It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Fermoarul

Adăugat de Tibike
Raportează ca șters! 227

Când nu te duce capul strici ziua altora.

Ce mai caută lumea:
  • cum opresti fermoarul

37 comentarii

  1. @Tibike eu cred ca cel cu duba se grabea sa ajunga si el sa puna de un accident (ca daca statea in spatele tau, acum nu mai participa la accident), ca altfel nu-l inteleg de ce il mananca asa tare piciorul pe acceleratie.
    Oricum, omul, si-a atins scopul si a ajuns la timp pentru a-l face.
    Drumuri bune si fara incidente!

  2. dude, aia nu-i duba. e microbuz.

  3. stefan ion

    Daca in spatele meu nu e coada mare de ce sa te las pe tine sa intri? Nu tre sa astepti pana in ultima clipa sa intri ca sa te milogesti dupa aia.

  4. AngelRyko

    Si ce inseamna „fermoar” la tine ? ca daca ti se termina banda nu trebuie sa opresti si sa dai prioritate daca banda cu prioritate e aglomerata ? sau sa te bagi ca ai prioritate de semnal ? sau mai frumos sa te bagi fara semnal ??? lasa balta vorbaria si invata marcajele.

  5. Eu nu prea inteleg acest accident. Cum dracu a ajuns ala cu skoda la 1 km departare??

  6. @iuda – pardon

    @zuker – e la 100m nu 1km, probabil i-a fost frică să nu-l mai lovească încă unul și/sau a vrut să mai elibereze din zonă. În spatele meu s-a oprit unul milimetric ușor pe contrasens deși aveam avariile puse și nu avusesem viteză înainte.

    @stefan ion & @AngelRyko – mersi pt trollare, mai adun trafic la video 😉

  7. felicitari- esti echivalentul alora cu prioritate de semnalizare sau al celor care pretind ca traficul sa mearga pe acostament ca deh asa e de bun simt sa lasi pe vijeliosi

  8. Pe portiunea unde se ingusteaza drumul, multi dintre cei aflati pe B1 accelereaza ca berbecii desi vad ca nu prea au sanse sa intre pe B2 decat cu forta, sau mai rau, mul civilizat schimba banda din timp si vine un berbec care se crede mai cocos decat porcul si intra in depasire pe dreapta desi B1 se termina in 20-30m.Fermoarul se aplica atunci cand este vorba de oameni civilizati, dar nu scrie in lege ca magarusii au prioritate de trecere de pe B1 pe B2, pentru simplul fapt ca banda lor se termina.Din pacate, din cauza lor au de suferit si altii 🙁 . Clipul de mai sus este cel mai bun exemplu.
    PS:
    Sincer, eu ma opream sa vad daca sunt eventuale victime s incercam sa aflu care a fost magarusul.Exista posibilitatea ca 2 si 3 sa nu fi fost implicati in tamponare.Ai vazut daune la masinile respective ? La fel, exista posibilitatea ca cel cu Skoda sa fi trecut de pe B1 pe B2 in ultimul moment, iar cel cu buzul sa-l fi impins putin…mai tare.

  9. Cand ti se termina banda, semnalizezi (din timp – ca de aia e si marcat din timp ca ti se termina banda), acorzi prioritate daca este cazul, chiar opresti daca nu ai cum sa te bagi, si astepti pana poti patrunde pe banda respectiva. Prioritatea de semnal e pt bizoni, la fel si prioritatea de „eu nu mai am banda, da-te sa ma bag pe a ta” Asa stiu ca se face. Fermoar pe drum european, cu 100 la ora, mai complicat. Ala se aplica mai degraba in oras ,de cele mai multe ori cand e aglomerat, ca altfel nu are sens – ca daca nu e aglomerat ,astepti sa treaca o masina doua cate sunt si apoi intri.

  10. Ce semn e ala la secunda 0:32 🙂 ?
    Prioritate de Incurca-Lume aka adormit ?

  11. Accidentele se întâmplă pentru că există din cei care cred că regulile de circulație se aplică doar atunci când vor ei. În rest se aplică „fermoarul”. :))
    Sunt sigur că polițistul a scris că nu s-a respectat „fermoarul” 😆

  12. Fermoarul nu merge asa oricum… dar nici cum spuneau cativa mai sus, ca opresti si acorzi prioritate… LOL 😀 Trebuie sa ai o viteza constanta si egala cu cei de pe banda 2. Gasesti un spatiu liber (ceva mai mare) intre doua masini, si faci in asa fel incat sa intri acolo fara sa incomodezi pe nimeni. Daca ajungi in situatia in care esti nevoit sa opresti ca ti se termina banda, inseamna ca nu stii sa apreciezi distantele si vitezele. Imposibil sa nu poti sa te incadrezi din timp (nu vorbesc de situatiile din oras, unde e coloana si traficul sta pe loc). Dar nici sa mergi mai incet decat cei de pe banda din stanga, si sa crezi ca ai prioritate de „fermoar” doar pentru ca ti se termina banda.

