It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Fluidizarea traficului rutier în Cluj-Napoca

Adăugat de Q.E.D et Q.E.F.
Raportează ca șters! 41

Marcaje rutiere contradictorii. După aproximativ 5-6 zile de la aplicarea lor şi de la întâlnirea pentru „evaluarea situaţiei actuale a traficului rutier în Cluj-Napoca” organizată de prefectul Clujului, marcajele rutiere contradictorii încă sunt la locul lor deşi zilnic trec pe strada respectivă autospeciale aparţinând de MAI şi POLIŢIA LOCALĂ, iar agenţii s-ar putea autosesiza. Chiar dacă am presupune că „Dorel” a aplicat greşit marcajele, cineva de la vreun serviciu al primăriei a recepţionat lucrarea. Probabil încă mai are job şi cu siguranţă va primi felicitări şi un bonus de Crăciun, iar firma care a aplicat marcajele va primi contracte si pe viitor.
Oare „Dorel” nu a aplicat marcajele conform unor planuri aprobate de Biroul Rutier si unul din multele departamente ale primăriei? Acum că traficul rutier s-a fluidizat, drum bun!

36 comentarii

  1. Mda…le-a aplicat cum a fost in perioada provizorie cand erau doar 2 benzi. In caz ca toti 3 fac stanga, cine ar fi de vina pentru poc?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @Ducu TT :
      Daca fac eu poc, administratorul drumului e de vina. Daca fac altii poc.. ce sa zic.. depinde cat sunt de hotarati 🙂
      Am convingerea ca politistul nu va deschide dosar privind neglijenta administratorului drumului, ci va da vina pe unul dintre soferi.
      Apoi cand la randul lui va pati un accident ca stiti voi cine acum un an, se va spune ca semnalizarea drumului nu era buna si se vor face dosare penale, dar pana nu fa face poc politistul, intotdeauna soferii sunt de vina.

  2. Asta ii la Astoria, cum vii dinspre Grigorescu?

  3. Din 2 benzi se fac 3.
    De pe banda din stânga te duci doar pe cea de stânga, nu cum ai făcut tu, iar de pe cea de dreapta te duci în b1 și b2. Linia e trasă un pic aiurea. 🙂

    N-am avut răbdare de mai mult, dar înțelegi ideea.
    De pe 1 albastru te duci în 1 și 2 portocaliu, iar din 2 albastru în 3 portocaliu.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Nu e asa ics, ai desenat gresit.. ai uitat sageata de pe b1 care iti da voie si la stanga si la dreapta 🙂
      De pe b1 (banda din dreapta) virezi stanga sau dreapta la alegere.
      De pe b2 te duci virezi stanga si dreapta la alegere.

      Minutul 0:11 – esti pe b1 si vezi sageata care iti permite sa virezi stanga sau dreapta. Tu ai traseul spre stanga fiindca vrei sa ajungi la gara. Pe ultima sageata, cea de langa intersectie nu o vezi fiindca e oprita o masina la semafor. Dupa ce pleaca masina, virezi stanga si faci poc cu unul de pe b2 care face dreapta fiindca ii permite sageata. Sau chiar daca nu faci poc, te opresti lasandu-l sa vireze ca sa nu faci poc. Si s-a dus naibii fluidizarea circulatiei. Linia e trasa putin aiurea dar nu prea are relevanta. Sagetile incurca.

      Sau o poti gandi altfel. Te apropii de intersectie pe b1 si observi ca sageata iti permite sa virezi stanga sau dreapta. Cand ajungi mai in fata, sageata cealalta te obliga la dreapta. S-a dus naibii traseul tau spre stanga, trebuie sa faci dreapta, sa mergi pe Baritiu, apoi pe Splaiul Independentei, sa virezi dreapta pe pod si sa ajungi iar pe Dragalina, iar de data asta te vei incadra pe b2 sa poti vira la stanga. Asta daca iti permite timpul, fiindca daca nu iti permite, faci ceva pe ultima sageata de obligare la dreapta si virezi stanga incurcand traficul, si din nou s-a dus naibii fluidizarea circulatiei.

