Adaugă comentariu

34 comentarii
  1. Daca cei din fata ta nu se atingeau, tu erai de vina pentru nepastrarea distantei, mi se pare mie sau si soferul de tir pune o frana serioasa, din viteza camerei se observa.

    Bine ca s-a terminat doar cu o sperietura, drumuri fara evenimente 🙂

    • Pai cei din fata mea nu au apucat sa faca „contact” 🙂

      Si nu prea mai functioneaza treaba cu nepastrarea distantei. Iti zic sigur tot din experienta. Cand vad politistii filmarea, incep sa iti dea dreptate. Daca clar nu a fost vina ta.

  2. principalul vinovat esti tu. nu poti spune ca vw-ul alb a tras de volan fara sa se asigure pentru ca inca nu parasise in totalitate banda. daca mai asteptai 5 secunde nu s-ar fi intamplat nimic. dezobisnuiti-va sa trecei razant pe langa cei pe care-i depasiti si o sa fie ult mai bine.
    la fel e si la trecerile pentru pietoni…nu inteleg de ce se pun toti in miscare la centimetri de cei care travesrseaza?…daca omul se razgandeste brusc sau se sperie de ceva si face 2 pasi in spate?

    • Corect! Daca ar fi lasat mai mult loc fata de cel din fata l-ar fi vazut si pe cel care pleaca ca un berbec de pe loc si forteaza revenirea pe banda 2 a masinii din fata avand mult mai mult timp de reactie.
      Data viitoare cat sa te duci pe contrasens mai bine ramai pe banda cu riscul de a intra in cel din fata sau leteral, urmarile la intrarea pe contrasens puteau fi dezastroase.

    • Ruhestand Soferita VW-ului a semnalizat dreapta, a inceput sa schimbe banda de circulatie (0:18-0:20), iar apoi a tras de volan brusc in stanga schimband directia de mers (0:20-0:21) aruncand autorul pe sensul opus de mers (0:21-0:22). Vinovat indirect de incident este si cel din Passat care intra pe drum la 0:18-0:21 fara sa se asigure corespunzator si sa acorde prioritate de trecere VW-ului, fortandu-l sa se fereasca de el.

      Nu conteaza daca a parasit in totalitate sau nu banda de circulatie, din pacate nu s-a asigurat corespunzator la schimbarea directiei de mers (probabil fiind cu ochii la Passat nici nu mai avea cand/cum) si era sa provoace o tragedie cu actiunea asta.

    • Am aceeasi parere cu Ruhestand.

      WV alb a evitat un accident cu Pasatul negru. Manevra Pasatului negru este ceva care i se poate intampla oricui, te asiguri, nu vine nimeni si in ultima clipa cineva se baga in accealsi loc unde vrei sa mergi tu. Asta este accident, nu este neaparat o vina, si cu soferi atenti nu s-a intamplat nimic.

      Sicilianul trebuia sa astepte ca banda sa devina libera inainte sa depaseasca. In nicio clipa banda lui nu a fost libera. Chiar daca VW alb doar ar fi oprit brusc (ca sa evite un accident) fara sa revina inapoi pe banda cum a facut-o, Sicilianul tot ar fi trebuit sa iasa din banda lui pentru a evita, pentru ca avea viteza prea mare si banda lui nu era libera.

  3. Nope, toti au avut noroc bazati pe reactia Sicilianului, care din pacate a fost reflex. Reflexul uneori de dalveaza cum a fost acum.
    Daca as fi gandit situatia cred ca frana si as fi atnis dubita care se intorcea si ar fi fost lovita de cisterna implicit m-ar fi lovit si pe mine.
    Principlaul vinovat Passatul care NU s-a asigurat, urmat de dubita care a schimbat directia de mers ocolind Passatul
    Poate Sicilianului i se poate imputa ca dubita nu parasise complet banda, dar, care era diferenta sa o fi parasit-o? Reactia era identica.
    Daca avea loc un accident, principalul vinovat, PAssatul scapa fara nici o zgarietura si se putea lasa cu morti din cauza lui.
    Sicilianule, mi-ai placut!

    • Da, autorul poate a învățat, pe o cale destul de aspră, să nu se mai avânte în depășire într-un spațiu asa îngust.

      Eu însă nu văd aici Passatul ca principal vinovat. Femeia de pe dubă este cea care cauzează toată situația.
      1. Merge fără motiv pe b2 – se vede că taxiul o devansează pe b1.
      2. Îl observă pe autor și trage din scurt de volan spre b1, peste Passat – nu se asigură că poate schimba în condiții de siguranță banda.
      3. Iar trage de volan fără să se asigure.

      În caz de accident cu duba, din păcate Passatul ieșea vinovat din punct de vedere legal – ceea ce nu mi se pare just, judecând strict după această filmare.

  4. Prosta reactie sa tragi de volan pe contrasens, acum ai avut noroc, next time nu se stie, poate asa inveti si tu si multi altii ca pastrarea distantei fata de cel din fata pana la terminarea menevrei de parasire a benzii e sfanta.