    Iar daca circuli deja pe banda din stanga, si vezi pe unul ca vrea sa se incadreze (cu semnal pus, viteza aproximativa cu a ta, etc.) e de bun simt sa il ajuti sa intre pe banda, ca d-aia conducem noi oamenii, ca sa luam decizii.

  13. @Alin Blondu facebook: „cei de pe b1 ..incetinesc /opresc si acorda prioritate celor de pe b2” – Se vede ca faci facultatea la spiru haret fara suparare. Cum spuneau si unii de mai sus, „fermoarul” se aplica la viteze mici nu la 100 km/h. Tu vrei ca ala care vine cu 100 la ora sa franeze brusc ca sa il lase pe cel din dreapta sa intre pe banda, si ca unu care vine din spate si are reflexe intarziate sa se bage in el? Logica de spiru haret. „Fermoarul” nu se aplica in Romania ca nu suntem civilizati.

  14. Se pare că am avut o exprimare defectuoasă. Tipa cu Clio de la sfârșit a avut tot timpul să-mi vadă semnalul iar eu aveam tot timpul să mă bag, mă asigurasem că nu încurc pe nimeni, semnalizasem din timp, aveam loc, se mergea lejer fără presiune, însă ea a accelerat inutil fix acolo unde vroiam eu să mă bag frumos. Sunt N ca ea. E absolut clar că dacă ți se termină banda acorzi prioritate și tu ești cel care încetinești (și eu am încetinit) și eventual oprești, dar în urcare la 80-100 km/h ești atent și la banda care se termină chiar dacă ești pe aia cu prioritate. Vezi cei care se încăpățânează să accelereze ca să depășească TIR-ul fix în dreptul acestui marcaj de revenire, TIR-ul trage puțin stânga ca să nu iasă de pe carosabil și apoi se vaită că „face TIR-ul figuri”. Tre’ să ai și puțin cap, mă… Fermoarul se aplică și la 10 și la 100km/h. Fermoar nu înseamnă numai 1 și 1, înseamnă să-i lași să intre pe cei pe care poți să-i lași să intre. Și e mai important să faci asta la 100km/h decât la 10km/h. Uite ce se întâmplă. Accelerezi inutil cu ochii la celălalt, nu-ți dai seama că cei din față sunt pe încetinire/oprire, și se produce carambol.

    @Huffy – nu m-am oprit pentru că toți șoferii au ieșit cât de cât liniștiți din mașini, nu ca la accidente cu victime; se vede imediat dacă sunt victime rănite grav și trebuie să oprești – se creează agitație rapid. Din ce am putut să-mi dau eu seama din ordinea lor înainte de curbă și din daune, microbuzul a lovit din spate Octavia aia oprită cel mai față, care a lovit ușor Vectra, care a lovit ușor Touareg-ul.

  15. sa va aud, cati dintre voi lasati un TIR cu 30 de tone in spate sa se bage ?

  16. @iuda: daca as fi ultima masina, as accelera ca sa intre TIR-ul in spatele meu. Daca as fi in coloana (masini si in fata si in spate) si vad ca vrea si TIR-ul sa intre, as reduce viteza ca sa ii fac loc.

  17. @GBA +1 Daca to vrei sa aplici fermoarul, nu o faci la viteza asta …

    @Tibike Nu incerca te rugam frumos sa reinventezi legea sau s-o aplici pe cea din alte tari, la noi nu existe lane merging, ci doar pierderea prioritatii atunci cand ti se termina banda, ca in cazul de fata. De ce se intampla astfel de accidente? Din cauza ca nu exista o omogenitate a comprehensiunii acelei OUG, si fiecare are o alta idee despre cum ar fi mai bine…

  18. @MihaiS – acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească; Dacă urcăm în rampa aia amândoi cu aproximativ aceeași viteză, și amândoi știm că banda mea se va termina, și eu îmi calculez intrarea în fața ta așa încât să nu te încurc dar tu accelerezi de-al dracu’, aia se cheamă meltenism și/sau lipsă de experiență din partea ta. Știu foarte bine ce înseamnă semnul de îngustare și marcajul de revenire. Știu ce obligații am. Știu ce verdict dă organu’. E vorba de bun simț, anticipare, siguranță. Și din partea mea, și din partea celui care are prioritate. Hai, că nu e rocket science.

  19. Cate discutii, cat „fermoar pansat”. Cei de pe B2 isi continua drumul ca si cum ar fi o singura banda, daca vor sa lase pe cineva de pe B1 pot incetini putin cat sa le faciliteze intrarea in B2, daca nu, nu, e decizia lor in functie de diverse variabile. Cei de pe B1 intra cand e liber, deci fara sa incomodeze, sau cand sunt lasati, asa cum am spus anterior.

    @Tibike, la ultima faza tu esti bizonul, nu altcineva, e simplu. Daca vrei sa crezi altceva e problema ta.

  20. Si daca anticipezi ca ala nu o sa te lase, lasi de la tine daca vrei sa fii cel cu capul pe umeri. Sau iti vezi de drum, in limita posibilitatilor. Azi te simti darnic, maine nu. Se intampla tuturor, doar ca alti zic de tine azi „mersi”, maine „melteanule”. Fara stiinta racheta. Daca stii, accepta-le asa cum sunt.