      Cum am observat eu marcajul: Intr-o zi voiam sa virez stanga, iar autobuzul voia sa vireze dreapta si sa se incadreze pe banda cu linia de tramvai ca sa ajunga in Pta M. Viteazu. Clar ca nu l-am lasat si am blocat circulatia. Sa mearga la sefii lui care au luat parte la intalnirea despre care se arata in comunicat, si sa le spuna ca s-au intalnit degeaba. Iar ceilalti care au ramas blocati in spatele meu sa se invete minte sa nu ma claxoneze pe mine, ci sa claxoneze de fiecare data cand vor trece pe langa sediul politiei rutiere sau pe langa primarie.

      Si precum spuneam la primul meu clip: soferul trebuie sa ia deciziile si sa-si calculeze traseul in 2-3 secunde fiind presat de trafic si claxoane, pe cand Doreii, militienii si functionarii din primarie au la dispozitie zile intregi sa calculeze o treaba, au la dispozitie harti, calculatoare si schite.
      Si persista aceeasi intrebare: De ce uneori balizele trebuie respectate iar alteori nu, de ce uneori marcajele trebuie respectate iar alteori e interzis sa le respecti? 🙂

    • N-am uitat nimic. Primul set de săgeți se referă nu la ce faci după intersecție, ci la ce faci când cele 2 benzi devin 3.
      Vezi că e un clip, postat nu demult, cu o situație similară, în Anglia.

      Singurul lucru care e incomplet e marcajul care desparte benzile 1, 2 albastre trebuie sa se uneasca cu marcajul care desparte benzile 2,3 portocalii.
      Tu ducându-te din 2 albastru în 2 portocaliu nu respecți primul set de marcaje. 🙂

      Făcuse @T.C. o schiță la clipul ăla, știu că era în Anglia și era situația aproape identică, iar tipul a urmat trasa ca tine ducându-se din 2 în 2 și era să fie acroșat. (acolo sunt numerotate invers benzile, dar înțelegi ideea) Poate îl găsește cineva și ți-l dă ca exemplu, eu nu-l găsesc și nici nu mai am răbdare să-l caut.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      „Primul set de săgeți se referă nu la ce faci după intersecție, ci la ce faci când cele 2 benzi devin 3.”
      Adica tu vrei sa zici ca prima sageata de pe b1 iti arata ca trebuie sa treci peste linia continua la 4-5 metri de intersectie ca sa te incadrezi pe b2?
      Sigur sigur? 🙂
      E pusa sageata ca sa te opresti aiurea cu cativa metri inainte de intersectie si sa fortezi incadrarea pe b2 si sa se duca naibii fluidizarea circulatiei?
      Sigur sigur? 🙂

      Daca sageata de stanga-dreapta de pe b1 iti arata sa tai linia continua si sa te incadrezi pe b2, totodata iti arata sa te urci pe trotuar 🙂 https://s17.postimg.org/kp3xvk53z/sageti_str_Dragalina_1.jpg
      Pentru ca daca e sageata de stanga-dreapta si iti arata sa tai linia continua sa te incadrezi pe b2, totodata iti arata prin aceeasi sageata ca trebuie sa urci pe trotuar.
      Ar fi chiar culmea ca o sageata de stanga-dreapta sa-ti indice sa schimbi banda numai in stanga, iar pe dreapta sa te mai lase cativa metri ca sa virezi in intersectie 🙂
      Ceva in genul asta? 🙂 —> https://s22.postimg.org/vh3wgj3gx/sageti_str_Dragalina_2.jpg
      Sa fim seriosi.

      Nu stiu clipul cu situatia similara din Anglia, si nici n-ar trebuie sa fiu curios fiindca poate ei au alte restrictii si permisivitati.

    • Da, cam asta e ideea acolo…. Dar putini stiu legislatia….
      Iar banda 1 se termina prea din scurt, nu ai presemnalizare si nici timp de incadrare (ar trebui macar cu 25m inainte.
      Si pentru carcotasi, banda 3 e pentru cei care vin din Grigorescu si vor sa urce in Gruia (e pentru intors, inainte de trecerea de pietoni).
      Mai rau decat asta e strada Dacia (cea de dincolo de intersectie) unde exista presemnalizare, ai timp sa te incadrezi si de aia majoritatea de pe b3 merg in fata si cativa de pe b2 fac stanga.
      Marcajele sunt clare pentru cine vrea sa le vada.