    • Nou

      Mi-ai luat vorbele din gura + pt comentariu.

    • Am tras de volan pentru ca am vazut ca nu era nimic pe contrasens, apoi vazut tir -> change my mind. Franarea a fost destul de brusca oricum. Noroc ca masina a mentinut stabilitatea, zic eu.

    • N-ai ce sa-i faci Alex, ala se numeste reflex, si reflexul este intotdeauna o reactie negandita. Ca va aud pe multi ca un sofer bun are reflexe. Daca meri pe mana reflexelor, esti un om mort, e doar o chestie de timp.
      Sicilianului nu-i poti reprosa decat ca a accelerat prea devreme. Asta nu-i o vina. Ce? Ala actiona altfel sa fi fost complet pe banda 1?

  5. AIci sunt 2 chestii:
    1. Daca pastrai distanta, aveai timp sa franezi si totul era ok.
    2. Daca erai putin mai atent vedeai ca incearca unul sa intre pe B1. Asta cu VW alb fiind pe B2, mai mult ca sigur era in unghiul mort al VW negru. Si cum multi soferi se uita doar in oglinda stanga, asta se intampla! Trebuia sa anticipezi un posibil conflict de trafic si sa reduci viteza, pana vedeai ce fac aia.

    Dar cel mai sigur e sa pastrezi distanta.

    • Daca pastra distanta le bifa pe amandoua.

    • 1. Nu ai ce distanta sa pastrezi! Acelasi lucru se intampla si in cazul in care duba sa fi fost COMPLET pe banda 1. Treci de unu de pe banda 1 si ala iti vireaza brusc in fata, ce mai faci atunci?

      2. Fraza ta corecta era: Daca erai putin mai atent si AVEAI OCHII UNDE E PUSA CAMERA, poate vedea miscare pe banda 1.

      Sicilianu a evitat un accident nasol, mai mult nu s-a panicat. Multi dintre voi ramneau blocati pe contrasens.

    • Daca era mai in spate, adica o distanta mai mare fata de dubita avea pespectiva camerei si altfel ar fi gestionat.
      E bine ca de data asta s-a terminat cu bine si avem ce invata din astfel de clipuri.

    • 1. Da
      2. Nu prea… Din perspectiva soferului (nu a camerei) cel mai probabil nu avea cum sa il vada.
      INSA… daca ar fi asteptat duba sa isi termine manevra, ar fi redus mult riscul. E valabil oricand, si chiar daca exista situatii (precum cea cu cubul de beton imaginar al lui @AragazCuBuleDeAer ) in care nu mai ai ce face, totusi sunt si multe alte situatii in care rabdarea te ajuta. Pe tine, sa ai un unghi mai bun asupra drumului (nu mai ai obstacol chiar langa tine), iar pe celalalt sa beneficieze de o distanta un pic mai mare intre tine si el, lucru uneori suficient incat sa se evite atingerea masinilor.

  6. Sicilianul Nu am nimic personal cu tine, având in vedere ca toți 3 ați avut greșeli in lanț, dar practic tu ai fost la un pas sa ii curmi viața pasagerei din dreapta ta. Cu foarte mult noroc, ea s-a ales doar cu o sperietura, iar tu sper ca ai citit și ai înțeles mesajul lui @alexnbc, care este valabil și pentru ceilalți participanți la trafic.

    Drumuri bune sa aveti și fără incidente.

  7. Nou

    Am vazut cand ai postat materialul …vezi comentariile de mai sus, pastrarea distantei.
    Atata timp cand banda este ocupata, nu vad rostul sa accelerezi…pastrarea distantei, bla , bla. Daca ala din fata ta ocolea un cub de beton cazut dintr-un camion, accelerezi doar cand in campul vizual nu sunt obstacole ?!

  8. Toti trei sunteti de vina:
    – duba nu a semnalizat din timp manevra de schimbare a benzii. Poate daca ar fi semnalizat regulamentar, Passat-ul nu ar fi intrat pe drum;
    – tu ai incercat sa treci imediat pe langa duba in loc sa ii permiti macar sa incheie manevra;
    – Passat-ul, desi a semnalizat plecarea de pe loc, pana la urma nu a acordat prioritate. Prioritatea nu se acorda in functie de banda, pe principiul „avem loc amandoi”, iar situatia din clip este una din cauze.

  9. Nimeni nu mi-a raspuns:
    Ce se intampla daca duba trecea 100% dupa care Sicilianul trecerea la depasire.
    Uite una cat de cat apropiata. DIferenta este ca eu m-am asteptat ca cel din fata ema sa fie prost, putea ramane fara probleme pa B1
    https://www.trafictube.ro/moron/

    • Nu prea avea cum. Daca duba trecea pe B1 complet, inseamna ca era peste VW negru. Din VW negru ricosa in autorul nostru si autorul nostru era afis pe TIR, care probabil nu avea timp sa franeze deloc.
      De asta e bine sa evaluezi situatiile de trafic inainte sa te bagi la inghesuiala si sa pastrezi distanta aia.
      Foarte multe accidente s-ar putea evita daca soferii n-ar mai merge la ghici, mai ales cand depasesc in spatele masinii din fata care depaseste, sau chiar daca e linie discontinua, nu se vede suficient in fata, etc.
      Mai bine ajungi cu 5 minute mai tarziu acasa, decat sa nu mai ajungi deloc.