  21. Iuda degeaba e minibus, sigur conduce si duba :D.
    Foarte buna editarea.
    MihaiDun tu esti sofer ? Sau expui asa la misto doar teorie ?
    +

  22. @Ma3x® Ma iei peste picior sau cum ? Totusi, ca sa nu te las cu ochii in soare, o sa-ti raspund. Sunt sofer, si vorbesc din „teren”, pentru ca fac drumul din video o data la cateva luni.

  23. GBA +1 , eu nu stiu cum fac dar nu prea am avut probleme sa intru din b1 in 2 sau in autostrada sau in tangentiala la viteze de la 70 +….oi fi eu meserias ? http://www.trafictube.ro/banda-accelerare-cum-folosim/

  24. @gopo: da, stiu foarte bine clipurile tale… aveai episoade speciale pe tema asta 🙂

  25. Chris_307

    @Iuda dupa fapta si rasplata, faci o fapta buna si se rasplateste mai tarziu cumva.
    Eu las tirurile daca vad ca au semnalul pus, raman fara sosea si daca cumva depasirea mea ii incomodeaza.
    Nu acelasi lucru poti spune si despre cei din spate, unii se tin in curul tau fara sa ia in considerare ca tirul trebuie sa se mai incadreze si el, asa se produc accidentele.

  26. Din cate am cautat pe nety, regula fermoarului de aplica in De si AT , zona e semnalizatq din timp cu chestia asta. E un fle de bun simt desenat. Dar se aplica la viteze mici.
    Dati-mi si mie link unde e vb de fermoar in RO.

  27. @Ursul – E subtilă tehnica, nu e pentru toți. Caută în partea underground a net-ului, poate găsești acolo.

    plm…

  28. @Tibike – Si daca la final mai erau inca 10 masini ce faceai? 1. intrai in ei si zburdau (nu zburau) caprioarele pe camp 2. o luai tu frumusel in sant si simteai o punga incalzita pe fata
    Ce treaba are fermoarul cu clipul de mai sus ca esti tu orb si nu vezi sagetile ca b1 pleaca in sant sau in b2? Ai sageti, fac pariu ca ai si un indicator cu cativa metri buni in spate care te anunta din timp asa ca ai doua variante iar: 1. accelerezi si te bagi ca o jita (sa zicem fara sa incomoedezi) pe b2 si stai acolo 2. incetinesti si te bagi pe b2 cat mai rapid posibil.

  29. Etic vorbind, da, se aplică fermoarul. Din punct de vedere al legii, însă, obligația este numai a conducătorului de pe banda care se termină.

  30. „Fermoarul” nu prea are cum sa functioneze in România, unde scopul in sine a deplasarii cu masina este sa ajungi cumva in fata altuia care se deplaseaza cu alta masina 😀 😀 😀 Dupa ce acest scop a fost atins, se cauta un alt „obiectiv” 😀

    In alta ordine de idei, ideea functioneaza (in alte parti), este lege, si se face fara probleme si la 110kph.
    Un exemplu de fermoar in Australia: http://youtu.be/H6rZf9YdrEw?t=1m44s – pe mijlocul strazii apare un indicator pe care scrie „Form 1 Lane”. Legea spune ca cel care este in fata are prioritate la punctul de „fermoar” („merge”).

    Dar o lege din asta in România cred ca ar isca răscoală 🙂
    Fara prioritate, sofatul e pustiu!

  31. @iuda, am lucrat pe masina de marfa si stiu ce inseamna sa-ti pierzi demarajul in panta, mai ales atunci cand esti incarcat, asa ca iti dai seama ca-i las pe cei cu TIR/comion/duba/buz sa intre pe banda si nu numai pe ei.Asta tine de respectul pentru ceilalti participanti la trafic,mai ales fata de cei care muncesc la volan.

  32. @Bobby Nu stiu daca chiar „rascoala”, dar anarhie sigur, deoarece fiecare va interpreta dupa propriul interes. La cum si-au obtinut multi permisele, politia ar fi „cooperativa munca in zadar”.

  33. unul care merge nu se plimba

    @Tubike: tu esti, din pacate, ca cei mai multi din traficul nostru care vor prioritate de semnal, prioritate de acostament, iar mai nou, prioritate de FERMOAR… Bravo!

  34. Fermoarul se aplica pentru cei care sunt prezenti la trafic si nu pentru idioti care ajung la puctul terminus al benzii si ma obliga pe mine pe banda doi sa reduc pana la 20 km/h sa se incadreze acesta. Eventual sa -mi traga din spate una si un grabit…deci cum spuneam de acord cu cei care sunt prezenti la trafic ! Sunt primul care cedeaza.

  35. crisuper1

    @tibike:Nu ai inteles nimica,ce inseamna FERMOAR si cand se aplica.Aici este fermori,degeaba,ca nu dai prioritate.

  36. razvantrc

    Am inteles bine? ala cu skoda era oprit pe B2, asta cu merțu vito nu a avut timp sa opreasca din cauza ca ii dadea talpa, l-a lovit pe ala cu scoda iar asta si-a spart radiatorul, (rezultant urmele de pe asfalt)

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!