  4. Simpatici baietii astia cu marcajele lor 🙂 Iti ofera mai multe posibilitati de deplasare, numai sa nu mergi inainte 😆

  5. teddycarebears

    de la inceput spun : v – vechi, n – nou, b1v – banda 1 veche, b1n – banda 1 noua etc 😀

    eu chiar trec zi de zi printr-o intersectie identica si si singura problema sunt nesimtitii care nu respecta marcajele … e linie continua intre b1 si b2 … doar b1v are optiunea de a alege daca ramane pe b1n sau trece pe b2n … b2v are obligatoriu la stanga si trece dirtect pe b3n …. pacat ca nu se vad liniile …

    https://www.google.ro/maps/@44.4171879,26.1761694,3a,75y,13.11h,69.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_a9CmPj7XYoNT7kD9xQThg!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

    una si mai frumoasa, nu se vad liniile insa aici nu mai sunt continue …

    https://www.google.ro/maps/@44.4662258,26.1273592,3a,75y,157.25h,73.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSRuYwZHJGRsfNp35QK79Lw!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

    cert este ca aici pe unde trec din 2 benzi se fac 4 … in momentul in care din 2 se fac 4 avem de la dreapta la stanga :
    – b1v poate sa ramana pe b1n si face obligatoriu dreapta
    – tot b1v poate sa treaca pe b2n si poate face dreapta sau poate sa mearga in fata
    – b2v poate sa treaca pe b2n fiindca nu e linie continua cu conditia sa acorde prioritate
    – tot b2v poate sa isi pastreze directia de mers inainte si are la libera alegere daca merge pe b3n sau b4n

    repet, e prea simplu si nu e mare smecherie, partea naspa e cu idiotii care nu respecta marcajele …

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Te inteleg, dar asta depinde de la oras la oras.
      Aici la Cluj daca respecti marcajele exista riscul sa faci poc.
      Ce am pus in clip e un simplu exemplu, am facut clipul pentru motivul ca s-au trasat aceste sageti dupa intalnirea dintre institutii privind fluidizarea circulatiei, dar sunt cazuri mult mai grave.
      Curios ca lumea nu e indignata, ne chinuim zi de zi si nimeni nu face nimic.

    • ” b2v poate sa treaca pe b2n fiindca nu e linie continua cu conditia sa acorde prioritate”
      nici nu-ti zic de cate ori era sa fac poc si cati m-au injurat ca „le-am taiat calea” venind de pe b1v spre b2n 🙂

  6. +
    Sagetile sunt absurde. Ce draq sa mai comentam. Nu ai voie sa desenezi asa ceva pe asfalt.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Mai grav e ca s-au desenat dupa ce prefectul a organizat o intalnire privind fluidizarea circulatiei (e anuntul acela de la inceputul clipului), iar la intalnire au luat parte toate institutiile de la politie la primarie, drumuri si poduri, etc.
      Daca nu se intalneau ei sa hotarasca fluidizarea circulatiei, era mai bine 🙂

  7. parerea mea e ca ics zice bine ce zice. sagetile nu sunt rele…rau e faptul ca nu au trasat liniile dintre benzi corespunzator.
    ceva asemanator este aici: https://goo.gl/maps/YqrFSfBzqfL2
    sagelite alea nu indica faptul ca poti sa faci stanga peste parapet ci ca te poti incadra pe stanga pentru a merge pe pasaj…

    • Q.E.D et Q.E.F.

      ics a zis ca a confundat intersectia.
      Vezi daca nu esti atent? 🙂

      Chiar daca s-ar trasa liniile dintre benzi corespunzator, adica sa le uneasca, sagetile sunt marcate gresit.

