebounD11, mai exact?
      Nu ma intelege gresit, nu zic sa circuli cu 300 km/h si nici ca cel care merge in halul asta este prea inteligent. Eu faceam referire strict la cazul prezentat de tine.

    • @Joitaru: în cazul de față (aici sau la clipul meu pt care ăsta e răspuns) nu cred că ar afecta dreptul celui de pe B2 de a trece înainte, deși în caz de accident cu victime sau mașini imobilizate probabil că vina se va stabili în funcție de toți factorii și nu de către părerea mea ci de către agentul constatator inițial și de un judecător final.

      Dar sunt multe situații în care cel de pe drumul cu prioritate a fost considerat vinovat datorită vitezei prea mari care nu dădea posibilitatea celor care nu aveau prioritate să se asigure. Un exemplu pe care l-am tot dat: https://www.gandul.info/stiri/o-tanara-de-24-de-ani-a-fost-ucisa-de-un-sofer-care-circula-cu-aproape-170-km-h-ce-despagubiri-a-primit-familia-14330871

  7. Răspuns corect (conform opiniei majoritare aici): îi tăiem calea, dă-l la draci! El n-a auzit de conducerea preventivă? Ce treabă are pe autostradă? Nu poate să stea acasă? Unul ca el (cu cazan de 1000 de euro), nu vede că lorzii zen (cu Logan nou-nouţ tehnologizat acum 20 de ani) se relaxează la 50 pe melteanbahn?

    • N-a spus nimeni să îi tăiem calea sau să ieșim brusc în fața lui. Și eu și aladdin am spus să schimbăm banda din timp.
      Cine vorbea de 50 la oră? Și eu și aladdin vorbeam de 130.
      Și ce treabă are valoarea mașinii cu discuția?

    • cosmindaniel12: Exact despre taiatul caii ai spus… nu asa direct. Vitezele la care va referiti sunt absolut irelevante. Tu cu tastatura ta ai dat exact definitia taiatului caii altuia:
      „Tot la fel de civilizat și corect era să schimbi banda din timp (gen fix la începutul clipului), să depășești mașina de pe B1 și apoi să revii pe B1. Și dacă cel ce zbura pe B2 trebuia să reducă viteza, ghinionul lui.”
      Sunt dispus sa fac pariu ca orice om normal nu cu porniri de justitiar cu ochi de radar ar citi asta ca: „eu ma bag, sa franeze el, ce plm, doar nu s-o baga in mine”.

      Te intreb eu, si daca cel de pe B2 nu reduce viteza, al cui e ghinionul?

      Daca nu estimam corect viteza aluilalt si intram in fata lui cand nu mai avea timp sa reduca viteza nici daca voia al cui era ghinionul atunci? La inceputul clipului nu stiam ce si ce viteza are cel de pe B1 din fata mea, daca avea cu 1km/h doar mai putin ca mine ce faceam? Schimbam banda „din timp” si dormeam si eu pe B2 (ceea ce ai spus deja ca e o mizerie)… da, depaseam, aveam viteza mai mare si pana se termina autostrada cred ca treceam de el si asa, dar daca aia ti se pare civilizat si corect, esti putin mai mult in eroare.

      E mai usor pe clip sa vii cu pareri de genul „da, puteai sa schimbi banda din timp si nu incomodai”, dar la fata locului estimezi, iei o decizie si daca nu esti sigur alegi intotdeauna scenariul care te tine departe de accident in orice situatie. Daca esti mai sperios din fire asta poate insemna statul in spatele unui TIR la 90 la ora pe autostrada, dar ultima data cand am verificat asta nu era nici de blamat, nici ilegal, nici treaba celorlalti cum vrea fiecare sa conduca atata timp cat nu ii pune in pericol pe altii.

  8. Salut! Mi-am făcut cont intrigat de ce văd pe aici. O grămadă de accidente se întâmplă pentru că mulți nu cunosc legislația rutieră și nu înțeleg noțiunea de prioritate.
    Ești pe banda 1, ai un obstacol în față. Primul lucru pe care îl faci e să semnalizezi să vadă și ceilalți „proști” care ar putea să fie pe banda 2 ce INTENȚIE ai. Al doilea lucru e să te asiguri în oglindă dacă prin manevra de schimbare a benzii nu stânjenești pe cei care circulă deja pe banda 2 și a-i forța a frâna. Astea doua lucruri îndeplinite concomitent îți permit depășirea, altfel aștepți în spatele obstacolului chiar și dacă ai frana până oprești mașina.
    Km/h ale mașinilor sunt irelevante.
    Simpla semnalizare a schimbării direcției de mers nu-ți oferă nici o prioritate.
    Un exemplu personal: în localitate, două mașini în fața mea cam cu 30 km/h. Dau semnal, mă asigur că nu vine nimic pe contrasens, mă asigur că nu e nimeni în depășire în spatele meu și încep depășirea, ajung in drept cu prima mașină din fața mea, observ că a doua mașină din fața mea avea semnalizarea pusă și voia să facă stanga, la nici 5 metri în spatele ei fiind trage de volan să facă stânga, îmi șterge cu aripa toată partea dreaptă a mașinii și eu mă opresc într-un stâlp de pe marginea drumului.(parapet in cazul autostrăzii). În primele 30 secunde poliția a constatat că sunt nevinovat, chiar și fără înregistrări video care erau disponibile.

