Adaugă comentariu

13 comentarii
  1. eu asa vad situatia:
    1. „dop” s-a facut deja…pentru ca altfel s-ar fi circulat cursiv;
    2. cei care au oprit pe banda de urgenta au gresit;
    3. personal n-as trece pe langa o masina care arde in halul asta pentru ca exista risc de explozie;
    4. tocmai pentru ca exista pericol e explozie, as opri la distanta suficient de mare care sa-mi garanteze siguranta, dar pe banda de circulatie pentru a lasa banda de urgente pentru pompieri.

    P.S. in privinta „șanse de stingere cu stingător portabil – zero”…se specifica clar ca stingatoarele se folosesc DOAR in cazul in care focul se afla in stadiu incipient…in cazul de fata nu cred ca s-ar fi rezolvat nici macar cu un stingator de cativa litri, pe roti…de pistoalele noastre cu apa din masina nici n-are rost sa vorbim 🙂

  2. o fi facut scurt cand a folosit semnalizarea!

  3. Nou

    Nu fiti rai, un incendiu poate apare si din cauza unei interventii neautorizate(inclusiv schimbatorii de piese , mecanici) pe alimentare sau la instalatia electrica.
    Daca arde de la instalatia electrica , slabe sanse sa-i dai de cap, flacara apare la jumatatea traseului, daca apuci scoti o borna e bine si te rogi sa nu se mai alimenteze cu oxigen.
    Daca este carburant(inclusiv lichide), interventia la un astfel de incendiu nu se poate face cu extinctorul din dotare, simpla ridicare a capotei poate amplifica incendiul si poate provoca ranirea celui care intervine. Daca rezervorul masinii este din plastic, nu se produce explozie, dar riscul de intindere al incendiului este mare, lucrurile stau invers in cazul in care rezervorul autovehiculului este din tabla, riscul de explozie este mare.
    Succes la stins incendii. :))

  4. Stingatoarele auto cu spuma sunt inutile chiar si pentru incendii mici, o spun din experienta. Mai eficient cred ca este un tub cu spuma de ras. Cele cu pulbere, cum am acum, sunt mai bune, dar nu pot face fata unui incendiu serios la partea electrica din motive care tin de cantitatea lor redusa.
    In clip, focul era deja in etapa in care mai putea fi stins doar de pompieri.

    • Vrei sa spui ca este mai eficiant spuma de ras… tu cum crezi ca iese spuma respectiva din tub? Iti zic eu, cu gaz…

    • verdenpom
      Lol, asta mai lipsea, sa alimentezi incendiul cu gaz propulsor. 🙂
      Comparatia dintre ele era o simpla ironie, nu o sugestie sa foloseasca cineva tubul cu spuma de ras. Voiam sa evidentiez ca extinctorul cu spuma este fix zero la cum spârcâie jetul acela.

  5. Procedura e simpla, toata lumea opreste, inclusiv pe b1 si pe b2 soferii se duc la portbagaj sa scoata stingatoarele, femeile pun mana pe telefoane si bombardeaza 112 cu apeluri. In felul asta se asigura numarul maxim de victime pentru un banal incendiu.
    Vrei si poti sa ajuti? daca esti printre primele masini tragi pe banda de urgenta in fata lui, ai luat stingatorul si-l folosesti sau i-l dai.
    Daca ai spray din ala de ras, poti sa-i dai blana… e inutil, ai stingator dar e sub 10 bagaje si-ti ia 5 minute sa-l scoti, esti degeaba… ai gasit stingatorul si te apuci sa citesti instructiunile pe autostrada? esti degeaba… folosesti stingatorul de la 3-4m si dai pe capota sau pe flacari? esti degeaba. Te duci la mare sa te coci in pielea goala la 40 de grade? dar nu esti in stare sa faci un gratar acasa ca e prea cald langa foc? vezi de drum, esti degeaba. Multi au teama ca o sa explodeze, in cazuri din astea, e evident ca rezervoarele nu-s perforate ca sa piarda, poti sa te duci aproape… doar cand e flacara deschisa in interiorul masinii devine periculos.
    Acum vreo 5 ani luase foc un Renault pe Splai, plin de hipsterasi care opreau si veneau cu sprayurile cu spuma de ras sa „ajute”, evident 0 efect. A oprit soferul unui autobuz la cativa m in spatele masinii aluia, a coborat calm, a luat un P6 de la usa si un covoras auto gros. A scos cuiul de la stingator, l-a lovit de 2 ori cu fundul de asfalt in timp ce statea langa capota fumegand, nedeschisa… doar crapata. A ridicat de o margine, a proptit covorasul acolo s-o tina crapata… a bagat furtunul, a dat vreo 4s de era numai praf, a bagat mana la clema capotei si i-a dat drumul… a mai dat vreo 5s, dupa care a proptit-o sus si a mai dat si restul. Si aia a fost, tot dauna totala era… dar macar nu a blocat tot orasul arzand.

  6. Unele BMW-uri (motor N47D20) sunt predispuse la ardere, sunt mai multe rapoarte in acest sens. Nu stiu daca masina din filmare e din acelasi clasa. https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0286151EN/bmw-group-expands-technical-campaign

  7. Nou

    Pacat de masina 🙁

  8. Vestitul racitor de gaze de la bmw-urile diesel…

  9. Birocratii aia de la UE, latra tot felul de masuri de siguranta, 112 automat la impact, etc. dar nu-s in stare sa impuna prezenta unui sistem automat de stingere a incendiului in compartimentul motor…
    IE: shorturl.at/ewxA0
    cat de greu ar fi sa montezi asa ceva sub capota? si sa o schimbi la 2 ani?

Vezi si...