      Te citez „sagelite alea nu indica faptul ca poti sa faci stanga peste parapet ci ca te poti incadra pe stanga pentru a merge pe pasaj”
      Hai sa fie cum vrei tu de dragul conversatiei.
      Atunci si sagetile din clipul meu de pe b1 arata ca te poti incadra sa faci stanga sau dreapta.
      Culmea ca si sagetile de pe b2 arata ca te poti incadra sa faci stanga sau dreapta.
      Drept urmare, chiar si conform rationamentului tau, tot eu am dreptate fiindca masinile vor face poc.

      Nu confunda marcajul de ghidare, repet, MARCAJ (vopsea) https://s21.postimg.org/i6u70069j/Marcaj_ghidare_1.jpg
      cu indicatoarele albastre aditionale https://s18.postimg.org/566qdj1qx/Indicator_aditional_1.jpg
      Marcajul de ghidare (chiar si cel din clip) are linie continua, deci vei respecta directia sagetii dupa ce ai intrat in intersectie mergand pe banda imaginara, nu inainte de intersectie.
      Nu te apuci sa schimbi banda la 4-5 metri de intersectie trecand peste linia continua fiindca asa arata sageata.

      Exemplu:
      Tu mergi pe b2 (din clip) si ai sageata ptr stanga-dreapta.
      Alegi sa faci dreapta.
      Eu merg pe b1 si am sageata de stanga-dreapta (ultima sageata nu o vad fiindca e o masina oprita la semafor deasupra sagetii).
      Aleg sa fac stanga.
      Facem poc.
      Acum esti lamurit?
      Sunt marcate bine sagetile?

      Pune pauza la min. 0:40 unde e poza.
      Considera ca linia continua este perfect imbinata, considera ca e linie intrerupta, considera ca lipseste, considera ce doresti.
      Uita-te la prima sageata de pe b1 pe care o intalnesc, si la ultima sageata de pe b2.
      Sunt marcate bine?
      Si b1 are voie stanga-dreapta si b2 are voie stanga-dreapta?

      Nici nu mai stiu cum sa explic sa inteleaga cei care nu-s lamuriti, pot sa inteleg doar faptul ca administratorii drumurilor atata sucesc mintile soferilor cu tot felul de semnalizari rutiere defectuoase, incat unii se bulverseaza, incep sa faca confuzii si sa interpreteze altfel regulile de circulatie.

      P.S. Marcajele din locatia pusa de tine sunt degeaba. Uite sub scrisul „Soseaua Pipera” de pe b2 si vei vedea ca ai sageata inainte-stanga https://www.google.ro/maps/@44.4847322,26.111147,3a,75y,55.29h,64.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1san9JYtVQki5xVxtdkKDCSw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Ce treaba are sageata aia? Nu isi are rostul acolo. Este pus pe stalp un INDICATOR ALBASTRU arata cum vor merge benzile https://www.google.ro/maps/@44.4846708,26.1110401,3a,54.2y,106.31h,77.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1suWmNTcBSpLJUpjhVSTjPrQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

    • @Q.E.D et Q.E.F. „[…] cu indicatoarele albastre aditionale„. Fara suparare, cele din imaginea de mai sus:
      https://s18.postimg.org/566qdj1qx/Indicator_aditional_1.jpg
      sunt niste indicatoare de orientare, nu aditionale albastre: 🙂
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/mijloace-semnalizare-rutiera/indicatoare-orientare/

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @GeluCJ
      Nu e nici o suparare, asa e, sunt de orientare, oricum nu conteaza cum le spune, important e sa fie puse acolo unde trebuie 🙂
      Acuma zi ceva si de magaria cu sagetile, nu doar de aditionalele mele 🙂

    • @Q.E.D et Q.E.F. Sper sa-si dea seama ce-au gresit acolo si sa puna manuta sa corecteze, dupa intalnirea asta la „nivel inalt”. La fel ca si dupa distractia cu baliza, care la un moment dat a disparut din peisaj (nu stiu daca au refacut acolo si marcajul de ghidare).