  9. nu poti schimba banda fara sa te asiguri si fara sa il respecti pe cel de pe banda pe care vrei sa ajung, in cazul asta 2.
    dar sa vezi ce distractiv este sa te prelevezi de acelasi sistem, codul rutier etc si fix la fel estimezi ca schimbarea ta de banda de pe 2 pe 1 nu se poate face in siguranta si cu respectarea paragrafelor legii.
    semnalizare pe minim 100 de m si apoi sa merg pana il ajung pe celalalt din urma si apoi sa semnalizez iara iesitul ca doar nu esti obligat sa incetinesti ca vine unu tare din spate, nu stiu sa existe paragraful asta. Evident daca banda 1 este libera pe sute de metrii poti merge cat vrei pe ea, dar altfel … fiecare se poate ambitiona. adica uite ce zice aici la stiri, http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/distanta-corecta-dintre-masini-doua-secunde-fac-diferenta-intre-viata-si-moarte-818661, ceva gen 80 de metrii adica daca vreau sa trec de pe b2 pe b1 imi trebuie o gaura de min 160 de m si o semnalizare de 100 de m etc… adica destul de greu de intalnit pe autostrada. si uite asa avioanele vor merge mai incet si vor deveni agresive si lipite de bara spate.

    • 1. Metri, cu un singur i
      2. 100m de semnalizare îi faci e banda ta, aia nu ai nevoie să îi mai ai pe bandă pe care ajungi.
      3. Nu te obligă nimeni să schimbi de pe B1 pe B2 sau invers dacă nu se poate. Dacă ești într-o depășire legală și te presează unul din spate îl ignori, termini depășirea și te repliezi când poți. La fel dacă dai de unul mai lent pe B1 ideal ar fi să nu tai calea celui de pe B2 ca apoi să te plângi că îi agresiv.

      Am mers și în coloana de 120-130 la ora pe B2 depășind coloana de 90 la oră de pe B1, la.fel cum am mers și în coloana aia de 90 la oră pe autostrada și nu mi-o picat nimic (coaie, coroană s.a.) Respectul față de ceilalți nu are legătură cu viteza de deplasare.

      Dacă mă gândesc, pe drumul din primul clip deși am mers la limita carnetului, nu cred că diferența între mine și vehiculul depășit a fost mai mare de 50 la oră vreodată și cu siguranță nu a fost așa de mare când depășeam o coloană de mașini mari, pentru că alea pot masca mașină mică care mă vede târziu sau pot aplica prioritatea de gabarit și am vrut întotdeauna să mă asigur că sunt văzut din timp.

      Dar, ce să vezi, cu toate astea, eu sunt cel agresiv. 🙂

    • 100 de m clar ii faci pe banda ta insa ii faci atat cand treci B1->B2 dar si cand te intorci B2->B1, nu tragi barbateste de volan in fata celui pe care l-ai depasit
      Si da respectul nu tine de viteza sau banda, nu te am contrazis asa cum nu pe tine te-am facut agresiv ci pe cei care se lipesc de bara spate si astfel creste probabilitatea unui incident.

      PS
      mersi de ii-uri mi-a scapat si nu se poate re-edita …

    • „100 de m clar ii faci pe banda ta insa ii faci atat cand treci B1->B2 dar si cand te intorci B2->B1, nu tragi barbateste de volan in fata celui pe care l-ai depasit”
      Corect, dar tot pe banda ta is 🙂

      „Si da respectul nu tine de viteza sau banda, nu te am contrazis asa cum nu pe tine te-am facut agresiv ci pe cei care se lipesc de bara spate si astfel creste probabilitatea unui incident.”
      Nu am spus ca m-ai contrazis sau ca m-ai facut agresiv… comentam, cum ar zice unii „din frustrare”… glumesc, clarificam doar 🙂 Eu nu sunt genul sa ma lipesc de cel din fata mea, sub nici forma, in nici o situatie.

      Re: P.S.: Am rezolvat 😀

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!