It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Frână + avarii întotdeauna

Adăugat de Costin Moraru
Raportează ca șters! 40

E un video de ”așa nu” x 2
Am văzut la alte clip-uri acum ceva vreme dispute pe subiectul ”avarii la frână bruscă”. În video sunt 2 șoferi care fac exact ce nu trebuie făcut:
1. alunecă ușor pe banda de lângă și mă lasă puțin în fundul gol, cu coloana oprită în fața mea;
2. ultimul din coloană nu pune avarii.

Aș spune că nu este doar indicat, ci este aproape obligatoriu ca, pe un drum unde se merge cu 70-80-100+ și se formează coloană, ultimul să pună și avarii odată cu frâna. În felul ăsta cel ce vine din spate poate face mult mai repede diferența dintre o simplă ciupitură de frână și o oprire.
Iar cel cu Fordul a făcut ceva ce se face doar pe circuit, unde ai adversari și vrei să scapi de ei. În trafic suntem colegi și ar trebui să nu facem manevre prin care devenim autori morali ai unor accidente.

PS: pentru cine se întreabă, aveam 100-110 km/h, dar păstram o distanță suficient de mare față de cel din față până când s-a băgat cel cu Ford-ul în fața mea (moment în care am luat piciorul de pe accelerație și l-am pus deasupra frânei).

Ce mai caută lumea:
  • Pe un drum langa o frana
  • avaria se aprinde la orice franare
  • Când pui frână brusc pui avariile?

11 comentarii

  1. Situatie oarecum banala care putea deveni periculoasa foarte rapid. Cel mai vinocat pare cel cu Fordul, dar… doar moral 🙂

    • Legea spune ca _trebuie_ sa folosesti luminile de avarie „când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;”, deci nu doar in momentul opririi. Sensul alineatului (6) „succesiv, în ordinea opririi” este ca daca cel din spatele tau a pus avariile si ramane la aceeasi distanta (oprit sau nu) in statele tau, tu nu mai tii avariile pornite.

  2. Nu este „aproape obligatoriu”, este obligatoriu de-a binelea:
    „(5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:
    a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
    b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
    c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
    (6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.”

    • Din cate stiam si asta inteleg si din ce ai dat tu, este obligatoriu sa pui avarii dupa ce opresti Eu am mers un pic mai departe, cu frana+avarii simultan.
      Oricum, e interpretabila legea asta.

    • Da, asa fac si eu. In plus imi las in fata un spatiu generos 2-3 masini ~ 15 metri.
      Ideea e ca legea nu te poate obliga sa pui avariile in timp ce franezi, atunci trebuie sa te concentrezi pe oprirea masinii si, daca e cazul, evitarea obstacolului. Daca iei mana de pe volan, eventual iti indrepti si privirea spre buton, s-ar putea sa si virezi inconstient spre dreapta.
      Evident, e indicat sa aprinzi avariile cat mai repede, dar totul depinde si de abilitatile soferului.

    • Nu vreau sa par rautacios, dar voi chiar schimbati masinile ca pe ciorapi ?!

      Butonul de avarii este mereu in acelasi loc, iar daca este familiarizat cu masina chiar nu trebuie sa-ti iei privirea de la drum….

      Cat despre faptul ca indepartezi mana dreapta de pe volan pentru a actiona avariile….sa fim seriosi…cati dintre noi conduc cu 2 maini pe volan…mai ales in trafic intens cand dreapta e tot timpul pe schimbatorul de viteze…sau poate voi conduceti automate…eu nu sunt asa de norocos.

    • @leon: „daca este familiarizat cu masina”
      Aici e cheia propriei contradictii din comentariu. Daca nu esti familiarizat cu masina? Daca conduci prin natura serviciului una sau mai multe masini la lucru si alta acasa? Am fost nevoit timp de o luna sa conduc saptamanal o alta masina inchiriata, toate de marci si modele diferite decat a mea. Numa’ bine ce ma obisnuiam cu una luam alta, iar cand am ajuns inapoi pe a mea primul drum a fost cu mai multe ambalari aiurea si aproape o „omorare” a motorului.