  8. Nici nu mai are rost sa scriu mare lucru, s-a cam scris ce era important. Trec aproape zilnic pe acolo; sunt satul. Eu m-am cam resemnat, astept primavara si incep iar lupta … pana atunci oricum o sa vina zapada si nu se mai vede nimic, apoi mazga, apoi gropile din asfaltul nou facut din fonduri europene … astept primavara 🙂 . Toata zona aia de la strada Horea la intersectia cu Baritiu este o labă de rață de cand cu reabilitarea; sunt cel putin 4 probleme grave de gestiune in toata zona aia, din punctul meu de vedere. Spun doar de una pentru ca e foarte periculoasa, cand merge de pe Horea spre Baritiu, chiar inainte de a intra pe Baritiu … care treceti prin zona uitati-va pe unde merge pista de biciclete si cum, chiar in curba… adica lipseste. De cate ori m-am trezit cu biciclist aproape pe capota care venea pe pista de pe Baritiu, sa face stanga spre Horea dar chiar in curba lipseste pista sau vreo avertizare. Eu acuma stiu ce e acolo, dar altii nu.

  9. 2011Ascanio

    Dorel de la marcaje a gresit si la intersectia Emil Isac cu Baritiu. A marcat doar stanga si dreapta, desi este permis si inainte spre Opera Maghiara. A marcat gresit si pe Splaiul Independentei, directia Manastur-Polivalenta. Acolo b1 are marcaj de obligatoriu la dreapta, fara indicator de preselectie a benzii (desigur, 99% din cei ce folosesc b1 sunt smecherii care merg inainte de pe obligatoriu dreapta). Etc, etc. Marcajele din Cluj sunt facute total aiurea de vre-un Dorel dupa cateva pahare de vodca si sunt ignorate de majoritatea conducatorilor auto.

    • Oricum cand sunt mai multe masini in trafic, nu neaparat aglomerat, marcajele sunt degeaba pentru ca nu ai cum sa le vezi, realmente nu ai cum. Tablele sunt importante si alea lipsesc aproape de oriunde, iar unde sunt puse nu sunt corelate cu restul marcajelor.
      Ex1: De la central cum mergi spre gara, la intersectia cu Baritiu si Piata Mihai Viteaza, banda 1 este obligatoriu dreapta, banda 2 este inainte, iar banda 3 obligatoriu stanga; cu vreo 100 de metrii mai in spate este o tabla de informare care spune ca si banda 1 e pentru inainte … multi intra acolo si apoi blocheaza intersectia cand porneste semnaforul intermitent la dreapta …
      Ex.2 Baritiu intersectie cu Emil Isca … la fel, tabla zice ca 3 benzi sunt pentru inainte, cand defapt banda 1 e obligatoriu dreapta iar 2 e inainte sau stanga. Banda 3 e pentru tramvai.
      Ex.3 … nu mai am chef, am zis ca deja m-am resemnat pe anul asta.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @2011Ascanio
      1)
      Dorel nu a gresit absolut cu nimic.
      Dorel lucreaza dupa proiectul aprobat de Primaria Cluj-Napoca si Biroul Rutier.
      Dupa ce Dorel termina lucrarea, un/niste functionar/i de la aceste institutii fac receptia (la fata locului sau dupa poze uneori).
      Receptia se face imediat dupa terminarea lucrarii, nu dupa 2-3-4 zile, fiindca trebuie ca institutiile sa fie sigure ca lucrarea a iesit ca la carte si nu se vor intampla accidente.
      Din moment ce receptia a fost facuta, inseamna ca cei din primarie si din politie au dorit sa fie marcata strada in halul acesta si sa fim supusi la riscuri.
      Corect? 🙂

      2)
      Cat despre intersectia str. Emil Isaac cu str. Baritiu, nici acolo nu a gresit Dorel cu marcajul sageata stanga-dreapta (cum mergi de pe Isaac pe Baritiu).
      Zi de zi de zi de zi de zi sunt politisti locali in zona care impart amenzi.
      Daca marcajul ar fi gresit, ei s-ar sesiza fiindca sunt oameni competenti intrati cu examen pe post.
      M-am uitat la rezultate si au note de 9 si 10.
      Marcajul acela e asa de minim 2 luni (posibil 3-4 luni), iar niste politisti locali competenti cu niste note atat de mari la examen, cu experienta, care lucreaza in folosul si pentru binele comunitatii, s-ar sesiza si s-ar indrepta greseala.
      Din moment ce nu s-au sesizat, rezulta ca asa s-a dorit din partea institutiilor, sa se ingreuneze traficul.
      Corect? 🙂