  10. Ca tot e concurs de stabilit vina, eu dau vina pe pod.

  11. Nasoala situatie…dar sunteti toti tre de vina. Passatul cu caddy-ul ca nu se asigura iar protagonistul ca nu pastreaza distanta…bine ca na fost decat o sperietura….

  12. Distanta aceea de siguranta, care tot a fost invocata aici ca nepastrata, se refera la o situatie in care un vehicul circula in urma altuia pe un drum, banda de circulatie, rand etc. pentru a evita o nedorita lovitura din spate.

    https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art51
    Art. 51. Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.

    • Si autorul unde circula?

    • @4ice Dupa cum se vede in imaginile filmate pana la 0:20 autorul a circulat in spatele VW-ului si distanta de siguranta prevazuta de lege prin prevederea indicata a fost pastrata.
      L-ai vazut cumva ca s-a apropiat periculos de dubita (pressing) sau l-a tamponat cumva din spate?
      Ca sa nu ma repet citeste te rog si comentariul de-aici pentru a te lamuri putin:
      https://www.trafictube.ro/fost-7/#comment-472870
      La fel de bine, ipotetic sa zicem fara dubita VW in peisaj, de exemplu Passat-ul de pe margine putea intra oblic pe drum direct pe banda a doua (nu ne intereseaza motivele) intersectand traiectoria autorului. In cazul unui nedorit accident in lateralul Passat-ului mai puteai spune atunci ca autorul „n-a pastrat distanta”?

    • GeluCJ Asa putem presupune multe si face scenarii dar comentariile le facem pe ceea ce vedem.
      imi mentin parerea legata de distanta.
      La secunda 21 autorul unde este cand dubita nu parasise complet banda? Incepuse deja sa accelereze si foarte aproape de ea, de aceea cand a franat dubita a tras de volan sa nu se atinga si s-a expus tirului.
      Acest clip e unul din care se pot invata multe…
      In rest bine ca s-a terminat doar cu sperieturi …

    • @4ice De acord, scenarii putem face oricand si pentru orice, insa daca acestea sunt bine conturate ofera una sau mai multe alternative pentru a interpreta si intelege corespunzator o anumita situatie.
      La fel, imaginile filmate in diverse cazuri pot fi de ajutor pentru a pune in evidenta diferentele intre acestea. Uite de exemplu ce inseamna de fapt nepastrarea distantei corespunzatoare din partea unui vehicul care circula in spatele altuia si care pot fi consecintele acesteia (tamponare din spate):
      https://www.trafictube.ro/cj14zkn-cj10fcn-atentie-neatentie/ 0:09-0:15
      sau
      https://www.trafictube.ro/gj05tnm-tamponare-trecere-pietoni-iclod/ 0:05-0:10
      sau si mai clar, de aproape, aici:
      https://www.trafictube.ro/iesire-pasaj-unirii/
      Exista niste diferente in cazurile din link-urile anterioare fata de ceea ce vedem asa cum spui aici in film?

      Singura „vina” a autorului ar putea fi ca s-a bazat prea mult pe semnalizarea VW-ului si s-a grabit putin sa treaca pe B2 pe langa cineva care semnalizeaza dreapta, schimba directia de mers / banda de circulatie B2 spre B1 dupa care brusc si neasteptat schimba din nou directia de mers revenind oblic pe B2 si arunca autorul pe sensul opus de mers.
      E-adevarat, reactia soferitei din VW a fost un reflex de a evita un impact cu cel din Passat care n-a acordat prioritate de trecere. N-a mai avut fizic timpul necesar sa se asigure si era sa provoace o tragedie.

      De acord, in astfel de discutii post-incident fiecare dintre noi putem avea o parere si ne-o putem mentine. Asta ar fi cel mai putin important lucru. Important e ca pe drum sa te feresti de accidente.

  13. Învaţă-ţi reflexele să ţina cu pielea, altfel, nu te văd bine…
    Prea tragi de volan!

    • Si daca nu trag de volan ce fac? Mai sus toata lumea se contrazice cu toata lumea si toti incearca sa arunce mamaliga in alta curte.

  14. Eu vad altfel problema. Autorul s-a grabit sa devanseze/depaseasca/cum vreti voi duba ce inca nu trecuse complet pe b1 si nu a pastrat distanta dintre autovehicule suficient de mare. Duba s-a speriat de vw-ul ce intra in trafic. In caz de poc intre duba si autor: autorul vinovat.
    PS: vw daca intorcea capul ar fi vazut duba schimband banda. De ce nu a schimbat duba banda? Simplu, era linie continua… pana una alta asta este, greseli se fac, suntem oameni, gresim platim si zambim (la camion sau nu)