      In plus, mai sunt si incepatorii si cei care au o masina noua… nu poti sa le ceri oamenilor sa faca niste actiuni periculoase pentru ei doar pentru ca altii le pot face in siguranta. Pana una-alta in cazul in care cineva te loveste din spate e vina lui in marea majoritate a cazurilor. Toate masinile au stopuri pe frana si multe in cazul unei franari de urgenta aprind singure avariile.

      Frana o faci cu piciorul, iar cu mainile tii volanul drept, gandeste-te ce ar insemna sa scapi volanul in situatia aia pt ca nu ai avut ambele maini pe el, nu doar ce s-ar putea intampla daca nici nu stie soferul fara sa se uite unde e butonul de avarie si/sau are si directia mai sensibila (am observat la modelele mai noi de Focus ca directia e mai sensibila la miscari mici ale volanului si nu e nici pe departe la fel de rigida ca la a mea).

      P.S.: In traficul in care trebe sa stai cu mana pe schimbator nu mergi periculos de tare cat sa fie necesar sa pui avariile la o frana brusca.

  3. @ReBounD11: unul dintre noi sigur are probleme de logica si de perceptie/exprimare.
    NU extrage fraze din context doar ca ai cum sa-ti construiesti un comentariu de 1/4 din pagina.
    Comentariul meu este unul complex, bazat strict pe intrebarea de inceput.

    Desenand altfel: Eu intreb: Conduci aceesi masina zi de zi ? Tu raspunzi: Var.1: NU, o schimb saptamanal => Restul comentariului NU ti se aplica
    Var.2: Da, conduc aceesi masina zi de zi, de mai mult de 1 luna => Restul comentariului ti se aplica 100% si imi sustin parerea.

    Cat despre directie sensibila si alte nebuneli, aberezi total. Singura situatie in care 2 maini pe volan iti sunt de folos ( nu pentru ca nu putea tine volanul cu una singura, ci ca reflezele sunt mai bune cu 2 maini ) este atunci cand pierzi aderenta masinii din diverse motive: zapada, gheata, nisip, macadam, etc.

    • Nu parea ca comentariul tau e sondaj… Parea mai degraba o generalizare. In fine… Legat de partea cu directia sensibila, stiu sigur ca nu aberez… sau tu nu mai franat niciodata pe drum denivelat sa vezi cum sare volanul in toate partile?

    • @RebounD11, leon are ceva dreptate in ce zice. In film sunt pe DN1 la intrare in Bucuresti, banda a 3a, drum bun, fara denivelari. Daca nu cunosti masina si ai probleme cu gasitul butonului de avarii, locul tau nu este acolo, ci pe banda 1 sau 2.
      Legat de directie sensibila, ai dreptate. Sunt masini si masini. Eu cand am sarit de pe focus-ul meu cu directie destul de rigida pe un fiat bravo, am crezut ca e masina stricata si ca are joc volanul. Dupa care am aflat ca asa e la fiat… na, fiecare marca cu ideile ei. Dar, din nou, cand conduci o masina cu care nu esti obisnuit, circuli mai atent.

    • @RebounD11: Nici nu trebuia sa fie un sondaj. Ce vreau sa spun eu si imi sustin parerea e ca atunci cand conduci aceesi masina zi de zi, nu am nevoie sa-mi iau privirea din parbriz pentru a actiona butonul de avarii in caz de pericol iminent.

      Situatiile in care conduci pentru prima data ( sau chiar a 2-a ) respectiva masina, nu intra sub incidenta primului meu post.

      Am condus Fiat Stilo si Panda cu obtiunea CITY activa si inactiva. Recunosc ca nu m-am putut regasi in stilul de condus cu CITY activat. Insa nu am simtit nici atunci nevoia de a tine constant 2 maini pe volan.

      Multumesc !

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!