      3)
      Si fiindca tot ma intrebai la comentariile din clipul lui Gelu http://www.trafictube.ro/despre-nesimtire-2/ ce legatura are Primaria Cj-Napoca cu Floresti, daca te uiti pe comunicatul oficial din clip (am pus adresa comunicatului intreg) vei vedea ca s-au intalnit toate primariile sa faca un plan, deci primaria noastra are mana lunga si ajunge si in alte orase 🙂
      Cred ca e pe sistemul „Stati ca va aratam noi cum se face, ca doar nu degeaba am castigat titlul de Oras European si am inlocuit bordurile” 🙂

      Aici ai dreptate „si sunt ignorate de majoritatea conducatorilor auto” si mi se pare normal sa se ignore legislatia rutiera atata timp cat institutiile isi bat joc de noi si ne pun in pericol.
      Eu respect culoarea semaforului si trecerea de pietoni.
      Pe marcaje si indicatoare nu te poti baza.

      @Bestia
      1)
      Stiu locul cu pista care se termina pe colt.
      Intr-un timp acolo ma enerva si fierul acela care iesea putin din asfalt, putin dar de ajuns sa-ti spargi anvelopele.

      2)
      Citez „Ex1: De la central cum mergi spre gara, la intersectia cu Baritiu si Piata Mihai Viteaza, banda 1 este obligatoriu dreapta, banda 2 este inainte, iar banda 3 obligatoriu stanga; cu vreo 100 de metrii mai in spate este o tabla de informare care spune ca si banda 1 e pentru inainte … multi intra acolo si apoi blocheaza intersectia cand porneste semnaforul intermitent la dreapta …”
      Mi-ai stricat planurile 🙂
      Am filmari acolo de acum 5 luni, dar am ezitat sa le postez.
      Eu acolo ma incradez cum vreau, fiindca marcajul zice ceva iar indicatorul altceva.
      Zi de zi ma claxoneaza si ma injura soferii, dar nici macar nu-mi pasa.
      Daca nu le convine ceva, sa mearga sa claxoneze sub geamurile politiei si ale primariei, functionarii de acolo au hotarat sa incurce traficul rutier, nu eu.
      La fel ma injura si pe Baritiu acolo unde e verde intermitent ptr cei care vor sa faca dreapta sa mearga in Grigo sau in Gruia.
      Ei nu vad sagetile marcate pe jos care arata ca e voie inainte si dreapta, iar cand semaforul verde intermitent se aprinde, sa auzi ce concerte de claxoane imi fac cei din spate.

      Si ramane vesnica intrebare: De ce uneori trebuie sa respectam balizele, marcajele si indicatoarele, iar alteori e mai bine sa nu le respectam? De ce militianul ne amendeaza cand incalcam anumite reguli, cand chiar ei sunt cei care ar trebui sa se autosesizeze cu privire la semnalizarea rutiera fiindca ei sunt zi de zi pe strada la datorie si ei sunt mai in masura sa vada ca unele chestii nu-s facute cum trebuie? Pai la cate gafe fac astia cu semnalizarile rutiere, mai poti avea incredere in ei si sa respecti legislatia rutiera? 🙂

  10. Mie imi place sistemul de presemnalizare a benzilor de la rusi. In special in Moscova. Nu ca ei l-ar respecta 🙂 , dar ideea e mult mai buna dacat un panou pe presemnalizare meschin de mic, plantat ca orice semn undeva pe trotuar in dreapta, mascat de copaci si reclame sau de un camion care tocmai trece prin dreapta.
    (Ca sa nu fiu luat de rusofon, precizez ca am vazut acelasi tip de presemnalizare si in Franta, si in Spania, dar mult mai rar).
    Placute mari, atarnate de un cablu transversal pe sosea, SUS. Fiecare placa pentru fiecare banda. Si in doua etape, odata la 100, 150, 200 de metri de intersectie, dupa aia inca un rand fix deasupra semaforului. Te-ai incadrat pe o banda? Ridici privirea putin sus si vezi unde ai voie sa mergi. Ca sa nu mai exista scuza „n-am vazut sagetile din cauza zapezii sau a masinilor din coloana bara la bara” sau „n-am vazut presemnalizarea din cauza copacilor”.
    Just a thought.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Degeaba, ai nostri ar pune placuta invers, cu spatele catre sofer.
      Apoi te-ai uita in retrovizoare ca sa vezi pe sub ce placuta ai trecut 🙂

  11. 2011Ascanio

    A aparut pe stiridecluj.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Am vazut, dar degeaba daca lumea se complace, ba mai mult, unii spun ca totul e ok.
      In consecinta.. pana mea.. asta este, ne aglomeram si ne blocam in loc sa ne fluidizam.

      Parerea mea:
      Atata timp cat niste semnalizari rutiere nasc discutii contradictorii, rezulta ca nu sunt facute bine.
      Sa nu uitam ca noi aici dezbatem subiectul cateva ore sau zile, dar in trafic trebuie sa ne hotaram in cateva secunde.
      Daca aici se nasc controverse, iti dai seama cat de nehotarati sunt cei din trafic.
      E de ajuns sa fie 2-3 soferi nehotarati la cateva cicluri ale semaforului si s-a dus naibii fluidizarea.

      Daca e atat de greu ca niste ingineri si inspectori si functionari si politisti si Dorei sa marcheze corect o strada simpla.. ce sa mai zicem de altii care zboara pe luna, produc smartphoneuri, construiesc vapoare..

    • @2011Ascanio S-au miscat destul de greu de data asta. De obicei preluau mult mai repede ceva interesant 🙂

  12. 2011Ascanio

    Ingineri in primarie? Ma faci sa rad. Probabil ceva ingineri pe hartie. Gardienii publici deveniti peste noapte politisti? Niste caricaturi. Militia rutiera? Numai la rezonatoarele montate neregulamentar langa stadion sau ascunsi dupa garajul de langa Colina.

    Stau si ma minunez de comentariile de la articol. Incep sa nu ma mai mire stilul de condus ce pune stapanire tot mai mult pe oras.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Corect Ascanio 🙂
      Si ajungem la intrebarea care ma framanta pe mine: De ce uneori trebuie sa respectam marcaje, indicatoare, etc, iar alteori nu trebuie respectate fiindca daca le-am respecta am fi pusi in pericol.

      Ne mai miram ca unii sunt bizoni?
      Pai aia probabil au ales sa conduca cum li se pare lor ca e in avantajul lor decat sa se ia dupa marcajele facute de administratorul drumului 🙂
      Nu le iau apararea, e doar o ipoteza.

    • @Q.E D. & – Nu mi-a luat mult timp dupa ce am luat permisul ca sa inteleg ca inainte de a respecta marcajele si a le urma cu naivitate si fara grija, e mai important sa supraveghezi continuu traficul si in fata si din oglinzi si sa sa intuiesti care nesimtit sau prost le va ignora.
      Prima mea grija e sa evit orice coliziune. Indiferent de cine respecta sau nu legea sau marcajele. Eu ma astept mai intotdeauna la orice manevra idioata din partea oricui. Respect marcajele dar stiu ca nu toti o fac, deci sunt precaut in zonele cu probleme. Oglinzile ma ajuta foarte mult, pentru ii vad din vreme pe „grabitii” care accelereaza ca disperatii si croseteaza benzile.
      In plus, daca vezi ca oricare sofer din preajma ta a facut o prostie, pregateste-te sa o repete sau sa faca alta sau altele in urmatoarele minute.
      Asta nu inseamna ca ii las pe idioti sa faca ce vor in preajma mea. Daca pot, ii impiedic. Dar niciodata cu riscul de a provoca un accident. Imi calculez cu atentie sansele si traiectoriile, atata tot.
      Bineinteles ca si eu am fost lovit usor de vreo doua-trei ori in ultimii 10 ani. Din vina altora exclusiv. Dar chiar nu aveam ce face mai mult in acele situatii. Doar faptul ca circul prudent a facut ca acele coliziuni sa nu fie grave.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!